Marnix schreef:Maar de Volkswagen gaat alweer de deur uit? Die had je nog niet zo lang toch?
Ik ben nog steeds blij met mijn Polo dus of die de deur uitgaat weet ik niet. Heb 'm alweer drie jaar. De tijd gaat zo snel.
Moderators: johannes1, Moderafo's
Marnix schreef:Maar de Volkswagen gaat alweer de deur uit? Die had je nog niet zo lang toch?
Marnix schreef:ah, maar je wil je wagenpark gaan uitbreiden?
mohamed schreef:Indien de auto nu op cruciale punten in orde is, vind ik de historie niet eens zo interessant. Wat denk je van de 1.8 motor, is die krachtig genoeg voor het formaat auto of ga ik mijn 1.6 missen?
Boekenlezer schreef:Dat is grappig!
De ene dag zit je een film te bekijken over een BMW 750i die gekeurd wordt. (Of op de website van Autoweek)
De volgende dag zie ik hem te koop staan, via een advertentie.
Ik ga hem toch maar niet kopen. Het is een prachtige auto, dat moet gezegd worden. Zo mooi maakt BMW de 7-serie tegenwoordig niet meer. Maar om deze auto helemaal goed te krijgen, dat gaat flink wat geld kosten. De aanschaf is daarbij maar een klein deel van de kosten. Sowieso zou ik de motor dan laten reviseren. Als je dat gedaan hebt zit je al op het drievoudige met je uitgaven (aanschaf + motorrevisie). En wat gaat de rest nog kosten?
StillAwake schreef:Ik heb het filmpje niet bekeken, maar in principe is voor een V12 3 ton toch niet heel problematisch?
Ik vermoed dat hij ook zonder motorrevisie nog best een eind komt...
Marnix schreef:Je hebt natuurlijk in Nederland totaal geen 200 pk nodig, aan 100 heb je met zo’n auto al meer dan genoeg. Scheelt heel wat geld. Plus dat je beter geen nieuwe auto kan kopen, de eerste paar jaar is de jaarlijkse afschrijving zo hoog. Beter gewoon een focus van een paar jaar oud kopen dan, zonder onnodig veel pk’s. Dan is hij opeens best betaalbaar
StillAwake schreef:Op zich mee eens, maar als je regelamtig zware aanhangers wilt kunnen trekken, vaak op de Duitse Autobahn vertoeft of in je vakantie het liefst het hooggebergte opzoekt is 100pk wel een beetje de ondergrens.
Ooit een auto gehad met 110pk, maar al op de snelweg door de Ardennen (met bagagewagentje) koste het erg veel moeite om omhoog te komen.
En dat is funest voor verbruik en slijtage kan ik je verklappen.
Marnix schreef:Klopt maar volgens mij is Boekenlezer niet echt een kampeerder of zo Als je verder geen aanhanger / vouwwagen / caravan gebruikt kom je met 110 pk een heel eind. Nou laat Boekenlezer regelmatig blijken dat hij wel van auto's met veel vermogen houdt maar als je dat niet nodig hebt is dat een luxe en daar betaal je dan ook voor.
pindas83 schreef:Ik geef Boekenracer groot gelijk. Nu het nog kan moet je er van genieten.
Ik heb een tijdje als vervangende auto in een BMW 3-25 gereden uit 2005 (dacht ik).
Dat zijn 6-cilinders met 210pk icm een heerlijke wegligging. En ja die lust wel wat meer dan een twingo.
Marnix schreef:Als je daar je geld aan wil uitgeven moet je dat maat doen, totaal onnodig bij een normale rijstijl en slecht voor milieu en portemonnee maar ja. Alleen moet je dan niet klagen dat je dan ook meer kosten maakt voor aanschaf, onderhoud, belasting, brandstof etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten