Nieuwe koers van de EO (?)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Johan100 » 27 mei 2018 11:49

MoesTuin schreef:Kan je dit verder toelichten?
Ik heb het nu vooral met jou te doen namelijk.....arme jij....
Maar verklaar je nader

Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Yoshi » 27 mei 2018 12:01

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek.

Dan ben je werkelijk nog nooit in een discotheek geweest.
Een goddeloos festijn.

Eerder het tegenovergestelde. Ondanks dat het niet mijn smaak is lijkt mij dit festijn juist op God gericht.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.

Dat gaat toch evengoed op voor een kerkdienst van jouw kerkgenootschap. Kan zijn dat jij je daar goed bij voelt maar je gevoel kan je bedriegen.
Waarom zoveel haat en afgunst tegen een andere geloofsbeleving zoals jij die ervaart?
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Ik zie dit evenement, ondanks dat het niet mijn ding is, als manier om juist jongeren te enthousiasmeren en te activeren voor het christendom.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.

En wie ben jij om dat te bepalen? Hoogmoed.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Pcrtje » 27 mei 2018 12:14

Johan100 schreef:Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Ik ben er een paar keer geweest in mijn tienerjaren - da's lang geleden :mrgreen: - en heb het altijd als geloofsopbouwend ervaren. Zou dat niet onder de leiding des heiligen Geestes geweest kunnen zijn?

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Ik voel me niet (meer) zo aangetrokken tot de EO-jongerendag. De boodschap is duidelijk gericht op jongeren en de muziekkeuze behoort niet tot de soorten die ik graag beluister. Maar is het dan niet een goede manier om jongeren die zich wel hierdoor aangetrokken voelen te binden en te behouden?
"Een libelle zweeft over het water..."

Yoshi

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Yoshi » 27 mei 2018 12:20

Johan100 schreef:Daar ben ik vroeger wel geweest. Misschien ben jij in een andere discotheek geweest.

Ik ben in vele discotheken geweest en geen enkele doet me denken aan de EO jongerendag als ik de beelden zo zie. De vergelijking die je maakt is gewoon vals.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 27 mei 2018 19:04

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.


Je gevoel kan je inderdaad bedriegen ja. Heb je je ooit je afgevraagd of dat ook voor jou kan gelden. Ik vraag het me sterk af. Ons gevoel kan ons bedriegen maar jou gevoel jou niet... jouw gevoel dat dit fout is is voor jou leidend genoeg om anderen te oordelen. Als je niet zo gericht was op vormen en op wat jij fijn vindt en gewend bent en wat meer naar de inhoud zou kijken zou je blij zijn dat zoveel jongeren God aanbidden en willen volgen. En zou je een wereld van verschil zien tussen een discotheek en de jongerendag. Nu kom je niet verder dan dat de muziek op beide plekken hard staat en er een gitaar en drumstel in voorkomt. Nogal oppervlakkig en kortzichtig, iets anders kan ik er niet van maken.

Verder een slecht argument. De pinksterpreek was gericht op ongelovigen, mensen die Jezus niet als Verlosser kenden. De mensen die verslagem van hart zijn zijn dat ondat de ontdekken dat ze de Verlosser hebben gedood. En ontdekken dat Hij Gods Zoon is. Ze vragen wat ze moeten doen en dan komen ze tot geloof en bekeren ze zich. Daarna worden ze als christenen ook nog vaak geschreven maar dan is de toonzetting heel anders, dan worden ze opgeroepen tot heiliging. De Jongerendag is primair voor christenen en die worden opgeroepen tot heiliging. Hoe volg je Jezus, wat vraagt Hij van je.

Ik was erbij gisteren en het was prachtig om te zien hoeveel jongeren, de toekomst van ons land en van de kerk, van Hem houden en Hem willen volgen. En het is weer pijnlijk te lezen dat sommige mensen Gods werk proberen af te breken en af te kraken omdat het niet in hun kerkculturele straatje past.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Riska

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Riska » 28 mei 2018 08:23

Marnix schreef:Ik was erbij gisteren en het was prachtig om te zien hoeveel jongeren, de toekomst van ons land en van de kerk, van Hem houden en Hem willen volgen. En het is weer pijnlijk te lezen dat sommige mensen Gods werk proberen af te breken en af te kraken omdat het niet in hun kerkculturele straatje past.

Ooit is mijn dochter met een vriendin mee geweest.Ze gaf er altijd smalend op af, maar ze kwam thuis en was enthousiast. Het had haar geraakt. Daar gaat het om en de E.O is zo verstandig eigentijdse dingen te doen om jongeren te bereiken. Mijn dochter is uiteindelijk afgehaakt wat geloven betreft, maar er is toen een zaadje gepland en in votum en groet wordt elke zondag in de kerk gezegd, dat God niet loslaat het werk dat Zijn hand begon. Daarin vind ik mijn hoop en troost.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Marnix » 28 mei 2018 10:08

Riska schreef:Ooit is mijn dochter met een vriendin mee geweest.Ze gaf er altijd smalend op af, maar ze kwam thuis en was enthousiast. Het had haar geraakt. Daar gaat het om en de E.O is zo verstandig eigentijdse dingen te doen om jongeren te bereiken. Mijn dochter is uiteindelijk afgehaakt wat geloven betreft, maar er is toen een zaadje gepland en in votum en groet wordt elke zondag in de kerk gezegd, dat God niet loslaat het werk dat Zijn hand begon. Daarin vind ik mijn hoop en troost.


Hug! Mooi gesproken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Chaya » 28 mei 2018 13:18

Riska schreef:Mijn dochter is uiteindelijk afgehaakt wat geloven betreft, maar er is toen een zaadje gepland en in votum en groet wordt elke zondag in de kerk gezegd, dat God niet loslaat het werk dat Zijn hand begon. Daarin vind ik mijn hoop en troost.

Is dat zaadje niet geplant toen je haar ten doop hield en tijdens de opvoeding die je haar gaf?
Het is waar dat God niet loslaat, en dat is een grote troost voor ouders en grootouders van kinderen en kleinkinderen die zeggen dat ze niet meer in God kunnen geloven.
Put hoop uit de kracht van je gebeden Riska. Aanhoudend blijven bidden, zoals Hanna en Sara dit deden. Dikke knuffel voor je. handkus-smile
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Riska

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Riska » 28 mei 2018 13:36

Chaya schreef:Is dat zaadje niet geplant toen je haar ten doop hield en tijdens de opvoeding die je haar gaf?
Het is waar dat God niet loslaat,

Jawel, maar dit was weer een moment dat het bevestigd werd.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Lalage » 29 mei 2018 18:57

Wat leuk dat het nog bestaat. En heel mooi, die opening met cello en dans en dan dat gesprek via de telefoontjes.

Ik vond het als tiener enorm bemoedigend om tussen zoveel andere christenen te staan, dat kan ik me nog goed herinneren!

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Origenes » 29 mei 2018 20:34

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.

Ik denk dat je hier te ver gaat met je veroordeling. Je kan nooit oordelen over de intentie van christenen. Los ervan dat je natuurlijk je mening mag hebben over bepaalde eenzijdigheden die er ook zijn in de evangelische beweging, net zo goed als dat die er zijn in de gevestigde kerken.

Ik ben er trouwens nooit geweest. Weet dus ook niets over het aantal decibellen dat daar normaal is. Als ik op koningsdag over het dorp loop dan weet ik vaak niet hoe snel ik me weer uit de voeten moet maken om geen gehoorbeschadiging op te lopen maar ik neem aan dat het bij Opwekking zo erg niet is.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 06:34

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.


Het verbaast mij dat je niks zegt over ongeveer 3000 man die gedoopt werden.
Ze gingen helemaal niet eens naar categisatie.
Jahh alle vormen moeten we wel houden hoor anders glijdt de hele zaak af naar een wellicht goddeloos niveau.
En iedereen wordt opgeroepen zich te bekeren kan dat maar zo ?
Nee, Petrus ging zwaar over de schreef door zo maar op straat te gaan staan preken, dat is niet naar onze orde van dienst.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor MoesTuin » 03 jun 2018 22:22

Johan100 schreef:Het lijkt meer op een discotheek. Een goddeloos festijn.
Het kan zijn dat je er niet gevoelig voor bent, dat het wel goed voelt...maar je gevoel kan je bedriegen.
Ik ben van mening dat de Heilige Geest je daar niet naar toe leidt.
Op de Pinksterdag na die Pinksterpreek van Petrus riepen de mensen verslagen van hart uit wat ze moesten doen.
Dat zal je daar niet zien gebeuren, omdat het Woord niet recht en eerlijk gesneden wordt.


Dat klopt toch niet helemaal want er volgde een massale doop, een geloofsdoop hierop na de Pinksterpreek van Petrus
De uitwerking nav de eo jongerendag kennen wij niet (tenminste ik niet), God weet het!
Ik had hier dacht ik al op gereageerd, maar ik twijfel, maar dacht dat ik wel gereageerd heb, maar soms komt de mod bezem langs en dan is het weer weg, dat is weleens jammer, maar ja, het is zoals het is.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor elbert » 16 sep 2019 11:18

Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nieuwe koers van de EO (?)

Berichtdoor MoesTuin » 16 sep 2019 12:09

elbert schreef:Kritische theoloog Visser stapt uit ledenraad EO: „Koers omroep niet meer te redden”
Het lijkt me dat de EO het pad van de NCRV op gaat.

Tja, maar als je weggaat en de deur dichtslaat is er nog minder oog voor wat betreft Dhr Visser zijn visie en die kant van de achterban.
Hij had beter gewoon kunnen blijven en zo inspraak kunnen behouden.....
Dat is wat ik dan denk.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron