Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 12:37

Tonino schreef:Prachtig dat je dit aanhaalt. Het Oude Testament valt onder de wet van zonde en dood. Het Nieuwe testament onder de wet van de Geest des levens.

Een compleet nieuwe bedeling. Het laat feilloos zien waar je de fout in gaat.
Jij past je theologie aan op datgene waarvan jij graag wilt dat het waar is. Je moet je denkbeelden laten toetsen door de praktijk. Klopt de praktijk niet met je denkbeelden? Dan pas je ze aan. Je valt mij nu aan op het punt dat je vind dat mijn theologie niet zou kloppen, maar je kunt nog steeds geen bewijzen geven van je vermeende genezingswonderen terwijl je die steeds maar blijft onderbouwen met je eigen hermeneutiek. Waar blijft nou dat bewijs? Je hebt toch talloze voorbeelden? Geef nou eens ééns voorbeeld mét degelijk bewijs erbij.

Tonino schreef:Johannes verklaart: Niemand had ooit God gezien dan Jezus die Hem openbaarde. Mensen toen riepen net zoals nu maar wat over God. Een aardbeving, orkaan, overstroming: Oordeel van God. Ziekte, tegenslag, voortijdige sterfte: Heb jij nog zonde?
Ik dacht dat God niet veranderd was..? Enne, er waren wel degelijk mensen die God hebben gezien: Jakob (genesis 32:30), Mozes (deut.34:10) en Jesaja (6:1) bijvoorbeeld.

Tonino schreef:Allemaal opmerkingen die voortkomen uit menselijke waarneming en menselijk redeneren. Er gebeurt dit, dan zal God wel zo of zo zijn.
Alles wat wij communiceren komt voort uit menselijke waarneming en redeneren. Wanneer jij je Bijbel leest moet je ook waarnemen en redeneren. En als jij een wonder denkt te zien gebeuren neem je dat ook zelf waar en dicht je dat toe aan God, wat redeneren is. Je probeert je eigen goddelijke visie tegen mijn menselijke visie tegen elkaar uit te spelen, maar je ziet niet dat je eigen visie niet meer dan menselijk is.

Tonino schreef:Wat doen wij? Vanuit onze gevallen-natuur-denken er over discussiëren, waarheden uit het woord van God cognitieve dissonantie noemen, bewijzen eisen, ons ongeloof spuien, etc, etc.
:lol: Hahaha, speel maar lekker op de man. Het wordt er alleen maar ongeloofwaardiger op.

Tonino schreef:Hou dus op met menselijk redeneren. Ga je binnenkamer in roep tot God voor inwoning van en openbaring door zijn Geest. Hij is er. Morgen vieren we de uitstorting van het beste wat ooit gekomen is.
Dude, jij beschuldigt mij van menselijk redeneren, maar het enige dat ik je tot nu toe gevraagd heb is bewijs te tonen. Lever dat nou eens. Het heeft verder niets met menselijk redeneren te maken. Jij meent goddelijke dingen te zien gebeuren, dan kun je dat toch ook gewoon tonen aan de rest van Nederland zodat wij het ook kunnen zien?


Oh, enne, ik wacht nog steeds op je privéberichtje waarin je vermeldt dat je naar een UMC gaat om kinderen met epidermolyse bullosa of het syndroom van Edwards te (laten) genezen. Ik heb nog geen enkele gebedsgenezer dat zien doen. Wees nou eens concreet: waar wil je naartoe en wanneer ga je dat doen?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Cathy » 18 mei 2018 12:47

Tonino schreef:Deed Jezus wonderen? Ja.

Inderdaad, maar het waren geen wonderen om de wonderen zoals ik dat bij jou een beetje proef.
Het had alles te maken met erkenning en vergeving van zonden. Dat is het evangelie. En tekenen zullen volgen om dat Woord te bevestigen.
Niet andersom.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 18 mei 2018 16:06

Pcrtje schreef:Laat die opwekkingen maar komen!

Als er nu mensen genezen kunnen worden die ernstig lijden, waarom zou je daar dan mee wachten?

Ik heb een tijdje meegedaan met groepen die de straat op gaan en genezingsdiensten organiseren. Het probleem is dat ze vaak een genezing claimen die in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Heb ik zélf gezien en uit veelvuldige onderzoeken weten we dat ze ook niet plaatsvinden.

Je ziet in de reacties van Veendam en Tonino schoolvoorbeelden van cognitieve dissonantie: er is een conflict tussen hun overtuigingen en de collectieve waarnemingen waarbij ze ervoor kiezen om de voorkeur te geven aan hun overtuigingen en die nóg sterker aan te hangen waarbij er creatief wordt omgegaan met de waarnemingen en onderzoeken en kritische vragen worden genegeerd. Het is de kunst om je eigen standpunten en overtuigingen te heroverwegen als ze niet passen bij de waarnemingen; soms houdt dat in dat je moet toegeven dat je bepaalde zaken verkeerd gelezen en geïnterpreteerd hebt en dus moet herinterpreteren.

Voorbeelden van cognitieve dissonantie? Kijk, dit zijn de citaten:

Er was destijds commentaar op Matteus vd Steen met die blinden in Birma. Iemand zegt dat er iets gebeurd is en dat kun je niet checken, dus dat geloof je dan, omdat je het zelf alvaak zat hebt zien gebeuren. Hij kreeg iedereen op z'n dak. Ik was er een keer en iemand zei dat ze genezen was. Hij zei: Het is niet dat ik je niet geloof, maar laat het eerst bij een dokter checken voordat ik het ga zeggen. Ik wil niet meer van die lui op m'n dak.
Er gebeurt niet altijd een wonder. Het was goed dat ze bij Todd Bentley gingen checken, want die verzon gewoon 23 opgewekte doden. Tonino geloof ik wel. Als ie een Amerikaan was die er klauwen vol met geld aan zou verdienen, zou ik wat voorzichtiger zijn.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 16:18

Ai, ai, ai, er wordt wel heel selectief gereageerd hoor. Reageer ook eens hierop:


"Wat deed Jezus? 3 jaar lang ging Hij van streek naar streek, plaats tot plaats en genas vol liefde iedereen die genezing nodig had (staat 17x in de evangeliën). Alle boeken op de hele wereld kunnen niet bevatten wat Hij allemaal in die 3 jaar heeft gedaan.

Wat zegt Jezus? Wordt wederom geboren. Ontvang mijn geest. Hij die jou tegenkomt komt Mij tegen. Grotere dingen nog dan Ik deed zul jij ook doen. Vader, Ik en jij zijn 1. Ontvang dezelfde heerlijkheid die ik van de Vader ontvangen heb. Ga, genees de zieken, wek doden op en drijf boze geesten uit. Gratis geef ik het, deel het gratis uit. En onderwijs iedereen wat ik jullie heb uitgelegd.

Wat deden de discipelen? Ze deden precies dezelfde dingen als Jezus (staat in de evangeliën en 2x in handelingen). Ze schreven brieven aan elkaar waarin het precies wordt uitgelegd: dood voor de zonde (haar natuur/effecten) levend voor God. Meegekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Hem boven alle macht en overheid. Een nieuwe schepping. Uit God geboren. De Goddelijke natuur deelachtig. Compleet in Hem. 1e - 2e Adam. etc, etc, etc, etc, etc, opdat wij het zouden begrijpen en er in zouden wandelen..."



En Kapitein Doctor. Die bewijzen komen wel. Ik heb nooit aandacht aan besteed aan het verzamelen van bewijzen. Ik wandel in liefde en deel zijn Koninkrijk uit. Zoals zondag jl het evangelie uitgelegd en genezing uitgesproken over een man. Terminaal. Kanker in ruggenmerg. Uitval in rechterbeen. Uitzaaiingen in buikholte, gescheurde appendix. Enige wat ze konden doen is deel darmen weghalen en 2x bestralen. Opgegeven door de medici. Hij ligt nu in een hospice.

Het ging alleen maar bergafwaarts. Sinds zondag echter (na de ontmoeting met God in mij de hoop op glorie) gaat het beter met hem. Hij komt weer aan, voelt zich beter. Hij heeft het evangelie gehoord en in tranen aangenomen. Da's 1. Glorie voor God, een kind dat de Vader ontmoet.


Tevens gesproken met een man uit Ierland. Kanker achter z'n borstbeen. Inoperabel. Uitbehandeld. Evangelie uitgelegd. Bingo. Glorie voor God. Jezus aangenomen. Genezing uitgesproken. Is het plop weg? Nee, nog niet. Hij is zeer bemoedigd. Hij appte me op de terugweg. Hij had het gevoel dat God had gezegd: ga leven alsof je gezond bent. 2 dagen later belt Zijn Pastor met de mededeling dat hij duidelijk het idee had dat God gezegd had dat hij weer moest gaan leven alsof hij weer gezond was. Precies die dag kreeg ik openbaring over "dood voor de zonde (de val) maar levend voor God". Prachtig een sprekende God die bemoedigt en bevestigt.


Ik zal hier eerlijk verslag uitbrengen over de ontwikkelingen en ik zal deze mensen vragen (het is hun leven per slot van rekening) dat zodra ze genezen zijn of ze dat hier kenbaar willen maken, indien mogelijk met dossiers. Echte levens, echte verhalen. Zoals alles op m'n site.

Welkom in de Arena van de door Christenen totaal onbegrepen bediening van genezing. Super dat jullie mee bidden voor volle openbaring, volle transformatie, volle liefde en volle kracht en het openbaar worden van de zonen en dochters Gods waar heel de schepping halsreikend naar uit ziet.


Komende dagen op opwekking. Bidden voor de zieken. Bless you all.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 18 mei 2018 16:29

Pcrtje schreef:Laat die opwekkingen maar komen!

Als er nu mensen genezen kunnen worden die ernstig lijden, waarom zou je daar dan mee wachten?

Ik heb een tijdje meegedaan met groepen die de straat op gaan en genezingsdiensten organiseren. Het probleem is dat ze vaak een genezing claimen die in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Heb ik zélf gezien en uit veelvuldige onderzoeken weten we dat ze ook niet plaatsvinden.

Je ziet in de reacties van Veendam en Tonino schoolvoorbeelden van cognitieve dissonantie: er is een conflict tussen hun overtuigingen en de collectieve waarnemingen waarbij ze ervoor kiezen om de voorkeur te geven aan hun overtuigingen en die nóg sterker aan te hangen waarbij er creatief wordt omgegaan met de waarnemingen en onderzoeken en kritische vragen worden genegeerd. Het is de kunst om je eigen standpunten en overtuigingen te heroverwegen als ze niet passen bij de waarnemingen; soms houdt dat in dat je moet toegeven dat je bepaalde zaken verkeerd gelezen en geïnterpreteerd hebt en dus moet herinterpreteren.

Voorbeelden van cognitieve dissonantie? Kijk, dit zijn de citaten:


Als er in de Bijbel staat dat wat ik heb gezegt, en dat staat er, dan is dat waar.
Zie ik dat dan niet altijd voor mijn ogen gebeuren dan wil dat nog niet zeggen dat het DUS NIET WAAR IS.
Ik zie dat mensen genezen, dat is geen probleem. Het "probleem" zoals je dat noemt is dat ik het niet altijd zie.
Daarom hoef ik ook niet herinterpreteren.
Bloedwaarde van 900 naar 300 binnen 24 uur is gewoon mogelijk hoor, na zalving met olie en gelovig gebed.
Zo noem ik maar een voorbeeld.
Artsen staan voor een raadsel maar willen niet in het rapport zetten dat er zalving heeft plaatsgevonden.

Dat je zelf een tijdje meegedaan hebt met mensen op straat is prima, dan doe je in feite al meer als het grootste deel van de mensen die alleen maar roepen en het zelf nog nooit hebben onderzocht.
Dat groepen waar jij mee bent opgetrokken genezingen zouden claimen die in werkelijkheid niet zouden hebben plaatsgevonden daar kan ik niet over oordelen omdat ik daar niet bij was.
Ik weet echter dat dit niet bij alle groepen het geval is.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 16:37

Tonino schreef:Ai, ai, ai, er wordt wel heel selectief gereageerd hoor. Reageer ook eens hierop:
Waarom zou ik daarop reageren? Ik denk gewoon niet dat we het niet moeten interpreteren zoals jij het doet. Komt namelijk voornamelijk ellende van.

Tonino schreef:"Wat deed Jezus? 3 jaar lang ging Hij van streek naar streek, plaats tot plaats en genas vol liefde iedereen die genezing nodig had (staat 17x in de evangeliën). Alle boeken op de hele wereld kunnen niet bevatten wat Hij allemaal in die 3 jaar heeft gedaan.

Wat zegt Jezus? Wordt wederom geboren. Ontvang mijn geest. Hij die jou tegenkomt komt Mij tegen. Grotere dingen nog dan Ik deed zul jij ook doen. Vader, Ik en jij zijn 1. Ontvang dezelfde heerlijkheid die ik van de Vader ontvangen heb. Ga, genees de zieken, wek doden op en drijf boze geesten uit. Gratis geef ik het, deel het gratis uit. En onderwijs iedereen wat ik jullie heb uitgelegd.

Wat deden de discipelen? Ze deden precies dezelfde dingen als Jezus (staat in de evangeliën en 2x in handelingen). Ze schreven brieven aan elkaar waarin het precies wordt uitgelegd: dood voor de zonde (haar natuur/effecten) levend voor God. Meegekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Hem boven alle macht en overheid. Een nieuwe schepping. Uit God geboren. De Goddelijke natuur deelachtig. Compleet in Hem. 1e - 2e Adam. etc, etc, etc, etc, etc, opdat wij het zouden begrijpen en er in zouden wandelen..."
Ik denk het niet. Jezus deed veel dingen; de discipelen deden veel minder dingen. En ze schreven niet brieven waarin het precies wordt uitgelegd: het wordt enkele malen terloops vermeld, misschien met uitzondering van de brief van Jakobus.

Onder "genees de zieken" versta ik niet handoplegging en ziekteveroorzakende demonen verdrijven met hysterische gebeden. Wat ik er wel onder versta is je laten scholen tot verpleegkundige, verzorgende, hulpverlener, begeleider, arts of gewoon als vrijwilliger bij een hulpverleningsinstantie goede daden verrichten. Het evangelie verkondigen heeft niets te maken met lichamelijke genezing proclameren maar alles met omzien naar de zieken en zwakken in onze samenleving.

Tonino schreef:En Kapitein Doctor. Die bewijzen komen wel. Ik heb nooit aandacht aan besteed aan het verzamelen van bewijzen.
Bedankt voor je mooie titelatuur. :) Ik voel me vereerd. Kapitein Doctor Pcrtje. :mrgreen: Maarre, waarom bazuin je allerlei verhalen rond maar onthoud en verzamel je geen bewijzen? Da's merkwaardig en verdacht.

Tonino schreef:Ik wandel in liefde en deel zijn Koninkrijk uit. Zoals zondag jl het evangelie uitgelegd en genezing uitgesproken over een man. Terminaal. Kanker in ruggenmerg. Uitval in rechterbeen. Uitzaaiingen in buikholte, gescheurde appendix. Enige wat ze konden doen is deel darmen weghalen en 2x bestralen. Opgegeven door de medici. Hij ligt nu in een hospice. Het ging alleen maar bergafwaarts. Sinds zondag echter (na de ontmoeting met God in mij de hoop op glorie) gaat het beter met hem. Hij komt weer aan, voelt zich beter. Hij heeft het evangelie gehoord en in tranen aangenomen. Da's 1. Glorie voor God, een kind dat de Vader ontmoet.

Tevens gesproken met een man uit Ierland. Kanker achter z'n borstbeen. Inoperabel. Uitbehandeld. Evangelie uitgelegd. Bingo. Glorie voor God. Jezus aangenomen. Genezing uitgesproken. Is het plop weg? Nee, nog niet. Hij is zeer bemoedigd. Hij appte me op de terugweg. Hij had het gevoel dat God had gezegd: ga leven alsof je gezond bent. 2 dagen later belt Zijn Pastor met de mededeling dat hij duidelijk het idee had dat God gezegd had dat hij weer moest gaan leven alsof hij weer gezond was. Precies die dag kreeg ik openbaring over "dood voor de zonde (de val) maar levend voor God". Prachtig een sprekende God die bemoedigt en bevestigt.
Mooie verhalen, geen bewijs voor genezing. Zoals gewoonlijk.

Tonino schreef:Ik zal hier eerlijk verslag uitbrengen over de ontwikkelingen en ik zal deze mensen vragen (het is hun leven per slot van rekening) dat zodra ze genezen zijn of ze dat hier kenbaar willen maken, indien mogelijk met dossiers.
Ik wacht het rustig af. Tot nu toe heb ik nog geen krantenkoppen of artikelen gezien over genezingen van epidermolyse bullosa. Misschien heeft God daar geen zin in?

Tonino schreef:Welkom in de Arena van de door Christenen totaal onbegrepen bediening van genezing.
Ik begrijp het wel degelijk. Heel goed zelfs. Ik heb er zelf een tijdje in vertoefd. Het is allemaal hysterische luchtfietserij.

Tonino schreef:Komende dagen op opwekking. Bidden voor de zieken. Bless you all.
Viel Erfolg.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 16:41

Veendam schreef:Als er in de Bijbel staat dat wat ik heb gezegt, en dat staat er, dan is dat waar.
Je vergeet erbij te zeggen dat jij de Bijbel interpreteert. Ik interpreteer hem anders.

Veendam schreef:Zie ik dat dan niet altijd voor mijn ogen gebeuren dan wil dat nog niet zeggen dat het DUS NIET WAAR IS.
Ik zie dat mensen genezen, dat is geen probleem. Het "probleem" zoals je dat noemt is dat ik het niet altijd zie.
Een principe dat ook binnen het recht: als je geen bewijs kunt aanleveren kunnen we niet bevestigen dat het gebeurd is.

Veendam schreef:Bloedwaarde van 900 naar 300 binnen 24 uur is gewoon mogelijk hoor, na zalving met olie en gelovig gebed.
Zo noem ik maar een voorbeeld.
Artsen staan voor een raadsel maar willen niet in het rapport zetten dat er zalving heeft plaatsgevonden.
"Artsen staat voor een raadsel"? Er zijn talloze bloedwaarden die van 900 naar 300 binnen 24 uur kunnen. (Ik weet overigens niet precies welke bloedwaarde je precies bedoelt...)

Veendam schreef:Dat je zelf een tijdje meegedaan hebt met mensen op straat is prima, dan doe je in feite al meer als het grootste deel van de mensen die alleen maar roepen en het zelf nog nooit hebben onderzocht.
Dat groepen waar jij mee bent opgetrokken genezingen zouden claimen die in werkelijkheid niet zouden hebben plaatsgevonden daar kan ik niet over oordelen omdat ik daar niet bij was.
Ik weet echter dat dit niet bij alle groepen het geval is.
Ik weet dat het allemaal oplichterij is waarbij hulpbehoevende mensen ernstig verwaarloosd worden en emotioneel gebroken achtergelaten worden.
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 18 mei 2018 16:55

Pcrtje schreef:
Onder "genees de zieken" versta ik niet handoplegging en ziekteveroorzakende demonen verdrijven met hysterische gebeden. Wat ik er wel onder versta is je laten scholen tot verpleegkundige, verzorgende, hulpverlener, begeleider, arts of gewoon als vrijwilliger bij een hulpverleningsinstantie goede daden verrichten. Het evangelie verkondigen heeft niets te maken met lichamelijke genezing proclameren maar alles met omzien naar de zieken en zwakken in onze samenleving.

Ook heel goed, maar wat als die arts niks kan doen?
Ach vroeger was ik net zo enthousiast als Tonino op fora, wonderen vertellen. Nou denk ik: laat maar lekker zitten. Ze lezen het vanzelf wel een keer in de krant. Toch zinloos om het erover te hebben. Ooit was eens 1 moslim geinteresseerd.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 16:58

Precies. Als je weet wie je bent geworden nu Hij gekomen is en in je woont, verandert het alles.

Een jongen van 16 vroeg me een maand geleden eens te bidden voor haar nichtje van 18 en oom van 61. Hij gaf me een gebedskaartje. Allebei getroffen door kanker. Dat raakt m'n hart diep. De angst, de wanhoop bij deze mensen. Eerst het volledige evangelie uitgelegd. Zodat ze weten hoe het in elkaar zit, geen verwaterd verhaal over ooit een keer naar de hemel gegaan, maar God die door het offer van Jezus met al Zijn glorie in ons is gekomen. Vol en consistent vanuit het woord van God.

Die avond m'n hand op het kaartje gelegd. Vader, dankuwel voor uw heerlijkheid in ons. Gratis door het meest kostbare offer ooit. Jezus, Jezus, Jezus dankuwel. Glorie voor het goddelijke leven dat U hebt vrijgezet. Strek uw hand uit Meester en genees deze beide kinderen van U. Dat die kankers verdwijnen in Jezus naam. De naam boven alle namen. Leidt ze in uw volheid Heer, zodat ze gaan wandelen als U.

2 weken later zaten de tumorwaarden onder 1. Weer een paar weken later werden ze genezen verklaard.

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 17:00

Pcrtje schreef: Viel Erfolg.


Dank je. Lief van je. Bless.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 18 mei 2018 17:21

Cathy schreef:Inderdaad, maar het waren geen wonderen om de wonderen zoals ik dat bij jou een beetje proef.
Het had alles te maken met erkenning en vergeving van zonden. Dat is het evangelie. En tekenen zullen volgen om dat Woord te bevestigen.
Niet andersom.


Soms ook andersom, maar nooit los van de oproep tot bekering.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 18 mei 2018 17:26

Pcrtje schreef:Je vergeet erbij te zeggen dat jij de Bijbel interpreteert. Ik interpreteer hem anders.

Een principe dat ook binnen het recht: als je geen bewijs kunt aanleveren kunnen we niet bevestigen dat het gebeurd is.

"Artsen staat voor een raadsel"? Er zijn talloze bloedwaarden die van 900 naar 300 binnen 24 uur kunnen. (Ik weet overigens niet precies welke bloedwaarde je precies bedoelt...)

Ik weet dat het allemaal oplichterij is waarbij hulpbehoevende mensen ernstig verwaarloosd worden en emotioneel gebroken achtergelaten worden.


U geschiede naar uw geloof !
Geloof jij niet dat mensen genezen dan zal je zelf ook niet genezing meemaken.
Ik geloof het wel en maak het dus ook mee.
Ook met medisch dossier in bepaalde gevallen.

Het geschiede mij naar het Woord van God en naar mijn geloof.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor pindas83 » 18 mei 2018 17:30

Ik denk dat God ook op onverklaarbare wijze geneest. Bij ons was er een jaar of twee geleden een man in de gemeente waarbij een hersentumor werd geconstateerd.
Het zag er slecht uit voor hem. Natuurlijk werd er gebeden voor hem, zowelop de kansel, als door gemeenteleden privé.
Toen hij later weer naar het ziekenhuis moest konden ze geen tumor meer ontdekken en kon hij weer gaan zonder een logische verklaring mee te krijgen.
Eigenlijk is het dan best triest dat wanneer je dat dan hoort, het eerste in gedachte schiet dat de artsen het waarschijnlijk in eerste instantie niet goed hebben gezien.
Iemand had met zn vette vingers iets op het beeldscherm zitten aanwijzen met als gevolg dat de uitgesmeerde pindakaas werd aangezien voor een tumor.
Volkomen idioot natuurlijk! Ik neem aan dat ze wel 5x goed kijken, met meerdere bekwame artsen voordat ze zo n ernstig bericht gaan brengen aan een patiënt.
Dan bid je wel maar je verwacht eigenlijk weinig. Als het dan boven verwachting is kan je het haast niet geloven. :oops: ( dit zeg ik niet over een ander maar over mezelf )
Ik denk dat het met deze zaken ook is dat je het moeten willen zien dat God helpt.
Maar dat gebeurt m.i. net zo goed als een chemo, of weet ik wat goed aanslaat en tot genezing lijdt.

Dat gezegd hebbend krijg ik een naar gevoel bij mannen als Jan Z. die met veel bombarie invaliden met bosjes uit de rolstoel trekt, zodat ze na de adrenalinestoot 10min. later weer naar huis gerold kunnen worden.
Het gaat naar mijn idee dan helemaal niet meer om die hulpbehoevende of om Gods eer maar om aanzien en macht [-(

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 18 mei 2018 19:26

Kijk de PKN-hoek toch eens krachtig op staan.

https://www.thereismore.nl/

Hans Maat is 2 jaar geleden krachtig aangeraakt door Gods Geest. Afgelopen week sprak hij op de conferentie His Presence in Nijkerk. Gewoon een rustige jongen/man die Zijn God kent en weet wie hij geworden is nu Christus is gekomen. Heel veel genezingen.

Ik heb sterk het idee dat God tegen velen hier zegt:

Get back in the ring and swing the bat. Arise! Leer van Mij en laat je transformeren naar zoals Ik het bedoeld heb. Jij en Ik zijn 1. Alles wat je tot nu toe al geleerd hebt zal krachtig verlicht worden, aangevuld worden en helder worden. Ik geef geen stenen voor brood.

Er zijn in het verleden heel veel vreemde dingen gebeurd op dit gebied. Mensen die met een paar gaven van de Geest, noch half levend in hun gevallen natuur van hoogmoed en trots, op het podium klommen en naast wat mooie dingen ook veel verwarring en schade hebben gebracht.

Ik proef een generatie die dat helemaal zat is en echtheid wil. God gaat dat geven. Het herstel van mensen naar het beeld en gelijkenis van God door de Heilige Geest, gratis mogelijk gemaakt door het bloed van Jezus. Het beeld en gelijkenis van God: onze originele waarde. Het enige wat wij opgeven is een leven in de gevallen natuur. Iets waar we nooit toe voorbestemd waren. We waren immers gemaakt voor het beeld en gelijkenis van God om te heersen over de schepping. Niet als een zelfzuchtige, arrogante kwast, maar in liefde en kracht.... als Jezus. Hij zegt: volg Mij en leer van Mij.

Wij kunnen onszelf niet als Hem maken. Dat is een proces van overgave aan Zijn Geest. Mijn gebed is vaak. Heer, ik zie dat en dat in mijn leven en dat zie ik niet in U. Kom met Uw Heilige Geest en haal alles wat de val mij bracht (boosheid, hebzucht, lust, egoïsme, zwakheid, ziektes, etc) uit me en herschep me naar zoals het bedoeld was. Als U. Ofwel: zij die door de Geest de werking van het vlees doden zullen heersen in het leven als Koningen.... Als Jezus in liefde en kracht.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 18 mei 2018 19:37

Tonino schreef:Die avond m'n hand op het kaartje gelegd. Vader, dankuwel voor uw heerlijkheid in ons. Gratis door het meest kostbare offer ooit. Jezus, Jezus, Jezus dankuwel. Glorie voor het goddelijke leven dat U hebt vrijgezet. Strek uw hand uit Meester en genees deze beide kinderen van U. Dat die kankers verdwijnen in Jezus naam. De naam boven alle namen. Leidt ze in uw volheid Heer, zodat ze gaan wandelen als U.
Je theologie is bizar en je bezit geen zelfreflectie. Elke geleerde en elke theoloog zou gehakt maken van je standpunt.

Tonino schreef:Dank je. Lief van je. Bless.
Bitte.
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten