Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 09:24

Ik mis nog steeds de context van het bericht (dus een volledige video van het interview) wat hier besproken wordt. Tot die tijd heeft het weinig zin om er van alles en nog wat bij te slepen. Dat het geen aangename man is zijn we het al wel over eens.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 mei 2018 10:37

Yoshi schreef:Ik mis nog steeds de context van het bericht (dus een volledige video van het interview) wat hier besproken wordt. Tot die tijd heeft het weinig zin om er van alles en nog wat bij te slepen. Dat het geen aangename man is zijn we het al wel over eens.

https://www.jns.org/watch-pa-head-abbas ... -the-jews/
Helaas niet in het Ned. te vinden, dus je zult het met het Engels moeten doen. Maar je wordt er behoorlijk bij geholpen. Behalve de ondertiteling staat de transcriptie er ook onder. Dan kun je het op je gemak in (gebrekkig) Ned. lezen: Rechter muisklik, vertalen in het Nederlands.

N.B., als je je in de M.O.-discussie wil mengen is het sowieso handig als je de Engelse taal enigszins beheerst, maar dat terzijde.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 10:49

dalethvav schreef:https://www.jns.org/watch-pa-head-abbas-holocaust-massacres-of-european-jews-due-to-their-function-in-society-as-usurers-hitler-struck-a-deal-with-the-jews/
Helaas niet in het Ned. te vinden, dus je zult het met het Engels moeten doen. Maar je wordt er behoorlijk bij geholpen. Behalve de ondertiteling staat de transcriptie er ook onder. Dan kun je het op je gemak in (gebrekkig) Ned. lezen: Rechter muisklik, vertalen in het Nederlands.

N.B., als je je in de M.O.-discussie wil mengen is het sowieso handig als je de Engelse taal enigszins beheerst, maar dat terzijde.

Dank je. Ik ben het Engels overigens machtig.
Voer voor geschiedkundigen lijkt mij zo. Ik ben wel benieuwd of zo’n afspraak tussen nazi Duitsland en de bank in Palestina er daadwerkelijk was en of er daadwerkelijk 60.000 joden hier gebruik van maakten.

Over het algemeen lijkt hij mij echter halve waarheden met leugens te vermengen.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 mei 2018 11:39

Yoshi schreef:Voer voor geschiedkundigen lijkt mij zo. Ik ben wel benieuwd of zo’n afspraak tussen nazi Duitsland en de bank in Palestina er daadwerkelijk was en of er daadwerkelijk 60.000 joden hier gebruik van maakten.

Over het algemeen lijkt hij mij echter halve waarheden met leugens te vermengen.

* sarcasme* Misschien dan ook maar eens uitzoeken of de holocaust echt plaats gevonden heeft en of "de protocollen van de wijzen van Sion" toch niet waar zijn en of het bloedsprookje ook niet waar is? * einde sarcasme*
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 11:41

dalethvav schreef:* sarcasme* Misschien dan ook maar eens uitzoeken of de holocaust echt plaats gevonden heeft en of "de protocollen van de wijzen van Sion" toch niet waar zijn en of het bloedsprookje ook niet waar is? * einde sarcasme*

De holocaust heeft echt plaatsgevonden. Dat staat voor mij boven elke twijfel. Jij bent tegen geschiedkundig onderzoek?

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 mei 2018 14:12

Yoshi schreef:De holocaust heeft echt plaatsgevonden. Dat staat voor mij boven elke twijfel. Jij bent tegen geschiedkundig onderzoek?

Absoluut niet natuurlijk! Het niveau van Abbas is echter zo onvoorstelbaar laag bij de gronds, dat dát het niet waard is om te laten onderzoeken. Hem serieus nemen is een slag in het gezicht van mensen die het wél verdienen serieus genomen te worden.
Ik zou je juist van harte aan willen raden om eens het hoe en waarom van de holocaust te onderzoeken, inclusief de rol die zowel seculier als kerkelijk antisemitisme hierin gespeeld hebben.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 mei 2018 14:21

Ik weet er behoorlijk wat van.. Maar als er nieuwe inzichten zijn kunnen die wat mij betreft gewoon onderzocht worden door geschiedkundigen. Voor de geschiedkundige waarheid hoef je echt niet bang te zijn.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 mei 2018 14:33

Yoshi schreef:geschiedkundigen. Voor de geschiedkundige waarheid hoef je echt niet bang te zijn.
Mee eens!
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 03 mei 2018 16:03

dalethvav schreef:Absoluut niet natuurlijk! Het niveau van Abbas is echter zo onvoorstelbaar laag bij de gronds, dat dát het niet waard is om te laten onderzoeken. Hem serieus nemen is een slag in het gezicht van mensen die het wél verdienen serieus genomen te worden.
Ik zou je juist van harte aan willen raden om eens het hoe en waarom van de holocaust te onderzoeken, inclusief de rol die zowel seculier als kerkelijk antisemitisme hierin gespeeld hebben.


Abbas is niet alleen laag bij de gronds, maar ook vlakbij het punt dat hij onder de grond zal gaan.
Er is bij Abbas namelijk kanker aangetroffen in een ver stadium en hij is daarvoor naar het buitenland geweest voor een operatie.
Het schijnt niet al te best met hem te gaan en zijn eventuele opvolgers vliegen elkaar nu ook al steeds in de haren.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 04 mei 2018 11:52

Nieuwe hamas-destructie-methoden bij de grens met Gaza: Met vliegers met molotov coctails het land van je buurman in de fik steken:



Met dit als resultaat:

Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 04 mei 2018 13:33

Kijken we wel allemaal de Giro? Mooie beelden van Israël. Vandaag tijdrit.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 mei 2018 14:24

Hij heeft inmiddels zijn verontschuldigingen aangeboden. Misschien zijn ze wel oprecht, maar hoe kun je met gezond verstand nog dit soort onzin uitkramen?

Je hoeft het niet eens te zijn met het beleid van het huidige Israël, maar - ondanks de verbanden die er zijn tussen toen en nu - de mensen die toen, vaak op afgrijselijke wijze, zijn vermoord, zijn in geen enkel geval schuldig aan het feit dat hen dit overkomen is noch aan het beleid van het huidige Israël.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 06 mei 2018 20:28

Optimatus schreef:Hij heeft inmiddels zijn verontschuldigingen aangeboden.

Ja, hij heeft inmiddels de hele werels over zich geen gekregen. Hij moest wel. Maar ondertussen heeft hij zijn antisemitische gebral wel de wereld ingeholpen.
Trouwens, verontschuldigingen aanbieden is nog steeds ieta anders dan je woorden terugnemen.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Origenes » 06 mei 2018 22:45

Veendam schreef:Abbas is niet alleen laag bij de gronds, maar ook vlakbij het punt dat hij onder de grond zal gaan.
Er is bij Abbas namelijk kanker aangetroffen in een ver stadium en hij is daarvoor naar het buitenland geweest voor een operatie.
Het schijnt niet al te best met hem te gaan en zijn eventuele opvolgers vliegen elkaar nu ook al steeds in de haren.

Bij dit soort berichten ben ik altijd wel weer benieuwd naar de bronnen. Waar heb je dit vandaan?
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 07 mei 2018 18:18

Origenes schreef:Bij dit soort berichten ben ik altijd wel weer benieuwd naar de bronnen. Waar heb je dit vandaan?


Van een vriend van mij die in Israël woont.
Het stond zowel in Israelische als in palestijnse kranten daar.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten