Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor shrew » 02 sep 2014 13:34

Boerin schreef: Stel nu dat God wel meent dat Hij het haat, mogen jullie Hem dan nog? Of zou je je schamen voor zo'n God?


Ik snap wel wat je hiermee wilt zeggen, maar ook weer niet want je kan weinig met zo'n vraag. Voor mij en voor vele anderen is het discrimineren van homo's niet minder fout dan het discrimineren op huidskleur.

Kan je je dat voorstellen dat iemand vraagt: Maar wat als God wel meent dat hij een interraciaal huwelijk haat, mag je hem dan nog? Of zou je je schamen voor zo'n God? Een God die apartheid op grond van huidskleur propageert?

Mijn antwoord is dan een racistische God, nee die mag ik niet, zijn opvattingen zijn niet de mijne. De mijne zijn beter.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 10:10

Is Anoniem-89 met zijn staart tussen zijn benen vertrokken, of komt er nog een reactie?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:11

JeeWee schreef:Als je durft, bekijk dan dit Youtube filmpje eens.
Zo 'welkom' zijn sommige jongeren dus in hun familie...

Het gaat over Daniel die zijn familie ging vertellen dat hij homo is en een vriend heeft.
Hij wist dat het gesprek niet goed zou aflopen. Hij zette daarom zijn camera aan. De beelden zijn slecht, maar het geluid prima.

Zijn stiefmoeder is het meest aan het woord. Zij zegt hem dat als hij er voor kiest om homo te zijn hij er ook voor kiest om de wetten van God te verwerpen. God heeft geen homo’s geschapen en dus kiest Daniel tegen God. De vader bromt af en toe ook wat en ook de grootouders van Daniel en een oom zijn te horen.

“Omdat je kiest tegen God willen we niet langer in je levensonderhoud voorzien. Je moet het huis uit.”
Daniel oppert nog dat hij in de kelder kan gaan zitten, maar dat mag ook niet. “Mensen moeten niet de indruk krijgen dat wij deze keus van jou steunen.”

Bij mij roept het vragen op, zoals:
wie heeft dit op internet gezet en met welk doel precies?
Het had niet gefilmd hoeven worden, een geluidsopname was voldoende geweest, ik zag alleen voeten en vloerbedekking, en een hondje.
Het ging wel lekker snel, in ruim 2 minuten was het pleit beslecht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2014 14:23

schelpje3 schreef:Bij mij roept het vragen op, zoals:
wie heeft dit op internet gezet en met welk doel precies?


Tegenwoordig gooien mensen toch alles op internet?

Het had niet gefilmd hoeven worden, een geluidsopname was voldoende geweest, ik zag alleen voeten en vloerbedekking, en een hondje.
Het ging wel lekker snel, in ruim 2 minuten was het pleit beslecht.


Het zou natuurlijk kunnen dat het in scène is gezet. Maakt het echt uit? Er zijn ongetwijfeld gezinnen waar het er zo aan toegaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:32

En dat is net zo goed kwalijk.
Dit is een gesprek tussen moeder en zoon, het heeft geen goede uitkomst, maar we horen slechts een paar minuutjes.
Ook al is het teleurstellend voor deze jongen, dan nog heeft hij het recht niet om zijn moeder op deze manier zo voor paal te zetten.
We weten niet wat er vóór en na dit gesprek allemaal nog meer gebeurd is.
Misschien was het een wraakactie.

Er gebeuren meer verdrietige, ergerlijke, boosaardige, dingen in gezinnen. Moet dit allemaal op internet geknald worden dan?
Ik hoop dat jullie dochter wijzer is. Die van ons gelukkig wel.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:33

schelpje3 schreef:Het ging wel lekker snel, in ruim 2 minuten was het pleit beslecht.

Maar denk je niet dat de impact van een dergelijke snelle 'afhandeling' nog lange gevolgen heeft in zowel het leven van die jongen als van de ouders?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:34

schelpje3 schreef:Ook al is het teleurstellend voor deze jongen, dan nog heeft hij het recht niet om zijn moeder op deze manier zo voor paal te zetten.

Teleurstellend? 8-[

Als je zo met je kind omgaat verdien je de naam moeder niet meer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:36

Tante Pollewop schreef:Maar denk je niet dat de impact van een dergelijke snelle 'afhandeling' nog lange gevolgen heeft in zowel het leven van die jongen als van de ouders?

Dacht je niet dat er tussen het verlaten van de uterus (het woord dat jongen gebruikte) en nu, niks gezegd of besproken is?
Er gaat sowieso veel mis in dat korte gesprekje.
Het zou goed zijn als ma en zoon dit even terug zouden luisteren, samen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:37

schelpje3 schreef:Het zou goed zijn als ma en zoon dit even terug zouden luisteren, samen.

Maar dat gaat dus niet omdat ma de zoon de toegang tot het huis heeft ontzegd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:38

Tante Pollewop schreef:Teleurstellend? 8-[
Als je zo met je kind omgaat verdien je de naam moeder niet meer.

Ach ja, het is nooit de schuld van het kind.
Ik wil niet alleen de schuld bij de moeder leggen, ik vond zoon eerlijk gezegd ook niet helemaal sympathiek overkomen, misschien door de wijze van praten.
Maar goed, dit is allemaal op basis van een paar minuutjes, zonder beeld.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:39

Tante Pollewop schreef:Maar dat gaat dus niet omdat ma de zoon de toegang tot het huis heeft ontzegd.

Tja, op neutraal grondgebied? :wink:
Zou het kunnen zijn dat het een soort schrikreactie van moeder was, waar ze allang op teruggekomen is? Soms roept een ouder iets, in drift, of angst, waar hij of zij later spijt van heeft.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:40

In dit geval is er een doorgedraaide idiote vrouw die haar kind het huis uit gooit. Inderdaad op basis van een paar minuutjes, maar het is duidelijk genoeg wat er gezegd wordt. Hij mag zelfs niet in de kelder. Ik heb daar nul komma nul begrip voor.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 sep 2014 14:42


visje36

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor visje36 » 03 sep 2014 14:43

Denk niet dat die moeder nog tot reden vatbaar is , die ziet enkel haar eigen gelijk, van dat het een keuze is om zo te zijn, en zo te leven. Dat je niet zo geboren word, en dat het bij God niet bestaat. En je dus tegen God gekozen hebt. En hij is niet meer welkom, das duidelijk dus uitpraten of iets veranderen van beide kanten is denk ik niet mogelijk.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor schelpje3 » 03 sep 2014 14:45

Tante Pollewop schreef:In dit geval is er een doorgedraaide idiote vrouw die haar kind het huis uit gooit. Inderdaad op basis van een paar minuutjes, maar het is duidelijk genoeg wat er gezegd wordt. Hij mag zelfs niet in de kelder. Ik heb daar nul komma nul begrip voor.

Ik ook niet, rustig maar. :D
Zoiets moet je nooit doen, want dan ontneem je alle mogelijkheid tot communicatie. Ik denk dat je op zn minst hooguit een time out kunt nemen.
Wel vriendelijk, maar in de trant van: jongen, je hebt me enorm laten schrikken en ik weet nu even niet zo goed hoe ik moet reageren, maar ik kom bij je terug. Laten we dit even rusten, goed?
Als het als een donderslag bij heldere hemel komt dan.
Maar dan heb je als moeder wel met oogklepjes op gelopen denk ik.

Edit: zei moeder op het laatst niet: you son of a b***ch
Zo ja, dan sprak ze de waarheid, op dat moment. :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten