Leeftijdsverschil in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mimi_1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:52

Leeftijdsverschil in relatie

Berichtdoor Mimi_1986 » 25 jan 2007 23:14

Al enige tijd heb ik gevoelens voor een man die behoorlijk in leeftijd met mij scheelt. Of het wederzijds is, weet ik niet. Maar ik heb soms mijn twijfels over een evt. relatie. Hoe zou mijn omgeving reageren als ik een relatie heb met iemand die een stuk ouder is? Ik ben heel erg benieuwd of er mensen die uit ervaring hierover kunnen praten.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Re: Leeftijdsverschil in relatie

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2007 23:16

Mimi_1986 schreef:Al enige tijd heb ik gevoelens voor een man die behoorlijk in leeftijd met mij scheelt. Of het wederzijds is, weet ik niet. Maar ik heb soms mijn twijfels over een evt. relatie. Hoe zou mijn omgeving reageren als ik een relatie heb met iemand die een stuk ouder is? Ik ben heel erg benieuwd of er mensen die uit ervaring hierover kunnen praten.
Gaat het er om wat je omgeving denkt of hoe gelukkig jij bent?

Mimi_1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:52

Berichtdoor Mimi_1986 » 25 jan 2007 23:22

In de eerste plaats gaat het natuurlijk om of ik gelukkig met hem kan worden en niet hoe gelukkig mijn omgeving daarmee is. Maar juist ook je omgeving heeft een grote invloed op een relatie.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2007 23:45

Mimi_1986 schreef:In de eerste plaats gaat het natuurlijk om of ik gelukkig met hem kan worden en niet hoe gelukkig mijn omgeving daarmee is. Maar juist ook je omgeving heeft een grote invloed op een relatie.


Deels ben ik het met je eens.

Je relatie kan idd beinvloed worden door je omgeving, maar je kan het ook tegen gaan.
Ik heb ook wel is bij sommige mensen het idee dat ze vraagtekens bij onze relatie hebben, maar daar heb ik echt lak aan. Ik weet hoe het zit, hij weet hoe het zit en dat is belangrijk. Ik ga niet twijfelen aan mijn relatie voor anderen en laat staan aan de kant zetten. Wij zijn samen de relatie aan gegaan en wij bepalen ook zelf hoe we daarin door gaan.

Leeftijd vind ik echt niet belangrijk. Als ik het hoor moet ik soms wel even paar tellen over nadenken, maar als zij er gelukkig mee zijn.... laat ze fijn samen aan een toekomst bouwen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 jan 2007 23:53

hoe oud ben jij en hoe oud is hij?

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 jan 2007 09:12

tja leeftijdsverschil... ik weet nooit wat ik ervan moet vinden, maar als het meer dan 20 jaar is dan vind ik het wel overdreven. Ik heb zoiets van als jullie zo samen gelukkig zijn, dan is het mij best. En zeker als jullie samen God dienen, dan hoor je mij eigenlijk niet klagen. En de omgeving... tja die kan zonder leeftijdsverschil ook veel kritiek op de relatie hebben hoor, dus daarvoor moet je het niet laten. Want jij hebt toch de relatie met die oudere of jongere persoon en niet je omgeving...
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jan 2007 09:18

Hoe groot is het leeftijdsverschil bij jullie?

Zelf ben ik verloofd met iemand die bijna tien jaar ouder is dan mij. Bij hem thuis hebben we nooit opmerkingen over het leeftijdsverschil gehad. Bij zijn vorige vriendin was het leeftijdsverschil groter. Vrienden van ons schelen ook tien jaar.
Bij mij thuis heb ik er ook geen 'commentaar' op gehad, in het begin wel van collega's, vriend(inn)en, familieleden, enz. Zij vroegen dan met name of ik niets van het leeftijdsverschil merkte. En nee, dat merk ik inderdaad niet.
Afbeelding

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 26 jan 2007 09:23

als je man 10 jaar ouder is, kan dat op zich wel, maar het lijkt mij prettiger, ook voor je eigen persoonlijkheid, om je zelfstandig te kunnen ontwikkelen en niet te snel te binden aan iemand die al veel meer gesettled is.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jan 2007 09:25

Jort schreef:als je man 10 jaar ouder is, kan dat op zich wel, maar het lijkt mij prettiger, ook voor je eigen persoonlijkheid, om je zelfstandig te kunnen ontwikkelen en niet te snel te binden aan iemand die al veel meer gesettled is.


Ik kreeg ook pas op mijn 22e verkering, dus ik heb me vantevoren al kunnen settelen. 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2007 10:17

Daphne schreef:
Jort schreef:als je man 10 jaar ouder is, kan dat op zich wel, maar het lijkt mij prettiger, ook voor je eigen persoonlijkheid, om je zelfstandig te kunnen ontwikkelen en niet te snel te binden aan iemand die al veel meer gesettled is.


Ik kreeg ook pas op mijn 22e verkering, dus ik heb me vantevoren al kunnen settelen. 8)


Pff, zo jong al? Das niet gezond. :)

Ik ben ook wel benieuwd naar het leeftijdsverschiil. 20 en 30 is weer heel wat anders dan 14 en 28, om maar een voorbeeld te noemen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2007 12:39

hm. k zal maar niet herhaling vallen, maar mijn opa en oma scheelden 20 jaar met elkaar. :wink:

Jort
Sergeant
Sergeant
Berichten: 301
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:06

Berichtdoor Jort » 26 jan 2007 13:10

Daphne schreef:
Jort schreef:als je man 10 jaar ouder is, kan dat op zich wel, maar het lijkt mij prettiger, ook voor je eigen persoonlijkheid, om je zelfstandig te kunnen ontwikkelen en niet te snel te binden aan iemand die al veel meer gesettled is.


Ik kreeg ook pas op mijn 22e verkering, dus ik heb me vantevoren al kunnen settelen. 8)


tja, t hangt allemaal erg per situtatie en persoon af. Zelf wil ik mij sowieso voor de tweede helft van de 20 liever niet binden, omdat ik eerst mijzelf wil ontwikkelen.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 jan 2007 13:12

Hier is al eerder een topic over geweest, niet erg lang geleden. Misschien staan daar wijze uitspraken in.

Enne, mijn ma is 12 jaar ouder dan m'n pa, en je moest eens wéten wat voor'n leuke kinderen daar uit zijn gekomen 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 26 jan 2007 13:13

Jort schreef:
Daphne schreef:
Jort schreef:als je man 10 jaar ouder is, kan dat op zich wel, maar het lijkt mij prettiger, ook voor je eigen persoonlijkheid, om je zelfstandig te kunnen ontwikkelen en niet te snel te binden aan iemand die al veel meer gesettled is.


Ik kreeg ook pas op mijn 22e verkering, dus ik heb me vantevoren al kunnen settelen. 8)


tja, t hangt allemaal erg per situtatie en persoon af. Zelf wil ik mij sowieso voor de tweede helft van de 20 liever niet binden, omdat ik eerst mijzelf wil ontwikkelen.

Alsof je stopt met jezelf te ontwikkelen als je een relatie hebt :roll:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 jan 2007 13:15

rosalie83 schreef:Alsof je stopt met jezelf te ontwikkelen als je een relatie hebt :roll:

Pfffffff, nee, absoluut niet. Kvind het best confronterend, een relatie :o


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten