bijbel code , wie weet hier meer over

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

hilbrand1988
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015 23:01

bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor hilbrand1988 » 27 jul 2018 15:39

Hallo allemaal,

ik kwam onderstaande video tegen over bijbel code . zoals ik het begrepen heb geloven deze mensen dat er in de torah verticaal namen van mensen staan. Bijvoorbeeld hebben ze de naam edison en electriciteit gevonden. ik zit me af te vragen is dit toeval? of is dit echt bijzonder .

https://www.youtube.com/watch?v=EkcmPZ8lz9Y&t=1132s

Ik had hier nog nooit over gehoord, maar onder het motto onderzoek alle dingen behoud het goede wil ik graag weten of de bijbel code echt is ja of nee. wat denken jullie? Vooral degene die goed in wiskunde en dergelijke zijn voel je geroepen om te reageren ;)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Veendam » 27 jul 2018 15:57

Dat is al heel wat jaar geleden dat ze het over de Bijbelcode hadden en er een boek over uit was gekomen.
Wat ik nog weet uit mijn hoofd is dat er onder andere in stond dat Netanyahu premier zou worden en toen was hij helemaal niet politiek zo populair als hij nu is.

Er zijn inderdaad mensen die er waarde aan hechten, maar ja, dat is voor hun verantwoording.
Zelf kom ik er niet eens aan toe om dit helemaal te bestuderen en mijn tijd daar aan te besteden.
ik heb mijn tijd beter te besteden aan het bestuderen van de Bijbel zelf en te doen wat God zegt dat wij moeten doen.

Wanneer je echt wilt puzzelen dan kan je beter Openbaringen en de profeten bestuderen, of als je minder diepgaand wilt de geslachtsregisters bestuderen en kijken wat die te zeggen hebben. Er zit namelijk een hele diepe inhoud in de geslachtsregisters.

hilbrand1988
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015 23:01

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor hilbrand1988 » 27 jul 2018 16:08

@ Veendam nee natuurlijk je hoeft er ook niet de hele dag mee bezig te zijn , maar als het iets is wat God echt zo bedoeld heb dan zijn er leraren die het ons uit kunnen leggen en inderdaad Gods wil leren kennen is belangrijk , maar als dit van God is dan wil God ook dat we dit weten toch?

Nina

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Nina » 27 jul 2018 16:14

Ik heb les gehad van een rabbijn. Die liet me zien dat erin de boeken van de Thora ook codes waren. Ik weet het niet meer precies, maar bijvoorbeeld elke tiende letter als je die opschreef vormde dit iedere keer het woord 'Elohiem', en meer woorden zoals dat. Ik ging het natellen, en het klopte!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Veendam » 27 jul 2018 23:03

hilbrand1988 schreef:@ Veendam nee natuurlijk je hoeft er ook niet de hele dag mee bezig te zijn , maar als het iets is wat God echt zo bedoeld heb dan zijn er leraren die het ons uit kunnen leggen en inderdaad Gods wil leren kennen is belangrijk , maar als dit van God is dan wil God ook dat we dit weten toch?


Wij hebben niet overal leraren voor nodig om alles uit te leggen. Gods wil voor ons heeft Hij al geopenbaard dus er is wat dat betreft niets nieuws onder de zon. Wanneer de Bijbelcode inderdaad zo bedoeld is dan is dat aan de Joden om dat uit te puzzelen omdat het dan in de eerste plaats voor hen is om zo de Messias te leren kennen.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Geytenbeekje » 28 jul 2018 12:21

Nina schreef:Ik heb les gehad van een rabbijn. Die liet me zien dat erin de boeken van de Thora ook codes waren. Ik weet het niet meer precies, maar bijvoorbeeld elke tiende letter als je die opschreef vormde dit iedere keer het woord 'Elohiem', en meer woorden zoals dat. Ik ging het natellen, en het klopte!

wat is elohiem ?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Veendam » 28 jul 2018 13:35

Geytenbeekje schreef:wat is elohiem ?

Vaak weten mensen die zich een beetje verdiepen in Israël en zo wel wat de betekenis is van bepaalde woorden.

Welke Hebreeuwse woorden ken jij en wat betekenen ze ?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Johan100 » 28 jul 2018 13:57

Geytenbeekje schreef:wat is elohiem ?

Elohim komt van El (God) en daar bedoelt men in het Hebreeuws God mee.

Denk ook aan 'Eli, Eli, lama sabachtani' waar Jezus riep in het Aramees-Hebreeuws 'Eli, Eli , Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?'
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor coby6 » 28 jul 2018 14:06


hilbrand1988
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015 23:01

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor hilbrand1988 » 28 jul 2018 16:01

@ Coby bedankt,

ik heb al even een klein stukje gelezen , ziet er intteresant uit. :)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor hans0166 » 28 jul 2018 18:06

misschien draadje hier voortzetten.. komt dichter in de buurt

viewtopic.php?f=10&t=30777

Yoshi

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Yoshi » 28 jul 2018 18:09

Als je maar lang genoeg puzzelt dan haal je eruit wat je eruit wil halen. Dat gaat op voor alles dus ook de bijbel.

hilbrand1988
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015 23:01

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor hilbrand1988 » 29 jul 2018 05:44

@ Hans zijn die complottheorieen ontstaan uit de bijbelcode? ik heb even een kijkje genomen op de link die je gegeven heb. sommige theorieen had ik weleens van gehoord, maar ik zie het verband , als hij er is tussen bijbelcode nog niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor coby6 » 29 jul 2018 09:26

hilbrand1988 schreef:@ Hans zijn die complottheorieen ontstaan uit de bijbelcode? ik heb even een kijkje genomen op de link die je gegeven heb. sommige theorieen had ik weleens van gehoord, maar ik zie het verband , als hij er is tussen bijbelcode nog niet.

Ze draven te ver door denk ik met die Bijbelcodes. Er zitten wel dingen in, maar dat Trump nou al in de Bijbel staat, zou kunnen hoor, maar ik denk dat ze op moeten passen met voorspellingen doen op basis van Bijbelcodes over Netanyahu en zo.

Yoshi

Re: bijbel code , wie weet hier meer over

Berichtdoor Yoshi » 29 jul 2018 12:10

Het neigt naar het occulte denk ik.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten