Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 24 dec 2005 15:32

Hoorde gisteren zo'n raar verhaal: Een getrouwd stel waarvan de vrouw geloofd liep deze week door de stad. Op een geven moment liepen ze langs de kerk waar zij altijd kwam. De man zag daar kerststukjes voor de ramen en zo, zegtie: "Hee! Jullie vieren ook Kerst!"

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 dec 2005 15:42

Ik moest hem ff twee keer lezen...maar ik snap hem!!!!!!!!
Bizar en geniaal!

Gebruikersavatar
Stefanus
Luitenant
Luitenant
Berichten: 598
Lid geworden op: 13 apr 2005 19:04
Locatie: Casequoh

Berichtdoor Stefanus » 28 dec 2005 19:24

Hoorde gisteren zo'n raar verhaal: Een getrouwd stel waarvan de vrouw geloofd liep deze week door de stad. Op een geven moment liepen ze langs de kerk waar zij altijd kwam. De man zag daar kerststukjes voor de ramen en zo, zegtie: "Hee! Jullie vieren ook Kerst!"


tjoh, hoezo hij weet niet meer waar het echt om gaat :wink:
Casae Sentum Quoque Habent

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 feb 2006 17:21

Marnix schreef:Hehe. En dat geldt ook voor de ingredienten van het andere sacrament. Het avondmaalsbrood dat bij ons over is wordt aan de eendjes gevoerd. En laatst gingen we na het avondmaal met een deel van de gemeente een maaltijd houden in de kerk..... de wijn die daar werd geschonken had een verdacht bekend smaakje :D


Dat is humor! Bij ons in de kerk gaat het overgebleven Avondmaalsbrood met een vriend van mij mee, die het vervolgens aan de geiten voert. Krijgt hij op een gegeven ogenblik de opmerking of die geiten wel waardig het brood eten of dat ze zich een oordeel eten...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2006 19:28

Oud-Katholiek pastoor liet onlangs een pateen hosties vallen.

Briljante opmerking: "Gelukkig hebben wij de transsubstantiatieleer al eeuwen geleden laten vallen."
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Sjaan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 mar 2003 11:44
Locatie: de Bult
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 22 feb 2006 11:46

Optimatus schreef:Oud-Katholiek pastoor liet onlangs een pateen hosties vallen.

Briljante opmerking: "Gelukkig hebben wij de transsubstantiatieleer al eeuwen geleden laten vallen."


:D
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Gebruikersavatar
simone
Mineur
Mineur
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jan 2006 21:54
Locatie: friesland

Berichtdoor simone » 22 feb 2006 11:52

wij hadden avondmaal zondag en de onderbouw kinderen zaten vooraan voor een zegen. Onze voorganger vroeg hen wat er nu eigenlijk gebeurde en 1 jongetje verteld dat ze nu een zegen krijgen van de dominee. Bij ons heet die man voorganger dus iedereen begon al wat te lachen, zegt de voorganger: maar ik doe het niet alleen hoor, ik heb hulpdominees. ( oudsten)

we hadden een doopdienst ( volwassendoop) in de vorige gemeente en de kinderen zaten vooraan bij het doopfont zodat ze alles goed konden zien. Voor de allerkleinsten was er oppas en als de doop zou komen zouden ze even komen kijken. Dus mijn oudste dochter zit achter het doopfont ( klein formaat zwembad) en ons zoontje was bij de opvang. Net voordat de dienst begint halen ze het deksel van het doopfont, is in de vloer gebouwd. Mijn zoontje komt de zaal in racen en loopt naar zijn zus toe en loopt recht het doopfont in. Mijn man en ik zaten in de zaal en hadden hem helemaal niet zien aankomen, maar zodra ik de plons hoorde zei ik al: das 1 van mij. Dus tegen de tijd dat ik erbij was had een broeder hem al uit het water gevist en stond hij als een verzopen kat op de kant. De dopelingen zagen intussen erg wit dus ben ik langs hen heen gelopen en heb gezegt; we hebben het water getest en het is goed hoor, wij zijn klaar.
Gelukkig waren er schone, droge kleren dus hij was snel weer omgekleed.
Meteen nadat ik hem neerzet roept mijn zoontje: nog een keer!!! en rend richting doopfont. Ik kon hem nog net op tijd bij de kraag grijpen anders lag hij er nog eens in.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Gebruikersavatar
peter77
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 22 feb 2006 16:13

Kijk dat is nog eens een vurig verlangen naar de doop door onderdompeling :lol:
Daar kunnen de volwassenen nog veel van leren. :mrgreen:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Gebruikersavatar
Bookman
Luitenant
Luitenant
Berichten: 681
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:33
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 07 mar 2006 12:04

Wat te denken van deze?

Een ouderling moest de dienst openen en zei:

Laat ons aanzingen om te vangen.......

Dan proest je het toch uit of niet? :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2006 12:05

Bookman: proesten in de kerk is volgens mij heel goed :)

Gebruikersavatar
peter77
Sergeant
Sergeant
Berichten: 386
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 07 mar 2006 12:07

Zo lang je niet in mijn nek spettert vind ik het best. Je proest maar "an!" :lol:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/

Gebruikersavatar
Bookman
Luitenant
Luitenant
Berichten: 681
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:33
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 07 mar 2006 12:09

Dominee P. Honkoop Sr. bracht een zondag door in 's-Gravenpolder. Na de dienst ging hij naar gewoonte met een ouderling mee om daar te eten. Een man uit de gemeente nodigde zichzelf ook uit bij de ouderling. Die wilde natuurlijk graag bij de dominee zijn. Toen ze gingen eten durfde de man ook nog te vragen of ze het goed vonden dat hij een zegen zou vragen. Daar had de dominee en de ouderling geen bezwaar tegen. De man bad en bleef bidden. Al met al duurde het nog al lang. Toen hij eindelijk klaar was met bidden vroeg hij aan ds. Honkoop:"En ds. wat vond u er van"? De dominee zei:"Als Petrus op de zee zo lang had gebeden dan was ie al lang verzopen...................".
De man ging 's avonds niet meer mee om te eten........ :lol:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Cathy » 07 mar 2006 12:47

Whaaa, was ie behalve een geestelijke ook een geestige oud-oom.. :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 07 mar 2006 13:50

Trouwens ook bizar om na afloop van je gebed aan een dominee te vragen wat ie ervan vond. Voor wie bid je nou zeg, voor God of voor die dominee :cry:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mar 2006 13:54

wormpje schreef:Trouwens ook bizar om na afloop van je gebed aan een dominee te vragen wat ie ervan vond. Voor wie bid je nou zeg, voor God of voor die dominee :cry:

Tja, daar is echt iets goed mis. Ik vind de opmerking van de dominee niet heel sterk, maar het is goed om zo iemand even op z'n nummer te zetten.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten