Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 21 mei 2018 09:54

Anderen hebben ook hun vragen..... en antwoorden.


We groeien in alle dingen in Hem. Eerlijk onderwijs:

https://www.youtube.com/watch?v=0MOJBxaKWXo

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 21 mei 2018 11:14

Tonino schreef:Jij wilt filmpjes????
Ik wil dat jij gaat en dat jij zelf een filmpje ervan maakt. We discussiëren nu bijna een week en je hebt nog steeds niet een kind met epidermolyse bullosa genezen. Waarom ben je nog niet naar het ziekenhuis gegaan?

Tonino schreef:Tom Loud doet het zo:

https://www.youtube.com/watch?v=AnNL16tpECY

Todd White doet het zo (Kijk vooral deze. Meteen wat onderwijs, hetgeen we hard nodig hebben):

https://www.youtube.com/watch?v=YzqaZHfak0k

Jij gelooft dat dit allemaal praatjes, allemaal leugens, allemaal niet waar is.
Ik heb je filmpjes bekeken. Jammer dat Tom en Todd geen ernstige genetische afwijkingen genezen maar alleen vage, subjectieve klachten. Kan God niet eens een groot wonder doen? Iemand met een trisomie genezen? Een syndroom van Down, bijvoorbeeld? Of de ziekte van Tay-Sachs?

Tom en Todd zijn goede goochelaars en illusionisten.

Tonino schreef:Terwijl je donders goed weet (tenminste dat hoop ik) dat Jezus zei:

"Ik geef jullie Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit" en bad tot Zijn, jou en mijn Vader: "Vader dat de heerlijkheid die U mij gegeven heeft, dat U die ook aan hen geeft die in Mij geloven".

Begin eens met openbaring vragen aan de Heilige Geest wat Rom 6:3-4 voor jou betekent. Hij leidt je in de volle waarheid.
Ik schreef je al dat ik die tekst anders interpreteer dan jij. Het is niet netjes van je om je discussiepartners meteen van ongeloof te betichten als ze het met je oneens zijn. Dat noemen we een argumentum ad hominem: je speelt op de man, niet op de bal.

Tonino schreef:Ik strek me daar naar uit en maak prachtige dingen mee.
Als ik naar een voorstelling van Hans Klok ga maak ik ook prachtige dingen mee. Wanneer ga je nou naar een UMC om kinderen te genezen? Je roept steeds dat je dat kunt en dat je het zult doen, maar tot nu toe heb je alleen filmpjes van anderen met ons gedeeld, je eigen verhalen van je website gekopieerd naar dit forum en twijfelachtige uitleg bij Bijbelteksten gegeven. Laat nou eens zien dat hetgeen jij gelooft ook klopt! Ik heb je al tig malen gezegd dat ik je zal geloven als je naar een UMC gaat, een kind met epidermolyse bullosa geneest, dat filmt en met ons deelt. Kom op! Toon eens wat initiatief.

Tonino schreef:We are here not to built a kingdom but to minister one that already came.
Warum schreibst du doch immer im Englischen? Hier redet man im Niederländischen.
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 11:14

Afgelopen zondag: M'n voorganger had een hernia. De neuroloog zei: kunt u me vertellen hoe u uzelf heeft genezen? Dan kan ik de nobelprijs winnen.
Dat heb ik niet gedaan. Dat heeft God gedaan. Neuroloog bleek ook christen. Vroeger baden ze 's ochtends daar zei ie.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 21 mei 2018 11:17

Tonino,

Er zijn mensen die erg ziek zijn. Die graag genezing zouden willen ontvangen. Net als in Jezus' dagen. Want de ziekten zijn niet gestopt sinds die tijd. Misschien hebben ze alles al geprobeerd.
Nu meld jij dat er genezing is in Jezus' Naam. Je bent daarin vrij stellig en overtuigd. Voel je dan ook niet de plicht om mensen de weg te wijzen? En zou je daarom ook niet in moeten gaan op verzoeken om direct langs te komen of wat meer concrete bewijzen te tonen?
In dit licht moet je ook de herhaalde oproepen zien om aan te tonen dat het echt waar is wat je zegt? We weten toch allemaal dat er tal van charlatans zijn die teren op de angst en pijn van mensen in nood? Ik ga er even van uit, gezien je enthousiaste en oprechte houding over de mogelijkheid van genezing, dat je geen charlatan bent.
Maar dan moet je ook niet zuur reageren als mensen om bewijs vragen. Er is al zoveel teleurstelling op dit gebied. Zoveel zieken worden niet genezen.

Dus, wees open en eerlijk. Geef openheid van zaken. En geef diegene die twijfelt de informatie waar hij om vraagt (Pcrtje is hier het meest duidelijk in geweest, volgens mij).
Als niet publiek en openbaar wordt waar jij zo veel vreugde en enthousiasme aan ontleent, dan blijft de twijfel bestaan. En dat maakt jouw zaak (of moet ik zeggen: Gods zaak?) niet sterker.
Doe het anders niet voor de twijfelaar of de scepticus, maar doe het dan voor al die arme drommels die reikhalzend uitzien naar wat jij hen belooft.
Want het mag geen onverkwikkelijke zaak worden. En dat kan vrij snel gebeuren, omdat iedereen er zo emotioneel aan verbonden is.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 11:31

gravo schreef:Tonino,

Er zijn mensen die erg ziek zijn. Die graag genezing zouden willen ontvangen. Net als in Jezus' dagen. Want de ziekten zijn niet gestopt sinds die tijd. Misschien hebben ze alles al geprobeerd.
Nu meld jij dat er genezing is in Jezus' Naam. Je bent daarin vrij stellig en overtuigd. Voel je dan ook niet de plicht om mensen de weg te wijzen? En zou je daarom ook niet in moeten gaan op verzoeken om direct langs te komen of wat meer concrete bewijzen te tonen?
In dit licht moet je ook de herhaalde oproepen zien om aan te tonen dat het echt waar is wat je zegt? We weten toch allemaal dat er tal van charlatans zijn die teren op de angst en pijn van mensen in nood? Ik ga er even van uit, gezien je enthousiaste en oprechte houding over de mogelijkheid van genezing, dat je geen charlatan bent.
Maar dan moet je ook niet zuur reageren als mensen om bewijs vragen. Er is al zoveel teleurstelling op dit gebied. Zoveel zieken worden niet genezen.

Dus, wees open en eerlijk. Geef openheid van zaken. En geef diegene die twijfelt de informatie waar hij om vraagt (Pcrtje is hier het meest duidelijk in geweest, volgens mij).
Als niet publiek en openbaar wordt waar jij zo veel vreugde en enthousiasme aan ontleent, dan blijft de twijfel bestaan. En dat maakt jouw zaak (of moet ik zeggen: Gods zaak?) niet sterker.
Doe het anders niet voor de twijfelaar of de scepticus, maar doe het dan voor al die arme drommels die reikhalzend uitzien naar wat jij hen belooft.
Want het mag geen onverkwikkelijke zaak worden. En dat kan vrij snel gebeuren, omdat iedereen er zo emotioneel aan verbonden is.

gravo

Dat doet hij toch. Zoveel doen het. Zoveel kerken waar zieken worden genezen. Als mensen het niet willen onderzoeken, kun je verder ook niet veel doen. Het zeggen tegen mensen die je kent, via, via, op een gegeven moment wordt het wel bekend.
Een ziekenhuis ingaan moet je doen als God het zegt.
Je moet zelf checken of iets betrouwbaar is.
Er zijn weet ik hoeveel valse leraars. Bestaat God daarom niet of is er geen enkele goeie kerk?
Laatst gewijzigd door coby6 op 21 mei 2018 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor gravo » 21 mei 2018 11:34

coby6 schreef:Dat doet hij toch. Zoveel doen het. Zoveel kerken waar zieken worden genezen. Als mensen het niet willen onderzoeken, kun je verder ook niet veel doen. Het zeggen tegen mensen die je kent, via, via, op een gegeven moment wordt het wel bekend.
Een ziekenhuis ingaan moet je doen als God het zegt.

Ik vroeg het aan Tonino.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 11:35

gravo schreef:Ik vroeg het aan Tonino.

gravo

Leuk. Ik neem het voor Tonino op.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 11:40

Vorig jaar zei een Amerikaan dat. Zoveel zeggen dat. Allemaal oplichters. Ga dan naar een ziekenhuis.
Mijn antwoord: doe zelf wat. Lees de Bijbel en stap uit.
Toen bad die Amerikaan voor z'n kat en hij genas. Hij had geen geld voor een dierenarts. Als mensen niet willen, willen dieren wel.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 11:56

Mensen zijn zo makkelijk. Achterover zitten en klagen. De grote evangelist moet maar even instant wonderen doen of hij is een oplichter.
Vaak gebeurt er geen instant wonder. Dan moet je blijven spreken tegen die ziekte en blijven uitspreken dat God je genezen heeft, al zeggen je zintuigen het tegenovergestelde. Die hernia was niet in 1 tel weg.
Ik had RSI 20 jaar terug. Hij bad. Ik voelde geen pijn meer. Ging weer werken. Pijn.
Mijn mond: nou ik ben helemaal niet genezen.
Maakt dat hem een oplichter?
Een jaar lang moest ik uren per dag het Woord belijden dat Hij de Geneesheer is, dat ik genezen ben door de striemen van Jezus. Toen was mijn geloof pas gebouwd en in een genezingsdienst werd ik direct genezen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor pindas83 » 21 mei 2018 12:31

coby6 schreef:Vorig jaar zei een Amerikaan dat. Zoveel zeggen dat. Allemaal oplichters. Ga dan naar een ziekenhuis.
Mijn antwoord: doe zelf wat. Lees de Bijbel en stap uit.
Toen bad die Amerikaan voor z'n kat en hij genas. Hij had geen geld voor een dierenarts. Als mensen niet willen, willen dieren wel.


Hij bad voor zn kat :-k

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 13:03

pindas83 schreef:Hij bad voor zn kat :-k

Ja die zat voor z'n deur, een zwerfkat met een enorme wond aan z'n poot. Hij kon niet lopen. Hij ging naar zo'n gratis dierenopvang, maar die konden 'm alleen overnemen en dan werd ie afgemaakt of hij kon honderden dokken voor een operatie. Mijn konijn had net daarvoor snot. Een bezoekje dierenarts op zondag. 210 euro. Oplichters. Komt u nog maar een keer terug volgende week. Doei! Heb youtube opgezet met T.B. Joshua, die bad voor de kijkers. Het beest zette grote ogen op en stopte acuut met snuffen en ging weer eten. Dat inspireerde hem weer om voor die kat te bidden. Iedereen zei dat ie gek was. Dat arme beest. Verlos 'm uit z'n lijden. Wonderbaarlijk hoe dat beest opknapte. Ik stond er zelf van te kijken.

Geen plaag zal uw tent naderen. Het vee van de Israelieten werd niet ziek met die plaag.
Honden mogen van de kruimels eten en genezing is het brood der kinderen.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 21 mei 2018 15:36

gravo schreef:Tonino,

Er zijn mensen die erg ziek zijn. Die graag genezing zouden willen ontvangen. Net als in Jezus' dagen. Want de ziekten zijn niet gestopt sinds die tijd. Misschien hebben ze alles al geprobeerd.
Nu meld jij dat er genezing is in Jezus' Naam. Je bent daarin vrij stellig en overtuigd. Voel je dan ook niet de plicht om mensen de weg te wijzen? En zou je daarom ook niet in moeten gaan op verzoeken om direct langs te komen of wat meer concrete bewijzen te tonen?
In dit licht moet je ook de herhaalde oproepen zien om aan te tonen dat het echt waar is wat je zegt? We weten toch allemaal dat er tal van charlatans zijn die teren op de angst en pijn van mensen in nood? Ik ga er even van uit, gezien je enthousiaste en oprechte houding over de mogelijkheid van genezing, dat je geen charlatan bent.
Maar dan moet je ook niet zuur reageren als mensen om bewijs vragen. Er is al zoveel teleurstelling op dit gebied. Zoveel zieken worden niet genezen.

Dus, wees open en eerlijk. Geef openheid van zaken. En geef diegene die twijfelt de informatie waar hij om vraagt (Pcrtje is hier het meest duidelijk in geweest, volgens mij).
Als niet publiek en openbaar wordt waar jij zo veel vreugde en enthousiasme aan ontleent, dan blijft de twijfel bestaan. En dat maakt jouw zaak (of moet ik zeggen: Gods zaak?) niet sterker.
Doe het anders niet voor de twijfelaar of de scepticus, maar doe het dan voor al die arme drommels die reikhalzend uitzien naar wat jij hen belooft.
Want het mag geen onverkwikkelijke zaak worden. En dat kan vrij snel gebeuren, omdat iedereen er zo emotioneel aan verbonden is.

gravo



M'm site is 1 grote richtingaanwijzer. Heb je h'm al biddend gelezen? Gewoon zeggen: Kom Heilige Geest en leidt me in de volle waarheid en dan gaan lezen.

Daar zeg ik ook duidelijk dat ik (nog) niet altijd alles zie bewegen. Het is een groeien in alle dingen in Hem. Wat in Mozambique gebeurde schokte mij ook tot op m'n grondvesten. Iedereen genas. Het liet me zien, dat alles wat wij verzinnen om ons verlies en uitgebleven wonderen te verklaren niet valide zijn.

Veel genezingen, boze geesten die uit gaan, gebeuren op straat, of in de gemeente. Hoe moet ik daar in vredesnaam een doktersverklaring bij toveren.

Voorbeeld:

Ik heb 3 jaar lang gebeden voor een vrouw met borstkanker. Een open wond van borstbeen tot ruggengraat, 30 tumoren er om heen. De eerste weekend arts verklaarde haar ten dode opgeschreven. Haar huisarts: dito. De internist: dito. De arts van het verzorgingstehuis: dito. De arts van de hospice: dito. Een andere weekendarts wilde haar al euthanaseren. En ja Doctor in heb de weggevreten borst met 30 tumoren op borst en rug gezien.

Maar let nu op wat geloof doet! Een jaar geleden was ik op weg naar haar toe en zei tegen Jezus: "Heer, dit is alles wat ik weet. U in mij en ik in U door Uw bloed uw Goddelijke natuur deelachtig als voor de val van de mens. Ik trek me niet terug, maar ik trek dit niet meer Heer". Hij antwoordde: "ik ga het overnemen". Binnen 6 weken zat alles dicht en waren de tumoren verdwenen. Enkel nog een litteken. Waarom 6 weken, waarom niet plop, klaar? Geen idee. Het verplegend personeel zei: Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik zei: Jullie moesten eens weten en leg ze het evangelie uit. Koele blikken, afwijzing (net als hier), het zal dan toch wel de medicatie zijn geweest. Deze vrouw leeft nog steeds. Het is mijn moeder.

Wat moet Doctor met zo'n dossier of filmpje van 3 jaar terwijl ik bid? Zou hem dat overtuigen?

Ik doe deze dingen vanuit openbaring van Gods woord en in liefde. En nee, dat is geen makkelijke weg. Dat is worstelen met je gevallen natuur, worstelen met het woord van God, tegenstand vanuit de kerk(!), worstelen met grote tegenslagen en teleurstellingen, tot grote vreugde komen als je ziet dat Hij z'n woord door jou heen gestand doet en je door niets laten weerhouden van wat Jezus gezegd heeft. Jij en Ik zijn 1.

Lees mn site.

En dan nu. Prctj die cynische opmerkingen maakt, het woord van God anders interpreteert, teleurgesteld is (hetgeen ik me heel goed kan voorstellen, ben ik ook vaak geweest) en me uit probeert te dagen, moet ik daar gehoor aan geven?

Als hij bereidt is mij als een broer te ontvangen in z'n praktijk of z'n amici in een UMC bereidt vindt op een normale manier toegang te verschaffen tot ernstig zieken, dan zeg ik geen nee en zal ik bidden met alle integriteit, liefde en glorie die God ons gegeven heeft. Of ze allemaal genezen? Dat zal de praktijk uit moeten wijzen. Het is en blijft een groeien in alle dingen in Hem. Ook al zou er i.c. geen 1 genezen ik zou de volgende dag het volgende zieke kind met liefde omarmen en er voor bidden. Waarom? Dezelfde Geest die Jezus uit de dood opwekte, woont ook in ons. Wat moet je daar anders mee.

Het ergste wat we kunnen doen bij teleurstellingen is, ons terugtrekken, de woorden van Jezus vergeestelijken en nooit meer bidden voor de zieken. Ons hart verhard en we verstaan niet meer waarom Jezus naar de aarde kwam: Ons verlossen van de val van de mens om ons te herscheppen naar Zijn Beeld en gelijkenis uit liefde, zodat we gaan wandelen als Hem in liefde en kracht. 2 Kor 3:18. Dat is wat ik in z'n eerste vrienden zie. Al het onderwijs is daar op gericht en wordt Godzijdank nergens herroepen.

Elke verwatering van dat inzicht had mij nooit laten meemaken, wat ik nu meemaak.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 21 mei 2018 15:46

Alles staat of valt met twee zaken: Geloven wij wat God zegt in Zijn Woord (of perken we dat in door theologische manieren van denken)

Wandelen als Jezus kan alleen door de Heilige Geest.
De Heilige Geest doet echter niets wat tegen Gods Woord in gaat.

Iedereen in de kerken zit wel te roepen dat ze God dienen, maar kennen ze God de Vader als PERSOON ?
En kennen ze Jezus als PERSOON ?

En ja, kennen ze ook de HEILIGE GEEST als PERSOON ?

Is het antwoord op 1 van de vragen een nee, dan kan je niet zo wandelen als Jezus !

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2018 16:25

De opdracht die Jezus gaf is: Als Petrus dezen zag, zeide hij tot Jezus: „Heere, maar wat zal deze? " Jezus zeide tot hem: „Indien Ik wil, dat Hij blijve, totdat Ik kom, wat gaat het u aan; volg gij Mij."

Hij zegt dus niet: wandelen als Ik!

Er staat zelfs nog iets voor: wat gaat het u aan?

Volg Mij. DAT is de opdracht aan ons allemaal. En dat is al moeilijk genoeg.
Veendam schreef:Alles staat of valt met twee zaken: Geloven wij wat God zegt in Zijn Woord

Dat is voor een onbekeerd mens onmogelijk.
Veendam schreef:En kennen ze Jezus als PERSOON ?

Wat kan iemand beginnen met een PERSOON?
Je legt aktiviteit in de mens die er niet is.
Tonino schreef:Binnen 6 weken zat alles dicht en waren de tumoren verdwenen. Enkel nog een litteken.

In bijbelse tijden dacht men dat ziekten van demomen en duivelen kwam. Dus die moesten uitgeworpen worden, zodat de ziekte kon genezen.
Melaatsheid werd als een straf gezien.
Dit stadium zijn wij toch voorbij?
Wat is nu het belangrijkste, dat wij voor een korte tijd moeten lijden of dat wij een Heerlijkheid in het vooruitzicht hebben, waarin dit lijden geheel zal verdwijnen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 21 mei 2018 17:19

Chaya schreef:
In bijbelse tijden dacht men dat ziekten van demomen en duivelen kwam. Dus die moesten uitgeworpen worden, zodat de ziekte kon genezen.
Melaatsheid werd als een straf gezien.
Dit stadium zijn wij toch voorbij?

Jezus dacht dat sommige ziekten demonisch waren. Nu maar terzijde schuiven omdat men het tegenwoordig beter weet dan Hij, want het was 2000 jaar geleden?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten