Okay ik heb nu dus even officieel gemaakt, ik ben van plan om elke week de begin post even aan te passen zodat de linkjes goed liggen etc.
(Als het niet gebeurd door dat ik bijvoorbeeld een weekend elders verkeer, moderator bij deze mijn toestemming om het even te doen
To the HC nu
Dat ik met lichaam en ziel, in leven en sterven, het eigendom ben, niet van mijzelf, maar van mijn trouwe Heiland Jezus Christus. Want Hij heeft met zijn kostbaar bloed voor al mijn zonden volkomen betaald en mij uit alle macht van de duivel verlost.
Dit moet dus de kern van elke geloof zijn, weten dat je het eigendom bent van Jezus Christus (leef jij daar na? leef jij je eigen leven of dat wat Jezus wil?) en dat Hij al jou zonden heeft vergeven door zijn bloed te offeren... voor JOU!
Hij bewaart mij zo, dat zonder de wil van mijn hemelse vader geen haar van mijn hoofd kan vallen, ja zelfs zo, dat alles dienen moet tot mijn heil.
Hoe wordt dat bedoeld, vooral dat laatste stukje, dat alles dienen moet tot mijn heil.. Mag je dan alleen dingen doen die tot jou heil zijn?
Daarom geeft Hij mij door zijn Heilige Geest ook zekerheid van het eeuwige leven en maakt Hij mij van harte bereid om voortaan voor Hem te leven.
Inderdaad, de zekerheid van je geloof mag er zijn, maar de ene keer ligt jou zonde boven en de andere keer de vergeving door Jezus Christus boven.. (hoevaak het boven ligt is per persoon verschillend).
In dat laatste zijn de meningen 'wat' verdeeld over, sommige kerkverbanden leren dat er geen echte zekerheid is.
Die persoonlijke toe-eigening is volgens mij het grootste probleem binnen de reformatorische gezindte.
De uitleg van de persoonlijke toe-eigening denk ik, er moet extreem veel gebeuren voordat je toch enige zekerheid zou mogen ervaren (zegt men). Ik dacht dat het op dat zinnetje wordt gebaseerd 'op dat wij niet in ons zelf roeme'..