Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 31 jul 2015 11:44

Met deze vraag is er een nieuw dieptepunt bereikt in de historie van refoweb. En dan te bedenken dat men deze site wil archiveren voor later.

Anoniem_89

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Anoniem_89 » 31 jul 2015 15:31

Het verbaast me dat men zulke vragen wilt beantwoorden.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 31 jul 2015 15:50

drernie schreef:Met deze vraag is er een nieuw dieptepunt bereikt in de historie van refoweb. En dan te bedenken dat men deze site wil archiveren voor later.

Deze vragen komen binnen! Moet er dan een schifting gemaakt worden op de redaktie?
Er komen wel vaker onnozele vragen binnen, die de grens opzoeken van het betamelijke, zo lijkt dat, of vragen waarvan je denkt: zeg, stel die gewoon aan je huisarts.
Vooral de vragen in de trant van: mag een christen dit of dat, vind ik meestal tamelijk vergezocht.
Vraagstellers realiseren zich misschien niet dat je best veel tijd van iemand vraagt om de vraag te beantwoorden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Anoniem_89

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Anoniem_89 » 31 jul 2015 16:50

Je kan in het geval van een vraag zoals 'of er dikke mensen' mogen meedoen aan het avondmaal ook persoonlijk beantwoorden. Of melden dat de vraag ongepast is. Als men dat niet snapt dan is dat wel heel triest..

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 31 jul 2015 18:03

Chaya schreef:Deze vragen komen binnen! Moet er dan een schifting gemaakt worden op de redaktie?
Er komen wel vaker onnozele vragen binnen, die de grens opzoeken van het betamelijke, zo lijkt dat, of vragen waarvan je denkt: zeg, stel die gewoon aan je huisarts.
Vooral de vragen in de trant van: mag een christen dit of dat, vind ik meestal tamelijk vergezocht.
Vraagstellers realiseren zich misschien niet dat je best veel tijd van iemand vraagt om de vraag te beantwoorden.


Er moet inderdaad een betere schifting worden gemaakt, krijg soms erg de indruk dat men van alles verzint om de site uit te testen.

Anoniem_89

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 aug 2015 00:00

Deze vorm van klantenbinding bestaat ook nog steeds.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/229 ... k-gaan-2-/

Echt heel bijbels onderbouwd! :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 01 aug 2015 09:50

Anoniem_89 schreef:Deze vorm van klantenbinding bestaat ook nog steeds.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/229 ... k-gaan-2-/

Echt heel bijbels onderbouwd! :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Hoe negatief weer.

Wat staat er: Je moet niet tevreden zijn met mijn antwoord. Je moet weten of het Gods weg is. Daarom is het goed om biddend onze keuzes te maken. Zeker als het gaat om waar je kerkt. Leg deze vragen voor de Heere neer. Soms is dan het antwoord al duidelijk.

Je kunt de honing uit het antwoord halen, of het gif!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Anoniem_89

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 aug 2015 11:52

Chaya schreef:Hoe negatief weer.

Wat staat er: Je moet niet tevreden zijn met mijn antwoord. Je moet weten of het Gods weg is. Daarom is het goed om biddend onze keuzes te maken. Zeker als het gaat om waar je kerkt. Leg deze vragen voor de Heere neer. Soms is dan het antwoord al duidelijk.

Je kunt de honing uit het antwoord halen, of het gif!

Welnee, wat is er mis als ik naar een andere kerk zou gaan?
Mijn vrouw ging vroeger naar een kerk waar ze verder niemand kende. Moet je daar dan maar blijven omdat je daar geplaatst bent?
Naar de kerk en verder bijna niemand spreken?
Ook op een andere plaats kunnen wij tot zegen zijn.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 01 aug 2015 12:45

Anoniem_89 schreef:Welnee, wat is er mis als ik naar een andere kerk zou gaan?

Daar hoeft niets mis mee te zijn, het gaat om de wijze waarop dit gebeurt en de intentie!
Anoniem_89 schreef:Mijn vrouw ging vroeger naar een kerk waar ze verder niemand kende. Moet je daar dan maar blijven omdat je daar geplaatst bent?
Naar de kerk en verder bijna niemand spreken?

Dat zou aan je vrouw kunnen liggen, is zij iemand die kontakt zoekt of afwachtend is?
Ik ga zo vaak naar de kerk zonder dat ik iemand gesproken heb. Ik groet de mensen waar ik vlakbij zit, heb vóór de dienst wel eens een gesprekje, maar thats it, zo vaak. Ik houd sowieso niet van het gehang op de stoep vóór het kerkgebouw en wij hebben geen koffiedrinkerij na de dienst.
Maar je kunt wel iemand thuis uitnodigen.
Ik ga in de eerste plaats naar de kerk om het Woord te horen, samen te bidden en te zingen.
Niet om andere mensen te spreken, dat contact zoek ik door de weeks wel.

Ik heb de indruk dat je één zinnetje uit zo'n antwoord lees, en daar dan direkt op reageert.

Ik houd mijn hart vast vanwege het antwoord op de vraag van het overleden kindje. Welke reacties zullen daar op komen? :(
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor mona » 01 aug 2015 19:06

Mortlach schreef:Tja, dat is wel heel cynisch.

Dat klopt, ik had ook de cynische modus aan, zoals je kon zien :wink:
De vragenrubriek is een onderdeel van REFO web.
Ik weet dat de meesten hier geen refo zijn, bij voorbaat zullen dan sommige vragen en antwoorden al niet begrepen worden.
Ik denk zelf ook wel eens bij een vraag of antwoord: moet dat nu zo?
Maar om nu speciaal een 'foeter-topic' te openen om commentaar te geven....
Blijkbaar voorziet het in jullie behoefte, aangezien er al 28 pagina's zijn volgeschreven :D

Zullen we voor het nodige evenwicht, eens wat vaker de goede/mooie vragen en antwoorden voor het voetlicht halen?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 04 aug 2015 15:43

mona schreef:
Zullen we voor het nodige evenwicht, eens wat vaker de goede/mooie vragen en antwoorden voor het voetlicht halen?

:idea:
Ik heb er eentje gevonden, nl. deze vraag:
Domineesvrouw in het pastoraat. Wat mij betreft mag daar ook bijgezet worden: ambtsbroeder-echtgenote.

Een zin uit het antwoord:

Een predikant wordt beroepen door een gemeente. Dus niet de vrouw van een predikant. Bij de bevestigingsdienst van de predikant wordt aan hem de vraag gesteld naar geheimhouding. Zijn vrouw belooft uiteraard niets. Wat betekent dit? Een predikantsvrouw weet in principe datgene wat ook andere gemeenteleden weten.
De rest van het ANTWOORD PLUS DE BIJBEHORENDE VRAAG

Wat vinden jullie van dit antwoord?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2015 10:12

Fantastisch antwoord in de vragenrubriek, helaas is reageren niet mogelijk.

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/229 ... en-dragen/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 07 aug 2015 10:42

Mortlach schreef:Fantastisch antwoord in de vragenrubriek, helaas is reageren niet mogelijk.

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/229 ... en-dragen/

Geweldig! :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Katlheen » 07 aug 2015 12:11

Teleurstellend antwoord hoor. Ik had toch graag willen weten waarom hakken niet in overeenstemming zijn met Gods woord....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Mortlach » 07 aug 2015 15:44

Katlheen schreef:Teleurstellend antwoord hoor. Ik had toch graag willen weten waarom hakken niet in overeenstemming zijn met Gods woord....


Dan lees je het anders dan ik. Ik lees "wat maakt het nou uit wat voor schoenen je aan hebt...?" Dus totaal geen goedkeuring of afkeuring maar gewoon een "irrelevant!"
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten