Burnout... en dan?

(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Bruno

Re: Burnout... en dan?

Berichtdoor Bruno » 13 jun 2018 14:42

irmo schreef:We zijn het voor de verandering eens met elkaar eens. :)

Ik heb in mijn vorige werk collega's die ondanks een burn-out gewoon bleven doorwerken. En maar afvragen waarom de klachten niet overgingen.
Komt ook vooral voor bij mensen die geen nee kunnen zeggen.

Bepaal je grenzen, trek ze strak en ga er boven op zitten. O, ze vinden je niet aardig omdat je nee zegt? Vette pech dan. Mijn gezondheid is belangrijker, doei!

Zo was ik ook. Mijn werk was mijn alles. Altijd overuren, thuis plannen hoe ik de dag erna alles weg werk. En waarom eigenlijk? Ik heb er niets behalve gezondheidsklachten aan over gehouden.
Arbeid macht nicht frei.

irmo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor irmo » 13 jun 2018 14:55

Met een goeie planning is niks mis.

het wordt wat anders als je, zoals ik, het werk van 15 man in je eentje kan doen omdat ze geen zin hebben om geld te spenderen aan fatsoenlijke mankracht. En ondertussen iemand laten doordraaien omdat dat je beter uitkomt. Daar heb ik van gellerd om scherp van me af te bijten en strict op mijn grenzen te gaan zitten. Ik bepaal, en als ik zeg dat het niet gebeurt dan gebeurt het niet.Klaar.En niks geen tegenspraak,ik zeg je wat.

Bruno

Berichtdoor Bruno » 13 jun 2018 15:02

irmo schreef:Met een goeie planning is niks mis.

het wordt wat anders als je, zoals ik, het werk van 15 man in je eentje kan doen omdat ze geen zin hebben om geld te spenderen aan fatsoenlijke mankracht. En ondertussen iemand laten doordraaien omdat dat je beter uitkomt. Daar heb ik van gellerd om scherp van me af te bijten en strict op mijn grenzen te gaan zitten. Ik bepaal, en als ik zeg dat het niet gebeurt dan gebeurt het niet.Klaar.En niks geen tegenspraak,ik zeg je wat.

Ik was ploegbaas, nooit meer.
Ik moet niet eens het statuut werknemer of zelfstandige.
Ik werk nu full continu aan een loon dat niemand kan toppen.

Ik was strikt maar de bazen relativeerden mijn klachten. Nu staan ze daar met hun goedkope werkkrachten. Ik ben al 3x gevraagd terug te komen, loonsverhoging aangeboden gekregen.
Dat ze failliet gaan van mijn part.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jun 2018 15:25

Yoshi schreef:Het is wat. Het werkt, ook voor een christen, meer dan prima. Er zaten, muv van een gong en wierook, maar dat was er in mijn vorige parochie ook, overigens geen boeddhistisch elementen in.

Al die andere vage dingen werken ook, dat is het m nu juist.
Reiki, yoga, bio resonantie therapie. Maar je wordt vervuld van een heidens gevoel, ipv het vertrouwen op de Heere te stellen.
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die genezen werden door een of andere therapie en daarna in de ban kwamen van de boze.
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 13 jun 2018 16:25

Chaya schreef:Al die andere vage dingen werken ook, dat is het m nu juist.
Reiki, yoga, bio resonantie therapie. Maar je wordt vervuld van een heidens gevoel, ipv het vertrouwen op de Heere te stellen.
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die genezen werden door een of andere therapie en daarna in de ban kwamen van de boze.

Als jij daarvan vervuld wordt van heidens gevoel dan is er ernstig iets mis met jouw eigen geloof, dat hoef je niet te projecteren op anderen.

Er zijn overigens ook genoeg voorbeelden van mensen die helemaal vervuild zeiden te zijn van de Heere, al hun vertrouwen op de Heere stelde en totaal van het padje raakte.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 13 jun 2018 19:36

Yoshi schreef:Als jij daarvan vervuld wordt van heidens gevoel dan is er ernstig iets mis met jouw eigen geloof, dat hoef je niet te projecteren op anderen.

Nee hoor, praat maar weer recht wat krom is. Waardevol advies, NOT
Wee de mens die zich niet elke dag minstens een uur kan bezinnen over zichzelf ~ Rabbi Mosje Leib van Sasow

Yoshi
Majoor
Majoor

Berichtdoor Yoshi » 14 jun 2018 16:13

Chaya schreef:Nee hoor, praat maar weer recht wat krom is. Waardevol advies, NOT

Deel gerust je eigen ervaringen met een burnout of met mindfulness maar projecteer jouw ervaringen niet op een ander. Dat is niet rechtpraten wat krom is.

Je hoeft mijn advies echt niet op te volgen. Ik geef ook slechts aan wat mij geholpen heeft. Als iets anders jou geholpen heeft dan heb ik geen behoefte om dat zwart te maken.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”