Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor schaapje » 17 mei 2018 14:54

coby6 schreef:In Mijn Naam zullen zij..
Lees eens dat boek: hoe u de zieken kunt genezen. Die cursus kreeg ik in de kerk toen ik 18 was.
Je mag niet zeggen dat je iemand geneest in Zijn Naam door Zijn kracht en gedelegeerde autoriteit? Het staat in de Bijbel.



Het grootste gevaar voor christenen komt niet van buitenaf, door vervolging of lastering van ongelovigen. Nee het grootste gevaar komt van binnenuit, door hen die zich christenen noemen, maar een ander evangelie verkondigen en zo velen misleiden door een andere leer.

Dit zijn de woorden van Jos Hobé van de site Rejoice Now
En ik denk dat hij het heel juiste heeft.
Jullie brengen een ander evangelie een nep evangelie je wordt een kind (zomaar) van God en je krijgt zomaar alle gaven van de Geest, nergens in de Bijbel is dat telezen dat de gaven voor iedereen zijn.
Nergens wordt er gesproken over zonden zoals altijd met het welvaarts evangelie.
Al die wonderen zijn van horen zeggen of gebeurt in verwegiestan.

En coby ga je nog wel eens naar de diensten van Mattheus van der Steen, :mrgreen: want dat geeft goed aan je wat voor een inzicht je hebt in dwaalgeesten. Benny Hinn zie je ook wel zitten begrijp ik. 8)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 15:18

Pcrtje schreef:Heb je bewijs?

Waar in de Bijbel staat dat we loze beloften mogen doen en dat we patiënten die ten einde raad zijn met valse hoop aan het lijntje mogen houden?

Ah, dus de meeste mensen worden niet genezen omdat ze niet de juiste verwachting hebben?


Bewijzen te over, maar als jij nu al niet gelooft dat God vandaag ook nog steeds door de handen van de gelovigen heen wil genezen dan sta je niet eens open voor bewijs. Begin eerst maar eens om God te geloven op Zijn Woord.

Nergens in de Bijbel staat dat we mensen valse hoop moeten geven, maar wij moeten bereid zijn om aan een ieder verantwoording af te leggen van de Hoop die in ons woont. En als God zegt dat door het gelovig gebed en door handoplegging mensen zullen genezen dan is dat zo.
Genezing is echter geen doel op zichzelf, maar is de ondersteuning die door God geplaatst wordt onder de verkondiging van Hem.

In de Bijbel staat dat het zal geschieden naar ons geloof.
Er staat ook dat we grote dingen mogen verwachten van God en niet klein over Hem moeten denken.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 17 mei 2018 15:26

Wat een triest topic begint dit te worden. Alsof je niet waarlijk gelooft als je niet genezen wordt of iemand niet kunt genezen.
Het zijn nonsens, sterker nog, dwaalleren!
Ik blijf er ver vandaan.
Veendam schreef:Nergens in de Bijbel staat dat we mensen valse hoop moeten geven, maar wij moeten bereid zijn om aan een ieder verantwoording af te leggen van de Hoop die in ons woont

Dat is een ander soort hoop Veendam en niet een hoop op beterschap of iets dergelijks.
Veendam schreef:In de Bijbel staat dat het zal geschieden naar ons geloof.

Waar dan bijvoorbeeld? Alle mensen die niet genezen, geloven dus niet?
Ziekte EN gezondheid ontvangen wij uit Gods Hand.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Niagara » 17 mei 2018 15:27

Tonino schreef:Nee absoluut niet. Ik zie waarom Jezus gekomen is en wat Hij ons gegeven heeft. Wonderen vloeien daar uit voort.

Wat denken jullie dan wat het evangelie inhoudt?

In een kerk zitten, liedjes zingen tot God en proberen goed je best te doen en niet te zondigen? Nee. Het is nieuw leven, Zijn natuur deelachtig zijn, een verandering naar Zijn beeld en gelijkenis. Liefde worden (God is immers liefde) en wandelen in de bovennatuurlijke gaven van God zoals die beschreven staan in 1 Kor 12. Gratis. Door het eens en voor altijd machtige offer van Jezus.

Rom 5:17


Gods koninkrijk bestaat niet uit puur bovennatuurlijke gaven. De meeste zijn vrij natuurlijk. Liederen zingen voor God, natuurlijk! En wat maak je dat belachelijk? We zijn op aard gezet om God te eren! Dat is bij sommigen misschien door gebedsgenezing, maar bij veel meer mensen door middel van niet-zo-spectaculaire-bovennatuurlijke handelingen. Dingen zoals muziek maken voor God. Dingen als een stoel voor iemand repareren. Dingen als mee huilen met iemand die verdriet heeft. Dingen als een mooi schilderij maken van wat je ziet in Gods schepping.
Je moet niet denken dat het evangelie voor iedereen tot uiting komt in bovennatuurlijke gaven en dat het andere (anderen dienen met praktische zaken, liederen zingen tot Gods eer) allemaal niet het echte evangelie is. Iedereen heeft andere gaven. Geen enkele is beter of slechter dan de andere.
Proberen goed je best te doen mag, maar wel in vertrouwen dat Gods Geest je leidt. Zou ook wat zijn als je superveel gaven krijgt maar je niet inzet om die gaven ten bate te laten zijn van Gods koninkrijk. Daarin krijg je leiding van de Geest. Het is niet óf geleid worden óf je best doen. Het is beide. Zolang je je contact houd met God, weet dat je waarde ligt in Zijn keuze voor jou en dat niet wat je doet Hem meer of minder jouw Vader maakt, is er niks mis met je best doen.
Proberen niet te zondigen is ook niet verkeerd, zolang je maar weet dat 1. Het toch gaat gebeuren dat je weer een fout maakt, ook als je het écht niet wil, en 2. Dat je waarde niet ligt in wat je doet, dat Jezus voor jouw zonden heeft betaalt en dat de zonden die jij doet je niet minder Gods kind maken. Dus dàt je zonde doet betekent niet dat je dan geen kind van God meer bent.
Als jij je Gods kind weet, is het heel logisch dat je Hem geen verdriet wil doen en probeert zo min mogelijk te zondigen. Belangrijk daarin is dat je het niet op eigen houtje doet maar je laat leiden door Gods Geest.
Maar als je bedoelt dat de oplossing niet is om maar hard je best te doen ben ik het daarmee eens. De oplossing is Jezus. Hij redt en Hij regeert. Zijn koninkrijk wordt zichtbaar in ons als wij Hem en elkaar dienen. Een van de manieren waarop we elkaar kunnen dienen is gebedsgenezing, maar de Geest deelt vele gaven uit en niet aan iedereen dezelfde. Daar moeten we elkaar niet om gaan afkatten, benijden, veroordelen etc. Elke gave heeft zijn veel voorkomende valkuilen, maar dat betekent niet dat de gave verkeerd is. Elke gave heeft zijn mooie kanten maar dat betekent ook niet dat die gave superieur is.
Ik geloof zeker dat gebedsgenezing bestaat en weet dat het ook in Nederland gebeurt. Maar ook dat God op deze wereld niet iedereen geneest, dat komt pas op de nieuwe aarde. Waarom God sommigen wel geneest en anderen niet is Zijn zaak. Hij heeft een plan met de wereld en daar passen die dingen zo in. Wij moeten niet op Gods stoel gaan zitten en Hem beschuldigen van oneerlijkheid, dan zijn we heel verkeerd bezig. Hij is eindeloos veel groter en wijzer dan wij, en weet dan ook veel beter dan wij waarom dingen zo gaan. We mogen bidden om genezing waar God dat van ons vraagt, en of diegene geneest is Zijn verantwoordelijkheid. Van de daken schreeuwen dat iemand genezen is en mensen die dat niet willen geloven overtuigen is je parels voor de zwijnen gooien. Er is niets mis met een genezing binnen de gesloten kring houden. Jezus deed dat zelf ook vaak: ‘vertel niemand wat je hier gezien hebt’.
Maak er geen spektakel van waarin het meer om de wonderen gaat dan om Degene die de wonderen doet: Jezus. Dat gebeurde bij Jezus ook, de menigte kwam voor de wonderen maar geloofde de inhoud niet. Daarom besloot Hij hen de gelijkenissen niet uit te leggen, dan zou Hij zijn parels voor de zwijnen gooien. De mensen kwamen namelijk niet voor zijn boodschap maar alleen voor het spektakel.
Een uitspraak als ‘Ik heb die en die genezen’ klinkt mij niet goed in de oren. God heeft ze genezen. De eer moet naar Hem. Alle wonderen moeten naar Hem wijzen.
Dat zijn aanmerkingen rond de valkuilen van gebedsgenezing. Op dezelfde manier is bij bijvoorbeeld artiesten het gevaar dat ze de eer niet aan God geven maar hun ego laten strelen door applaus. Zo is bij mensen die met anderen meehuilen het gevaar dat ze dit doen om goed gevonden te worden, om nodig te worden gehad. Bij elk mens is de valkuil dat het ten diepste om henzelf gaat, om erkenning krijgen van mensen en niet om de eer van God, soms overduidelijk en soms op een verhulde manier. Want dat is het gevaar van elke gave, sinds de zondeval. Dát is onze oude natuur: zelf als God willen zijn. Onszelf de eer geven die Hem toekomt, onszelf willen redden terwijl we dat niet kunnen want we zíjn God niet en dan onze redding overal behalve bij God zoeken. Onze nieuwe natuur komt overeen met het oorspronkelijke doel van ons leven: God in alles de eer geven! Onafhankelijk van door welke gave dat vormkrijgt.
Laatst gewijzigd door Niagara op 17 mei 2018 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 15:28

Marnix schreef:Dat geloof ik ook. Ik heb daarnaast echter ook gezien dat oprechte gelovigen ook gewoon sterven door verschrikkelijke ziekten. Er is geen garantie dat als je gelooft, je zal genezen van je ziekte. Het kan zeker, God kan het zeker, in die tijd van Jezus zag je dat vaak en ook nu zie je het soms gebeuren. Maar vaak ook niet. En dan moeten we heel erg uitkijken om te doen alsof iedereen die oprecht gelooft wel beter zal worden en als ze niet beter worden, dat is omdat de zieke (of degene die wil genezen) niet genoeg geloof heeft.


Dat we niet ZIEN dat iedereen geneest op dat exacte moment is wat anders dan de vraag of God wel of niet WIL genezen.
God wil het wel.
Nu trek ik even de lijn heel erg ver door: Als iemand is overleden en die staat op uit de dood omdat een gelovige het lichaam dat zo gebied te doen, hoeveel geloof is er dan nodig van de overleden persoon ?

HELEMAAL NIET DUS !!!
Daarom kan je ook bij het niet zien van de genezing nooit zeggen dat het te weinig geloof is en dat je de zieke daarom niet ziet genezen.

Iemand die wel deze lijn trekt dat de zieke dus te weinig geloof heeft en daarom niet geneest geeft er blijk van dat hij weinig Bijbelkennis heeft en ook weinig pastorale kwalliteiten. Ook is zijn ego denk ik hoog op de troon.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 15:31

Chaya schreef:Wat een triest topic begint dit te worden. Alsof je niet waarlijk gelooft als je niet genezen wordt of iemand niet kunt genezen.
Het zijn nonsens, sterker nog, dwaalleren!
Ik blijf er ver vandaan.

Dat is een ander soort hoop Veendam en niet een hoop op beterschap of iets dergelijks.

Waar dan bijvoorbeeld? Alle mensen die niet genezen, geloven dus niet?
Ziekte EN gezondheid ontvangen wij uit Gods Hand.


Ziekte en gezondheid ontvangen wij uit Gods hand dat staat wel achter in je Bijbel maar dat is niet Gods Woord.
Dat is wat mensen er van gemaakt hebben en dus absoluut wat God geeft.
Waar staat in de Bijbel dat God Zijn kinderen ziekte geeft ?
God haat ziekte en God houdt van Zijn Kinderen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 17 mei 2018 15:42

Chaya schreef:Wat een triest topic begint dit te worden. Alsof je niet waarlijk gelooft als je niet genezen wordt of iemand niet kunt genezen.
Het zijn nonsens, sterker nog, dwaalleren!
Ik blijf er ver vandaan.

Dat is een ander soort hoop Veendam en niet een hoop op beterschap of iets dergelijks.

Waar dan bijvoorbeeld? Alle mensen die niet genezen, geloven dus niet?
Ziekte EN gezondheid ontvangen wij uit Gods Hand.

Ziekte ontvangen wij uit Gods hand? Nou ik niet. Hij geeft alleen maar goede gaven. N.T. Bijbeltekst ervoor graag. Is er niet. Hebben ze gewoon verzonnen omdat de Heilige Geest niet meer Zijn gang mocht gaan in de kerk. Als God ziekte geeft, moet je niet naar een dokter gaan om eraf te komen trouwens. Blij het fantastische geschenk aanvaarden. Jezus genas allen die door de duivel overweldigd waren. Ziekte komt niet van God. Hij is de Geneesheer. In het O.T. kwam het al van de verderfengel en was het van de vloek.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 17 mei 2018 15:46

Veendam schreef:Ziekte en gezondheid ontvangen wij uit Gods hand dat staat wel achter in je Bijbel maar dat is niet Gods Woord.
Dat is wat mensen er van gemaakt hebben en dus absoluut wat God geeft.
Waar staat in de Bijbel dat God Zijn kinderen ziekte geeft ?
God haat ziekte en God houdt van Zijn Kinderen.

Citaat uit Gebed van een zieke, geschreven door Blaise Pascal:

'Ik weet niet wat heilzaam voor me is: gezondheid of ziekte, rijkdom of armoede, noch wat ook ter wereld. Dat te onderkennen, gaat het vermogen van mensen en engelen te boven, en is verborgen in de geheimen van Uw voorzienigheid, die ik aanbid, en die ik niet wil ontraadselen.'

DAT is nu het ware geloof Veendam! Hoe het zal gaan, als God bij me is, kan ik alle stormen doorstaan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 17 mei 2018 15:50

schaapje schreef:Het grootste gevaar voor christenen komt niet van buitenaf, door vervolging of lastering van ongelovigen. Nee het grootste gevaar komt van binnenuit, door hen die zich christenen noemen, maar een ander evangelie verkondigen en zo velen misleiden door een andere leer.

Dit zijn de woorden van Jos Hobé van de site Rejoice Now
En ik denk dat hij het heel juiste heeft.
Jullie brengen een ander evangelie een nep evangelie je wordt een kind (zomaar) van God en je krijgt zomaar alle gaven van de Geest, nergens in de Bijbel is dat telezen dat de gaven voor iedereen zijn.
Nergens wordt er gesproken over zonden zoals altijd met het welvaarts evangelie.
Al die wonderen zijn van horen zeggen of gebeurt in verwegiestan.

En coby ga je nog wel eens naar de diensten van Mattheus van der Steen, :mrgreen: want dat geeft goed aan je wat voor een inzicht je hebt in dwaalgeesten. Benny Hinn zie je ook wel zitten begrijp ik. 8)

Och gut rejoice now, verblijd u nu, wat een naam ook voor die zeurpieten die zelf niks doen en alleen maar heresy hunten. Ik doe geen uitspraken over leiders. Ik ga er ook niet meer heen, omdat iedereen vriendjes met elkaar is en sommigen niet kosjer zijn, maar ik moet toch eerst wel goed bewijs hebben voor ik een uitspraak doe dat iets niet van God is. Engelenveren en goudglitterwolken en Todd Bentley, nope, de rest laat ik me niet over uit. Als Derek Prince zegt dat er ergens mixture is, dan blijf ik er weg, maar die kletsmajoren van rejoice now weten niks en neem ik niet serieus. Ik weet dat Benny Hinn rare dingen heeft gedaan. Hoe het nu gaat, geen idee. Boeit me ook niet. Ik volg geen celebrities, maar Jezus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Chaya » 17 mei 2018 15:51

coby6 schreef:Ziekte ontvangen wij uit Gods hand? Nou ik niet.

Als dat zo is, zouden wij dus aan de willekeur zijn overgeleverd.
Als je geluk hebt, blijf je gezond, als je pech hebt word je ziek.
Maar zo is het niet.

Artikel 13 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis: Van de voorzienigheid Gods (geloven wij daar nu in of niet?)
Deze lering geeft ons een onuitsprekelijken troost, als wij door haar geleerd worden dat ons niets bij geval overkomen kan, maar door de beschikking van onzen goedertieren hemelsen Vader, Die voor ons waakt met een Vaderlijke zorg, houdende alle schepselen onder Zijn heerschappij, alzo dat niet één haar van ons hoofd ( want die zijn alle geteld ) , ook niet één musje op de aarde vallen kan zonder den wil onzes Vaders. Waarop wij ons verlaten, wetende dat Hij de duivelen in den toom houdt en al onze vijanden, die ons zonder Zijn toelating en wil niet schaden kunnen. En hierin verwerpen wij de verdoemelijke dwaling der epicureeën, dewelke zeggen dat Zich God nergens mede bemoeit en alle dingen bij geval laat geschieden.

Dat is mij tot troost en niet de valse hoop die geboden wordt door wandelaars.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 15:53

schaapje schreef:Het grootste gevaar voor christenen komt niet van buitenaf, door vervolging of lastering van ongelovigen. Nee het grootste gevaar komt van binnenuit, door hen die zich christenen noemen, maar een ander evangelie verkondigen en zo velen misleiden door een andere leer.

Dit zijn de woorden van Jos Hobé van de site Rejoice Now
En ik denk dat hij het heel juiste heeft.
Jullie brengen een ander evangelie een nep evangelie je wordt een kind (zomaar) van God en je krijgt zomaar alle gaven van de Geest, nergens in de Bijbel is dat telezen dat de gaven voor iedereen zijn.
Nergens wordt er gesproken over zonden zoals altijd met het welvaarts evangelie.
Al die wonderen zijn van horen zeggen of gebeurt in verwegiestan.

En coby ga je nog wel eens naar de diensten van Mattheus van der Steen, :mrgreen: want dat geeft goed aan je wat voor een inzicht je hebt in dwaalgeesten. Benny Hinn zie je ook wel zitten begrijp ik. 8)


Wat iemand van Rejoice Now zegt zal mij een zorg zijn en ook wat meneer van der Steen zegt. Ik kijk naar wat God in Zijn Woord zegt.
Daar staat ook in dat iedereen een Kind van God kan worden (en aan de voorwaarden van geloof en bekering wil voldoen natuurlijk) en dat die dan de gaven van de Heilige Geest zal ontvangen. Ook hierbij is het dat God aan EEN IEDER UITDEELT.
Dat uitdelen doet Hij naar Zijn Wil. Dit betekend echter niet dat God de ene iets wel wil geven en aan de andere niet.

Bekering is UIT JE ZONDE dus niet uit je zonde gaan en dat blijven doordoen is geen bekering.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 16:11

Chaya schreef:Citaat uit Gebed van een zieke, geschreven door Blaise Pascal:

'Ik weet niet wat heilzaam voor me is: gezondheid of ziekte, rijkdom of armoede, noch wat ook ter wereld. Dat te onderkennen, gaat het vermogen van mensen en engelen te boven, en is verborgen in de geheimen van Uw voorzienigheid, die ik aanbid, en die ik niet wil ontraadselen.'

DAT is nu het ware geloof Veendam! Hoe het zal gaan, als God bij me is, kan ik alle stormen doorstaan.


Om een uitspraak van een ander dan Jezus of God Zelf te betitelen als HET WARE GELOOF is een weg inslaan die ik nooit aan iemand zou aanraden.
Het is niet Gods voorzienigheid dat God ziekte geeft. Dit aantonen dat het wel Gods voorzienigheid zou zijn dat God dus ziekte geeft is niet aan te tonen met bewijsteksten uit het nieuwe testament.

Sterker nog: Als God ziekte geeft dan moet je die ziekte dan dus ook houden en dus absoluut niet vragen om genezing.
Dan is het vragen om genezing dus zonde omdat het toch volgens jou Gods Wil is dat die ziek is.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 17 mei 2018 16:17

Chaya schreef:Als dat zo is, zouden wij dus aan de willekeur zijn overgeleverd.
Als je geluk hebt, blijf je gezond, als je pech hebt word je ziek.
Maar zo is het niet.

Artikel 13 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis: Van de voorzienigheid Gods (geloven wij daar nu in of niet?)
Deze lering geeft ons een onuitsprekelijken troost, als wij door haar geleerd worden dat ons niets bij geval overkomen kan, maar door de beschikking van onzen goedertieren hemelsen Vader, Die voor ons waakt met een Vaderlijke zorg, houdende alle schepselen onder Zijn heerschappij, alzo dat niet één haar van ons hoofd ( want die zijn alle geteld ) , ook niet één musje op de aarde vallen kan zonder den wil onzes Vaders. Waarop wij ons verlaten, wetende dat Hij de duivelen in den toom houdt en al onze vijanden, die ons zonder Zijn toelating en wil niet schaden kunnen. En hierin verwerpen wij de verdoemelijke dwaling der epicureeën, dewelke zeggen dat Zich God nergens mede bemoeit en alle dingen bij geval laat geschieden.

Dat is mij tot troost en niet de valse hoop die geboden wordt door wandelaars.


God kiest er voor om MENSEN te gebruiken om Zijn Woord te verkondigen.
Aan de andere kant doen sommige mensen dingen die de duivel wil en stenigen bijvoorbeeld Paulus.
Dan kan je niet zeggen dat God wilde dat Paulus stenen naar zich toe gegooid kreeg.
Gods voorzienigheid is niet dat God de ziekten staat uit te delen en zo.
Dan mag dat in de Nederlandse Geloofsbelijdenis staan maar dan is dat dus niet een correcte verwoording van de Bijbel als geheel.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 17 mei 2018 16:18

Veendam schreef:Bewijzen te over, maar als jij nu al niet gelooft dat God vandaag ook nog steeds door de handen van de gelovigen heen wil genezen dan sta je niet eens open voor bewijs. Begin eerst maar eens om God te geloven op Zijn Woord.
Ohja, trek mijn geloof maar in twijfel. Niet een sterke zet en je onwijkt daarmee mijn verzoek om met bewijs te komen. Laat dat bewijs nou gewoon zien. Dat kun je ook doen als je vermoedt dat ik het toch niet zal geloven.

Ik sta wel degelijk open voor bewijs en heb al heel veel bewijzen voor genezingen gezien. Ik heb alleen nog nooit gehoord van een gebedsgenezer die kinderen met epidermolyse bullosa, de ziekte van Duchenne of het syndroom van Edwards hebben genezen. Volgens Tonino kan het wel, dus laat het bewijs maar zien!

Veendam schreef:Nergens in de Bijbel staat dat we mensen valse hoop moeten geven, maar wij moeten bereid zijn om aan een ieder verantwoording af te leggen van de Hoop die in ons woont. En als God zegt dat door het gelovig gebed en door handoplegging mensen zullen genezen dan is dat zo.
Geval van cognitieve dissonantie. :mrgreen:
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 17 mei 2018 16:20

coby6 schreef:Ben je zelf al bekeerd?
Ja.

coby6 schreef:Lees dan de Bijbel en doe het zelf en zeur niet. Dezelfde werken als Jezus zul je doen. Hup schiet op.
Dat lees ik er niet in, eigenlijk. Wel dat het nobel is armen en zwakken te helpen (en daartoe ben ik nu opleiding).

coby6 schreef:In de kranten komt het nog wel. 2 jongens uit Arnhem wilden het doen maar mochten het ziekenhuis niet in. Mijn ex heeft weleens al de lui op de zaal van z'n vader gevraagd of ze ook gebed wilden. Nee. Een katholiek op een andere zaal wilde wel.
Als de kinderen al willen, zeggen hun ouders vast weer nee. Al geloof ik wel dat God gaat beginnen met kinderen en dan komen die ouwe zemelaars met hun kritiek ook wel.
Dat ongelovige en kritische ziekenhuispersoneel toch. Als ze nou toestemming hadden gegeven dan had God al die kindertjes kunnen genezen! Nu kan God het niet omdat er zemelaars kritische vragen stellen.
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten