Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2015 10:10

Kortom, je geeft de witlof with love alle lof! :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Chaya » 31 mar 2015 11:23

Marnix schreef:Inderdaad. Als ik witlof eet ik het rauw. Lekker en lekker makkelijk.

Daarmee kun je ook variëren he.
Met mandarijn en ananas.
Met blokjes kipfilet (broodbeleg, dik laten snijden door slager)
Met blokjes kruidenkaas.
Allerlei verse kruiden zoals bieslook, peterselie, verse munt
Met een yoghurtdressing
Fijn snijden en de bittere punt van binnen er even uit halen.
You will love it boy :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2015 13:05

Ik hou al lang van witlof. Inderdaad, met wat zoets en wat zouts erbij.

Gekookte witlof gaat hem echter niet worden. Wat je ook probeert aan recepten.

Dit weekend een paar dagen op een zorgboerderij geweest van vrienden. Nu staat er een stroganoff op het vuur met daarin een kilo varken dat ik daar wel eens heb gevoerd met de inhoud van de GFT-bak.... ik hoop dat ie net zo lekker smaakt als dat hij lekker geleefd heeft daar :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Chaya » 31 mar 2015 14:42

Marnix schreef:Ik hou al lang van witlof. Inderdaad, met wat zoets en wat zouts erbij.

Gekookte witlof gaat hem echter niet worden. Wat je ook probeert aan recepten.

Dit weekend een paar dagen op een zorgboerderij geweest van vrienden. Nu staat er een stroganoff op het vuur met daarin een kilo varken dat ik daar wel eens heb gevoerd met de inhoud van de GFT-bak.... ik hoop dat ie net zo lekker smaakt als dat hij lekker geleefd heeft daar :)

Een kilo, voor met zn tweetjes? :shock: Of doe je daar twee keer van?
Ik denk dat je het wel kunt proeven, als het een echt scharrelvarkentje was.
Wel sneu als je hem zelf gevoerd hebt. :cry:
Mijn zusje mocht voor 3 jaar een groot grasveld achter hun huis huren, voor een habbekrats, als voorwaarde dat ze het gras kort hield. Dus ze kocht wat schaapjes en geitjes, maar kreeg er dan soms teveel. Dan aten ze er eentje op. Maar ik kon het niet. Ze kregen allemaal een naam. zieliglopen-smile
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Boerin » 31 mar 2015 15:07

Een vriendin van me woonde op een boerderij en dan aten ze gewoon een koe van henzelf op. Die kwam dan in de vriezer. Dan wisten ze tenminste dat het goed was, het vlees. Ik keek haar vol afschuw aan, maar ze had zoiets van: joh wat zanik je. :lol:
Laatst gewijzigd door Boerin op 31 mar 2015 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2015 15:30

Marnix schreef:Ik hou al lang van witlof. Inderdaad, met wat zoets en wat zouts erbij.

Gekookte witlof gaat hem echter niet worden. Wat je ook probeert aan recepten.

Dit weekend een paar dagen op een zorgboerderij geweest van vrienden. Nu staat er een stroganoff op het vuur met daarin een kilo varken dat ik daar wel eens heb gevoerd met de inhoud van de GFT-bak.... ik hoop dat ie net zo lekker smaakt als dat hij lekker geleefd heeft daar :)

Wat dacht je van een gehaktbal met jus, aardappels en gekookte witlof? Dat klinkt toch wel lekker? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2015 15:31

Ja Mohamed. Mits de witlof op andermans bord terecht komt klinkt het uitstekend!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2015 15:39

Ik lust het ook niet hoor, dus ik geef het wel door aan Chaya. ;)

Gebruikersavatar
Jajanneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2015 14:38

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Jajanneke » 01 apr 2015 08:56

Bleh, witlof! Hoorde laats ook van witlofsap, dat lijkt me al helemaal smerig!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Chaya » 01 apr 2015 10:41

mohamed schreef:Ik lust het ook niet hoor, dus ik geef het wel door aan Chaya. ;)

Lekker hoor, bedankt. :D
Sausje erbij?
Een goeie gehaktbal maken is ook nog een kunst hoor, dat kan niet iedereen.
Knapperig aan de buitenkant en sappig en mals aan de binnenkant.
Dus niet sudderen [-X

Gisteren had ik een recept met aubergines, tomatensaus, glutenvrij, maar ik heb er spaghetti bij gemaakt.
Dat was dus niet nodig geweest, het was voedzaam! Ik kon mijn lepel spaghetti niet eens op
krijgen.
Vandaag maar weer eens gewoon de hollandse pot, kruimige aardappel, rode kool met appeltjes (de enige groente die ik lang laat koken want het moet smeuiig zijn) daarbij een grove verse rookworst en voor het kind dat geen rookworst lust (ja die bestaan) heb ik een biefstukje, dan hebben we meteen lekkere jus.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2015 10:44

Als ik biefstuk als alternatief zou krijgen zou ik ook geen rookworst meer eten :D

En ja, rode kool moet lang koken. Als je aubergines lekker vindt moet je een keer moussaka maken! Erg lekker, voor als je het niet kent, grieks gerecht, soort lasagne maar dan maak je het met laagjes aubergine en aardappel ipv pasta.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2015 10:46

Rode kool met appeltjes en kruimige aardappels vind ik ook lekker maar heb er liever een gehaktbal bij. :)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Chaya » 01 apr 2015 10:46

mohamed schreef:Rode kool met appeltjes en kruimige aardappels vind ik ook lekker maar heb er liever een gehaktbal bij. :)

Die zat in het gerecht van gisteravond Marnix en je moet afwisselen he. :wink:
Ik deed ook nooit worst erbij, totdat ik een keer bij een Brabantse at, ik kreeg zo'n grove saucijs erbij. Ik vond het lekker.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2015 10:55

Chaya schreef:Een goeie gehaktbal maken is ook nog een kunst hoor, dat kan niet iedereen.
.

:lol: Meisje toen uit het studentenhuis ging leren koken. Hahahahaha ze was zo boos op die verbrande knollen dat ze ze de tuin in heeft gegooid.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Chaya » 01 apr 2015 11:46

Boerin schreef: :lol: Meisje toen uit het studentenhuis ging leren koken. Hahahahaha ze was zo boos op die verbrande knollen dat ze ze de tuin in heeft gegooid.

:lol: Dat had ik met de eerste keer pannenkoeken bakken. Ik woonde toen 4 hoog en de eendjes in de sloot achter mn flatje, liepen toen met een badmutsje. :mrgreen: De zwanen vonden de pannenkoeken wel lekker.
Ik vind die reclame wel grappig, is dat croma? Een paar studenten fabriceren een leuk bordje met aardappelpuree, balletje erbovenop, wat fijngsneden rode kool eromheen. Takje groen erop, "hé, gast?" :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten