Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 22:56

De VN zijn de weg kwijt. Wel huilen over zwarte piet maar hamas mag alles.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 28 jul 2014 09:18

De meeste doden in Gaza zijn mannen die de leeftijd hebben om te vechten, volgens gegevens van Al-Jazeera (!!): http://www.algemeiner.com/2014/07/27/la ... ged-males/
(dat is dus wat anders dan ze aan beelden laten zien: daar zijn het vooral vrouwen en kinderen)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 28 jul 2014 09:37

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 28 jul 2014 18:46


Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 28 jul 2014 19:03

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 28 jul 2014 19:25

We schijnen conflicten niet te zwart-wit te mogen zien. Echter, volgens mij heeft Israël het volste recht om Hamas uit te schakelen, gelet op de eindeloze reeks raketten die Hamas op Israël heeft afgevuurd en nog afvuurt.

Rusland mogen we niet te hard aanpakken van de zelfbenoemde intellectuelen in dit land, geldt dat dan ook voor Hamas? Moeten we dat dan ook "appeasen"?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 28 jul 2014 19:44

Speedy schreef:https://www.youtube.com/watch?v=QBvhHE8ePxg

Gen 16,12
En hij zal een woudezel van een mens zijn; zijn hand zal tegen allen zijn, en de hand van allen tegen hem; en hij zal wonen voor het aangezicht van al zijn broederen.


hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor hettys » 29 jul 2014 20:26

elbert schreef:De meeste doden in Gaza zijn mannen die de leeftijd hebben om te vechten, volgens gegevens van Al-Jazeera (!!): http://www.algemeiner.com/2014/07/27/la ... ged-males/
(dat is dus wat anders dan ze aan beelden laten zien: daar zijn het vooral vrouwen en kinderen)


Ik hoorde vandaag nog dat één op de vier slachtoffers een kind is. Ik zag beelden van de waterleiding die gebombardeerd was, een school, de elektriciteitscentrale, (terwijl ze daar allang maar een paar uur per dag elektriciteit hadden) Ik zag beelden van baby's die begraven werden.
Ik zag meisjes met vlechtjes in het haar vluchten voor hun leven.

De beelden kloppen niet, blijkt?

Eerlijk gezegd begrijp ik gewoon niet zo goed waar Israël mee bezig is. Ik snap ook nog wel dat Hamas bestaat uit gevaarlijke klootzakken die raketten in scholen verbergen, Ik weet het allemaal. Ik ben ook niet zo 'voor' de één of ander. Ik ben vooral tegen al dat geweld.
Om zich van tunnels te ontdoen waardoor wapens worden gesmokkeld, hoeven ze toch geen kinderen te vermoorden? Of ben ik nou gek?

Eerlijk gezegd lijkt het nu alsof Israël een excuus heeft gevonden om zoveel mogelijk Palestijnen om zeep te helpen. Echt, zo komt het op me over. Wat heeft dit nog te maken met tunnels?

Eerlijk gezegd? Ik weet het niet.
Ook gif is geschapen.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 29 jul 2014 20:30

hettys schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik gewoon niet zo goed waar Israël mee bezig is. Ik snap ook nog wel dat Hamas bestaat uit gevaarlijke klootzakken die raketten in scholen verbergen, Ik weet het allemaal. Ik ben ook niet zo 'voor' de één of ander. Ik ben vooral tegen al dat geweld.
Om zich van tunnels te ontdoen waardoor wapens worden gesmokkeld, hoeven ze toch geen kinderen te vermoorden? Of ben ik nou gek?

Eerlijk gezegd lijkt het nu alsof Israël een excuus heeft gevonden om zoveel mogelijk Palestijnen om zeep te helpen. Echt, zo komt het op me over. Wat heeft dit nog te maken met tunnels?

Eerlijk gezegd? Ik weet het niet.


Moet er eerst een kiboets of dorp in Israel uitgemoord worden voordat de wereld dan enigszins gaat begrijpen dat er iets niet deugd?

Op dit moment moord ISIS - extreme islamieten - andere islamieten uit en de wereld ZWIJGT erover. Complete gezinnen worden uitgemoord en afgeschoten, verzameld in vrachtwagens en gedumpt in massagraven en de wereld zwijgt .......... en dezelfde aanhangers lopen hier in Den Haag te schreeuwen.

Waar zijn we in het decadente westen mee bezig?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2014 20:35

Israël heeft de laatste jaren nogal wat raketten op z'n dak gekregen. Op een gegeven moment slaat Israël een keer terug. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Je kunt vraagtekens zetten bij de proportionaliteit, maar ik kan de vergelijking met muggen in de slaapkamer niet onderdrukken. Het gezoem en het steken zijn irritant, maar op een gegeven moment doe je 's nachts het licht aan en mep je die vermaledijde mug toch een keer met een krant dood tegen de muur.

Alleen die vlek hè...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2014 20:44

Ik maak er al jaren een punt van om insecten en spinnetjes en dergelijke met een glaasje en een stukje papier te vangen en buiten te zetten.

Je hebt het over proportionaliteit, maar dat is Israel met deze reactie natuurlijk totaal uit het oog verloren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 29 jul 2014 20:48

Optimatus schreef:Israël heeft de laatste jaren nogal wat raketten op z'n dak gekregen. Op een gegeven moment slaat Israël een keer terug. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Je kunt vraagtekens zetten bij de proportionaliteit, maar ik kan de vergelijking met muggen in de slaapkamer niet onderdrukken. Het gezoem en het steken zijn irritant, maar op een gegeven moment doe je 's nachts het licht aan en mep je die vermaledijde mug toch een keer met een krant dood tegen de muur.

Alleen die vlek hè...

daar hebben we hier van die electrisch geladen tennisrackets voor , uit China.
Een batterij erin, en maaien maar. :lol: :idea:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 29 jul 2014 20:52

Mortlach schreef:Ik maak er al jaren een punt van om insecten en spinnetjes en dergelijke met een glaasje en een stukje papier te vangen en buiten te zetten.

Je hebt het over proportionaliteit, maar dat is Israel met deze reactie natuurlijk totaal uit het oog verloren.


Als Israel niets doet is het met hulp van Iran en binnen een paar jaar weer 6 miljoen.
Dat zou pas buiten proportie zijn.
Israel schijnt haar geschiedenislessen beter te onthouden dan Europa.
Wat verwacht je van Israel, dat ze op tuinstoelen in de zon gaan zitten terwijl er alsmaar raketten pp hun burgers worden afgeschoten?

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Boaz » 29 jul 2014 20:53

Hettys schreef:
Ik hoorde vandaag nog dat één op de vier slachtoffers een kind is. Ik zag beelden van de waterleiding die gebombardeerd was, een school, de elektriciteitscentrale, (terwijl ze daar allang maar een paar uur per dag elektriciteit hadden) Ik zag beelden van baby's die begraven werden.
Ik zag meisjes met vlechtjes in het haar vluchten voor hun leven.


De electriciteitscentrale is door Hamas zelf, per ongeluk, kapot geschoten.
Voor mij is Israel gek dat ze de boel nog repareren ook!

Het is in triest dat er kinderen sterven, maar dat komt door slecht ouderschap van de Arabieren: welke idioot laat in oorlogstijd kinderen buiten spelen? Welke ouder zet kinderen op daken waarvan Israel dmv telefoontjes en pamfletten heeft laten weten dat ze de boel gaan bombarderen? Welke idioten leggen wapenvoorraden aan in scholen en ziekenhuizen?

Wees niet zo naief! Hamas heeft al die tonnen cement niet gebruikt voor het maken van schuilkelders, maar voor het graven van tunnels.
Het kan Hamas niks schelen, ze houden mensen voor dat ze regelrecht in het paradijs komen als ze voor deze 'heilige zaak' sterven. En mocht je anders denken dan Hamas, wordt je geliquideerd. Ga maar eens googlen, zie je de ergste filmpjes.

Golda Meir zei al ' Pas als de Arabieren hun kinderen meer gaan liefhebben dan ze ons haten, kan er vrede komen'

http://www.idfblog.com/blog/2014/07/08/ ... n-shields/


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten