refangelist schreef:Ik ben zelf evangelisch in hart en nieren, en ik denk dat je elkaar best mag bevredigen. De uiteindelijke penetratie om het maar even plastisch te zeggen moet je bewaren voor het huwelijk
Denk je dat laatste vol te kunnen houden als je elkaar al bevredigt? Ik denk zelf van niet. Als je er allebei van geniet, dan wil je op een gegeven moment ook eigenlijk wel een stapje verder. En ons eigen vlees is wel zo subtiel om die grens te verleggen. Het hoeft echt niet met woorden, zo van 'Zullen we nu een keer ....', maar kan ook heel subtiel de ander expres de ruimte geven terwijl je weet dat de ander dat zeker niet erg vindt.
Het is de kunst om in je verkering lichamelijk en geestelijk zo tegelijkertijd op te groeien dat je op beide gebieden tegelijk aan toe bent om te trouwen. Je mag elkaars lichaam dus best verkennen, maar hou de rem er wel heel erg op. Liever teveel dan te weinig. En zorg ook dat er altijd barrieres zijn die de uiteindelijke stap (met elkaar naar bed gaan) toch net iets moeilijker maken. Waarom, als je allebei 18 bent en je beiden nog 3 jaar moet studeren, elkaar al (bijna) geheel ontkleden of elkaar op intieme plaatsen strelen die de lust alleen maar opwekken?
Ik heb soms het idee dat hier heel makkelijk mee om wordt gegaan. Zo van 'we houden het wel in de hand'. De vraag bij mij is dan, wat is dat "het"?

. Ik weet er alles van. Ik heb ook verkering gehad en je merkt gewoon dat je heel langzaamaan telkens wat meer toelaat of doet. En als je dan zou uitrekenen hoelang het zou duren voordat je met die "snelheid" samen het bed in duikt, dan komt je toch ver voor een trouwdatum uit. Het gebeurt niet voor niets zo vaak dat stelletjes moeten trouwen?