Het gaat niet om het uiterlijk!

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2018 08:46

coby6 schreef:Ik vind wat mascara of nagellak of een verfje voor een grijze pluk toch weer wat anders dan paars verven.

Ja ik ook, er wordt in dit topic weer uitermate gechargeerd.
Als iedereen nu gewoon eens leest wat ik schrijf, zonder daarna in de overdrijving te schieten.
coby6 schreef:Overigens is het makkelijk oordelen dat anderen geen make up mogen als je zelf lekker nergens last van hebt. Had een vriendin als tiener met een enorme wijnvlek op haar gezicht. Zelf kalkte ik mijn hoofd ook vol camouflagestift om al die afschuwelijke puisten weg te moffelen. Lekker dan als er wordt gezegd dat dat zondig is. Die voorganger die ik toen had zei dat de pil zondig was, maar ik moest er verplicht aan van m'n pa. Binnen een paar maanden waren die puisten weg.

De enige die make up verbood vanwegen mijn acné, was destijds de dokter. Want die zei dat het heel slecht was.
Maar ik had een baan waarin ik er representatief uit moest zien en dat zie je niet met rode ontstoken puisten. Zo is dat gewoon.
Dus daar ging smorgens toch echt een laagje plamuur overheen.
Overigens helpt de pil helaas niet bij iedereen. Bij mijn dochter werden 3 soorten a.b. ingezet, maar ook dat hielp niet.
Uiteindelijk was het een dieet en een zelf samengestelde combi van reinigingsprodukten en verzorgingsprodukten, dat de acné liet verdwijnen.
Acné is niet zomaar een vervelend schoonheidsprobleem, maar wordt uiteindelijk behandeld door een dermatoloog, dus is het een serieuze aandoening.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor MoesTuin » 02 jul 2018 10:33

Ik hou van naturel....enkel een bodymilkje voor de doge huid.
En verder mag iedereen doen wat ie wil. :clown: :redface: (:3 o-:) -:) regenboog-smile zieliglopen-smile zon6 ;/ zon10 :?db :-# :muhahaha:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 10:51

Johan100 schreef:Ik wil geen angst aanpraten hoor, maar ik denk echt dat veel gewetens zullen pas opengaan als het te laat is, vrees ik.

Wellicht zullen als het onomkeerbaar is bepaalde mensen ook ontdekken dat ze een deel van hun leven niet als een goed rentmeester hebben ingezet omdat hun geweten juist te scherp stond afgesteld.
De overgrote meerderheid van het christendom hanteert in veel opzichten veel flexibelere regels.
Het gaat er bij mij niet in dat alleen Nederlanders woonachtig op de Veluwe behouden zullen worden
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Johan100 » 02 jul 2018 10:53

Laat door genade onze belangrijkste vraag zijn 'Wat wilt U Heere dat ik doen zal?'

Dan gaat het niet om wat ik wil. Wat wij willen.
Zelfverloochening.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Johan100 » 02 jul 2018 10:56

StillAwake schreef:Wellicht zullen als het onomkeerbaar is bepaalde mensen ook ontdekken dat ze een deel van hun leven niet als een goed rentmeester hebben ingezet omdat hun geweten juist te scherp stond afgesteld.
De overgrote meerderheid van het christendom hanteert in veel opzichten veel flexibelere regels.
Het gaat er bij mij niet in dat alleen Nederlanders woonachtig op de Veluwe behouden zullen worden

Je hebt een punt. Ik woon ook niet op de Veluwe :wink:
Kun je die link tussen geweten en rentmeester nog wat verder toelichten? Met een voorbeeld of zo?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 11:03

MoesTuin schreef:Ik hou van naturel....enkel een bodymilkje voor de doge huid.
En verder mag iedereen doen wat ie wil. :clown: :redface: (:3 o-:) -:) regenboog-smile zieliglopen-smile zon6 ;/ zon10 :?db :-# :muhahaha:

Als het er maar beschaafd blijkt uitzien kan er een hoop.
Ik woon tegenover een behoorlijk rechtse kerk (nou ja... tegenover is het niet helemaal...), en daar zul je de vrouwen niet met make up zien. De mannen wel met BMW's, Audi's, Volvo's, Porsches en zelfs een Bentley.
Daar zul je de vrouwen niet in een broek zien, maar wel in rokjes die weinig aan de verbeelding overlaten.
Daar zul je de vrouwen niet met ongedekten hoofde zien lopen, maar wel met hoeden die meer hebben gekost dan in mijn ogen verantwoord is.

Keur ik dat af? welnee, ik houd er zelf ook een onfatsoenlijk groot (en in mijn ogen mooi) huis op na.
Ik houd er zelf ook een behoorlijk wagenpark op na.
Ik waardeer het ook als mijn vrouw en kinderen er goed gekleed bijlopen.
En als scheepsbouwkundige vermoed ik dat een hoop van die hoeden op een scheepswerf gebouwd zullen zijn...

Waar het mij om gaat is dat het vaak zo is dat eigen gemaakte regels blijkbaar Goddelijk gezag gekregen hebben.
Ook in dergelijke kringen draait het blijkbaar wel om uiterlijk, maar dat zal niet in make up tot uiting komen.
En datzelfde vind je in de afwijzing van cafe-bezoek (maar als je in de zuipkeet van de jeugd komt mag ineens alles)
En datzelfde vind je in de afwijzing van bepaalde muziekstijlen (maar als je in de kerk komt geldt voor de psalmen het "welluidende" argument niet)

Refo's (maar waarschijnlijk iedereen) hebben heel sterk de neiging om hun common sense als "van God gegeven" te willen zien.
(En waarschijnlijk maak ook ik diezelfde fout)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 11:05

Johan100 schreef:Je hebt een punt. Ik woon ook niet op de Veluwe :wink:
Kun je die link tussen geweten en rentmeester nog wat verder toelichten? Met een voorbeeld of zo?

Woekeren met je talenten als een goed rentmeester kan bijvoorbeeld inhouden dat je ook van het leven moet genieten.
Als ik Prediker lees zijn de adviezen in dat boek behoorlijk uitgesproken.
As God je aan het einde van je leven vraagt of je er ten volle van genoten hebt heb je wellich niet zo'n best verhaal als je dan zegt: "ik dacht dat ik dat van U niet mocht".
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Johan100 » 02 jul 2018 11:13

StillAwake schreef:Woekeren met je talenten als een goed rentmeester kan bijvoorbeeld inhouden dat je ook van het leven moet genieten.
Als ik Prediker lees zijn de adviezen in dat boek behoorlijk uitgesproken.
As God je aan het einde van je leven vraagt of je er ten volle van genoten hebt heb je wellich niet zo'n best verhaal als je dan zegt: "ik dacht dat ik dat van U niet mocht".

Het belangrijkste is dat er 'bloed aan de deurposten' is. God zal ons hopelijk niet vragen, 'Hoe zijt gij hier gekomen?' 'geen bruiloftskleed aanhebbende...'
Als God vraagt 'Hoe zijt gij hier gekomen?' moeten we kunnen zeggen ' Jezus is mijn Borg'. Hij heeft voor mij betaald.
En in geloof kunnen we genieten van het leven, de schepping, de wetenschap dat alles eens volmaakt zal zijn, Jezus te aanschouwen in het geloof is genieten. Maar de wetenschap dat je Hem eens echt zal zien is nog mooier.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 11:19

Johan100 schreef:Het belangrijkste is dat er 'bloed aan de deurposten' is. God zal ons hopelijk niet vragen, 'Hoe zijt gij hier gekomen?' 'geen bruiloftskleed aanhebbende...'
Als God vraagt 'Hoe zijt gij hier gekomen?' moeten we kunnen zeggen ' Jezus is mijn Borg'. Hij heeft voor mij betaald.
En in geloof kunnen we genieten van het leven, de schepping, de wetenschap dat alles eens volmaakt zal zijn, Jezus te aanschouwen in het geloof is genieten. Maar de wetenschap dat je Hem eens echt zal zien is nog mooier.

Geheel mee eens.
Toch:....
Als ik mijn zoon een geldbedrag geef voor een ijsje hoop ik dat hij ervan geniet.
Als ik dan later hoor dat hij het in zijn spaarpot gestopt heeft zonder er iets mee te doen stelt dat mij teleur.

Kan het zijn dat God wil dat wij van zijn schepping genieten?
En dat doe je niet als je in het zwart gekleed gaat in je hele leven, als je als een farizeeer extra regeltjes gaat inbouwen voor jezelf (en anderen) en als je anderen met de maat meet die jijzelf bedacht hebt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor MoesTuin » 02 jul 2018 11:56

StillAwake schreef:Als het er maar beschaafd blijkt uitzien kan er een hoop.
Ik woon tegenover een behoorlijk rechtse kerk (nou ja... tegenover is het niet helemaal...), en daar zul je de vrouwen niet met make up zien. De mannen wel met BMW's, Audi's, Volvo's, Porsches en zelfs een Bentley.
Daar zul je de vrouwen niet in een broek zien, maar wel in rokjes die weinig aan de verbeelding overlaten.
Daar zul je de vrouwen niet met ongedekten hoofde zien lopen, maar wel met hoeden die meer hebben gekost dan in mijn ogen verantwoord is.

Keur ik dat af? welnee, ik houd er zelf ook een onfatsoenlijk groot (en in mijn ogen mooi) huis op na.
Ik houd er zelf ook een behoorlijk wagenpark op na.
Ik waardeer het ook als mijn vrouw en kinderen er goed gekleed bijlopen.
En als scheepsbouwkundige vermoed ik dat een hoop van die hoeden op een scheepswerf gebouwd zullen zijn...

Waar het mij om gaat is dat het vaak zo is dat eigen gemaakte regels blijkbaar Goddelijk gezag gekregen hebben.
Ook in dergelijke kringen draait het blijkbaar wel om uiterlijk, maar dat zal niet in make up tot uiting komen.
En datzelfde vind je in de afwijzing van cafe-bezoek (maar als je in de zuipkeet van de jeugd komt mag ineens alles)
En datzelfde vind je in de afwijzing van bepaalde muziekstijlen (maar als je in de kerk komt geldt voor de psalmen het "welluidende" argument niet)

Refo's (maar waarschijnlijk iedereen) hebben heel sterk de neiging om hun common sense als "van God gegeven" te willen zien.
(En waarschijnlijk maak ook ik diezelfde fout)

Zo is dat....
Ik leer altijd veel van mijn clienten met een beperking zegt men....maar zo eerlijk.... Boer Poep Scheet....het maakt ze geen reet uit zeg maar.... :lol:
Je kan je nog zo mooi voor doen....maar het zijn heel normale lichamelijke gassen en processen.
Je kan nog altijd pardon met een knipoog zeggen als je in etiquette achtig gezelschap verkeerd.
Maar niets is heerlijker om jezelf te kunnen en mogen zijn
Er is al zoveel vorm en zelf bedachte regelementen die je de eigenheid pogen af te nemen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Johan100 » 02 jul 2018 12:41

Het is voor een rijke moeilijk om het Koninkrijk van God binnen te gaan. De rijke jongeling was er zo dichtbij maar toen hem gevraagd werd alles te verkopen haakte hij af. Een kameel gaat nog makkelijker door het oog van een naald. Matth. 19:24.

De arme weduwe gooide met haar ene penning naar rato meer dan iedereen in de schatkist omdat ze haar hele leeftocht daarin had geworpen. Haar hart was verandert.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2018 13:00

StillAwake schreef:Geheel mee eens.
Toch:....
Als ik mijn zoon een geldbedrag geef voor een ijsje hoop ik dat hij ervan geniet.
Als ik dan later hoor dat hij het in zijn spaarpot gestopt heeft zonder er iets mee te doen stelt dat mij teleur.

Kan het zijn dat God wil dat wij van zijn schepping genieten?
En dat doe je niet als je in het zwart gekleed gaat in je hele leven, als je als een farizeeer extra regeltjes gaat inbouwen voor jezelf (en anderen) en als je anderen met de maat meet die jijzelf bedacht hebt.


Precies. Rentmeester zijn houdt niet alleen in dat je dingen niet ruimer gebruikt dan God bedoeld heeft maar ook dat je dingen niet smaller gebruikt dan God bedoeld heeft. Vreemd genoeg vergeet men dat vaak en wordt er dan voor gekozen om dingen maar niet te gebruiken zodat je ze ook niet verkeerd kan gebruiken. Voorbeeld vind ik bijvoorbeeld ook rond het avondmaal, dat er in mijn oude kerkverband (en elders ook wel denk ik) lange tijd, uit angst om de tafel te ontheiligen, christenen uit andere kerkverbanden preventief werden geweigerd. Dan kunnen er ook geen mensen verkeerd aangaan. Maar daardoor werden er nog veel meer mensen geweigerd die wel aan zouden mogen gaan. Of zoals sommige christenen zeggen: Drink maar helemaal geen alcohol, dan kan je ook niet verkeerd ermee omgaan. Terwijl de Bijbel er helemaal niet op tegen is. Daarom moet je niet maar heel erg aan de "veilige" kant gaan zitten want dingen verbieden die God niet verbiedt is net zo ernstig als dingen niet verbieden die God wel verbiedt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Johan100 » 02 jul 2018 13:19

@Marnix, volgens mij zat er geen alcohol in de Bijbelse wijnen. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor StillAwake » 02 jul 2018 13:42

Johan100 schreef:@Marnix, volgens mij zat er geen alcohol in de Bijbelse wijnen. :wink:

Vreemd dan dat David trachte Uria dronken te voeren.
Apart ook dat Noach dronken was.
Vreemd dat wijn en sterke drank in 1 adem genoemd worden.

Kijk uit dat je de bijbel ook hierin niet laat buikspreken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het gaat niet om het uiterlijk!

Berichtdoor Marnix » 02 jul 2018 14:18

Johan100 schreef:@Marnix, volgens mij zat er geen alcohol in de Bijbelse wijnen. :wink:


- De wijn die het hart verheugt (Psalm 104)
- Ik heb me ondergedompeld in de vrolijkheid van de wijn (Prediker)
- Wie zich bedrinkt verliest zijn verstand (Spreuken)
- Want Johannes de Doper is gekomen, hij eet geen brood en drinkt geen wijn, en jullie zeggen: "Hij is door een demon bezeten." De Mensenzoon is gekomen, hij eet en drinkt wel, en jullie zeggen: "Kijk, wat een veelvraat, wat een dronkaard, die vriend van tollenaars en zondaars."
- En toen de ceremoniemeester het water dat wijn geworden was, proefde - hij wist niet waar die vandaan kwam, maar de bedienden die het water geschept hadden wisten het wel - riep hij de bruidegom en zei tegen hem: 'Iedereen zet zijn gasten eerst de goede wijn voor en als ze dronken zijn de minder goede. Maar u hebt de beste wijn tot nu bewaard!'
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten