Marnix schreef:Klopt, dat is een goede tussenoplossing maar dan moet er idd ook gezorgd worden dat een accupakket makkelijk verwisselbaar is. Uiteindelijk moeten accu's gewoon sneller laden en moet je er verder mee kunnen rijden. Daar zijn inmiddels al wel interessante prototypes van. Maar ja, dat komt dat een keer nieuw op de markt en is dan nog erg duur en dan heeft het weer tijd nodig voordat dat de (betaalbare) standaard wordt.
Bovendien is het zo dat accu's relatief snel verouderen.
Kijk voor de grap maar eens naar een accutolletje van 2 jaar oud, een mobiel van twee jaar oud of een oudere laptopbatterij.
Je kunt je afvragen of de productie van steeds nieuwe accu's in een "duurzame wereld" gewenst is.
Daarnaast: het brandgevaar is groter, en de hoeveelheid energie die opgeslagen kan worden per gewichtseenheid is veel kleiner (ook met de meest experimentele opstellingen).
Elektrisch vliegen zie ik om deze reden de eerstkomende jaren dat ook geen grote vlucht nemen (nog afgezien van het feit dat je elektrisch op een verdringingsmotor (propellor) in plaats van een impulsmotor (turbofan/straalmotor) aangewezen bent, waardoor de snelheid veel lager ligt).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.