Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 05 mei 2016 19:25

96,4 km
Het was een rit met een paar aanvaringen. Bij Amersfoort wilde ik een rij fietsers inhalen, maar er liepen wandelaars in tegengestelde richting op het fietspad. Dat bemoeilijkte het, maar het lukte wel. Omdat die fietsers zo links reden, haalde ik maar rechts in. Dat lukte goed zonder wandelaars te raken. Ik kreeg wel weer de nodige vooroordelen om mijn hoofd geslingerd. "Zo'n asociale racefietser!" Maar wie is er eigenlijk asociaal? Ik denk eerder die wandelaars op het fietspad. Die konden namelijk ook het voetpad aan de overkant van de weg kiezen.
En in Scherpenzeel vond een automobilist zichzelf erg belangrijk. Ik probeerde hem op een gegeven moment in te halen, ging hij zeuren dat het een 30 km/u-zone was, en schelden of hij me voor m'n flikker moest rijden. (Waar zit dat lichaamsdeel eigenlijk? Sowieso ben ik geen flikker.)
De gemiddelde snelheid ga ik maar niet noemen, want dan lacht pindas83 mij vierkant uit. Die rijdt zo een eind boven de 30 km/u. Met mijn huidige fiets lijkt dat niet erg meer te willen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 05 mei 2016 19:58

Boekenlezer schreef:96,4 km
Het was een rit met een paar aanvaringen. Bij Amersfoort wilde ik een rij fietsers inhalen, maar er liepen wandelaars in tegengestelde richting op het fietspad. Dat bemoeilijkte het, maar het lukte wel. Omdat die fietsers zo links reden, haalde ik maar rechts in. Dat lukte goed zonder wandelaars te raken. Ik kreeg wel weer de nodige vooroordelen om mijn hoofd geslingerd. "Zo'n asociale racefietser!" Maar wie is er eigenlijk asociaal? Ik denk eerder die wandelaars op het fietspad. Die konden namelijk ook het voetpad aan de overkant van de weg kiezen.
En in Scherpenzeel vond een automobilist zichzelf erg belangrijk. Ik probeerde hem op een gegeven moment in te halen, ging hij zeuren dat het een 30 km/u-zone was, en schelden of hij me voor m'n flikker moest rijden. (Waar zit dat lichaamsdeel eigenlijk? Sowieso ben ik geen flikker.)
De gemiddelde snelheid ga ik maar niet noemen, want dan lacht pindas83 mij vierkant uit. Die rijdt zo een eind boven de 30 km/u. Met mijn huidige fiets lijkt dat niet erg meer te willen.


Ik zou niet durven jou uit te lachen, maar het is wel weer een mooi verhaal! :lol:
Maar ligt het aan de fiets of aan de benen dat de 30 niet meer gehaald wordt?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 06 mei 2016 15:37

50km samen met moeders de vrouw :)
Dan wordt er niet naar de snelheidsmeter gekeken en halverwege is het appeltaart met een glaasje fris...

Yoshi

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 06 mei 2016 16:10

Niet gefietst, misschien straks nog. Wel bikefitting gedaan. Paar kleine aanpassingen die als het goed is voor fijnere kilometers gaan zorgen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 mei 2016 17:09

Helaas 'maar' 84km. Dat is op zich prima ware het niet dat m'n achterwiel kaduuk is.
Drie spaken om zeep en een flinke slag waardoor de band tegen het frame aanloopt. Gelukkig is er nog een set wielen :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mei 2016 15:25

44,9 km. Dus op een haar na 45 km.

Gisteren had ik eigenlijk wel zin, maar het kwam er niet van. Andere dingen te doen, en verder was ik nogal ongeorganiseerd. Dus dan vandaag maar. "Dat mag niet op zondag!" [-X O nee? Wie heeft dat gezegd? :| Ik zou geen reden weten waarom ik niet even op zondag weliswaar actief en ingespannen maar toch ook erg ontspannen zou mogen sporten.
Ik was zoals altijd na kerktijd bij mijn ouders, maar die bleven binnen zitten met dit weer. :? #-o ](*,) Daar moet ik toch echt niet aan denken, dus ik ging buiten zitten. Dat vond ik nogal ongezellig, dus na de eerste kop koffie ging ik zo gauw mogelijk naar huis. Dan maar zo vroeg mogelijk eten. En zodoende bleef er nog voldoende tijd over om nog even lekker te fietsen voor kerktijd.
Het ging heerlijk. Lekker tempo erin. Over de eerste 20 km reed ik met een gemiddelde van 33,7 km/u! Maar je hebt niet altijd alles mee. In Hilversum moest ik klimmen, op een hobbelig tegelfietspad met de wind tegen. En die is met kracht 4 toch best stevig! Dan reed ik soms maar 21 km/u. Uiteindelijk met een gemiddelde van 30,3 km/u thuis gekomen. Hoef ik me toch niet te schamen. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 08 mei 2016 19:52

Ik heb niet gefietst! Vind dat ook absoluut niet kunnen op zondag :frown:

Ik was het wel van plan maar door al die moederdagverplichtingen kwam er niks van. Misschien morgen dan is het ook nog topweer, dinsdag schijnt al minder te worden.

30,3 km/h bij 44,9km is niet slecht Boekenlezer!
Dat is bijna geen fietsen meer maar koérsen!! :wink:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 09 mei 2016 09:44

Afgelopen zaterdag 67 km met daarin een stukje Giro-parcours (Posbank, Emmapyramide). Jaarstand 911 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2016 20:16

pindas83 schreef:Ik heb niet gefietst! Vind dat ook absoluut niet kunnen op zondag :frown:

8-[

pindas83 schreef:30,3 km/h bij 44,9km is niet slecht Boekenlezer!
Dat is bijna geen fietsen meer maar koérsen!! :wink:

Dank je. Het ging ook wel erg lekker. Volgens mij zit dat gewoon in het weer. Bij zomerse temperaturen lijkt de snelheid altijd wel hoger te liggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 10 mei 2016 18:40

Boekenlezer schreef:Dank je. Het ging ook wel erg lekker. Volgens mij zit dat gewoon in het weer. Bij zomerse temperaturen lijkt de snelheid altijd wel hoger te liggen.


Vaak heb je natuurlijk al enige kilometers in de benen alvorens het weer, weer echt mooi wordt!
Maar het helpt wel inderdaad.

Morgen weer rondje doen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 11 mei 2016 22:00

120km. Dat klinkt veel en dat is het ook wel maar 70km daarvan ging met gem. 42,8km/h dus dat schiet wel lekker op dan.
Lekker gereden, nu douchen en in 't mandje!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 13 mei 2016 09:06

Gisteren 66km. Flinke tegenwind op de terugweg, maar ik kon toch een goed tempo aanhouden. Jaarstand 977 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 14 mei 2016 18:29

Gisteren een tijdritje gereden bij gebrek aan...tijd. :mrgreen:

20 km a 37,2. Dat valt me niet tegen. Binnenkort eens proberen met wat minder wind.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 14 mei 2016 20:00

henkie schreef:Gisteren een tijdritje gereden bij gebrek aan...tijd. :mrgreen:

20 km a 37,2. Dat valt me niet tegen. Binnenkort eens proberen met wat minder wind.


G

Heb je een tijdritfiets of gewoon een opzetstuur?
Ik heb ook een paar tijdritten gedaan, maar wat is dat afzien zeg!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 19 mei 2016 21:33

Vandaag 71 km, waardoor de jaarstand op 1048 km komt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten

cron