Christian Culture only?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Regels

Berichtdoor henkie » 20 dec 2006 22:31

De muziek, films, boeken en andere kunstuitingen die je op dit forum aantreft, hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat Refoweb hier ook achter staat. We laten iedereen hier zelf een afweging in maken.
Mocht je desondanks vinden dat er geen plaats is voor dergelijke postings, laat dat dan in een report weten voorzien van de reden waarom je dat vindt.

Muziek)

Concerten:
Het is niet de bedoeling dat je seculiere concerten onder de aandacht brengt. Deze topics gaan vaak samen met een vorm van promotie van deze festivals en daar kunnen we onmogelijk achterstaan. Mede gezien het karakter van dit soort bijeenkomsten met behoorlijk wat drank-, drugs- en sexconsumptie. Alleen concerten van christelijke bands, christelijke artiesten en/of christelijke muziek zijn derhalve toegestaan.
Zie bijvoorbeeld: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=16172

Artiesten:
Artiesten die bekend staan om hun uitgesproken anti-christelijke houding zien we liever niet. (bijvoorbeeld Black Sabbath, Eminem, Marilyn Manson e.a.)

Muziekstijlen:
Muziekstijlen die flirten met dood en verderf (dat tot uiting komt in kleding, uiterlijk, podiumacts, platenhoezen, zang e.d.) zoals diverse metal-stijlen zijn niet gewenst op Refoweb.
De zogenoemde christelijke varianten daarvan kunnen we niet combineren met het brengen van het heilig evangelie. Deze worden dan ook geweerd van het forum.

Songtekst:
teksten met vloeken, schuttingtaal en/of een verheerlijking/promotie van niet-bijbelse levenswijzen zijn niet welkom.

Films)

Besprekingen van seculiere films zijn toegestaan als de inhoud ook ter sprake komt. We stellen hiermee films op een lijn met boeken. Het enkel aanprijzen (zoals de topics met filmtips en top10’s uit het verleden) valt daar niet onder.
Uit onderzoek blijkt dat 90% naar films kijkt. (zie http://refdag.nl/dossier/698/Jongeren+%26+media.html) Daarom kiezen we er voor om een inhoudelijke discussie toe te staan en het niet te verbieden.

Boeken en gedichten)

Mogen allemaal besproken worden. Het gaat hier vrijwel altijd om een inhoudelijke discussie.

Overige kunstuitingen)

Mogen geen shockerend materiaal bevatten.

Bijzondere situaties:

Het posten van feitelijkheden, zoals:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=17248
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=17248
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=15079
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=5764
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=10218

zijn toegestaan. Hiermee wordt ook aangegeven wat er onder de refo-jongeren leeft en hier is (en mág) geen sprake van enige vorm van promotie.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 20 dec 2006 23:08

Bij bijzondere situatie's hoort denk ik ook "wat draai je nu?" Ik zie namelijk één topic dubbel staan in het lijstje.
Auf Wiedersehen!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 dec 2006 23:12

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit, als ik van het weekend wat wakkerder ben zal ik nog eens goed kijken :wink:

Maar er is nu iig een duidelijk stukje beleid d:)b

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 20 dec 2006 23:29

T. Lindeman schreef:Bij bijzondere situatie's hoort denk ik ook "wat draai je nu?" Ik zie namelijk één topic dubbel staan in het lijstje.

klopt ja. maar het zijn slechts voorbeelden :-)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 21 dec 2006 00:45

Ik denk dat deze regels prima zijn. Nog steeds is de lijn niet helemaal zwart-wit, maar zeker een heel stuk duidelijker. Ik durf te stellen dat helemaal zwart-wit verder niet eens mogelijk is.

Mits consequent gemodereerd, en waar nodig toegelicht zie ik hier een hele verbetering in ten opzichte van het gedoogbeleid wat tot nu toe min of meer gold.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 21 dec 2006 09:43

Refoweb, mijn complimenten. Bedankt dat jullie openstaan voor kritiek en suggesties, en daar ook concreet iets mee willen doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 dec 2006 11:51

Eensgelijks. :) Resumerend begrijp ik dus dat de grens daar ligt waar promotie aan de orde is? Nu is promotie wel iets dat ook op verschillende manieren opgevat kan worden, maar dat moet in de praktijk wel goedkomen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 dec 2006 12:52

*murmeld wat over dat metal juist past bij de zwartheid en verdoemdheid van de bevindelijk-gereformeerde mens*

Maar, ik vind het een goed compromis :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 dec 2006 12:58

:D

Netjes!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 dec 2006 18:11

Ik vind het er goed uit zien.
Eén punt: ik denk niet dat je stijlen kunt uitsluiten. Het is wellicht handiger om dat per band te bekijken? (Er bestaat nogal wat verschil tussen bijvoorbeeld Antestor en Morphia.) Verder denk ik dat de jongens van Slechtvalk een stuk serieuzer en inhoudelijker bezig zijn met hun geloof dan vele christelijke actjes als bijv. Barlow Girl, o.i.d.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 21 dec 2006 19:17

hmm misschien is dat wel zo, maar Slechtvalk speelt bijvoorbeeld ook op Occultfest.
Auf Wiedersehen!

^_^
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ^_^ » 21 dec 2006 19:45

Zeg je nu dat Antestor niet Christelijk is?
Fides, Spes, Caritas

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 dec 2006 20:10

^_^ schreef:Zeg je nu dat Antestor niet Christelijk is?
Dat zegt niemand alleen dat we liever niet hebben dat je dat hier op dit forum bespreekt omdat ze niet passen binnen het reformatorisch-christelijke kader/spectrum...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

^_^
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ^_^ » 22 dec 2006 16:22

En slechtvalk wel...
Fides, Spes, Caritas

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 dec 2006 19:55

Je begrijpt me wel helemaal verkeerd he?

Wat ik in ieder geval probeer te zeggen is dat ik het apart vind dat een bandje als Barlow Girl of een leeg figuur (excusez moi) als Andy Hunter wel besproken mogen worden maar een serieuze band als As I Lay Dying, Slechtvalk of Morphia niet.

Terug naar “Archief”