Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 nov 2015 09:37

Nina schreef:'Alles moet kunnen' , maar zeggen dat je uit de Bijbel begrijpt dat Gods Woord het aangaan van een homoseksuele relatie afkeurt, mag niet.. Vreemd hoor. Laat een ieder zijn / haar eigen mening! Waarom moeten sommige opinies bij anderen door de strot geduwd worden?
Als men de mens er achter maar niet afkeurt, mag men van mij een eigen mening hebben over de levenswijze van een ander.
Dat zal men op mij ook hebben, en dat mag, als men mij maar hun mening niet gaat opleggen.

Dat die mening er is, is ook niet het probleem. Het probleem is dat mensen denken dat ze dat moeten zeggen en dat er zelfs gevolgen zijn voor hoe je met iemand omgaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2015 09:40

Sterk gevonden!
Ik heb niks tegen Loesje, als ze maar geen stomme spreuken schrijft, maar dit lijkt me een aardige spiegel voor bepaalde personen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2015 10:01

Nina schreef:'Alles moet kunnen' , maar zeggen dat je uit de Bijbel begrijpt dat Gods Woord het aangaan van een homoseksuele relatie afkeurt, mag niet.. Vreemd hoor. Laat een ieder zijn / haar eigen mening! Waarom moeten sommige opinies bij anderen door de strot geduwd worden?
Als men de mens er achter maar niet afkeurt, mag men van mij een eigen mening hebben over de levenswijze van een ander.
Dat zal men op mij ook hebben, en dat mag, als men mij maar hun mening niet gaat opleggen.


"als men de mens erachter maar niet afkeurt"... O, wat heb ik een hekel aan die smoes. Want dat is het, een poging jezelf te beschermen wanneer je asociaal gedrag vertoont.

Waar bestaat dat 'niet afkeuren' precies uit?

Je ontzegt de persoon werk.
Je ontzegt de persoon gemeenschap - je weert ze van het Avondmaal of zelfs in zijn geheel in je kerk.
Je ontzegt de persoon sociaal contact als je weigert er op visite te gaan.
Er zijn zelfs christelijke hulpinstanties die weigeren hulp te verlenen (Leger des Heils).

Dus zeg me eens, waar blijkt dat 'niet afkeuren' uit?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Nina

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Nina » 24 nov 2015 10:18

@Mortlach: blijkbaar heb je mijn eerdere reacties niet gelezen. Ik zou een 'praktiserend homo' geen werk weigeren, heb ze wel als vrienden en ga daar dus ook op bezoek.
Dat staat los van of ik mijn eigen mening mag hebben, zij hebben de hunne. Prima, we moeten allemaal wat wij doen verantwoorden aan God later.
Jezus wijst geen homo af, waarom zou ik het doen?

Maar ik wens geen opinie opgedrongen te krijgen, en daar blijf ik bij.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 nov 2015 10:22

Nina schreef:Maar ik wens geen opinie opgedrongen te krijgen, en daar blijf ik bij.

Volgens mij gebeurt dat ook niet hoor.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2015 10:27

Nina schreef:@Mortlach: blijkbaar heb je mijn eerdere reacties niet gelezen. Ik zou een 'praktiserend homo' geen werk weigeren, heb ze wel als vrienden en ga daar dus ook op bezoek.
Dat staat los van of ik mijn eigen mening mag hebben, zij hebben de hunne. Prima, we moeten allemaal wat wij doen verantwoorden aan God later.
Jezus wijst geen homo af, waarom zou ik het doen?

Maar ik wens geen opinie opgedrongen te krijgen, en daar blijf ik bij.


Excuses dan, dat had ik inderdaad niet gezien. Blijft het wel alleen wel dat er genoeg mensen zijn die zich wél schuldig maken aan het gedrag dat ik opsomde en dat die ook net zo goed beweren dat ze de mens erachter niet afwijzen. Een term die in dat geval totaal niets meer betekent.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Nina

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Nina » 24 nov 2015 11:47

Excuses aanvaard!

Ik begrijp je reactie wel..
Vraag me niet waarom, maar zodra we het over zonden hebben op seksueel terrein, gaan we dat overbelichten ten opzichte van andere zonden. 'Moet' er een stel trouwen, dan wordt in sommige kerken een schuldbelijdenis verwacht. Maar de betrapte dief/geweldpleger hoeft dit niet.. Waarom niet, vraag ik me dan af? Waarom dit onderscheid?

Waarom een praktiserend homo een baan weigeren, maar dat niet doen bij de echtgenoot die zijn vrouw slaat? Waar ligt de grens??

Mijn vrienden weten dat ik geloof op grond van de Bijbel dat het praktiseren van homosexualiteit een zonde is, maar tegelijk wanneer ik dat opschrijf begrijp ik dat dat heel makkelijk is: ik zit persoonlijk niet in die situatie, en heb een warm bed. Makkelijk praten dus!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2015 11:55

Nina schreef:Excuses aanvaard!

Ik begrijp je reactie wel..
Vraag me niet waarom, maar zodra we het over zonden hebben op seksueel terrein, gaan we dat overbelichten ten opzichte van andere zonden. 'Moet' er een stel trouwen, dan wordt in sommige kerken een schuldbelijdenis verwacht. Maar de betrapte dief/geweldpleger hoeft dit niet.. Waarom niet, vraag ik me dan af? Waarom dit onderscheid?

Waarom een praktiserend homo een baan weigeren, maar dat niet doen bij de echtgenoot die zijn vrouw slaat? Waar ligt de grens??

Mijn vrienden weten dat ik geloof op grond van de Bijbel dat het praktiseren van homosexualiteit een zonde is, maar tegelijk wanneer ik dat opschrijf begrijp ik dat dat heel makkelijk is: ik zit persoonlijk niet in die situatie, en heb een warm bed. Makkelijk praten dus!

Wellicht is die focus op seksuele zonden gebaseerd op het feit dat seks sowieso een heikel punt blijft binnen de rechterflank?
Als ik de vragenrubriek doorspit is een erg groot deel van de vragen seksueel van aard.
De focus ligt er (op negatieve wijze) misschien wel sterker op dan in "de wereld".
En daarnaast: belastingfraude betekent juist dat je voorkomt dat er van jouw geld abortus wordt uitgevoerd (toevallig vorige week nog iemand met droge ogen horen beweren).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor rotterdam » 24 nov 2015 16:31

StillAwake schreef:En daarnaast: belastingfraude betekent juist dat je voorkomt dat er van jouw geld abortus wordt uitgevoerd (toevallig vorige week nog iemand met droge ogen horen beweren).


:muhahaha: :muhahaha: :muhahaha:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2015 16:39

StillAwake schreef:En daarnaast: belastingfraude betekent juist dat je voorkomt dat er van jouw geld abortus wordt uitgevoerd (toevallig vorige week nog iemand met droge ogen horen beweren).

rotterdam schreef: :muhahaha: :muhahaha: :muhahaha:

Dit werd mij op volslagen serieuze wijze duidelijkgemaakt door iemand die vertelde hoe hij bepaalde blastingen ontdook.
Ik voelde me bijna schuldig dat ik zo netjes betaal... :-(
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor naamloos » 24 nov 2015 16:51

StillAwake schreef:En daarnaast: belastingfraude betekent juist dat je voorkomt dat er van jouw geld abortus wordt uitgevoerd (toevallig vorige week nog iemand met droge ogen horen beweren).
StillAwake schreef:Dit werd mij op volslagen serieuze wijze duidelijkgemaakt door iemand die vertelde hoe hij bepaalde blastingen ontdook.
Ik voelde me bijna schuldig dat ik zo netjes betaal...
Hij die 'gejatte' euries toch zeker wel aan 'schreeuw om leven' gedoneerd, dat lijkt me het minste wat je van zo'n principoaat mag verwachten!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2015 16:55

naamloos schreef:hij die 'gejatte' euries toch zeker wel aan 'schreeuw om leven' gedoneerd, dat lijkt me het minste wat je van zo'n principoaat mag verwachten!

Dat weet ik niet, maar ik vermoed dat er eerder een duurdere auto voor is gekocht...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 27 nov 2015 11:55

elbert schreef:Een albatros die op haar 62e nog moeder wordt: http://www.redorbit.com/news/science/11 ... ll-020713/
Afbeelding
Het grappige is: deze albatros is nu 64 jaar oud en wordt opnieuw moeder: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... jong.dhtml
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 11 dec 2015 15:11

Goed nieuws voor seculier Nederland:
Steeds meer huwelijken eindigen in echtscheiding
"In 2013 eindigde 38 procent van de huwelijken in een echtscheiding. In 2003 ging het nog om 32 procent."

Ik lees verderop iets over wrange vruchten. Tsja, als je zonder God wilt leven, moet je daar wat voor over hebben, hè. "Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen" zegt een bekende regel uit een psalmvers.
"Hij riep christelijke raadsleden bij elkaar om plannen te maken om het aantal echtscheidingen terug te dringen." Ik vraag me alleen een beetje af, wat daar aan te doen valt, als de meesten, door domheid voortgedreven, stug weerstreven.

Het huwelijk lijkt een beetje op een vast contract. En ik heb wel eens horen zeggen, dat een vast contract niet meer van deze tijd is. Het is tegenwoordig allemaal meer los-vast.
Zal ook wel een consequentie zijn van seculier denken. Bij het overboord zetten van het christelijk geloof verdwijnt de eeuwigheid uit beeld. Dan wordt alles steeds meer korte-termijn-denken, en blijft er weinig anders meer over dan dat. "Leuker kunnen we het niet maken..." (Nee? Pf, stelletje sukkels!) "...wel kortstondiger."
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 dec 2015 15:38

Tjonge, dat je zoveel aannames en drogredenen kunt verwerken in zo'n kort stukje tekst. Verbazend. :shock:


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten