Moderator: Moderafo's
Ik vind van niet.Tijn schreef:Ach dit verrast me allerminst. Er lopen nog veel meer predikanten in Nederland die eigenlijk niet geloven dat God bestaat. Het is jammer voor de naam van de kerk, maar ik denk dat hier met recht over een valse leraar ( zie 2 Pet. 2) gesproken kan worden. Of sla ik hier nu te ver in door?
Nee, het is ook niet zo gek, het hoeft geen beletsel te zijn.Aragorn schreef:Ik vind de stelling dat het niet-bestaan van God geen beletsel hoeft te zijn om erin te geloven zo gek nog niet. Maar ik vraag me wel af waarom je als atheïst in vredesnaam predikant wil worden.
Aragorn schreef:Maar ik vraag me wel af waarom je als atheïst in vredesnaam predikant wil worden.
L'être extraterrestre schreef:Maar zeg nu zelf, waarom zou je in iets geloven als je niet geloofd dat het bestaat?
L'être extraterrestre schreef:Maar zeg nu zelf, waarom zou je in iets geloven als je niet geloofd dat het bestaat?
Cisca schreef:Geen idee, lijkt me erg vreemd, maar ja, het tractement zal wel behoorlijk zijn![]()
Ik denk niet dat ik je begrijp.Aragorn schreef:L'être extraterrestre schreef:Maar zeg nu zelf, waarom zou je in iets geloven als je niet geloofd dat het bestaat?
Dat ligt eraan wat je als 'bestaan' beschouwt. Je kunt niet in God geloven als een werkelijk bestaand wezen, maar wel als concept dat bestaat in de hoofden van mensen en op die manier ook z'n uitwerking heeft op hun handelen.Cisca schreef:Geen idee, lijkt me erg vreemd, maar ja, het tractement zal wel behoorlijk zijn![]()
Mwah, dat valt volgens mij nog wel mee..
Oke, nu begrijp ik je beterAragorn schreef:Eh, dat kan natuurlijk wel, ik heb het een beetje ongelukkig geformuleerd.![]()
Wat ik bedoelde was: als je niet in God als bestaand wezen gelooft, kun je nog wel op een andere manier in zijn bestaan geloven. Bijvoorbeeld als concept/idee waar veel mensen in geloven en dat op die manier een plaats heeft in hun werkelijkheid.
Op die manier kun je ook in kaboutertjes geloven terwijl je weet dat ze niet bestaan: in de boeken van Rien Poortvliet en de hoofden van mensen die in kabouters geloven bestaan ze wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten