Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 07 mei 2018 18:24

De Giro is inmiddels onderweg naar Italië en heeft Israël verlaten. Prachtige beelden gezien. Wie heeft er nog meer gekeken?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor pindas83 » 07 mei 2018 20:52

Yoshi schreef:De Giro is inmiddels onderweg naar Italië en heeft Israël verlaten. Prachtige beelden gezien. Wie heeft er nog meer gekeken?


Alleen flarden. We waren een weekend in de Achterhoek met familie en de televisie is niet aan geweest. Op de telefoon een paar fragmenten gezien maar van de omgeving niks mee gekregen.
Ben benieuwd of Dumoulin zich kan handhaven t.o.v. Froome.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2018 15:34

dalethvav schreef:Ja, hij heeft inmiddels de hele werels over zich geen gekregen. Hij moest wel. Maar ondertussen heeft hij zijn antisemitische gebral wel de wereld ingeholpen.
Trouwens, verontschuldigingen aanbieden is nog steeds ieta anders dan je woorden terugnemen.


Het was ook een idiote opmerking van Abbas.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor de passant » 12 mei 2018 13:30

Wie heeft op donderdag 10 mei "the settlers" gezien bij de VPRO? , voor mij een hoop nieuwe dingen gezien die ik nog niet wist , met name over de vestiging van joodse inwoners op de west -bank , moet zeggen dat het zeer evenwichtig gebracht werd door de vpro, , ben meer richting het standpunt gegaan dat gewoon de hele west bank bij Israël hoort , al ben ik me er bewust van dat dat internationaal erg gevoelig ligt, en het is ook niet altijd mijn standpunt geweest.

Gr, de passant

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/201 ... tlers.html

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 12 mei 2018 13:34

Bedankt, passant, voor het delen van deze link. Ik ga het vanavond meteen bekijken.

Voor mij staat het vast dat Samaria en Judea (anders genoemd: Westbank) zeker bij Israel hoort. Lees in je Bijbel maar waar God spreekt over de bergen van Israel.
Er zijn geen historische bewijzen dat het Arabisch grondgebied zou zijn, en al helemaal geen Bijbelse. Trouwens, wel meer dan Samaria en Judea hoort bij Israel, maar dat zal op God's tijd nog komen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 12 mei 2018 13:42

Als de bijbel dan een topografische handleiding is van welk gebied anno 2018 bij welk volk hoort zou iemand dan aan kunnen wijzen wat bijbels gezien christelijk gebied is? En wat is bijbels gezien boeddhistisch, hindoeïstisch en islamitisch gebied? Is er bijbels gezien eigenlijk ook gebied gereserveerd voor atheïsten?

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 12 mei 2018 13:44

Beter je Bijbel lezen Yoshi, voor je zo'n vraag stelt.
Laatst gewijzigd door Nina op 12 mei 2018 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 12 mei 2018 13:45

Nina schreef:Beter je Bijbel lezen Yoshi, voor je zo'n vraag stelt.

Lekkere dooddoener. Zeg maar in welk bijbelboek en welke paragraaf staat welk gebied aan wie toekomt anno 21e eeuw.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 12 mei 2018 13:50

Yoshi schreef:Lekkere dooddoener. Zeg maar in welk bijbelboek en welke paragraaf staat welk gebied aan wie toekomt anno 21e eeuw.



Er is maar één uitverkoren volk van God op aarde, en dat is het Joodse volk. Alleen aan hén heeft Hij een land toebedeelt, Zijn land. Dat kan je niet leuk vinden of zelfs jaloers op zijn, maar zo heeft God het goed gedacht. Misschien moet je Joël 3 eens goed lezen en ter harte nemen. Als je wilt kan ik je legio teksten geven hierover, maar soms kan je mensen teksten geven wat je wilt, maar wíllen mensen er gewoon niet aan. Eerlijk gezegd kom je zo over.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 12 mei 2018 14:00

Ik beneid de joden echt niet. Hun positie niet tussen het dode geloof aan blijven hangen uit traditie of Christus accepteren maar ook zeker niet de huidige staat Israël.

Die mijn inziens niet in de bijbel beschreven staat. Het bijbelse Israël heeft niets van doen met de moderne staat Israël.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 13 mei 2018 19:25

Yoshi schreef:Het bijbelse Israël heeft niets van doen met de moderne staat Israël.

