Snelle vragen (deel 3)

Problemen en discussies rondom de wereld van de ICT.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Johan81, BJ, Moderafo's

Johan100
Kapitein
Kapitein

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 11 Jan 2017 18:19

Ik ben inmiddels langs de winkel gereden en daar werd ook gezegd dat het beeldscherm vervangen moeten worden. Ik ga maar voor een nieuwe laptop kijken.
In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. Joh.1:1.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 Jan 2017 11:17

Zou ik doen ja. Tenzij je handig bent en op Marktplaats een identieke laptop vindt voor weinig geld, die kapot is maar waar het beeldscherm wel goed van werkt. Dan kan je dat scherm op je huidige laptop zetten
If your god never disagrees with you, you might just be worshipping an idealized version of yourself
Tim Keller

Chaya
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Chaya » 13 Jan 2017 13:36

Marnix schreef:Zou ik doen ja. Tenzij je handig bent en op Marktplaats een identieke laptop vindt voor weinig geld, die kapot is maar waar het beeldscherm wel goed van werkt. Dan kan je dat scherm op je huidige laptop zetten

Zelfs vervanging door de fabriek gaf tegenvallend resultaat.
Op onze laptop kwam een "dode vlek" die steeds groter werd.
Laptop zat in verzekering EN garantie nog. Dus werd gratis gerepareerd, in Polen.
Dat duurde maar liefst 6 weken!
Hij is nooit meer de oude geworden en hebben uiteindelijk een nieuwe (ander merk) gekocht.
Tip: mail niet naar de fabrikant of importeur, want dat geeft een onnodige omweg.
Ga terug naar de winkel of webshop waar je hem gekocht hebt, zij moeten hem innemen en laten repareren, zolang hij onder de garantie valt.
Als de garantie 1 jaar is, heb je ook nog recht op reparatie na 13 maanden.
Geloof is getrooste vertwijfeling ~ Maarten Luther

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 13 Jan 2017 16:17

Ik heb door wat fysieke onhandigheid twee keer een kapot laptop scherm gehad. Je hoeft echt niet te zoeken op internet naar een andere laptop waar het scherm nog wel van werkt. Ik heb gewoon het laptopscherm vervangen, die schermen kan je separaat op internet kopen. Kind doet de was, is een klusje van niets. En er zijn genoeg instructievideo's op youtube te vinden waarin je kunt zien hoe het moet. Schermpjes kopen doe je bijvoorbeeld hier:
http://www.hardwarecity.nl/

Gewoon even zoeken via merk en type/model. Kom je zo bij het scherm uit wat bij jouw laptop past. Bestellen, betalen en installeren.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Johan100
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Johan100 » 13 Jan 2017 23:36

Deze laptop is al negen jaar oud, dus ik ga voor een nieuwe kijken! Dat is het beste prijstechnisch. (dolby home theater en virtual surround sound en de cd-speler (fijn geluid) en het toetsenbord vind ik wel fijn bij deze).
Bedankt voor de tip, misschien heb ik er later nog eens wat aan.
In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God. Joh.1:1.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 Jan 2017 13:12

9 jaar! Dan is een nieuwe wel beter ja ;)

Chaya schreef:Zelfs vervanging door de fabriek gaf tegenvallend resultaat.
Op onze laptop kwam een "dode vlek" die steeds groter werd.
Laptop zat in verzekering EN garantie nog. Dus werd gratis gerepareerd, in Polen.
Dat duurde maar liefst 6 weken!
Hij is nooit meer de oude geworden en hebben uiteindelijk een nieuwe (ander merk) gekocht.
Tip: mail niet naar de fabrikant of importeur, want dat geeft een onnodige omweg.
Ga terug naar de winkel of webshop waar je hem gekocht hebt, zij moeten hem innemen en laten repareren, zolang hij onder de garantie valt.
Als de garantie 1 jaar is, heb je ook nog recht op reparatie na 13 maanden.

Dat ligt er aan waar de fabrieken zitten. Ik stuur af en toe Apple laptops terug en dan zijn ze binnen een week weer terug. Wel goede ervaringen met die reparaties. Maar je hebt gelijk, gewoon via de verkoper regelen. Een bedrijf die computers verkoopy heeft doorgaans wat meer prioriteit en invloed bij een fabrikant dan een particulier.

En de fabriek heeft blijkbaar je laptop niet goed gerepareerd of een niet goed beeldscherm gebruikt.... het kan prima, ik heb er ook wel een aantal vervangen en dat ging altijd prima.
If your god never disagrees with you, you might just be worshipping an idealized version of yourself
Tim Keller

Terug naar “Computer, Internet, Telecom & Elektronica”