Wat leuk weer wat leven hier
Onze oudste zit op de middelbare, wij vinden het echt een stukje van niks, 7 km heen, 7 terug. Dat deed hij naar de basisschool ook al 4 dagen per week (1 dag reed hij mee met de auto). Ik moest vroeger eerst 18 km enkele reis, daarna 23 km enkele reis, dat vonden we heel normaal. Toen verhuisden we naar de andere kant van het land en moest ik nog maar 11 km, dolblij was ik
Ik moet wel zeggen dat het best pittig is voor hem, het fietsen. Dat komt niet echt door de afstand, maar school zelf is ook best wennen qua energie, dat fietsen valt hem daardoor wel tegen. Hij is een stuk uitgerusten nu met online les. Hij fietst trouwens ook nog op zijn 'oude' fiets zeg maar. Hij past nog niet op een volwassen fiets.
Zijn beste vriend moet 14 km enkele reis, door de weilanden, maar ook die fietst op een gewone fiets, ik heb dus geen idee of het meer 'normaal' is om op een elektrische fiets te fietsen.
Het thuiswerken vind ik wel pittig. Ik heb een nieuwe baan sinds 2 maanden voor 24 uur, en moet op mijn werkdagen echt bereikbaar zijn de hele dag, veel bellen, overleggen etc. Man moet ook gewoon werken. Wel allebei thuis gelukkig. De oudste heeft lesuren van 35 minuten, alles online, dus die gaat zijn gang. De tweede is erg zelfstandig, dus die doet ook alles zelf, maar de derde moet best veel vermaakt worden. De werkjes van school sluiten niet echt aan. Hij computert iets te veel naar mijn zin nu, maar het is even niet anders.
Dan hobbelt de jongste ook nog rond, en vraagt ook haar aandacht. Maargoed, we modderen maar wat aan allemaal.
Ik mis in dit soort weken ook wel een woonwijk om in te wonen, met andere kinderen op straat. Ze kunnen bij ons echt de straat niet op, dus zijn op elkaar aangewezen. Of op afspreken met klasgenootjes, maar vooral dochters vriendinnetjes wonen minimaal 10 km verderop, daar kan ze niet zelf even heen fietsen.
Gelukkig zijn we in de zomer erg blij met de plek waar we wonen, en de school die niet zo dichtbij is, zijn we ook erg blij mee, een betere school kunnen we ons niet voorstellen, maar in de winter en tijdens een lockdown zijn er betere plekken om te wonen of op school te zitten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...