krid schreef:Laten we niet teveel over details discussieren.
De apostelen deden niet anders. Paulus heeft er brieven van volgeschreven toch? Trouwens wat zou er mis zijn met het gebruiken van je verstand? Dat heb je niet voor niets gekregen toch?
Moderators: henkie, Moderafo's
krid schreef:Laten we niet teveel over details discussieren.
Boanerges schreef:De apostelen deden niet anders. Paulus heeft er brieven van volgeschreven toch? Trouwens wat zou er mis zijn met het gebruiken van je verstand? Dat heb je niet voor niets gekregen toch?
henkie schreef:Door dat af te doen als slechts traditie moet je eigen armzalige theorietje er zeker positief uitspringen? Volgens mij geloven zo'n beetje alle christenen dat je bij je sterven direct naar de hemel gaat.
Je bent ambtsdrager toch? Ik mag hopen dat je dat niet hardop zegt als je op bezoek gaat bij de rouwende familie.
StillAwake schreef:Gezocht:
Iemand met kennis van strips...
'Deskundige': "weet ik niks vanaf"...
Geef dan gewoon géén antwoord...
blijblij schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26249/vreemdgaan-voor-het-huwelijk/
Waarom wordt er expliciet uitgegaan van de man die vreemd is gegaan?
Veendam schreef:Henkie kan jij drie teksten geven dan waarin staat dat iemand na zijn sterven gelijk naar de Hemel gaat ?
Als zo'n beetje alle christenen dat geloven moet dat niet zo moeilijk zijn denk ik.
coby6 schreef:We zijn gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Je bent overgegaan naar het Koninkrijk van het Licht.
2 Corinthians 5:8 Yes, we are of good courage, and we would rather be away from the body and at home with the Lord.
Philippians 1:21-23 For to me to live is Christ, and to die is gain. If I am to live in the flesh, that means fruitful labor for me. Yet which I shall choose I cannot tell. I am hard pressed between the two. My desire is to depart and be with Christ, for that is far better.
Philippians 3:20-21 But our citizenship is in heaven, and from it we await a Savior, the Lord Jesus Christ, who will transform our lowly body to be like his glorious body, by the power that enables him even to subject all things to himself
Joh 3:16 en 36 je hebt al eeuwig leven.
hans0166 schreef:ik zie daarin niet dat we direct naar de hemel gaan
( en mag het gewoon in het nederlands svp, we hebben zat vertalingen die bruikbaar zijn )
coby6 schreef:We zijn gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Je bent overgegaan naar het Koninkrijk van het Licht.
2 Corinthians 5:8 Yes, we are of good courage, and we would rather be away from the body and at home with the Lord.
Philippians 1:21-23 For to me to live is Christ, and to die is gain. If I am to live in the flesh, that means fruitful labor for me. Yet which I shall choose I cannot tell. I am hard pressed between the two. My desire is to depart and be with Christ, for that is far better.
Philippians 3:20-21 But our citizenship is in heaven, and from it we await a Savior, the Lord Jesus Christ, who will transform our lowly body to be like his glorious body, by the power that enables him even to subject all things to himself
Joh 3:16 en 36 je hebt al eeuwig leven.
Veendam schreef:Tot die tijd wachten wij hier, en hen die al ontslapen zijn wachten dus nu ook nog.
Het LEVEN is mij echter nu nog steeds Christus en het sterven gewin, omdat ik dan geen last meer heb van mijn lichaam.
Fysiek lichamelijk ben je dus niet in de hemel, maar IN DE GEEST NU AL REEDS, daarvoor hoef je niet eerst een lichamelijke dood te sterven, maar moet je gestorven zijn in Christus en met Hem opgewekt zijn.
coby6 schreef:Ja maar dan wachten ze toch op een nieuw lichaam in de hemel?
Ik geloof dat ze vroeger, voordat Jezus stierf en opstond, in Abrahams schoot waren (gelijkenis van Lazarus, Samuel kwam op uit de aarde, Mozes en Elia waren al in de hemel, want die waren op de berg der verheerlijking), maar de ontslapen heiligen kwamen toen uit de graven en zijn volgens mij ook opgenomen in de hemel toen Hij krijgsgevangenen medenam. Kan me niet voorstellen dat Abraham toen werd opgewekt en nog 100 jaar doorleefde en dan weer stierf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten