zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor basubachs » 18 sep 2014 21:48

Roady schreef:Het gaat hier over God, en over zelfbevrediging en of dat "mag".

Heb ik een vraag:
God is liefde, en liefde zoekt zichzelf niet (1 Kor 13)
Hoe zou God het zien als je daar helemaal alleen onder de dekens met jezelf bezig bent?
Je bent puur en alleen op jezelf gericht, zou dat echt Gods goedkeuring wegdragen?


uit mijn ervaring zal het beesie blij zijn als je het maten doet,en met gevoel liefden en dank.
Maar gewoon een keertje aftrekken omdat je het wilt,zonder emotionelen ondergrond lijkt me niet mogen,dit zou gelijk aan hoererij staan.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor nette » 19 sep 2014 08:37

pas luisterde via youtube ik naar Dick Basen die een lezing gaf over wat je als vrouw van mannen moesten weten en andersom

Hij zei hierover dat hij daar ook mee worstelde er staat in de bijbel nergens hier iets over maar hij zei in de bijbel staat wel dat je overal Godszegen over moest vragen.
Dus hij vroeg ook hierom Godszegen en toen had hij er geen behoefte meer aan.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Wim2600 » 19 sep 2014 09:09

basubachs schreef:Je voortplanten hoort erbij volgens god zijn grootte plan/creatie,je bent vrij om jezelf te bevredigen naar mijn weten.
je kan en je mag het,niemand gaat je tegen houden.

Het enige wat ik ervan geleerd heb is dat het veel lekkerder is als ik het met maten doe,dus zeg 1x in de twee weken.
Ik heb er ook van geleerd dat ik veelte ruig met me eigen lichaam omga,Dus als je het doet geliefd,sensueel, en gevoelig.
Vergeet god niet te bedanken als je heerlijk klaargekomen bent,dank voor de mogelijkheid en dank voor het genot.


Belangrijke nuance: met maten of met mate? ;)

(Het eerste kan ook erg leuk zijn hoor, maar ik vermoed dat je het tweede bedoelde...)

Lock&Stock

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Lock&Stock » 19 sep 2014 09:46

Het schijnt dat regelmatig masturberen als man de kans op prostaatkanker enigszins verkleint. Daarnaast is het gewoon een gezonde uitlaatklep en een perfecte manier om in slaap te komen als je deze niet kan vatten.

Het stigma wat er vanuit religie op wordt gelegd is wat mij betreft totaal verkeerd.

En wat betreft verslaving, tja, ben je aan eten verslaafd? Ademen? Aan je stoelgang? Het hoort er gewoon bij, het is gezond, het is normaal en iedereen doet het. (ook de mensen die zeggen dat ze het niet doen).

Lock&Stock

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Lock&Stock » 19 sep 2014 09:48

basubachs schreef:Maar gewoon een keertje aftrekken omdat je het wilt,zonder emotionelen ondergrond lijkt me niet mogen,dit zou gelijk aan hoererij staan.


Hoererij?! Als ik een keer de hand aan mezelf sla om in slaap te komen staat gelijk aan een prostituee bezoek? Kom op zeg :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Mortlach » 19 sep 2014 09:54

nette schreef:pas luisterde via youtube ik naar Dick Basen die een lezing gaf over wat je als vrouw van mannen moesten weten en andersom

Hij zei hierover dat hij daar ook mee worstelde er staat in de bijbel nergens hier iets over maar hij zei in de bijbel staat wel dat je overal Godszegen over moest vragen.
Dus hij vroeg ook hierom Godszegen en toen had hij er geen behoefte meer aan.


Tja, voor mij betekent dat alleen maar dat hij de sociale controle voldoende heeft verinnerlijkt onder het mom van God.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor basubachs » 19 sep 2014 18:22

Met hoererij bedoel ik gewoon eigenlijk deze punten:

1: dat je met meerderen mensen in korte perioden slaapt.

2: dat je elke dag seks hebt alsof het huis een hoeren huis geworden is.

3: bij zelfbevrediging Hetzelfde het moet geen hoeren huis worden,of als je jezelf bevredigd en jezelf eerder verwond dan genot ervaart.

4:dat je het hart gelijk aan een ander weg geeft,door bijvoorbeeld vreemd te gaan maar er zijn ook andere oorzaken.

dit valt bij mij onder hoererij verder is alles toegestaan in mijn ogen,als ik de bijbel lees.

Ik kan eigenlijk vol goddelijke overtuiging zeggen: Ga goed met je hart om het is je meest waardevolle bezit,als je er niet goed mee omgaat haalt god hem bij je weg.
Laat hem ook niet vertrappen door iemand anders want anders is hij gebroken.

"Phoenix wordt maar 1x per jaar herboren" je mag hem ook Jezus noemen hoor als je dat liever hebt.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Boerin » 19 sep 2014 20:46

Oh ik dacht al ik lees heel andere dingen in de Bijbel, maar het is de bijbel van Phoenix. Dat verklaart een hoop.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor mohamed » 19 sep 2014 23:23

Mag je jezelf niet bevredigen van de bijbel? Nou dan moet een ander het maar doen! :mrgreen: :oops: :clown:

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: zelfbevrediging

Berichtdoor Spons » 21 sep 2014 17:17

basubachs schreef:Met hoererij bedoel ik gewoon eigenlijk deze punten:

1: dat je met meerderen mensen in korte perioden slaapt.

ah dus als ik op een camping slaap in mijn eigen tent.. met mijn eigen vrouw en er staan andere om me heen... :-oo

2: dat je elke dag seks hebt alsof het huis een hoeren huis geworden is.

Stel ik heb elke dag gemeenschap met mijn vrouw .... wat is daar dan mis mee als we van elkaar houden en van elkaar genieten ???

3: bij zelfbevrediging Hetzelfde het moet geen hoeren huis worden,of als je jezelf bevredigd en jezelf eerder verwond dan genot ervaart.

Kan je me uitleggen hoe ik mezelf zou verwonden ?

4:dat je het hart gelijk aan een ander weg geeft,door bijvoorbeeld vreemd te gaan maar er zijn ook andere oorzaken.

Oke ik deel mijn hart met anderen , dat mag dus niet , dus ik mag niet van dierbare houden , en wat is vreemdgaan ? als je het je vrouw niet verteld ? en stel dat ik geen gemeenschap heb met die ander maar hem erg mag.. is dat vreemd gaan ? wat zijn dan andere zaken noem eens wat voorbeelden

dit valt bij mij onder hoererij verder is alles toegestaan in mijn ogen,als ik de bijbel lees.

Oh dus ik mag twee vrouwen hebben volgens jou ? want de rest is allemaal toegestaan

Ik kan eigenlijk vol goddelijke overtuiging zeggen: Ga goed met je hart om het is je meest waardevolle bezit,als je er niet goed mee omgaat haalt god hem bij je weg.
Laat hem ook niet vertrappen door iemand anders want anders is hij gebroken.

"Phoenix wordt maar 1x per jaar herboren" je mag hem ook Jezus noemen hoor als je dat liever hebt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten