Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 31 aug 2015 21:01

henkie schreef:Net maar weer eens een tijdritje gereden: 30 km a 36,1 per uur. Wat minder dan vorig jaar ;-)


Gaaf! Was dat in wedstrijdverband?

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 02 sep 2015 14:05

Neeee, ik jaag me soms vrijwillig over de kling :mrgreen:
Uitstekende training en daar doen we het voor ;-)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 02 sep 2015 19:43

Vandaag weer 66 km. Jaarstand 2183 km.
De hoge gemiddelden die ik hier lees, haal ik niet. Vandaag ging het met 29,1 km/u gemiddeld.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 sep 2015 18:27

henkie schreef:Neeee, ik jaag me soms vrijwillig over de kling :mrgreen:
Uitstekende training en daar doen we het voor ;-)


Ik ben geen ervaren wedstrijdrenner maar heb wel een aantal tijdritjes verreden en heb gemerkt dat trainen hierop best moeilijk is.
D.w.z. dat de tijden en gemiddelden die je neerzet in trainingen niet representatief zijn voor het echte werk. In de wedstrijd pers je er gewoon (veel) meer uit, ga je helemaal tot het gaatje wat in een training haast niet op te brengen is. Opzich natuurlijk wel beter als andersom, maar toch!
Ervaar jij dat ook zo?

Yoshi

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2015 18:30

Voor de winter ben ik nog op zoek naar een Tacx of vergelijkbaar systeem om de racefiets in te zetten.
Iemand ervaring met die dingen en er wat zinnigs over te zeggen?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 sep 2015 18:35

Eergisteren 110km. Wedstrijdje gereden en zat in de kopgroep van 6 die de laatste 20km (van 60) ontstond. We bleven goed draaien en niemand verzaakte waardoor we vooruit konden blijven. Dan moet er gesprint worden en dat is niet echt (lees:echt niet) mijn ding. Werd 5e wat voor mijn doen ook niet gek is maar had wel beter gemoeten aangezien ik té vroeg aanging.
Wel leuk om weer eens voorin mee te doen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 sep 2015 18:52

Yoshi schreef:Voor de winter ben ik nog op zoek naar een Tacx of vergelijkbaar systeem om de racefiets in te zetten.
Iemand ervaring met die dingen en er wat zinnigs over te zeggen?


Ik heb er één, volgens mij de meest simpele tacx.
Denk al een jaar of 8 à 10 geleden aangeschaft bij decathlon. Kosten rond de € 130,00 meen ik.
Kocht hem met een standaardje voor het voorwiel die je er gewoon onderschuift, is wel fijn ivm schuiven, ong. € 30,00.
Verder kan ik de weerstand van het vliegwiel met de hand bedienen (kabeltje met klem op stuur draaien).
Ben er zeker niet ontevreden over, gewoon goed spul. Koop alleen wel een taxc-buitenbandje, gebruik i.e.g. geen knappe buitenband voor de weg want die slijten vrij hard.
Verder zou ik ook niet aanraden om je goede fiets erop te zetten. Misschien is het onzin maar het voelt niet zo goed om je deftige carbonracer
zo op z'n lazer te geven terwijl hij nergens heen kan :wink: .
Ik gebruik liever m'n oude alu-frame ervoor.
Het thuis 'spinnen' kan overigens (ook met tv aan ) wel erg saai zijn, wat helpt is dan niet één uur lang hetzelfde tempo trappen maar in blokken verdelen met telkens een andere intensiteit. Ligt natuurlijk ook aan het doel van je training maar in veel gevallen maak je er ook gewoon een effectievere van.

Yoshi

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2015 18:55

Dank voor de tips. Sheelt dat ik geen deftige racefiets heb. Gewoon een aluminium frame.

Ik was voornemens om een mooiere/betere fiets te halen maar door werk ben ik er dit seizoen niet genoeg aan toe gekomen om dat te rechtvaardigen. Deftige bandjes zitten er ook niet onder. Deze mogen best slijten dan kan ik voor volgend jaar wat betere kopen met wat meer grip.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 07 sep 2015 19:06

Yoshi schreef:Dank voor de tips. Sheelt dat ik geen deftige racefiets heb. Gewoon een aluminium frame.

Ik was voornemens om een mooiere/betere fiets te halen maar door werk ben ik er dit seizoen niet genoeg aan toe gekomen om dat te rechtvaardigen. Deftige bandjes zitten er ook niet onder. Deze mogen best slijten dan kan ik voor volgend jaar wat betere kopen met wat meer grip.


Graag gedaan! Ik heb er zelf ook een goedkoop Schwalbe bandje om en die houdt het ook al vrij lang uit moet ik zeggen. Het geldt natuurlijk ook alleen voor de achterband.
Als je er aan toe bent zou ik voor de weg de Continental 4000gp aanschaffen. Scoren goed op lekdichtheid, rolweerstand en grip. Kosten ong. €40,00 per stuk, waarschijnlijk op internet goedkoper te vinden.
Succes met je keuze!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 09 sep 2015 19:24

Vandaag weer 66 km. Jaarstand 2249 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 09 sep 2015 20:17

pindas83 schreef:Ik ben geen ervaren wedstrijdrenner maar heb wel een aantal tijdritjes verreden en heb gemerkt dat trainen hierop best moeilijk is.
D.w.z. dat de tijden en gemiddelden die je neerzet in trainingen niet representatief zijn voor het echte werk. In de wedstrijd pers je er gewoon (veel) meer uit, ga je helemaal tot het gaatje wat in een training haast niet op te brengen is. Opzich natuurlijk wel beter als andersom, maar toch!
Ervaar jij dat ook zo?


Ja, dat hebben de meeste denk ik wel. Het is makkelijker om je in het achterwiel van je concurrent vast te bijten dan zelf zo diep te gaan. In wedstrijden is het ook vaak het beste om koste wat het kost het wiel te houden. Ben je de aansluiting kwijt dan verlies je veel tijd op een grote groep.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor henkie » 09 sep 2015 20:22

Yoshi schreef:Voor de winter ben ik nog op zoek naar een Tacx of vergelijkbaar systeem om de racefiets in te zetten.
Iemand ervaring met die dingen en er wat zinnigs over te zeggen?


Misschien eerst een tijdje van iemand lenen? Het is vrij saai en vereist wat doorzettingsvermogen :mrgreen:
Anders is er via Marktplaats vast wel iets te krijgen. Sommigen zijn de Tacx erg snel zat ;-)
Ik heb overigens een Satori...

Vandaag 45 km. Alle beetjes helpen ;-)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 10 sep 2015 06:48

henkie schreef:Ja, dat hebben de meeste denk ik wel. Het is makkelijker om je in het achterwiel van je concurrent vast te bijten dan zelf zo diep te gaan. In wedstrijden is het ook vaak het beste om koste wat het kost het wiel te houden. Ben je de aansluiting kwijt dan verlies je veel tijd op een grote groep.


Dat is waar maar dat vastbijten in het wiel is helaas niet toegestaan in een tijdrit :(

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor elbert » 12 sep 2015 14:26

Het ziet er voor volgende week niet zo best uit qua weer, dus ben ik vanmorgen maar weer op de fiets gestapt om alvast wat kilometers in de benen te hebben: 50 km.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst? [ deel 4]

Berichtdoor pindas83 » 12 sep 2015 14:47

Net weer 110km. Goed fietsweer! Nu kijken of Dumoulin het rood kan behouden, zou mooi zijn!


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten