Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2018 16:00

Nina schreef:Vanavond eten we een bietentaartje met geitenkaas en walnoten, en toe een zelfgemaakte rozemarijn-chocolade mousse. Mmm, ik verheug me er nu al op!


Wat een traktatie! Daar zou een lekker schnitzeltje niet bij misstaan.

Ik weet niet wat ik krijg, straks een verjaardag waar er ook voldoende eten zou moeten zijn. Komt best goed denk!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor MoesTuin » 02 jun 2018 16:19

pindas83 schreef:Wel over diepvries bloemkolen met geraspte kaas. Als we dat voedsel van God krijgen heeft Hij het niet best met ons voor Johan. :wink:

Inderdaad, Bloemkool hoort ook helemaal niet in de de diepvries, maar is het lekkerste direct vanuit eigen tuin geoogst, dezelfde dag in de maag te belanden zonder al die chemische spuitmiddelen eroverheen.
Want ben ik toch blij met mijn MoesTuin.
Het is nu de drukste tijd in de tuin, maar het is geweldig genieten en zeker na al de regen schiet alles de grond uit.
Een volledig biologische MoesTuin waar geen enkel vergif inkomt.
Luizen jaag ik zelf weg en na verloop van tijd komen vele lieveheersbeestjes zich hier te goed aan doen.
In de fruitbomen zaten rupsen in pluisbollen, die haal je gewoon met de hand weg telkens, nu mooie frisse bomen vol appeltjes en (stoof)peertjes, kersen, pruimen en diverse (rode) en andere soorten bessenstruiken.
De eerste aardappels geoogst eten we al, alsmede sla, tuinbonen, bloemkool en Aardbeien en de Peulen, Erwten, Sugar Snaps, bruine bonen speciebonen snijbonen bieten en rode kool zijn net de grond in en dan ben ik vast nog het één en ander vergeten te benoemen
t paradijsje op aarde m n MoesTuin 8) ;/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 16:37

pindas83 schreef:Onzin. Chaya heeft gelijk, benut de gelegenheid eens flink uit te pakken voor jezelf. Iets waar je je kinderen niet blij mee maakt maar jezelf des te meer.
Bijvoorbeeld een lekkere zomerse lasagne met tuinbonen, sugarsnaps, broccoli citroen, mascarpone en gehakt.
Ik noem maar een dwarsstraat!

Ha! Wat? Ik hou het wel op die soep van Chaya.
Laatst gewijzigd door coby6 op 02 jun 2018 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 17:42

Het is geworden: macaroni, gebakken aardappels, spinazie, sla, komkommer, grillburgers en voor mij een overheerlijk stuk kaas. Oh er hebben er nog meer honger. Zo even wat paardebloemen plukken voor de konijnen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2018 19:15

Chaya schreef:Dat heb ik nog nooit begrepen, dat mensen voor een gerecht een vaste dag hebben.
Hele dorpen eten op bepaalde dagen hetzelfde.
Misschien heb je wel helemaal geen trek daarin op vrijdagmiddag.

Sommige mensen werken gewoon overdag... ik heb echt geen puf om daarna nog creatief te bedenken wat we gaan eten. Op ons weekmenu staan allemaal lekkere dingen, dat wisselt alleen per seizoen of af en toe een keer als ik in het weekend een kookboek lees.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2018 19:18

mohamed schreef:Zo gezond is vis niet, het zit vol kwik. Neem dan liever wat hennepolie voor je omega 3 vetten.

Eens! Wij gebruiken algenolie. Vissen halen hun omega-3 ook uit algen, dus waarom zouden wij dan moeilijk doen en een vis vangen (arm dier) als je ook die algen kunt eten.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 19:56

Lalage schreef:Sommige mensen werken gewoon overdag... ik heb echt geen puf om daarna nog creatief te bedenken wat we gaan eten. Op ons weekmenu staan allemaal lekkere dingen, dat wisselt alleen per seizoen of af en toe een keer als ik in het weekend een kookboek lees.

Als ik om half 8 thuis kom van m'n werk heb ik ook geen zin meer. Vaak nog eerst de kinderen ophalen. Dan zak ik op de bank en neem een broodje kaas, tenzij ik zo slim ben geweest wat oude macaroniprut in de ijskast te zetten. En de dagen dat ik niet werk zijn de kinderen niet zo dol op mijn creatieve uitspattingen. Vroeger maakte ik van die ovenrecepten met aardappelpuree, prei, ananas, rozijnen, kerrie en kaas bijvoorbeeld.

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2018 20:49

Lalage schreef:Eens! Wij gebruiken algenolie. Vissen halen hun omega-3 ook uit algen, dus waarom zouden wij dan moeilijk doen en een vis vangen (arm dier) als je ook die algen kunt eten.

Waarom zou je de vissen laten verhongeren als je ook je omega-3 vetzuren uit hennepolie kan halen? :mrgreen:

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2018 20:51

coby6 schreef:Het is geworden: macaroni, gebakken aardappels, spinazie, sla, komkommer, grillburgers en voor mij een overheerlijk stuk kaas. Oh er hebben er nog meer honger. Zo even wat paardebloemen plukken voor de konijnen.

Macaroni alla gebakken aardappels en spinazie? Zie je wel! Ik wist wel dat je creatief kon zijn in de keuken! ::))

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2018 21:10

Lalage schreef:Eens! Wij gebruiken algenolie. Vissen halen hun omega-3 ook uit algen, dus waarom zouden wij dan moeilijk doen en een vis vangen (arm dier) als je ook die algen kunt eten.


Algen eten? Vis vangen is moeilijk doen? Een vis een arm dier?
Er kan steeds meer door hier op refoweb zo blijkt maar weer eens.
Hierdoor blijven de serieuze forummers dus weg.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 21:37

mohamed schreef:Macaroni alla gebakken aardappels en spinazie? Zie je wel! Ik wist wel dat je creatief kon zijn in de keuken! ::))

:mrgreen:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 22:04

Als we vis eten haal ik een bak kibbeling bij de visboer. Lol dan moet ik ook nog vragen hoe je het opwarmt. In de oven 8 minuutjes. Oh ik vond het al zo droog als het uit de magnetron kwam.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 03 jun 2018 07:52

MoesTuin schreef:Inderdaad, Bloemkool hoort ook helemaal niet in de de diepvries, maar is het lekkerste direct vanuit eigen tuin geoogst, dezelfde dag in de maag te belanden zonder al die chemische spuitmiddelen eroverheen.
Want ben ik toch blij met mijn MoesTuin.
Het is nu de drukste tijd in de tuin, maar het is geweldig genieten en zeker na al de regen schiet alles de grond uit.
Een volledig biologische MoesTuin waar geen enkel vergif inkomt.
Luizen jaag ik zelf weg en na verloop van tijd komen vele lieveheersbeestjes zich hier te goed aan doen.
In de fruitbomen zaten rupsen in pluisbollen, die haal je gewoon met de hand weg telkens, nu mooie frisse bomen vol appeltjes en (stoof)peertjes, kersen, pruimen en diverse (rode) en andere soorten bessenstruiken.
De eerste aardappels geoogst eten we al, alsmede sla, tuinbonen, bloemkool en Aardbeien en de Peulen, Erwten, Sugar Snaps, bruine bonen speciebonen snijbonen bieten en rode kool zijn net de grond in en dan ben ik vast nog het één en ander vergeten te benoemen
t paradijsje op aarde m n MoesTuin 8) ;/


Klinkt als een perfect tuintje. Alleen weet ik niet of mijn maag speciebonen zou kunnen verteren :-k

Bruno

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Bruno » 03 jun 2018 09:06

pindas83 schreef:Algen eten? Vis vangen is moeilijk doen? Een vis een arm dier?
Er kan steeds meer door hier op refoweb zo blijkt maar weer eens.
Hierdoor blijven de serieuze forummers dus weg.


En die algen zijn niet eens zo slecht.
Als ik het aan de kids geef proeven ze niet eens dat ze vegetarisch eten. Net als wanneer ik spaghetti met quorn maak, ze merken niets. Je eet maar beter die algen dan soja en dergelijke, daar ontbossen ze veel voor.Valess vind ik ook nog een goede vleesvervanger. Op basis van melk en eiwitten.

We eten wel nog vlees en vis, maar niet overmatig veel. Ik geef ook telkens versgeperst sap en niets uit concentraat.
Ik denk dat de aanbevolen hoeveelheid maar zo’n 250 gram vlees per dag is. Niet iedereen kan duurzaam vlees kopen, we leven in tijden van crisis dus kopen veel maar goedkoop vlees. Dat goedkoop wordt gecompenseerd. De mensheid overvist de oceanen nu zodanig dat zeehonden in de netten van de vissers springen, wanhopig op zoek naar eten.
Het is niet zozeer die “arme vis”, het is onze hele consumptie als mens die best wat meer aandacht mag krijgen. Een dagje vegetarisch in de week doet niemand kwaad, integendeel. Hier doen ze dat op donderdag en vrjidag vis :)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 03 jun 2018 09:41

Bruno schreef:En die algen zijn niet eens zo slecht.

en een stuk makkelijker te vangen.
Vroeger wilden mijn kinderen altijd vissen en danhingen ze een tak in het water, wachtend tot er een vis in die takkwambijten. Algen vingen zealtijd wel. Lekker goedkoop ook. Haal die prut uit de sloot. Mijn kinderen eten nu madeliefjes. Dat hebben ze met een dagje uit op school geleerd. Het liefst wilen ze nu brandnetelsoep en paardebloembladen. Dat was lekkerder dan spinazie, zei de meneer. Dan moeten ze maar op het balkon gaan vechten erom met de konijnen.


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten