Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 14 mei 2018 21:07

Speedy schreef:Tjonge wat vreedzame instructies hebben de leiders in Gaza aan hun inwoners gegeven

Afbeelding


Jaja die palestijnen doen nooit iemand kwaad (zeggen ze).
En als ze dan wapens hebben en die willen gebruiken dan mag Israël dus zichzelf verdedigen zo simpel is het.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 15 mei 2018 07:17

Yoshi schreef:Het staat je geheel vrij om andere Nederlandse artikelen van onafhankelijke kranten of nieuwssites te plaatsen die volgens jou wel een genuanceerd beeld laten zien. Maar ik denk dat het artikel van de Volkskrant behoorlijk genuanceerd is.
Evenwichtig, kom op zeg. Kennelijk is het nog niet tot de media doorgedrongen dat de US ambassade in het westelijk deel van Jeruzalem staat. Mocht er ooit een tweestatenoplossing komen, met het westelijke deel van Jeruzalem als hoofdstad van IL en het oostelijke deel van Jeruzalem als hoofdstad, dan is er qua plek van de US ambassade toch niets aan de hand?

En dan nog een simpel vraagje: Hoe zou jij het probleem van de "vreedzame" demonstraties bij de grens met Gaza oplossen als jij daar de orde zou moeteen handhaven? Kritiek is één een oplossing is twee.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 15 mei 2018 11:15

Israël heeft opgeroepen om niet te protesteren op deze manier. Toch hebben de Palestijnen doorgezet om vooral zoveel mogelijk media exposure te krijgen. Wat doen kinderen daar? Ik weet het wel, het is een eer om een martelaar in je familie te hebben, zeker als het een kind is. Financiële compensatie en beloningen voor de hele familie in het hiernamaals.
Molotov cocktails over de grens om de boel in de fik te steken. Wapens onder de kleding meenemen en de intentie om alles behalve vreedzaam te protesteren.

Dat het dan uit de hand loopt is niet zo verwonderlijk. Vraag is of je dat op het conto van Israël moet schrijven. Als de Palestijnen echt vreedzaam hadden geprotesteerd, zonder daarbij uit te zijn op een conflict, was dit allemaal niet gebeurt. Dit alles komt op mij over als een inbreker die klaagt dat hij door de eigenaar van het huis hardhandig wordt buiten gezet. (hoewel, nu snap ik de Nederlandse afkeuring ook wel weer, criminelen moet je juist faciliteren om te voldoen aan de arbo regels).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 15 mei 2018 14:16

Kees van der Staaij schreef vandaag:
Het is een wonder dat de huidige staat Israël al 70 jaar mag bestaan. Mooi gebaar dat Israëlorganisaties vanmorgen taart uitdeelden voor ons Parlement!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elburger » 15 mei 2018 14:33

Bij deze feliciteer ik de staat Israël met het 70 jarig bestaan.
En 1 ding weet ik zeker, het volk Israël zal nimmer worden uitgerukt uit het land hun door de Heere gegeven.
Wat ik ook zeker weet is dat "alle" moslims het land en de bevolking zo snel mogelijk van deze aardbodem willen doen laten verdwijnen.
Maar het zal niet gebeuren.

Wat betreft de gebeurtenissen van de afgelopen dagen, dat speelt de Palestijnen alleen maar in de kaart.
Hoe meer doden, hoe meer " medestanders" men krijgt in de wereld.

Naar mijn mening is het Israël dat het MO in stand houdt.
Zonder een sterk Israël waren de diverse moslim groepen elkaar allang naar de strot gevlogen.
Want Iran wil heerschappij hebben over het MO , maar ook Saoedië Arabië, en vergeet onze turkse vriend ook niet.
Nog maar te zwijgen van al die splinter groeperingen..
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 15 mei 2018 14:35

Chaya schreef:Kees van der Staaij schreef vandaag:
Het is een wonder dat de huidige staat Israël al 70 jaar mag bestaan. Mooi gebaar dat Israëlorganisaties vanmorgen taart uitdeelden voor ons Parlement!


Ja en dat moest gebeuren in aanwezigheid van extra beveiligers ...... ](*,)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 15 mei 2018 18:16

Israëlisch leger schiet opnieuw Palestijn dood

Tijdens confrontaties met Israëlische militairen is bij de Gaza-grens opnieuw een Palestijnse demonstrant omgekomen. Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheidszorg is de man doodgeschoten door het Israëlische leger.

Rest; https://www.ad.nl/buitenland/israelisch ... ~aea1078f/

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 15 mei 2018 21:38

Yoshi schreef:Israëlisch leger schiet opnieuw Palestijn dood

Tijdens confrontaties met Israëlische militairen is bij de Gaza-grens opnieuw een Palestijnse demonstrant omgekomen. Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheidszorg is de man doodgeschoten door het Israëlische leger.

Rest; https://www.ad.nl/buitenland/israelisch ... ~aea1078f/


Het leger van Israël schiet inderdaad vaak wel raak.
Dat kunnen we van bijvoorbeeld de politie in Nederland niet zeggen.
Die man had daar ook niets te zoeken trouwens.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 15 mei 2018 21:48

Yoshi schreef:Israëlisch leger schiet opnieuw Palestijn dood

Tijdens confrontaties met Israëlische militairen is bij de Gaza-grens opnieuw een Palestijnse demonstrant omgekomen. Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheidszorg is de man doodgeschoten door het Israëlische leger.

Rest; https://www.ad.nl/buitenland/israelisch ... ~aea1078f/


Waarom roept niemand hamas ter verantwoording enne, wie controleert eigenlijk of de cijfers van de leugenachtige hamas-terroristen kloppen?
Gisteren liet de NOS nog een filmpje zien waar ze het eerste deel van weggeknipt hadden zodat er een heel ander verhaal ontstaat.
Vandaag nog plaatste de NOS een filmpje over het ontstaan van IL. Knap overigens hoe ze zoveel fake nieuws in zo'n kort filmpje kunnen proppen.
Lijkt wel in elkaar geflanst te zijn door 1e jaars stagelopers: https://nos.nl/op3/artikel/2231791-hoe- ... staan.html
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 15 mei 2018 21:52

dalethvav schreef:Waarom roept niemand hamas ter verantwoording enne,

Dat gebeurd echt wel, onder andere door de EU. Schijnbaar lees je het nieuws wat eenzijdig.
wie controleert eigenlijk of de cijfers van de leugenachtige hamas-terroristen kloppen?

Hulporganisaties.
Gisteren liet de NOS nog een filmpje zien waar ze het eerste deel van weggeknipt hadden zodat er een heel ander verhaal ontstaat.

Ik heb sterk de indruk dat jij het al snel 'een heel ander verhaal' vindt als men niet uitsluitend lovend is over Israël.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 16 mei 2018 07:01

Yoshi schreef:Dat gebeurd echt wel, onder andere door de EU.
Edit: Op de NOS-site
NOS schreef:Internationaal wordt verontwaardigd gereageerd op het geweld van Israël. Volgens Mensenrechtenorganisatie Amnesty International is het optreden een schending van de internationale afspraken. Amnesty spreekt daarbij van oorlogsmisdaden, omdat het Israëlische leger de Palestijnse betogers opzettelijk gedood zou hebben.

Ook buurtlanden Jordanië en Egypte veroordelen het geweld van Israël. Zo spreekt de Jordaanse regering van misdadig, excessief geweld tegen weerloze Palestijnen en waarschuwt Egypte voor verdere escalatie van het conflict. Daarnaast roept de Franse minister Le Drian Israël op om terughoudend te zijn in plaats van geweld te gebruiken. Ook onze minister van Buitenlandse Zaken reageert aangedaan op de gebeurtenissen. Blok stelt dat er situaties zijn waarin het gerechtvaardigd is om geweld te gebruiken, maar dat "hier wel heel veel doden zijn gevallen."

Het Witte Huis laat een ander geluid horen: Israël heeft recht op zelfverdediging en het hoge dodenaantal is enkel en alleen de schuld van Hamas. De Turkse president Erdogan noemt Israël en de VS "partners in crime."


Yoshi schreef:Hulporganisaties.
Welke?
Yoshi schreef:Ik heb sterk de indruk dat jij het al snel 'een heel ander verhaal' vindt als men niet uitsluitend lovend is over Israël.
Nee, in dit geval kloppen de feiten gewoon voor geen meter. Maar als je zo'n flutfilmpje nog kunt verdedigen, geeft dat wel aan hoe minimaal je "kennis" van met M.O.-probleem is.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 16 mei 2018 07:47

dalethvav schreef:Nee, in dit geval kloppen de feiten gewoon voor geen meter.
Het CIDI heeft in 11 tweets samengevat waarom het filmpje onjuiste, onvolledige en misleidende informatie bevat. De NOS heeft inmiddels halfslachtig toegegeven dat het allemaal beter had gekund. Daarbij gaf de NOS ook aan dat bepaalde (onwelgevallige?) feiten niet zijn meegenomen in het filmpje.
Zie: https://twitter.com/CIDI_nieuws/status/ ... 7469757440
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 09:28

Katlheen schreef:Israël heeft opgeroepen om niet te protesteren op deze manier. Toch hebben de Palestijnen doorgezet om vooral zoveel mogelijk media exposure te krijgen. Wat doen kinderen daar? Ik weet het wel, het is een eer om een martelaar in je familie te hebben, zeker als het een kind is. Financiële compensatie en beloningen voor de hele familie in het hiernamaals.
Molotov cocktails over de grens om de boel in de fik te steken. Wapens onder de kleding meenemen en de intentie om alles behalve vreedzaam te protesteren.

Dat het dan uit de hand loopt is niet zo verwonderlijk. Vraag is of je dat op het conto van Israël moet schrijven. Als de Palestijnen echt vreedzaam hadden geprotesteerd, zonder daarbij uit te zijn op een conflict, was dit allemaal niet gebeurt. Dit alles komt op mij over als een inbreker die klaagt dat hij door de eigenaar van het huis hardhandig wordt buiten gezet. (hoewel, nu snap ik de Nederlandse afkeuring ook wel weer, criminelen moet je juist faciliteren om te voldoen aan de arbo regels).


Aan der andere kant moet je ook vast kunnen stellen dat een groot deel van de bevolking in Gaza en op de Westoever niet onder Israëlisch bewind wil leven, hetgeen al moeten doen vanaf 1967. Dat deze bevolking hier tegen in opstand komt, is niet helemaal onverwacht. Er zijn in het verleden wel vaker gebieden geweest, die door anderen werden bezet, waardoor er opstanden volgden. Een aantal van deze opstanden was succesvol: Slovenië, Kroatië en, in een wat verder verleden, Griekenland en Nederland. Aan de legitimiteit van deze landen twijfelt niemand.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 16 mei 2018 09:57

Optimatus schreef:Aan der andere kant moet je ook vast kunnen stellen dat een groot deel van de bevolking in Gaza en op de Westoever niet onder Israëlisch bewind wil leven, hetgeen al moeten doen vanaf 1967. Dat deze bevolking hier tegen in opstand komt, is niet helemaal onverwacht.

Om een evenwichtig beeld te krijgen moeten wel de volgende kanttekeningen gemaakt worden:

1.
De drie nee's op de conferentie in Khartoum op 1 september 1967.

2.
Het nee van Arafat in 2000 tegen Israëls aanbod om terugtrekking van IL uit 97% van de z.g. Westbank (en Oost-Jeruzalem behoudens de Joodse en de Armeense wijk).
Zelf toen al, noemde de Saoedische prins Bandar Arafats afwijzing een "misdaad tegen de Palestijnen".

Dit even ter aanvulling.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 10:06

Het gaat niet om wat leiders willen, maar om wat de inwoners willen. Leuk, al die conferenties en uitspraken van leiders met eigen agenda's, maar het gaat toch echt om wat de mensen in deze gebieden willen. Organiseer een referendum onder de inwoners van alle gebieden die tot 1967 niet onder Israëlisch bewind vielen en laat de mensen zelf bepalen, onder welk bewind zij willen vallen: Israëlisch bewind - en dan als 100% burger van Israël - of Palestijns bewind - volledige onafhankelijkheid.

Dat lijkt me de meest democratische weg die je kunt bewandelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron