Wonderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wonderen

Berichtdoor Wilsophie » 09 okt 2013 12:04

O nu begrijp ik het, dus je been is er weer aangegroeid. Weet je Coby, de mensen die ik spreek die genezen zijn, zijn genezen van een eetstoornis, of borderline of adhd en dat zijn ongrijpbare oncontroleerbare genezingen als het waar is , dan is het een geweldig wonder!Maar wat is het nut van dat wonder? Kwamen er anderen door geloof? Want de Heer deed wonderen omdat het volk Israël een wonder wilde zien. "En alsnog geloofden zij niet".

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Wonderen

Berichtdoor coby » 09 okt 2013 14:23

Wilsophie schreef:O nu begrijp ik het, dus je been is er weer aangegroeid.

Nee, m'n feestneus. :clown:
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wonderen

Berichtdoor Wilsophie » 09 okt 2013 19:24

Haha, leuk antwoord. =D>

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 11 okt 2013 09:08

Wonderen zijn een bevestiging, van Gods Kracht mijns inziens.

Ik ben benieuwd of anderen wonderen ervaren in hun leven?

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen

Berichtdoor Boerin » 11 nov 2013 00:35

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Wonderen

Berichtdoor Wilsophie » 11 nov 2013 12:17

xsidd schreef:Wonderen zijn een bevestiging, van Gods Kracht mijns inziens.

Ik ben benieuwd of anderen wonderen ervaren in hun leven?

Mvg.



De Bijbel leert dat de Joden een teken verlangde en een teken is een wonder met een betekenis en een wonder is een teken met een betekenis, de woorden zijn identiek aan elkaar.
Dat een wonder ontstaat door Kracht van God is evident.
Maar God spreekt nu niet met wonderen of tekenen want zelfs het volk kreeg na aandringen omdat ze wilde ZIEN slechts het teken van Jona.
Wij wandelen niet met zien, maar wij wandelen in geloof.
God spreekt volgens Hebr 1 via Zijn Zoon en het spijt me dat ik het moet zeggen want ik zie weleens vreemde kunsten op You tube of tv, maar dat zijn geen wonderen van God, dus ik hoop dat niemand een antwoord heeft op je vraag, want wij wandelen niet door tekenen te zien, maar door Gods Woord, door Hem Die ons alles heeft geopenbaard en wanneer wij zullen staan in verwondering en staren naar de hemel dan is dat omdat wij geloven in het grootste Wonder dat God heeft geopenbaard aan de mensheid en dat lezen we in Zijn Boek. Geen sensatie, geen lustobjecten, geen spanning en neervallerij, maar gewoon met je hart en verstand en onder leiding van Zijn Geest Die in je woont Hem te leren kennen en man man dat is zo een groot wonder daar kan niets tegen op.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Wonderen

Berichtdoor ineke-kitty » 11 nov 2013 14:01

Het enige "wonder" wat ik bedenken kan is dat God mens is geworden, onze zondeschuld op Zich genomen heeft, ons vrij heeft gemaakt door de dood en opstanding van de Here Jezus Christus, en dat wij daardoor eeuwig leven hebben ontvangen.

Wij hebben Zijn Woord, waar wij genoeg aan zouden hebben, want Hij heeft Zich immers geopenbaard in Zijn Woord.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 21 nov 2013 23:22

@Willsophie

Heb je gelezen wat de dicipelen baden in handelingen?

Ik snap je gedachtegang niet helemaal, maar ieder zo zijn mening.

Handelingen 4 vers 29 t/m 31 (Herziene Statenvertaling)

29 Nu dan, Heere, sla acht op hun bedreigingen en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken,
30 doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus.
31 En toen zij gebeden hadden, werd de plaats waar zij bijeenwaren, bewogen. En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en spraken het Woord van God met vrijmoedigheid.

Met vriendelijke groet.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 21 nov 2013 23:28

@Inneke-kitty

Dat is het grootse wonder, als een ziel gered word door Jezus Christus maar los van dat zijn er mijns inziens vele, ja vele wonderen meer. Een mens met miljoenen processen die tegelijk samen werken is ook al een wonder!!

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen

Berichtdoor Boerin » 23 nov 2013 23:29

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wonderen

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2013 07:35

Wilsophie schreef:

De Bijbel leert dat de Joden een teken verlangde en een teken is een wonder met een betekenis en een wonder is een teken met een betekenis, de woorden zijn identiek aan elkaar.
Dat een wonder ontstaat door Kracht van God is evident.
Maar God spreekt nu niet met wonderen of tekenen want zelfs het volk kreeg na aandringen omdat ze wilde ZIEN slechts het teken van Jona.
Wij wandelen niet met zien, maar wij wandelen in geloof.
God spreekt volgens Hebr 1 via Zijn Zoon en het spijt me dat ik het moet zeggen want ik zie weleens vreemde kunsten op You tube of tv, maar dat zijn geen wonderen van God, dus ik hoop dat niemand een antwoord heeft op je vraag, want wij wandelen niet door tekenen te zien, maar door Gods Woord, door Hem Die ons alles heeft geopenbaard en wanneer wij zullen staan in verwondering en staren naar de hemel dan is dat omdat wij geloven in het grootste Wonder dat God heeft geopenbaard aan de mensheid en dat lezen we in Zijn Boek. Geen sensatie, geen lustobjecten, geen spanning en neervallerij, maar gewoon met je hart en verstand en onder leiding van Zijn Geest Die in je woont Hem te leren kennen en man man dat is zo een groot wonder daar kan niets tegen op.


Al die zg wonderen en tekenen en mystiek, vertrouw ik voor geen cent, want de Bijbel waarschuwt er juist voor, dat er grote tekenen en wonderen zullen geschieden, die, ware het mogelijk, zelfs de uitverkorenen zouden verleiden.
Blijf dus nuchter en vertrouw op Hem, zonder gezien te hebben.
Wie gelooft heeft geen wonderen of tekenen nodig om te (gaan) geloven, toch?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wonderen

Berichtdoor Boerin » 24 nov 2013 09:14

mealybug schreef:
Al die zg wonderen en tekenen en mystiek, vertrouw ik voor geen cent, want de Bijbel waarschuwt er juist voor, dat er grote tekenen en wonderen zullen geschieden, die, ware het mogelijk, zelfs de uitverkorenen zouden verleiden.
Blijf dus nuchter en vertrouw op Hem, zonder gezien te hebben.
Wie gelooft heeft geen wonderen of tekenen nodig om te (gaan) geloven, toch?

Klopt, maar zonder zou ik me niet bekeerd hebben, ik geloofde niet dat Hij bestond. Zal m'n joodse bloed wel zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Wonderen

Berichtdoor Jvslooten » 24 nov 2013 09:26

mealybug schreef:Wie gelooft heeft geen wonderen of tekenen nodig om te (gaan) geloven, toch?

Nee, dat ben ik niet met je eens. Er ìs een wonder nodig, altijd, en dit is het wonder van wedergeboorte en vergeving van zonde. De Dordtse leerregels noemen de wedergeboorte een wonder wat niet onderdoet voor schepping of opstanding uit de doden. En Jezus vraagt retorisch in Lukas vijf:

Wat is gemakkelijker, te zeggen: Uw zonden zijn u vergeven, of te zeggen: Sta op en ga lopen?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wonderen

Berichtdoor mealybug » 24 nov 2013 11:52

Als het vergeven van zonden al een wonder is, zou het elkaar vergeven van zonden iets zijn waar dus niet toe opgeroepen hoeft te worden, want een wonder is iets wat volgens de geldende regels en wetten niet kan.

Jvslooten

Re: Wonderen

Berichtdoor Jvslooten » 24 nov 2013 12:40

mealybug schreef:Als het vergeven van zonden al een wonder is, zou het elkaar vergeven van zonden iets zijn waar dus niet toe opgeroepen hoeft te worden, want een wonder is iets wat volgens de geldende regels en wetten niet kan.

Die logica begrijp ik niet helemaal. Jezus laat ons zèlf zien dat de vergeving van zonden een vele malen groter wonder is dan het genezen van lammen en blinden. Dat begrepen zelfs de farizeeërs. En nee, dat is geen excuus om het elkaar vergeven maar te laten voor het wat is. Juist onze tekortkomingen wijzen ons op wij wij van nature zijn. Maar ook op Christus, en op wie wij ìn Christus zijn. En bij God zijn alle dingen mogelijk. Al had u een geloof als een mosterdzaadje, zei Jezus.. afijn vul zelf maar in.

Er zijn trouwens wel meer dingen die volgens de geldende wetten en regels niet kunnen, en waar God ons toch toe oproept. Zoek God, zegt Hij, tegen een mens die alleen de dingen van het vlees zoeken kan. Bekeer u, zegt Hij, tegen een mens die zich helemaal niet wil bekeren. Heb Mij lief, zegt Hij, tegen hen die niet anders kunnen dan in vijandschap leven tegen God. Wees heilig, zegt Hij tegen de onreine. En weetje wat het allergrootste en heerlijkste wonder is? Het gebeurd nog ook.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten