Als geld geen rol speelde....

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor StillAwake » 10 jul 2018 22:46

Marnix schreef:Ohw ik heb nog een hele lange wishlist. Ik zou beginnen met Nieuw-Zeeland en als geld toch geen rol speelt Australie en wat eilanden erboven ook aandoen. Ik zou ook erg graag een keer in Zuid-Amerika willen rondreizen, Chili, Argentinie (Andes, Patagonie). De oostkust van Amerika lijkt me ook erg mooi, van de parken in de buurt van San Francisco tot Oregon, Yellowstone, de Rocky's (de Canadese Rocky Mountains waren ook fantastisch) en Alaska en Yukon wil ik ook graag zien. Oeganda wil ik ook wel een keer naartoe, de Himalaya zou ik graag willen zien, wat dichter bij huis: Lapland in de winter, Ierland, Spitsbergen, Noord-Noorwegen, Montenegro, Griekenland (en dan niet een van de drukken eilanden), de noordwest-kant van Spanje en Portugal. Ik denk dat ik daar wel even mee zoet ben dan :-)

Nieuw Zeeland staat ook op mijn lijst, maar geloof me: ook reizen bevredigd niet op termijn...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2018 07:47

StillAwake schreef:Nieuw Zeeland staat ook op mijn lijst, maar geloof me: ook reizen bevredigd niet op termijn...


Zou kunnen, ik kan niet zoveel reizen dat dat voor me opgaat, misschien als ik inderdaad iedere 3 maanden een mooie reis plan, dat ik daar op een gegeven moment achter zou komen. Ik weet het niet. Als ik nu op vakantie ga, 3-4 weken naar een mooi land, vind ik dat zeker wel bevredigend en fijn... je kan van de prachtige natuur genieten, andere culturen ontdekken, andere mensen ontmoeten. Maar dat is natuurlijk ook fijn omdat je het grootste deel van het jaar werkt en dan ben je daar ook wel aan toe :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor StillAwake » 11 jul 2018 12:05

Marnix schreef:Zou kunnen, ik kan niet zoveel reizen dat dat voor me opgaat, misschien als ik inderdaad iedere 3 maanden een mooie reis plan, dat ik daar op een gegeven moment achter zou komen. Ik weet het niet. Als ik nu op vakantie ga, 3-4 weken naar een mooi land, vind ik dat zeker wel bevredigend en fijn... je kan van de prachtige natuur genieten, andere culturen ontdekken, andere mensen ontmoeten. Maar dat is natuurlijk ook fijn omdat je het grootste deel van het jaar werkt en dan ben je daar ook wel aan toe :-)

Ik reis gemiddeld 22 week per jaar zakelijk.
Het heeft mijn prive reislust behoorlijk ingeperkt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2018 20:38

StillAwake schreef:Ik reis gemiddeld 22 week per jaar zakelijk.
Het heeft mijn prive reislust behoorlijk ingeperkt...


Hm dat hoor ik vaker van mensen die veel voor hun werk reizen. Een stuk minder vaak van mensen die niet veel voor hun werk reizen. Ik denk dat voor je werk reizen vaak ook een stuk minder leuk is, je moet dan juist een hoop doen, een hoop aan je hoofd, hebt soms nauwelijks of geen tijd om veel van de omgeving te zien. Of je hebt zoveel gezien dat je het wel prima vindt en het liefst gewoon in je tuin ligt. Maar ja ik ken ook genoeg mensen die niet veel reizen voor hun werk en altijd graag blijven reizen, ik hoop dat dat ook voor mij geldt ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor StillAwake » 12 jul 2018 08:23

Marnix schreef:Hm dat hoor ik vaker van mensen die veel voor hun werk reizen. Een stuk minder vaak van mensen die niet veel voor hun werk reizen. Ik denk dat voor je werk reizen vaak ook een stuk minder leuk is, je moet dan juist een hoop doen, een hoop aan je hoofd, hebt soms nauwelijks of geen tijd om veel van de omgeving te zien. Of je hebt zoveel gezien dat je het wel prima vindt en het liefst gewoon in je tuin ligt. Maar ja ik ken ook genoeg mensen die niet veel reizen voor hun werk en altijd graag blijven reizen, ik hoop dat dat ook voor mij geldt ;-)

Daar kan ik me iets bij voortellen.
Ik ben gisteravond voor de 37e keer in dit jaar uit een vliegtuig gestapt. Je kunt je wellicht voorstellen dat het "romantische" van het vliegen af is.
Ik heb dit jaar, tot nog toe, 13 verschillende landen bezocht (waaronder Nederland). In geen van deze landen (met uitzondering van Noorwegen en Nederland) heb ik veel meer gezien dan de haven, het vliegveld en het centrale plein van de stad waar ik zat.
De meest extreme reisweek so far:
Vanuit Nederland op maandagochtend naar Stavanger, waar ik vervolgens een halve dag vergaderd heb.
Dinsdagochtend naar Qatar, om daar de hele woensdag en een deel van de donderdagochtend naar boord te gaan. Donderdagmiddag naar Dubai, om een ochtend te vergaderen. vrijdagavond naar Aberdeen (met tussenlanding in Zurich), om daar de hele zaterdag in een machinekamer te staan. en dan op zaterdagavond terug naar Schiphol, zondagochtend om 03u15 thuis...
3 tijdzones, twee klimaten, en alles bij elkaar 17 uur in een vliegtuig, 7 uur wachttijd op vliegvelden, 10 uur reistijd van en naar vliegvelden, 9 uur vergaderen, 16 uur aan boord in Quatar, 18 uur aan boord in Aberdeen.
Kun je je voorstellen dat ik me dan niets lekkerders kan voorstellen dan op zondag (nadat ik de ochtenddienst gemist heb omdat ik voor het eerst in een week langer dan 3 uur kon slapen) met een sigaar, een mooi glas speciaal bier en een lekker zonnetje boven mijn hoofd in mijn tuin te zitten?
Zeker als je beseft dat ik de ochtend erop weer om 6u op Schiphol moet staan?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2018 09:01

Absoluut. Ik begrijp dat volledig. Ben blij dat ik niet hoef te reizen voor mijn werk en het daardoor leuk blijft om op vakantie te gaan. ;-) En ik gun je je relax-momentjes in de tuin ;-) Maar zeker ook nog eens naar Jostedalsbreen / Jotunheimen en zo gaan... zonder verdere verplichtingen, afspraken, vergaderingen etc helemaal tot rust komen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor StillAwake » 12 jul 2018 09:16

Marnix schreef:Absoluut. Ik begrijp dat volledig. Ben blij dat ik niet hoef te reizen voor mijn werk en het daardoor leuk blijft om op vakantie te gaan. ;-) En ik gun je je relax-momentjes in de tuin ;-) Maar zeker ook nog eens naar Jostedalsbreen / Jotunheimen en zo gaan... zonder verdere verplichtingen, afspraken, vergaderingen etc helemaal tot rust komen :-)

Morgen vliegt mijn gezin naar Noorwegen (ik ga vanavond al), en dan zijn we zes weken aan het trekken in dit prachtige land. Maandag 27 augustus moeten de kinderen weer op school zitten, dus waarschijnlijk vliegen zij vrijdag de 24e terug.
Ik vertrek vanavond zelf voor 9 weken naar het buitenland. 6 weken vakantie in Noorwegen, en dan vervolgens 3 weken voor werk naar Brazilie...
6 weken vakantie, veel te kort ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2018 10:50

StillAwake schreef:Morgen vliegt mijn gezin naar Noorwegen (ik ga vanavond al), en dan zijn we zes weken aan het trekken in dit prachtige land. Maandag 27 augustus moeten de kinderen weer op school zitten, dus waarschijnlijk vliegen zij vrijdag de 24e terug.
Ik vertrek vanavond zelf voor 9 weken naar het buitenland. 6 weken vakantie in Noorwegen, en dan vervolgens 3 weken voor werk naar Brazilie...
6 weken vakantie, veel te kort ;-)


Mooi, hopelijk kan je het reizen als vervelende bijkomstigheid van je werk even loslaten en helemaal tot rust komen. 6 weken is een heerlijke tijd voor in Noorwegen. Hoe gaan jullie ook alweer? Met een camper of in hutten? En liggen de locaties al vast?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2018 16:28

Nou ja mocht je nog flexibel zijn, ga dan absoluut naar het Oldendal, bij Olden richting de Briksdalsbreeen. En bij voorkeur dan naar camping Melkevoll. Ik vind dat van het mooie Noorwegen misschien nog wel het mooiste stuk.hoewel ook de diversiteit het land zo mooi maakt. Maar als ik toch een plek moet uitkiezen zou dat het denk ik zijn. Je hebt op Melkevoll Bretun uitzicht op 2 gletsjers waar je zo heen kan wandelen, een enorm hoge waterval en een heleboel andere watervallen in de buurt, een snelstromende rivier op de camping, een prachtig groen/blauw meer, een gezamelijke overdekte zitruimte met vuurplaatst, een sauna voor als het iets kouder is of na een goede wandeling.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor coby6 » 12 jul 2018 23:02

Dan zou ik 2 weken in dezelfde caravan blijven zitten ipv 2 keer overstappen. Spaart me wel 100 euri uit. Vreemd. Midweek plus weekend is 2 x 60 en week is 220 bij vakantieveilingen. Aan laten sluiten kost 100 euro. Doei. Dan ga ik wel eruit om 10 uur en in de nieuwe om 3 uur.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor johannes1 » 24 feb 2023 12:34

Verduurzaamde ik mijn woning :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Als geld geen rol speelde....

Berichtdoor Erik1960 » 24 feb 2023 13:10

Ging ik toch even met mijn baas praten :D
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten