Ben jij rechtvaardig?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 15 sep 2018 14:07

Teus schreef:Het gaat niet direct om de geloofszekerheid maar het bestaan van de relatie.
Ik vind het wel apart dat er dingen zijn die gebeuren in een relatie met God, jij niet nodig vindt of helemaal niet belangrijk vindt.

Nergens heb ik gezegt of zelfs maar de suggestie gewekt dat een relatie met God niet nodig zou zijn.
Dat is juist de reden van alles wat Jezus gedaan heeft, namelijk het herstellen van de relatie tussen God en mensen.



Teus schreef:Je noemt ook niets over de Heilige Geest terwijl het leven met God hierdoor/uit/en doorgang vindt en ontstaan is.
Je begint met “woorden en geen zonden te doen” waarmee we God zouden eren. Het is het enige en het eerste wat je noemt, waar het hart vol van is loopt de mond van over.
Noem ik niks over de Heilige Geest als ik bijvoorbeeld zeg dat ik niet wil wandelen in het vlees maar in de Geest. Sprekend over een leven waarbij de Heilige Geest mij leiding geeft. Volgens mij heb je dan niet goed gelezen hoor.


Teus schreef:Als je alles al hebt ontvangen wat wil je dan nog meer?
Ja ik wil meer tijd met mijn vrouw doorbrengen omdat ik niet alles met haar kan doen, alles ontvangen heb, niet kan delen of kunnen geven. Ik heb hier niet alles.Wij hadden nog niet alles terwijl wij beiden alles in Christus ontvangen hebben. Ook ik wil meer groeien, tijd doorbrengen en Gods Liefde nog meer ervaren. Niet alleen om gehoorzaam te zijn en te groeien, ik krijg er nooit genoeg van en toch heb ik alles in Christus.
In Hem ja, maar niet voor nu.

In Christus heb ik alles al ontvangen dat klopt. Ook wil ik meer tijd doorbrengen met Hem maar dat is een KEUZE die ik zelf moet maken. Dat wil dus niet zeggen dat er iets is wat ik nog niet ontvangen heb IN Christus. En het groeien dat is je eigen verantwoording, net zoals het vrucht dragen. God knoopt niet even vrucht aan je vast maar dat moet uit jou groeien, dat moet je zeg maar voeding geven en water geven en zorgen dat er geen rommel tussen komt te groeien, maar dat is wat je zelf doen moet. God heeft alles al gegeven maar jij moet het hanteren en er mee werken om het te laten groeien tot de volle perfectie.

Teus schreef:Oke, jij bent zo volmaakt hier op aarde dat je niet beter kunt handelen en wandelen.
Compleet, Fijn, Foutloos, Gaaf, Geheel, Heilig, Ideaal, In de puntjes, Keurig, Onberispelijk, Onbesproken, Onfeilbaar, Onverbeterlijk, Onverdeeld, Onvermengd, Perfect, Realistisch, Smetteloos, Subliem, Totaal foutloos, Uitblinkend.


Dat is wat God over mij zegt dat klopt. En daarom zeg ik over mijzelf wat God over mij zegt.

Teus schreef:Jij mag de eerste steen werpen. Petrus werd satan genoemd.

De eerste steen werpen ? Waarom zou ik stenen werpen ?
Petrus werd helemaal geen satan genoemd in de Bijbel.
Het getuigenis dat Petrus geeft over Jezus daarop komt de reactie van Jezus dat vlees en bloed dit niet geopenbaard hebben aan Petrus maar dat het door de Heilige Geest is dat God het geopenbaard heeft.
Even daarna kraamt Petrus er wat uit wat geopenbaard is door satan en dan zegt Jezus: Ga weg achter mij satan.
Jezus spreekt dus helemaal niet tegen Petrus, maar tegen satan.

Teus schreef:Je hebt alles hier op aarde.
Gezondheid, je bent nooit ziek, ook geen verkoudheidje of griepje o.i.d.
Je hebt geen verlangen want er is niets meer te verlangen, je hebt het allemaal al.
Volgens mij doe je God te kort, als je meent hier al volmaakt te zijn, wat heeft Hij straks dan nog te bieden? Of wil je beweren dat jij het nu hier net zo hebt als in de hemel?

Nog steeds heb ik wel verlangens hoor, maar dat wil niet zeggen dat ik in Christus niet alles ontvangen heb.
Wanneer ik mijzelf nu nog steeds zou zien als arme ellendige zondaar die geneigd is tot alle kwaad en in het geheel niets goeds kan doen dan pas doe ik God te kort, omdat ik dan de uitwerking van het Offer van Jezus volkomen de grond in zou trappen.
In de Hemel heb ik een verheerlijkt lichaam, dat heb ik nu nog niet, maar ondanks dat zegt God toch nu ook al dat ik IN Christus volmaakt ben.


Teus schreef:Mozes was dan ook volmaakt maar kon zelfs de schaduw van de volmaaktheid van God niet verdragen. Hoe kan dat dan? 2 gelijken, volmaakten, kunnen elkaar niet verdragen?

Mozes was niet gereinigd door het Bloed van het Lam. God kon de onvolmaaktheid van Mozes niet verdragen.
Vanwege de onvolmaaktheid van Mozes kon Mozes dus ook niet de vlledige glorie van God aanschouwen.

Teus schreef:1 Petr.5:10 Doch de God van alle genade, die u in Christus geroepen heeft tot zijn eeuwige heerlijkheid[, Hij zal u, na een korte tijd van lijden, volmaken, bevestigen, sterken en grondvesten.
Er staat toch niet dat Hij u, na een heel lang leven in lijden, uiteindelijk zal volmaken en bevestigen en sterken en grondvesten als wij na een heel leven pas in de Hemel terecht zullen komen ?
Er staat een korte tijd van lijden. In de hemel hoef je niet meer gesterkt te worden en grondvesten moet om een goed fundament te hebben maar dat is niet van belang voor de hemel maar voor hier op aarde.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor lekkerbek » 15 sep 2018 17:43

Het is God Die in u werkt, beiden, het willen én het werken, naar Zijn welbehagen. Filip 2:13

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor naamloos » 15 sep 2018 18:06

lekkerbek schreef:Het is God Die in u werkt, beiden, het willen én het werken, naar Zijn welbehagen. Filip 2:13
Er staat nog iets voor Lekkebek: werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven, want (rede gevend) het is God, Die in u werkt zowel het willen als het werken ...
Het een is er dus niet zonder het ander.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Teus » 16 sep 2018 13:49

Als laatste Veendam, hierna laat ik het er bij.
Je geeft op een m.i. sluwe manier ontwijkende antwoorden om je gelijk kenbaar te maken, dat vind ik niet zo fijn. Wanneer iemand op een sluwe manier werkt is hij of zij niet vrij. De waarheid en Genade is ook niet in balans.
Je spreekt bijna niet anders dan wat de Bijbel zegt. Voor jou is de Bijbel bepalend wie jij bent. Als jij daar genoegen mee hebt is dat jou zaak, leg het een ander dan niet op.
Jij vind b.v. het niet nodig of belangrijk dat de Heilige Geest bepaald wie of wat iemand is, mag jij ook weten maar weet je wat het verschil is?: Werken uit een boekje of werken uit ervaring. Jij uit een boekje en ik uit ervaring. Daar komt het in feite op neer.
Jij moet kijken wie je bent, wat God beloofd heeft in de Bijbel en onder welke voorwaarden.
Ik weet wie ik ben. Ik ben “gewoon” wie ik ben, zo heeft God me opnieuw gemaakt door het bloed van Jezus. Hij heeft voor mij aan die voorwaarden voldaan, Hij heeft het me persoonlijk bekend gemaakt en daar komt niemand tussen. Door de Bijbel en Jezus Zelf mag ik groeien. Daaruit probeer ik te leven en daaruit probeer ik te spreken. Jij kan zo maar vertellen wat in de Bijbel staat, ik moet soms mijn mond houden, dat is een verschil maar ik doe graag wat God van me wil het is dan ook absoluut niet erg. Alles wat je uit gehoorzaamheid voor God doet, brengt vreugde.

Ik heb dik 50 jaar in de Bijbel gelezen maar in al die tijd is de Heilige Geest niet over me gekomen, omdat het een wettisch leven was en alleen om het Woord ging. Als je het van de Bijbel verwacht en niet van Wie er achter zit, kom je er nooit achter Wie er achter zit. Je weet op een gegeven moment Wie het is maar je kent Hem niet. Zolang je het van de Bijbel verwacht brengt het je nooit tot Jezus en leer je hem nooit kennen.

Na die tijd ging het mij om De Auteur van de Bijbel en Die laat Zich niet lang zoeken. Door Hem ben ik weer opnieuw bij Zijn Woord gebracht. Dan lees je het heel anders omdat je er weinig zonder Hem van verstaat. Hij zegt ook “Woord en Geest”. Dat “Woord” is niet alleen de Bijbel maar ook de woorden die Hij direct spreekt. Dat hebben we nodig, dat is onderdeel van de relatie. Wanneer het om de relatie met God gaat, gaat het alleen om de bewuste persoon en HemZelf. Het is een persoonlijke relatie die God met een ieder van Zijn kinderen heeft. Daar hebben jij en ik niets mee te maken.

Als God jou nog nooit aan het hart bekend gemaakt heeft Wie Hij is en voor je Wilt Zijn, zou ik me gruwelijk zorgen maken.

Zo zie ik het, maar God bepaald, Hij is de Waarheid.
Het gaat je goed.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 16 sep 2018 14:21

Teus schreef:Als laatste Veendam, hierna laat ik het er bij.
Je geeft op een m.i. sluwe manier ontwijkende antwoorden om je gelijk kenbaar te maken, dat vind ik niet zo fijn. Wanneer iemand op een sluwe manier werkt is hij of zij niet vrij. De waarheid en Genade is ook niet in balans.
Je spreekt bijna niet anders dan wat de Bijbel zegt. Voor jou is de Bijbel bepalend wie jij bent. Als jij daar genoegen mee hebt is dat jou zaak, leg het een ander dan niet op.


Het is net dat ik sluw te werk ga maar ik spreek gewoon na wat God zegt in Zijn Woord. Dat is de waarheid en Hij is genadig, dus altjd in balans.
Wat is voor jou bepalend dan ? Wat God zegt of wat je ziet ? Ik leg een ander helemaal niks op, maar het an wel zo zijn dat iemand een gemis ontdekt bij zichzelf en dan voelt dat hij of zij iets ogelegd krijgt, maar daarmee doe ik dat nog steeds niet.
Wat God in Zijn Woord zegt dat wij doen moeten moeten we gewoon doen, dat zegt God. Dus dan legt God je iets op en ik niet.


Teus schreef:Jij vind b.v. het niet nodig of belangrijk dat de Heilige Geest bepaald wie of wat iemand is, mag jij ook weten maar weet je wat het verschil is?: Werken uit een boekje of werken uit ervaring. Jij uit een boekje en ik uit ervaring. Daar komt het in feite op neer.
Jij moet kijken wie je bent, wat God beloofd heeft in de Bijbel en onder welke voorwaarden.
Ik weet wie ik ben. Ik ben “gewoon” wie ik ben, zo heeft God me opnieuw gemaakt door het bloed van Jezus. Hij heeft voor mij aan die voorwaarden voldaan, Hij heeft het me persoonlijk bekend gemaakt en daar komt niemand tussen. Door de Bijbel en Jezus Zelf mag ik groeien. Daaruit probeer ik te leven en daaruit probeer ik te spreken. Jij kan zo maar vertellen wat in de Bijbel staat, ik moet soms mijn mond houden, dat is een verschil maar ik doe graag wat God van me wil het is dan ook absoluut niet erg.


Als het goed is dan maakt de Heilige Geest niet wat anders aan jou bekend dan wat Gods Woord aan jou bekend maakt. Die twee moeten namelijk gelijk zijn en mogen elkaar dus ook niet tegenspreken. Jij zegt dat alles bij jou werkt uit ervaring, maar dat is bij mij ook zo en dat wordt ondersteund door het Woord, of zo je wilt andersom. Maar ik leg mijn ervaring(en) met God niet in het middelpunt neer en leg het al zeker niet aan een ander op. Het gaat namelijk niet om ervaringen in het leven maar om feiten. Gods Woord is de Waarheid dat is een feit.
Ik kan niet zomaar vertellen wat er in de Bijbel staat, dat kost tijd door de Bijbel te bestuderen en dat komt je niet in een 2 maal een uurtje per week aanwaaien, daar moet je zelf tijd en energie in steken, wat jij zelf ongetwijfeld ook zult doen en doet en dat is goed maar dat betekend nog niet dat jij niet zo maar zou kunnen vertellen wat er in de Bijbel staat ! Je hoeft je mond dan ook niet te houden omdat jij net zo als ik gewassen bent met het Bloed van het Lam en dat geeft je recht van spreken.

Teus schreef:Alles wat je uit gehoorzaamheid voor God doet, brengt vreugde.

Absoluut mee oneens, hoewel het wel van belang is dat we gehoorzaam zijn werkt het niet zo.
Alles wat je doet uit LIEFDE VOOR GOD, brengt vreugde.

Teus schreef:Ik heb dik 50 jaar in de Bijbel gelezen maar in al die tijd is de Heilige Geest niet over me gekomen, omdat het een wettisch leven was en alleen om het Woord ging. Als je het van de Bijbel verwacht en niet van Wie er achter zit, kom je er nooit achter Wie er achter zit. Je weet op een gegeven moment Wie het is maar je kent Hem niet. Zolang je het van de Bijbel verwacht brengt het je nooit tot Jezus en leer je hem nooit kennen.

Na die tijd ging het mij om De Auteur van de Bijbel en Die laat Zich niet lang zoeken. Door Hem ben ik weer opnieuw bij Zijn Woord gebracht. Dan lees je het heel anders omdat je er weinig zonder Hem van verstaat. Hij zegt ook “Woord en Geest”. Dat “Woord” is niet alleen de Bijbel maar ook de woorden die Hij direct spreekt. Dat hebben we nodig, dat is onderdeel van de relatie. Wanneer het om de relatie met God gaat, gaat het alleen om de bewuste persoon en HemZelf. Het is een persoonlijke relatie die God met een ieder van Zijn kinderen heeft. Daar hebben jij en ik niets mee te maken.

Als God jou nog nooit aan het hart bekend gemaakt heeft Wie Hij is en voor je Wilt Zijn, zou ik me gruwelijk zorgen maken.

Zo zie ik het, maar God bepaald, Hij is de Waarheid.
Het gaat je goed.


Ik verwacht niets van dode letters, maar van God zelf. Door de Heilige Geest is het geen dode letter meer maar zijn het levend makende woorden. Daardoor woont de Heilige Geest in mij. Ook spreekt de Heilige Geest andere woorden dan alleen bijbelteksten van de SV of zo, maar gewoon elke dag, maar die woorden zijn voor mij bedoeld om daar een ander mee te dienen en die zijn niet bedoeld om aan een ander op te leggen of daarmee om de oren te slaan.
Ik zou het jammer vinden als je niet zou reageren, maar ook dat leg ik je niet op.
Wees gezegend !

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor MoesTuin » 16 sep 2018 15:34

Wijze woorden uit Prediker 7 vers 15 en 16a

15. Dit alles heb ik gezien
in mijn vluchtige dagen:
er is een rechtvaardige die omkomt in zijn.
rechtvaardigheid,
en er is een goddeloze die bij al zijn slechtheid zijn.
dagen verlengt.
16 Wees niet al te rechtvaardig
en acht uzelf niet bovenmate wijs.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 16 sep 2018 21:44

MoesTuin schreef:Wijze woorden uit Prediker 7 vers 15 en 16a

15. Dit alles heb ik gezien
in mijn vluchtige dagen:
er is een rechtvaardige die omkomt in zijn.
rechtvaardigheid,
en er is een goddeloze die bij al zijn slechtheid zijn.
dagen verlengt.
16 Wees niet al te rechtvaardig
en acht uzelf niet bovenmate wijs.

Vers 16 moest ik laatst ook aan denken. Dat stukkie erna is lollig.

16Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor MoesTuin » 17 sep 2018 07:23

coby6 schreef:Vers 16 moest ik laatst ook aan denken. Dat stukkie erna is lollig.

16Wees niet te zeer rechtvaardig en gedraag u niet al te wijs; waarom zoudt gij uzelf tot verbijstering brengen?

Hij staat er zeer scherp inderdaad...
Zo van....zing maar eens een flink toontje lager.... :-oo

Het is ook zo eenvoudig ten diepste

"Want rechtvaardiging door God wordt daarin geopenbaard, uit geloof tot geloof, zoals geschreven staat: 'maar de rechtvaardige zal leven uit geloof'"
(Romeinen 1:17 )

Enkel Geloof....de rest en alles daarom heen valt dan (vanzelf) weg als je bedenkt hoe oneindig veel dat ene woordje geloof inhoud....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Teus » 17 sep 2018 18:40

Veendam schreef:Ik zou het jammer vinden als je niet zou reageren, maar ook dat leg ik je niet op.

Nee Veendam, het kan niet meer en ik heb er geen zin meer in. Je bent niet to the point, omzeilt vragen en beweringen.

Als je nog de moeite wil nemen om het volgende eens te lezen, dan weet je waarom.
Het zijn gewoon de twee eerste delen die jij geciteerd heb van de één na laatste post.

Teus schreef:Het gaat niet direct om de geloofszekerheid maar het bestaan van de relatie.
Ik vind het wel apart dat er dingen zijn die gebeuren in een relatie met God, jij niet nodig vindt of helemaal niet belangrijk vindt.


Veendam schreef:Nergens heb ik gezegd of zelfs maar de suggestie gewekt dat een relatie met God niet nodig zou zijn.
Dat is juist de reden van alles wat Jezus gedaan heeft, namelijk het herstellen van de relatie tussen God en mensen.

Hier trek je direct van leer. Sorry, ik heb de indruk dat je bang bent of niet kunt hebben dat er maar enigszins iets nadelig over je gezegd wordt en het direct de kop in wilt drukken.
Terwijl ik het niet eens over hetgeen waar jij je over druk maakt heb.

Teus schreef:Je noemt ook niets over de Heilige Geest terwijl het leven met God hierdoor/uit/en doorgang vindt en ontstaan is. 
Je begint met “woorden en geen zonden te doen” waarmee we God zouden eren. Het is het enige en het eerste wat je noemt, waar het hart vol van is loopt de mond van over.


Veendam schreef:Noem ik niks over de Heilige Geest als ik bijvoorbeeld zeg dat ik niet wil wandelen in het vlees maar in de Geest. Sprekend over een leven waarbij de Heilige Geest mij leiding geeft. Volgens mij heb je dan niet goed gelezen hoor.


Hier net zo Veendam, je schiet direct ten onrechte in de verdediging.
Je hebt het stukje wat ik geschreven heb, niet goed gelezen, geciteerd en hier geplaatst met de vermelding dat ik er helemaal naast zit en ook nog, iets anders buiten dit citaat om, waar we het niet over hebben, niet goed gelezen heb. Terwijl uit jou woorden blijkt dat jij het citaat, waar we het wel over hebben, niet goed gelezen heb.

Je begrijpt dat dit niet werkt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 17 sep 2018 18:53

Teus schreef:Nee Veendam, het kan niet meer en ik heb er geen zin meer in. Je bent niet to the point, omzeilt vragen en beweringen.

Als je nog de moeite wil nemen om het volgende eens te lezen, dan weet je waarom.
Het zijn gewoon de twee eerste delen die jij geciteerd heb van de één na laatste post.




Hier trek je direct van leer. Sorry, ik heb de indruk dat je bang bent of niet kunt hebben dat er maar enigszins iets nadelig over je gezegd wordt en het direct de kop in wilt drukken.
Terwijl ik het niet eens over hetgeen waar jij je over druk maakt heb.





Hier net zo Veendam, je schiet direct ten onrechte in de verdediging.
Je hebt het stukje wat ik geschreven heb, niet goed gelezen, geciteerd en hier geplaatst met de vermelding dat ik er helemaal naast zit en ook nog, iets anders buiten dit citaat om, waar we het niet over hebben, niet goed gelezen heb. Terwijl uit jou woorden blijkt dat jij het citaat, waar we het wel over hebben, niet goed gelezen heb.

Je begrijpt dat dit niet werkt.


Het is helemaal niet zo dat ik de instelling heb om eens even hard van leer te trekken hoor.
Ook is het niet zo dat ik in de verdediging zou schieten omdat ik mij bijvoorbeeld aangevallen zou voelen.
Het is wel zo dat dingen die jij schrijft klaarblijkelijk op verschillende manieren opgevat kunnen worden, omdat mijn reaktie niet aan zou sluiten bij wat jij beoogd had.

Kan je ook gewoon in bijvoorbeeld 3 zinnen zeggen wat er nu exact is wat jij wilt overbrengen zodat ik daar op kan reageren ?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Teus » 17 sep 2018 21:10

Het valt niet mee voor je he Veendam, erkennen. Echt vrij ben je niet, vriend.
Ik geef voorbeelden zodat we to the point blijven maar je legt het toch bij mij neer, dat mag hoor.
Ik ben vrij.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor coby6 » 17 sep 2018 21:34


Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Dorpeling » 21 sep 2018 10:21

Teus schreef:Als laatste Veendam, hierna laat ik het er bij.
Je geeft op een m.i. sluwe manier ontwijkende antwoorden om je gelijk kenbaar te maken, dat vind ik niet zo fijn. Wanneer iemand op een sluwe manier werkt is hij of zij niet vrij. De waarheid en Genade is ook niet in balans.
Je spreekt bijna niet anders dan wat de Bijbel zegt. Voor jou is de Bijbel bepalend wie jij bent. Als jij daar genoegen mee hebt is dat jou zaak, leg het een ander dan niet op.
Jij vind b.v. het niet nodig of belangrijk dat de Heilige Geest bepaald wie of wat iemand is, mag jij ook weten maar weet je wat het verschil is?: Werken uit een boekje of werken uit ervaring. Jij uit een boekje en ik uit ervaring. Daar komt het in feite op neer.
Jij moet kijken wie je bent, wat God beloofd heeft in de Bijbel en onder welke voorwaarden.
Ik weet wie ik ben. Ik ben “gewoon” wie ik ben, zo heeft God me opnieuw gemaakt door het bloed van Jezus. Hij heeft voor mij aan die voorwaarden voldaan, Hij heeft het me persoonlijk bekend gemaakt en daar komt niemand tussen. Door de Bijbel en Jezus Zelf mag ik groeien. Daaruit probeer ik te leven en daaruit probeer ik te spreken. Jij kan zo maar vertellen wat in de Bijbel staat, ik moet soms mijn mond houden, dat is een verschil maar ik doe graag wat God van me wil het is dan ook absoluut niet erg. Alles wat je uit gehoorzaamheid voor God doet, brengt vreugde.

Ik heb dik 50 jaar in de Bijbel gelezen maar in al die tijd is de Heilige Geest niet over me gekomen, omdat het een wettisch leven was en alleen om het Woord ging. Als je het van de Bijbel verwacht en niet van Wie er achter zit, kom je er nooit achter Wie er achter zit. Je weet op een gegeven moment Wie het is maar je kent Hem niet. Zolang je het van de Bijbel verwacht brengt het je nooit tot Jezus en leer je hem nooit kennen.

Na die tijd ging het mij om De Auteur van de Bijbel en Die laat Zich niet lang zoeken. Door Hem ben ik weer opnieuw bij Zijn Woord gebracht. Dan lees je het heel anders omdat je er weinig zonder Hem van verstaat. Hij zegt ook “Woord en Geest”. Dat “Woord” is niet alleen de Bijbel maar ook de woorden die Hij direct spreekt. Dat hebben we nodig, dat is onderdeel van de relatie. Wanneer het om de relatie met God gaat, gaat het alleen om de bewuste persoon en HemZelf. Het is een persoonlijke relatie die God met een ieder van Zijn kinderen heeft. Daar hebben jij en ik niets mee te maken.

Als God jou nog nooit aan het hart bekend gemaakt heeft Wie Hij is en voor je Wilt Zijn, zou ik me gruwelijk zorgen maken.

Zo zie ik het, maar God bepaald, Hij is de Waarheid.
Het gaat je goed.


Mooi, Teus. Dank voor het delen van je eerlijke, met zelfkennis geschreven stuk.

Wanneer ik de Bijbel uit mijn hoofd ken, is dat niet genoeg. Het gaat om de GOD van het Woord!
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 21 sep 2018 14:19

Teus schreef:Het valt niet mee voor je he Veendam, erkennen. Echt vrij ben je niet, vriend.
Ik geef voorbeelden zodat we to the point blijven maar je legt het toch bij mij neer, dat mag hoor.
Ik ben vrij.


ik stel jou gewoon een vraag Teus.
Ik ben vrij in CHRISTUS, Christus heeft voor mij betaald, ik ben losgekocht en daarom geen slaaf meer van de zonde, ik ben een nieuwe schepping, omdat ik door de Zoon ben vrijgemaakt ben ik waarlijk vrij.
Een ieder die meent te moeten melden dat ik niet vrij zou zijn heeft het mis.

Wel is het typerend dat je zegt dat ik een vraag bij je neer mag leggen maar dat je geen antwoord geeft op de vraag.
En dan zeg je dat ik ergens om heen draai..........

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Ben jij rechtvaardig?

Berichtdoor Veendam » 21 sep 2018 14:20

coby6 schreef:https://m.youtube.com/watch?v=gG_XLL3cmOo


Zo is het, en niet anders !!!


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten