Precies, vandaar die vette knipoogPcrtje schreef:Het is maar de vraag in hoeverre dat een juiste beschrijving is.

Absoluut mee eens. (waarom denk je dat ik aanbeveel om de Jezus trilogie van dhr. J. Ratzinger te lezen?Pcrtje schreef:maar ik denk dat dat zeker niet op gaat wat betreft Bijbelkennis onder de 'hogergeleerden' binnen de kerk

André-J30 schreef:En op het Refoweb, vele protestanten en een enkele katholiek.
Dat hoop je goed, .... hoop ik ...Pcrtje schreef:Ik denk niet dat je uitleg nodig hebt om erachter te komen hoe dat nou toch zou komen, hoop ik.

Vandaar ook die knipoog. Misschien een kern van waarheid mbt de leken. Maar dat geldt uiteraard voor alle stromingen. Ik heb menig boek (gedeeltelijk) gelezen (vnl van archive.org) waarbij de kerkelijke richting pas duidelijk werd door het gebruik van "St" voor bepaalde namen. Niet door de (degelijke / Bijbelse) inhoud!Pcrtje schreef:Dat is een algemeen bekend stereotype idd. ... 2000 jaar kerkgeschiedenis, deuterocanonieke boeken, kerkvaders en vroeg christelijke documenten. ...substromingen ... zoekmachine ... knippen en plakken.
Faramir schreef:.. dat is gewoon de bijbel door de zoekmachine heen halen op een trefwoord en zonder verder na te lezen knippen en plakken.
Ik ben blij dat jij niet tot die "sleur en pleur" groep hoort.Anoniem_89 schreef:Ik herken mij niet in dat laatste..
protest!
Helaas kom ik dat echter wel (te vaak) tegen. Mensen die op de "klank" af zaken poneren zonder zich rekenschap te geven van de context, taal, vertaling etc.