benefietdiner schreef:Gravo je schetst ‘zware christenen’ als zeer Hypocriet.
Even zo schetst StillAwake dat ‘de refo-wereld’ te vergelijken is met de voetbalwereld waar ook o.a. predikanten als idolen worden neer gezet.
Ik heb de indruk dat ik niet volledig begrepen ben. Wat ik wilde zeggen (en wat er in mijn optiek ook staat) is dat de mensen die het meest nadrukkelijk in het geweer komen tegen de "verering" van rocksterren, profvoetballers of filmsterren (waar ze overigens zeer zeker een punt hebben) zien predikanten/oudvaders/ouderlingen uiteindelijk op dezelfde manier.
benefietdiner schreef:En….. jullie hebt gelijk. Altijd daar waar waren vroomheid is is ook altijd namaak. Daarom is het niet waar dat alle zware christenen (gravo) of de refo-wereld (StillAwake) huichelachtig, vals of geveinsd gedrag zouden vertonen in tegendeel.
Ik loop inmiddels een aantal jaren mee in de refowereld (hoewel ik volgens sommigen hier altijd surrogaat zal blijven), en je hoort mij niet zeggen dat alle refo's huichelachtig en geveinsd gedrag vertonen. Wel zit het tot in de haarvaten van de refowereld verweven, omdat van bijvoorbeeld predikanten een bekeringsverhaal gevraagd wordt wat toch minimaal op een Bijbelverhaal lijkt.
Refo's zijn op indivueel niveau echt niet (allemaal) huichelachtig en/of geveinsd. Wel is de refo-wereld als geheel onder deze noemer te plaatsen.
Zoals een individueel FvD-er geen racist hoeft te zijn, maar de partij als geheel dat wel is.
benefietdiner schreef:Jullie moeten wel bij de topictittel blijven waar in ik stelde dat evangelisatie nodig is bij het Eurovisie Songfestival. Ook heb ik het Eurovisie Songfestival vergeleken met het Sodom en Gomorra, Adama en Zeboïm zoals in de Bijbel beschreven met zondig.
De topictitel meldt an sich niet meer dan "Eurovisie-songfestival, dus zo ver zit de discussie daar nog niet vanaf.
Wat vooral opvalt in (onder andere) jouw reacties is dat het nog al een hoog "Ik dank U dat ik niet zo ben als alle anderen" gehalte heeft. En juist dat is iets wat gespeigeld werd door Gravo, en in iets mindere mate door ondergetekende.
benefietdiner schreef:Voornamelijk Gravo stikte hier zowat in en de gehele zware christenen en refo-wereld wordt over de hekel gehaald als zwaar hypocriet. Alles moet volgens gravo, StillAwake en meerdere opponenten hier met de mantel van de liefde bedekt en benaderd worden omdat Jezus dat ook gedaan zou hebben.
Kun je mij vertellen waar ik heb opgeroepen zaken met de mantel der liefde te bedekken?
Er worden mij nu zaken in de schoenen geschoven waar ik me uiteindelijk niet in kan vinden, en die ik ook nooit gezegd heb.
benefietdiner schreef:Nu Gravo daar vergis jij je deerlijk in. Jezus heeft geen stukje uit het Oude Testament gekipt maar alles gehandhaafd wat daarin door de profeten is voor zegt. Ja inderdaad hebben die profeten gewezen op de komst van Jezus maar ook de zonden van het volk aangewezen en veroordeeld.
In Galaten 5:19-21 staat:
19 Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer, 21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke; waarvan ik u voorzeg, zoals ik ook al eerder gezegd heb, dat wie zulke dingen doen, het Koninkrijk van God niet zullen beërven.
Daar op dat Eurovisie Songfestival gebeurden de werken van het vlees. Ja inderdaad in de wereld is ook blijheid maar waarin. Dat heb je kunnen zien bij dat Songfestival. Ze zijn blij met uiterlijke dingen. Die in Galaten 5 vermeld staan en veroordeeld worden. Voornamelijk een goed lijf met de spieren op de juiste plek. Vrouwen in diepe decolletés waar hun borsten, met een juiste maat, er bijna uitspringen. Mannen met blote bovenlijven met een juist sixpack enz. enz. Daar zijn ze blij mee. Zodra in het lijf verandering komt hebben ze niets meer. Alles draait en gaat om het lijf.
Ik ben helemaal niet van plan om het songfestival te verdedigen, ik vind het zowel artistiek als qua uitstraling ronduit wanstaltig, maar ik zou wel willen waken voor een wij-zij gedachte
benefietdiner schreef:Dus het plaatje wat Prisma23 posten en het plaatje wat ik posten van Måneskin zijn twee uiterlijkheden die strijdig zijn met elkaar. Måneskin wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen omdat zij verkeerde vruchten voor brengen. Het plaatje van Prisma23 geeft het beeld van eerbare vrouwen met een juiste vruchten.
Niet mee eens. In beide gevallen is het een plaatje van mensen die overkomen alsof ze puur op het uiterlijk gericht zijn. In het ene geval een zo stoer mogelijk uiterlijk (deels gebaseerd op groepsdruk), in het andere geval zo duur mogelijke kleding (deels gebaseerd op groepsdruk). Het principiele verschil ontgaat me daar wereklijk in.
benefietdiner schreef:Zegt het uiterlijk helemaal niets? Zeker wel. Maar…. het is God die de harten en nieren doorzoekt. De wereld verlaten en in een nieuw Godzalig leven wandelen is Zijn opdracht! En de boom wordt aan de vrucht gezien en herkend. Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
Klopt. Zo zegt het uiterlijk van bepaalde artiesten niks over hun innerlijk, en zegt het uiterlijk van de dames in dure kleding niks over hun beweegredenen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.