Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2018 19:16

mohamed schreef:Waarom zou je de vissen laten verhongeren als je ook je omega-3 vetzuren uit hennepolie kan halen? :mrgreen:

Omdat daar DHA en EPA in zit, dat zit niet in hennepolie. Die stoffen zijn nodig om je hersenen goed te laten werken. Je lichaam kan het wel zelf maken uit ALA, wat in hennepolie en chiazaad zit, maar niet altijd in voldoende mate. Daarom neem ik voor de zekerheid algenolie.
Laatst gewijzigd door Lalage op 05 jun 2018 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2018 19:18

ajl schreef:Eet jij dan elke week, het hele seizoen dezelfde dingen? Daar zou ik eerlijk gezegd ook niet blij van worden. Ook als je werkt kan je gevarieerd eten toch?.

Het wisselt wel per seizoen, schreef ik ;) En het verandert heus weleens, als ik daar inspiratie voor heb. Maar het is fijn om te kunnen terugvallen op een standaard weekmenu.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 05 jun 2018 19:28

Niks. Heb vanmiddag al wat gezonde salade op m'n werk gehad. Zo is het wel weer mooi geweest. Er zat nog macaroni in ook. Wat wil je nog meer.
Laatst gewijzigd door coby6 op 05 jun 2018 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 05 jun 2018 21:59

coby6 schreef:Niks. Heb vanmiddag al wat gezonde salade op m'n werk gehad. Zo is het wel weer mooi geweest. Er zat nog macaroni in ook. Wat wil je nog meer.


[-X dit gaat niet goed coby6! Je moet goed eten, 3 maal daags minimaal, het liefst meer.
Je zal de eerste niet zijn die er anorexia op nahoudt.

Ik heb overigens prei en venkel met stukken worst en gebakken aardappelen op, en later vanavond een complete bittergarnituur.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 05 jun 2018 22:05

pindas83 schreef:[-X dit gaat niet goed coby6! Je moet goed eten, 3 maal daags minimaal, het liefst meer.
Je zal de eerste niet zijn die er anorexia op nahoudt.

Ik heb overigens prei en venkel met stukken worst en gebakken aardappelen op, en later vanavond een complete bittergarnituur.

Kreeg toch wat trek. Heerlijk culinair hoogstandje gemaakt weer. Tagliatella met Japanse bundelzwam in een overheerlijke champignonroomsaus. Alles lekker, makkelijk en snel klaar en dat in een pan. Smullen maar! staat op de diepvrieszak. Was best lekker.
Laatst gewijzigd door coby6 op 05 jun 2018 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 05 jun 2018 22:11

coby6 schreef:Kreeg toch wat trek. Heerlijk culinair hoogstandje gemaakt weer. Tagliatella met Japanse bundelzwam in een overheerlijke champignonroomsaus. Alles lekker, makkelijk en snel klaar en dat in een pan. Smullen maar! staat op de diepvrieszak. Was best lekker.


:P Goed hoor coby6, dat verzin je zelf nooit zo een maaltijd. Ik zeg het altijd: dat diepvriesvoer is lang zo gek nog niet :-oo
Staat er ook echt ‘smullen maar’ op de verpakking? Zouden ze dat cynisch bedoelen? :-k
Verkoopt natuurlijk al snel beter als: “Probeer het binnen te houden”
Maar het is sowieso goed dat je wat anders eet dan nicotine coby6, =D>
Laatst gewijzigd door pindas83 op 05 jun 2018 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 05 jun 2018 22:13

pindas83 schreef::P Goed hoor coby6, dat verzin je zelf nooit zo een maaltijd. Ik zeg het altijd: dat diepvriesvoer is lang zo gek nog niet :-oo
Staat er ook echt ‘smullen maar’ op de verpakking? Zouden ze dat cynisch bedoelen :-k

:lol: Ja dat staat er echt.

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 06 jun 2018 08:19

Ik heb een diepvriesmaaltijd gekocht met op de zak de tekst: 'het enige wat je hoeft te zeggen is tafeltje dek je, ezeltje strek je!' Het smaakte gewoon wel lekker makkelijk!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 06 jun 2018 08:38

mohamed schreef:Ik heb een diepvriesmaaltijd gekocht met op de zak de tekst: 'het enige wat je hoeft te zeggen is tafeltje dek je, ezeltje strek je!' Het smaakte gewoon wel lekker makkelijk!

:mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 06 jun 2018 09:11

Bij een poelier had ik een emmertje kippensoep meegenomen. Zelf bereid in eigen keuken.
Nou vooruit. Maar het zag er wel raar uit toen ik het in de pan deed en het rook ook niet naar kippensoep.
Ik nam een hapje en het bleek kerriesoep te zijn.
Het was echt heerlijk, en er zaten uiteindelijk wel stukjes kip in.
De poelier bood excuses aan toen ik het hem vertelde, maar ik kon er wel om lachen. Verkeerde etiketje. :mrgreen:
Maar voor die prijs had ik het zelf niet kunnen maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 06 jun 2018 10:42

Allemaal gezonde dingen in een pan gekiepert, een plens water erbij plus 2 bouillonblokjes.
Tien minuten zachtjes laten koken en dan de staafmixer erdoor.
Om het wat dikker te krijgen wat couscous erbij, en dan nog redelijk wat stukjes kip erdoor.
Nog een keer 10 minuten pruttelen, en naamloos is klaar voor 2 warme zomerdagen in de tuinstoel.
En voordat jullie nu denken dat ik verder niets uitvoer: ik moet hard blokken voor mn tentamen, maar dat kan gewoon in mn tuinstoel.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 06 jun 2018 12:44

naamloos schreef:En voordat jullie nu denken dat ik verder niets uitvoer: ik moet hard blokken voor mn tentamen, maar dat kan gewoon in mn tuinstoel.

Voor het examen: afwisselend koken en bakken op gezonde en verantwoorde wijze zeker? :lol:
Grapje! Succes, zet m op!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor naamloos » 06 jun 2018 13:57

Chaya schreef:Voor het examen: afwisselend koken en bakken op gezonde en verantwoorde wijze zeker?
Grapje!
De afwisseling zit em, in dit geval, in de verschillende soorten groentes die ik gebruikt heb. Dan zit ik best ruim in vergelijking met het aantal dagen.
En kip is het meest veelzijdige stukje vlees heb ik me laten vertellen. (veelzijdig neem ik ruimdenkend)
Bij de couscous laat ik me inspireren door de naam, dat mag ik dus 2 dagen achter elkaar gebruiken.
Conclusie: praktijkexamen is ruim voldoende qua gezondheid. :wink:

Mocht manlief het niet lekker vinden (de verwachtingen liggen niet hoog na mn laatste actie op een 30 gradendag, dus het valt em allicht wel mee) dan krijgt hij er een pilsje bij, en moet hij zelf maar bekijken wat hij met wat wegspoelt.
Chaya schreef:Succes, zet m op!
Dank u!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 06 jun 2018 15:38

naamloos schreef:Allemaal gezonde dingen in een pan gekiepert, een plens water erbij plus 2 bouillonblokjes.
Tien minuten zachtjes laten koken en dan de staafmixer erdoor.
Om het wat dikker te krijgen wat couscous erbij, en dan nog redelijk wat stukjes kip erdoor.
Nog een keer 10 minuten pruttelen, en naamloos is klaar voor 2 warme zomerdagen in de tuinstoel.
En voordat jullie nu denken dat ik verder niets uitvoer: ik moet hard blokken voor mn tentamen, maar dat kan gewoon in mn tuinstoel.

Nog een chefkok hier!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 06 jun 2018 16:41

naamloos schreef:De afwisseling zit em, in dit geval, in de verschillende soorten groentes die ik gebruikt heb. Dan zit ik best ruim in vergelijking met het aantal dagen.
En kip is het meest veelzijdige stukje vlees heb ik me laten vertellen. (veelzijdig neem ik ruimdenkend)
Bij de couscous laat ik me inspireren door de naam, dat mag ik dus 2 dagen achter elkaar gebruiken.
Conclusie: praktijkexamen is ruim voldoende qua gezondheid. :wink:

Mocht manlief het niet lekker vinden (de verwachtingen liggen niet hoog na mn laatste actie op een 30 gradendag, dus het valt em allicht wel mee) dan krijgt hij er een pilsje bij, en moet hij zelf maar bekijken wat hij met wat wegspoelt. Dank u!


Ik hoop dat jullie huwelijk deze tweedaagse beproeving gaat doorstaan. Voor vele zou eenmaal zo ‘n maaltijd al reden genoeg zijn om in de pannen van de buurvrouw te gaan koekeloeren.
Er zijn dingen waar zelfs bier geen oplossing voor is naamloos.
Eet smakelijk!


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten