BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

BruiloftTopic: Trouwkranten, stukjes, ceremoniemeester

Berichtdoor Funlover » 16 feb 2008 17:19

Ha die Mensen...

Dit jaar trouwen er nogal wat mensen in mijn omgeving. Tot nu toe heb ik al vier bruiloften die bekend zijn waar ik de hele dag mee mag...!
Ik ben dit jaar 2x tot ceremoniemeester gebombadeerd. Erg leuk en ik doe het graag.
Er komen een heleboel zaken bij kijken.

De trouwkrant vind ik altijd al een taak apart. Hoe maak je die leuk? Waar vul je hem mee? Hoe blijft hij origineel en leuk?
Iemand voorbeelden en tips?

Dan de stukjes 's avonds, wat accepteer je wel? Wat niet? Ik houd van persoonlijke stukjes, maar hoe voer je die uit? Ervaringen waar je van denkt: Hee, zo werd het leuk gedaan?

Ook werd me gevraagd mee te denken over bedankjes en het gastenboek. Daar zijn tegenwoordig ook kei veel leuke ideen voor.

Kortom....laten we hier ee ntopic maken om elkaar te inspireren en op ideen te helpen...! Want misschien weet jij wel een origineel gedichtje, tekst voor in de trouwkrant, heb je leuke ideen om de namen op te zetten, of dacht je: Hee dat was leuk om mee te nemen naar een bruiloft?

Misschien ben ik nog wel zaken vergeten te noemen? Post ze gerust. Hoe meer ideen en inspiratie hoe leuker het is....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2008 18:11

Tja, ik heb vooral ervaring vanuit mijn eigen bruiloft.
Ik vind stukjes wel leuk, maar niet geweldig. Ik wilde ook erg graag de persoonlijke dingen overdag tijdens het diner. Was ook veel leuker, omdat je dan met allemaal mensen bent waar je enorm veel om geeft. 's avonds ook wat onbekende mensen, of bijna onbekenden. Die hoeven dat allemaal niet zo te weten vond ik.

Een feestgids, tja, foto's enzo...ik begrijp de strekking van zo'n ding niet zo eigenlijk ;)

Bedankjes hadden wij sowieso een foto, omdat ik dat van anderen ook altijd leuk vind. En daarnaast hadden we zakjes van tule met een koffiepad en theezakje met een kaartje 'U bent van harte welkom voor een kopje koffie of thee aan de.....straat in Rhenen.' Ofzoiets.

En CM zijn lijkt me vermoeiend. Onze CM's hebben echt uren werk gehad. En ik maar denken dat ik zelf alles wel even regelde...echt niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 22:42

Ik ben keer ceremoniemeester geweest, toen mijn broer trouwde. De zussen van mijn schoonzusje wilden graag de feestgids maken, ik vond dat prima. Het is helemaal niet verplicht dat je dat als CM doet hoor. Ik heb hem bij mijn andere broer wel gemaakt, gewoon omdat ik dat leuk vond.

Wij hadden als bedankje een foto, bijna iedereen vind dat leuk.

Gastenboek? Pffff. Ik had bij een broer een grote lap stof gekocht op de markt en omgezoomd. Iedere feestganger werd verzocht zijn/haar naam erop te zetten met evt. nog wat leuks erbij. Met textielstift zodat het er niet uit ging in de was. Hadden ze een tafelkleed. Bruidspaar vond het fantastisch. Vervolgens hebben we bij elke bruiloft zoiets in die strekking gedaan. Ook een keer door de tante en oomzeggers tekeningen erop laten maken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 feb 2008 10:22

Ik zou vooral goed luisteren naar wat het bruidspaar wil. Op onze bruiloft wilden we zo weinig mogelijk stukjes, nou dan kunnen de ceremoniemeesters dat in de brief zetten.

Gastenboek: wij hadden schoolborden gemaakt waar iedereen dan wat op kon schrijven, en vriendinnen van mij maakte dan van iedereeen een foto. Dat ga ik nog ff inplakken en dan hebben we wel een leuk boek.

Kadootjes: Bij een vriendin van mij moesten we voor bruid en bruidegom allebei een op hun toepasbaar kadootje kopen. Vond ik eigenlijk het leukst tot nu toe. Dan krijgen ze echt persoonlijke dingen en niet allemaal van hetzelfde. (wij kregen heeeeel veeel muizenvallen, maar ja, in ons nieuwe stekkie is geen muis te bekennen)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 feb 2008 19:05

Als 'gastenboek' heb ik ook een keer een grote passe-partout-rand gezien, waarop iedereen dan zijn/haar naam schreef, in het midden kwam dan een foto van het bruidspaar, zo hadden ze een mooie herinnering om op te hangen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 18 feb 2008 19:13

Als 'gastenboek' heb ik ook een keer een grote passe-partout-rand gezien, waarop iedereen dan zijn/haar naam schreef, in het midden kwam dan een foto van het bruidspaar

Dat heb ik ook weleens gezien ja. Ook weleens gehoord van een WC-deur die gebruikt werd om de handtekeningen op te verzamelen :oops: !

Volgens mij doen 'wist-u-datjes' en duidlijke foto's het ook altijd wel goed in een feestgids.

Stukjes moeten denk ik vooral duidelijk zijn (dus niet zonder begeleiding met 20 mensen zingen ofzo) en niet te lang. Ook is het wel handig als de hele zaal de bedoeling bij zo'n stukje snapt en niet enkel een paar mensen die het stukje doen en het bruidspaar.

Alvast gezellige en goede 'feestdagen! :D
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 feb 2008 19:16

Bedankt allemaal voor jullie ideen en inspiratie....!

Kvind goed overleg met het bruidspaar idd een must, want het is hun dag :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 feb 2008 19:22

Duidelijke foto's inderdaad ... niets is zo irritant als zo'n gids vol wazige foto's.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2008 20:45

wij hadden trouwens als gastenboek twee grote passe=partous. Creme, waar alle mensen met goudkleurige pennen hun naam op konden schrijven.
Het was de bedoeling dat er dan 2 foto's van ons trouwen in zouden komen en we ze in de slaapkamer zouden hangen. Maar ze gaan nu verplaast worden naar het trapgat naar de zolder, omdat we op de slaapkamer liever iets spetterends willen. Maar dat komt allemaal wel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 feb 2008 21:07

Wij hadden een lijst gemaakt van purschuim en zilver gespoten. M'n zusje maakte van iedereen een foto met die lijst. Binnen lag een (leeg) fotoboek waar op iedere bladzijde ruimte was gemaakt om een tekst op te schrijven met naam erbij. Naderhand alle foto's bij de bijbehorende namen geplakt, wat een leuke herinnering is aan alle gasten van onze trouwdag. Leuk om over een paar jaar weer eens door te kijken!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 feb 2008 00:06

Trouwkrant? Wat is dat?

Als bedankjes ben ik nog op zoek naar een bedrijf wat plectrums kan drukken.

Stukjes heb ik een hekel aan, omdat het vaak van die onderbroekenlol is.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 19 feb 2008 02:08

Kijk voor leuke geintjes in de feestgids eens op www.ongein.nl
Ik heb vorig jaar de feestgids voor mijn broertje gemaakt en daar wel wat vanaf gehaald. Je moet wel wat bagger filteren, maar er staan ook echt leuke dingen op!

Van een collega hoorde ik dat ze een tafelkleed geborduurd had voor het bruidspaar, (in het midden twee handen in elkaar gevouwen, waar iedereen van de familie een hand op gezet had met de naam erbij. Verder hebben ze de gasten hun naam erop laten zetten als gastenboek.

Bij een vriendin hebben ze de badkamerdeur meegenomen en iedereen zijn naam erop laten zetten, later eroverheen met blanke lak. Hij is echt leuk geworden!

Verder is het maar net wat het bruidspaar wil.
Mijn broertje en zijn vrouw wilden geen stukjes, maar wij wilden de avond niet zomaar voorbij laten gaan.
Toen hebben we toch een medley in elkaar gedraaid, en er een powerpointpresentatie met foto`s en de liedteksten zodat de zaal (de mensen erin tenminste) toch kon lezen wat we zongen als het niet helemaal verstaanbaar was.
Achteraf heeft het bruidspaar er toch enorm van genoten!
A smile costs nothing, but gives much

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 feb 2008 09:29

Ik ben ooit op een bruiloft geweest, daar was de wc-deur als gastenboek...Leuk idee :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2008 10:21

gastenboek: fotoboek van de hema.. met zwarte bladzijden!

stukjes: vind ik vreselijk en zeer irri op een bruiloft! vooral als je net gezellig zit te kletsen.. Vaak wodt het bruidspaar ongelofelijk voor gek gezet! k vind et niet nodig om zo zwart te wroden afgeschilderd!

bedankjes: foto's... on onorigneel et ook is! :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 feb 2008 11:09

Bij ons was de feestgids een ABC-boek: alle daggasten hadden een letter opgekregen waarmee ze een a4tje moesten vullen over ons. Zo krijg je een heel leuk en persoonlijk aandenken, ik vind het nu nog steeds leuk om hem door te kijken.

Terug naar “Archief”