Ik zou je toch aanraden het advies van Nina op te volgen. En, om het je niet al te moeilijk te maken, begin maar eens met drie hoofdstukken: Ez. 37; Zach. 14, Amos 9.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 13 mei 2018 19:33

dalethvav schreef:Ik zou je toch aanraden het advies van Nina op te volgen. En, om het je niet al te moeilijk te maken, begin maar eens met drie hoofdstukken: Ez. 37; Zach. 14, Amos 9.

Lol, jij, en anderen, kunnen natuurlijk anderen die anders denken eindeloos aanraden om bepaalde bijbelpassages te lezen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de interpretatie veranderd. Je kan ook eens je hoofd uit de boeken halen en realistisch en neutraal naar de stand van zaken kijken.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 13 mei 2018 22:21

Yoshi schreef:Lol, jij, en anderen, kunnen natuurlijk anderen die anders denken eindeloos aanraden om bepaalde bijbelpassages te lezen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de interpretatie veranderd. Je kan ook eens je hoofd uit de boeken halen en realistisch en neutraal naar de stand van zaken kijken.
Mijn hoofd uit de boeken halen? Het gaat hier om HET Boek. Feitelijk is dat de enige realiteit waar we rekening mee dienen te houden: De realiteit van de openbaring van de God van Israël.
Heb je trouwens ook een inhoudelijke reactie?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 14 mei 2018 05:23

dalethvav schreef:Mijn hoofd uit de boeken halen? Het gaat hier om HET Boek. Feitelijk is dat de enige realiteit waar we rekening mee dienen te houden: De realiteit van de openbaring van de God van Israël.

Wat doe je dan hier nog op een internetforum? Waarom heb je nog een baan (indien je geen geestelijke bent)?
Je toont hier het religieus fundamentalisme wat ten grondslag is aan de orgie van geweld in Israël en de cirkel die maar niet doorbroken wordt. Een fundamentalistische moslim claimt hetzelfde over zijn/haar koran.
Heb je trouwens ook een inhoudelijke reactie?

Dit topic gaat over de situatie in Israël. Die situatie is mede te wijten aan een een bepaalde manier van omgaan met heilige geschriften.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 14 mei 2018 07:34

Dank voor je zeer inhoudelijke reactie.

Yoshi schreef:Wat doe je dan hier nog op een internetforum?
Wat ik hier nog op dit forum doe? Zou ik als christen op een christelijk/reformatorisch forum misschien mogen refereren aan de bijbel, hét boek dat de basis is voor mijn persoonlijk christelijk geloof?
Yoshi schreef:Waarom heb je nog een baan (indien je geen geestelijke bent)?
Waarom ik nog een baan heb? Kennelijk waarderen ze mijn werk als techneut nog steeds op een zodanige manier dat ze mij tot nu toe niet ontslaan. Bovendien is er veel behoefte aan techneuten. En nee, ik ben dus geen geestelijke.
Yoshi schreef:Je toont hier het religieus fundamentalisme wat ten grondslag is aan de orgie van geweld in Israël en de cirkel die maar niet doorbroken wordt. Een fundamentalistische moslim claimt hetzelfde over zijn/haar koran.
Als je het niet al te erg vind laat ik dit even voor wat het is.

Maar, even serieus v.w.b. je opmerking over het met mijn hoofd in de boeken zitten: Ik lees graag ja, maar ben ook zeer regelmatig praktisch bezig. Zo ben ik, enige tijd geleden al weer, eens in een vliegtuig gestapt en naar Israël gevlogen (mooi land overigens, een aanrader). Daar aangekomen o.a. een bezoek aan Yad Vashem gebracht. Als je daar een hele dag hebt rondgelopen en geconfronteerd bent met een keiharde werkelijkheid, loop je bij het verlaten ervan onder een poort door met daarop Ez. 37:14 (één van de hoofdstukken die ik je aanraadde te lezen). Op dat moment voel je zowat lijfelijk wat de profeten te maken hebben met de huidige staat Israël. Heeft niets met fundamentalisme te maken. Wel met de realiteit van alle dag.

Afbeelding


Yoshi schreef:Dit topic gaat over de situatie in Israël. Die situatie is mede te wijten aan een een bepaalde manier van omgaan met heilige geschriften.
Wie vroeg er ook alweer om bijbelse kaders:
Yoshi schreef:Zeg maar in welk bijbelboek en welke paragraaf staat welk gebied aan wie toekomt anno 21e eeuw.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten