Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2015 13:43

Ah ok... nou ja ik ben iets minder op zoek naar een gevoel van macht in een auto denk ik :) Zal vast leuk zijn maar ik vind het het geld niet waard :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 02 apr 2015 17:03

't Zal bij mij ook wel niet in zo'n vaart lopen, als 'ie er al ooit komt. Het is nogal wat, wat je er voor over moet hebben! En verder zit ik heel wat liever op mijn fiets dan in de auto.

En een bericht als dit maakt weer eens duidelijk wat het teweeg kan brengen als je het gaspedaal eens wat dieper intrapt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 03 apr 2015 07:57

Marnix schreef:Ah ok... nou ja ik ben iets minder op zoek naar een gevoel van macht in een auto denk ik :) Zal vast leuk zijn maar ik vind het het geld niet waard :)

Ooit heb ik een ernstig ongeval gehad wat ik ternauwernood overleefd heb.
Ik ben niet op zoek naar macht achter het stuur, maar voel me in een Audi wel veiliger dan in een Dacia.
Het heeft zelfs een poosje geduurd voor ik in kleine autootjes durfde stappen.
Om die reden heb ik zelfs mijn oldtimer (met pijn in het hart) weggedaan.
Ik durfde het niet meer...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2015 09:20

Veiligheid is wel een goede reden. Hoewel er dan allicht betere opties zijn dan een Audi ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 08 apr 2015 18:44

Tja, zo'n Porsche is inderdaad leuk, 72 dB bij 100 km/u gaat misschien nog, maar 76 dB bij 130 km/u lijkt mij nogal veel herrie. Dat lees ik in een test. Wat moet het dan wel wezen bij 200 km/u? Maar in zo'n auto zit je waarschijnlijk dan ook niet om muziek te luisteren. Alhoewel de 911 Turbo toch een vrij luxueuze auto moet zijn. Luxueuzer dan een meer hardcore 911 GT3 bijvoorbeeld (die natuurlijk helemaal pas tot zijn recht komt in hoogst illegale snelheidsbereiken).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2015 14:24

Boekenlezer schreef:Tja, zo'n Porsche is inderdaad leuk, 72 dB bij 100 km/u gaat misschien nog, maar 76 dB bij 130 km/u lijkt mij nogal veel herrie. Dat lees ik in een test. Wat moet het dan wel wezen bij 200 km/u? Maar in zo'n auto zit je waarschijnlijk dan ook niet om muziek te luisteren. Alhoewel de 911 Turbo toch een vrij luxueuze auto moet zijn. Luxueuzer dan een meer hardcore 911 GT3 bijvoorbeeld (die natuurlijk helemaal pas tot zijn recht komt in hoogst illegale snelheidsbereiken).

Tja, als je zo'n auto rijdt moet je de motor gewoon als een privé-symphonie-orkest zien.
En geloof me (ik heb als trouwauto zo'n ding onder mijn zitvlak gehad): het klinkt heerlijk!
Overigens is de gemiddelde cabrio qua geluid nadrukkelijker aanwezig dan een sportwagen....
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 10 apr 2015 16:56

Dat zal de betere benadering voor sportwagens zijn. In een sportwagen behoor je te werken, en niet dikke buik krijgend comfortabel voortrollen (eventueel muziek luisterend).
In dit filmpje is het geluid van een Porsche 911 GTS te horen. (Hoort eigenlijk bij dit artikel.) Dat klinkt inderdaad wel erg leuk!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 10:00

Boekenlezer schreef:Dat zal de betere benadering voor sportwagens zijn. In een sportwagen behoor je te werken, en niet dikke buik krijgend comfortabel voortrollen (eventueel muziek luisterend).
In dit filmpje is het geluid van een Porsche 911 GTS te horen. (Hoort eigenlijk bij dit artikel.) Dat klinkt inderdaad wel erg leuk!

Het is inderdaad een auto voor "erbij". Hoe mooi zo'n wagen ook is, en hoe geweldig hij ook rijdt: je wilt er echt niet mee naar Zuid-Frankrijk. Je komt gebroken aan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2015 12:06

En als je zo'n auto voor erbij hebt, heb je duidelijk geld teveel en kan je het nuttiger besteden :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 12:19

Marnix schreef:En als je zo'n auto voor erbij hebt, heb je duidelijk geld teveel en kan je het nuttiger besteden :)

Ik wou dat ik dat probleem had...
Overigens: zeg je dat ook tegen iemand met een erg uitgebreide garderobe of verzameling schoenen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2015 12:23

Ja.

Hoewel 20 paar schoenen lang niet zoveel kost als een Porsche.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 12:26

Marnix schreef:Ja.

Hoewel 20 paar schoenen lang niet zoveel kost als een Porsche.

Klopt.
Maar 20 paar schoenen voor een gemiddelde secretaresse kan naar verhouding wel net zo duur zijn als een Porsche voor een ingenieur...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 25 apr 2015 16:47

StillAwake schreef:Het is inderdaad een auto voor "erbij". Hoe mooi zo'n wagen ook is, en hoe geweldig hij ook rijdt: je wilt er echt niet mee naar Zuid-Frankrijk. Je komt gebroken aan...

Leuke training voor je conditie! :D
Om niet de volgende dag als een lamzak in mijn stoel te zitten, vermijd ik op dit moment nog ritten van meer dan 100 km met mijn racefiets.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 25 apr 2015 16:48

Van 0 naar 100 km/u in 4 seconden. Dat deed je in de jaren '80 met een Ferrari F40. Maar tegenwoordig kan dat ook met een dikke SUV van 2235 kg. Ik heb het dan over de Porsche Cayenne Turbo S. Kost in Nederland alleen wel € 221.101,-. In Duitsland heb je hem voor € 54.405,- minder: € 166.696,-. (De BPM is € 50.297,-)

Ik kwam dat tegen in een test over nogal extreme SUV's, die Porsche en de BMW X5 M op Autobild. (Zie hier.)

Maar ach, waar heb ik het over? Leuk voor de info, maar dat koopt natuurlijk niemand hier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Rozijn » 25 apr 2015 18:07

O, ik had juist plannen, maar dan maar niet ;)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten