Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 01 jun 2018 20:21

Oh ja, eten. Diepvriesbloemkool met geraspte kaas maar denk ik. Aardappels is wel erg veel werk, dan maar een pot bruine bonen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2018 00:00

coby6 schreef:Oh ja, eten. Diepvriesbloemkool met geraspte kaas maar denk ik. Aardappels is wel erg veel werk, dan maar een pot bruine bonen.


Bah.. wat een gore troep, ik ben blij dat ik niet bij jou hoefde te eten vanavond :D
Aardappels veel werk? Moet je wat minder typen hier, kan je je kinderen wat fatsoenlijks voorschotelen? :idea: :wink:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 00:52

pindas83 schreef:Bah.. wat een gore troep, ik ben blij dat ik niet bij jou hoefde te eten vanavond :D
Aardappels veel werk? Moet je wat minder typen hier, kan je je kinderen wat fatsoenlijks voorschotelen? :idea: :wink:

:lol:
De kinderen zaten bij hun vader. Dan moet het in 5 minuten klaar zijn hoor als ik voor mezelf kook. Het was weer heerlijk.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor lekkerbek » 02 jun 2018 07:29

Whaha ik dacht ook even: hier zou ik niet bij aan tafel willen zitten :lol:
Maar als je alleen jezelf er mee hebt én je vond het nog heerlijk ook, dan heb ik eigenlijk nog wel respect voor je dat je de frituurpan niet aangezet had, dat zou ik namelijk hebben gedaan :lol:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Johan100 » 02 jun 2018 08:04

pindas83 schreef:Bah.. wat een gore troep, ik ben blij dat ik niet bij jou hoefde te eten vanavond :D
Aardappels veel werk? Moet je wat minder typen hier, kan je je kinderen wat fatsoenlijks voorschotelen? :idea: :wink:

Oho, zo praat je niet over voedsel is mij altijd geleerd.
En ik ben het wel met ze eens, voedsel krijgen we van God. Het kan zijn dat je het niet lust, maar zeg dan dat je het niet lekker vind.
:wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2018 08:57

coby6 schreef:Oh ja, eten. Diepvriesbloemkool met geraspte kaas maar denk ik. Aardappels is wel erg veel werk, dan maar een pot bruine bonen.

coby6 schreef:Dan moet het in 5 minuten klaar zijn hoor als ik voor mezelf kook.

Houd je niet van jezelf Coby? 8-[
Zoals ik het lees is de avondmaaltijd dan een moeten, maagvulling.
Terwijl eten zoveel meer is dan dat, het is de basis van je gezondheid, je welbevinden.
Je hebt gezonde produkten gebruikt op zich, maar dat met elkaar is echt een husselfrussel. :lol:
Lalage schreef:Maar nu kopen we altijd voorgekookte bieten en die vind ik wel lekke

O bah. Die zijn overgaar, nauwelijks te raspen. Ik koop ze alleen rauw en kook ze zelf, anders hoef ik ze niet.
De boskrootjes binnenkort, daar kijk ik naar uit. Drie kroten in een bosje, ze zijn heerlijk zoet en lichtrood, een plaatje op je bord.
Lalage schreef:Hier is vrijdag pastadag

Dat heb ik nog nooit begrepen, dat mensen voor een gerecht een vaste dag hebben.
Hele dorpen eten op bepaalde dagen hetzelfde.
Misschien heb je wel helemaal geen trek daarin op vrijdagmiddag.
Gisteren was ik bij de viswinkel en zag gestoomde makrelen liggen. Ik had eigenlijk bedacht om een pan tomatensoep te gaan maken, met een broodje brie erbij. Dat heb ik dus omgezet in vandaag. En gisteravond de makreeltjes met rauwkost en stokbrood gegeten. Heerlijk en supergezond.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2018 10:48

Johan100 schreef:voedsel krijgen we van God.

Refo's geven God de schuld omdat zij niet kunnen koken maar als je denkt dat geestelijk voedsel voor de maag is moet je nog maar even doorstuderen.... :roll:

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2018 10:57

Chaya schreef:Dat heb ik nog nooit begrepen, dat mensen voor een gerecht een vaste dag hebben.

Men at de volgende dag wat er nog over was met bijvoorbeeld rijst. Zo is risotto al ragu ontstaan, rijst met de saus van zondag en zo kreeg het de naam. Maar ja, de meeste Nederlanders kunnen niet koken, laat staan risotto! :mrgreen:
Chaya schreef:Hele dorpen eten op bepaalde dagen hetzelfde.
Misschien heb je wel helemaal geen trek daarin op vrijdagmiddag.

In tijden van armoede at men wat er was.
Chaya schreef:Gisteren was ik bij de viswinkel en zag gestoomde makrelen liggen. Ik had eigenlijk bedacht om een pan tomatensoep te gaan maken, met een broodje brie erbij. Dat heb ik dus omgezet in vandaag. En gisteravond de makreeltjes met rauwkost en stokbrood gegeten. Heerlijk en supergezond.

Zo gezond is vis niet, het zit vol kwik. Neem dan liever wat hennepolie voor je omega 3 vetten.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 11:39

Chaya schreef:Houd je niet van jezelf Coby? 8-[
Zoals ik het lees is de avondmaaltijd dan een moeten, maagvulling.
Terwijl eten zoveel meer is dan dat, het is de basis van je gezondheid, je welbevinden.
Je hebt gezonde produkten gebruikt op zich, maar dat met elkaar is echt een husselfrussel. :lol:

Ik zet me er nu toe om eens wat anders te eten dan een broodje kaas als ik alleen ben. Wij aten vroeger elke dag verplicht bruine bonen met een boterham bij het eten. M'n pa voedde ons vegetarisch op en anders was ie bang dat we niet genoeg vitaminen binnen kregen.
Een jongen in een studentenhuis ooit vond dat ik heerlijk kon koken. Die kookte nog belabberder dan ik. Hij had een keer chili con carne gemaakt, maar wist niet dat ie het sap uit het blik moest weggooien. Als ik dan een pan macaroni had gemaakt en m'n broer kwam ineens langs om naar de patatzaak te gaan, gaf ik het aan die jongen. Dan was ie zo dolblij dat ie eens warm eten kreeg.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Johan100 » 02 jun 2018 11:57

mohamed schreef:Refo's geven God de schuld omdat zij niet kunnen koken maar als je denkt dat geestelijk voedsel voor de maag is moet je nog maar even doorstuderen.... :roll:
Waar heb jij het over? Ben je er ook weer even met je leuke opmerkingen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2018 12:27

coby6 schreef:Ik zet me er nu toe om eens wat anders te eten dan een broodje kaas als ik alleen ben.

Ik kook elke dag. Die discipline zit er in. Ook al ben ik zelf kotsmisselijk of ziek (gelukkig zelden) kook ik toch voor de overige gezinsleden.
Als ik alleen ben, kook ik ook, bijv. iets wat de anderen niet lusten.
Ik vind gestoofde peentjes (in boter, wat suiker, geknipte peterselie) heel lekker, maar niemand lust dat. Dus dat gun ik mezelf dan.
Je moet het echt jezelf gunnen Coby. Je bent het waard. handkus-smile
Als je je rot voelt, geeft een kom warme soep zoveel troost. En dat is zo gemaakt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor Nina » 02 jun 2018 14:45

Vanavond eten we een bietentaartje met geitenkaas en walnoten, en toe een zelfgemaakte rozemarijn-chocolade mousse. Mmm, ik verheug me er nu al op!

mohamed

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2018 15:36

Johan100 schreef:Waar heb jij het over? Ben je er ook weer even met je leuke opmerkingen?

Ik dacht laat me ook even ouwehoeren met je 'God geeft ons voedsel' want daar merken hongerige kinderen weinig van.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2018 15:45

coby6 schreef::lol:
De kinderen zaten bij hun vader. Dan moet het in 5 minuten klaar zijn hoor als ik voor mezelf kook. Het was weer heerlijk.


Onzin. Chaya heeft gelijk, benut de gelegenheid eens flink uit te pakken voor jezelf. Iets waar je je kinderen niet blij mee maakt maar jezelf des te meer.
Bijvoorbeeld een lekkere zomerse lasagne met tuinbonen, sugarsnaps, broccoli citroen, mascarpone en gehakt.
Ik noem maar een dwarsstraat!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wat ga jij vanavond eten? [deel 6]

Berichtdoor pindas83 » 02 jun 2018 15:47

Johan100 schreef:Oho, zo praat je niet over voedsel is mij altijd geleerd.
En ik ben het wel met ze eens, voedsel krijgen we van God. Het kan zijn dat je het niet lust, maar zeg dan dat je het niet lekker vind.
:wink:


Wel over diepvries bloemkolen met geraspte kaas. Als we dat voedsel van God krijgen heeft Hij het niet best met ons voor Johan. :wink:


Terug naar “Slow Chat”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten