Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 23 apr 2018 20:14

Mortlach. Natuurlijk waren er mensen die dat wisten, maar niet de gewone bevolking he. Mijn hele punt hier net. Het is dus veel te kort door de bocht een bevolking te stigmatiseren. Een doorverwijzing naar een boek dat dit ook nergens beweert zal daar niets aan bijdragen.

Indien dat boek wel iets over de Polen (als hele bevolking) schreef waaruit blijkt dat ze mede verantwoordelijk zijn aan de holocaust kan je dat ff concreet samenvatten.

Of moet ik mensen ook doorverwijzen naar boeken en mijn handjes er van aftrekken? Geef toch toe dat jij jezelf het ermee gemakkelijk maakt en mij moeilijk. Dit is toch een discussieforum? Ik wil me gerust dieper in de materie verdiepen, maar dat kan je ook met het internet. En dan liefst ook geen pdf van duizend paginas waarvan je het relevante deel weigert samen te vatten. Ik kan alle boeken die ik las in een kleine tekst samenvatten. Bij u was het: "aanrader".

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 23 apr 2018 20:21

Marnix schreef:Goed plan. Maar volgens mij wil je ons land daar juist vandaan hebben... ;)


Niet goed duidelijk wat je bedoelt.
Ik wil welk land waar vandaan halen? :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2018 06:03

Jij wil geen godsdienstvrijheid in Nederland toch? Maar dat christendom wel mag en de islam niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 06:18

Ja en neen.

In dit onderwerp heb ik gepoogd argumenten te sprokkelen waarom we de godsdienstvrijheid wel zouden behouden. Geen gevonden. De huidige wetten beschermen het individu ruimschoots, de godsdienstvrijheid heeft haar einddatum bereikt.
Toen men de godsdienstvrijheid oprichtte was dit bedoeld individuelen te beschermen die hun religie wenste te verlaten. Vandaag blijkt dat de godsdienstvrijheid de religie (die gelovigen onderdrukt) beschermt.

Kijk maar eens in Belgie hoe die godsdienstvrijheid telkenmale bovenkomt waar gelovigen (aangestoken door de moskee) dan hun gelijk krijgen.
Of zoals hier een recente gebeurtenis plaatsnam? Joden nemen aanstoot aan pikante reclame. Ze bekladden de affiches (vandalisme). Ze doen dus schade aan een reclamebedrijf aan wat hierdoor verlies lijdt.
Sedert wanneer is de straat van joden alleen? Zij hebben geen recht om een wijk op te eisen, net zoals moslim dat niet hebben.

Wat heeft onze burgemeester (NVA) gedaan? In plaats van de joden aan te spreken op hun vandalisme, onze normen en waarden, plooit deze naar de wil van de joden en zet ze aan tafel met dat reclamebureau. De joden vergoeden vanaf heden het reclamebureau en er komt geen pikante reclame meer in jodenwijken.
Onze burgemeester enabelt hiermee dus vandalisme. Je moet maar geweld raadplegen en je krijgt je zin hier.
Ik vind ook niet dat gohjims hun besnijdenissen hoeven terug te betalen via de sociale zekerheid. Sterker nog, het is een aantasting op de fysieke integriteit. Men zou sowieso geen kinderen mogen besnijden. Punt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 09:29

Bruno schreef:Mortlach. Natuurlijk waren er mensen die dat wisten, maar niet de gewone bevolking he. Mijn hele punt hier net. Het is dus veel te kort door de bocht een bevolking te stigmatiseren. Een doorverwijzing naar een boek dat dit ook nergens beweert zal daar niets aan bijdragen.


Hoe weet jij wat dat boek beweert? Heb je het ondertussen gelezen of zo?

Indien dat boek wel iets over de Polen (als hele bevolking) schreef waaruit blijkt dat ze mede verantwoordelijk zijn aan de holocaust kan je dat ff concreet samenvatten.


Lees het lekker zelf maar. Ik heb werk en dus geen tijd om 200 pagina's met gedetaileerde gegevens voor je te gaan samenvatten.

Of moet ik mensen ook doorverwijzen naar boeken en mijn handjes er van aftrekken?


Dat zou al een stuk beter zijn dan enkel verwijzen naar wikipedia-artikeltjes waarvan je alleen de openingsalinea hebt gelezen.

Geef toch toe dat jij jezelf het ermee gemakkelijk maakt en mij moeilijk.


Ja, hèhè!

Dit is toch een discussieforum? Ik wil me gerust dieper in de materie verdiepen, maar dat kan je ook met het internet. En dan liefst ook geen pdf van duizend paginas waarvan je het relevante deel weigert samen te vatten. Ik kan alle boeken die ik las in een kleine tekst samenvatten. Bij u was het: "aanrader".


Oké, je wilt je dus NIET in de materie verdiepen. Het mag natuurlijk allemaal niet te veel moeite kosten… Ik vind het dieptriest dat je denkt dat je "via het internet" (lees: oppervlakkige wikipedia en sites van dubieuze afkomst) net zo veel kunt opsteken van een goed geresearched geschiedenisboek. Je bent zeker een Millenial?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 09:39

Het laatste "respect" dat ik voor je had eindigt hier.
Je staat naast Speedy en Irmo.

Ik heb me duidelijk verdiept en aangetoond dat dat boek niet schrijft wat Speedy beweerde. Je las het boek niet eens zelf of zou er wel meer over te vertellen heb.

Als ik niet meer op je reageer is dat niet omdat ik dat niet kan, maar niet langer wil.
Wil je alsnog antwoord? Wordt dan aub wat concreter en misleid me niet met boeken waar je geen woord uit kan nuanceren, laat staan samenvatten. Je ging zelfs in protest met de link die je zelf gaf. Ik ga mij hier niet langer aan prikkelen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor irmo » 24 apr 2018 10:03

Bruno schreef:Het laatste "respect" dat ik voor je had eindigt hier.
Je staat naast Speedy en Irmo.

Ik heb me duidelijk verdiept en aangetoond dat dat boek niet schrijft wat Speedy beweerde. Je las het boek niet eens zelf of zou er wel meer over te vertellen heb.

Als ik niet meer op je reageer is dat niet omdat ik dat niet kan, maar niet langer wil.
Wil je alsnog antwoord? Wordt dan aub wat concreter en misleid me niet met boeken waar je geen woord uit kan nuanceren, laat staan samenvatten. Je ging zelfs in protest met de link die je zelf gaf. Ik ga mij hier niet langer aan prikkelen.



Ik ook van jou lieverd <3. Je hebt je absoluut niet verdiept omdat je je denkbeelden niet durft te veranderen. Daar hebben ze therapie voor tegenwoordig, dat weet je he?

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 10:08

Waarom kom ik er dan wel uit met Coby maar niet met Mortlach? En waar is degene die het valselijk beweerde naartoe? Juist ja.

Polen droegen niet bij aan de holocaust. Verdiep je zelf eens en kom dan terug met een valide bron die deze absurde claim beweert.
Verwijt me je eigen tekortkomingen niet aub.

Mensen vals beschuldigingen, lezen wat er niet staat en naast de inhoud posten mag je ook eens onder het psychologisch vergrootglas nemen.
Laatst gewijzigd door Bruno op 24 apr 2018 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 11:09

Bruno schreef:Ik heb me duidelijk verdiept en aangetoond dat dat boek niet schrijft wat Speedy beweerde. Je las het boek niet eens zelf of zou er wel meer over te vertellen heb.


Hahaha, grapjas.

Als ik niet meer op je reageer is dat niet omdat ik dat niet kan, maar niet langer wil.
Wil je alsnog antwoord? Wordt dan aub wat concreter en misleid me niet met boeken waar je geen woord uit kan nuanceren, laat staan samenvatten. Je ging zelfs in protest met de link die je zelf gaf.


Omdat jij blijkbaar geen Engels kan. Had ik dat geweten, dan had ik een Nederlandse link voor je gezocht.

Ik ga mij hier niet langer aan prikkelen.


Dat betwijfel ik ten zeerste!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 11:16

Scroll eens pagina terug. Daar staan de Engelse citaten van wat jij eerder ontkende. Waar je mij verwijt geen Engels te kunnen, maar ik het wel degelijk correct vertaal. Daarbovenop, als er maar amper 1 valide bron was (of dat nu Nederlands, Engels, Duits of Frans is vormt hier geen probeem), dan had ik die al lang gekregen en zou je niet zo rond de pot draaien en naspartelen in ongelijk.

Kan de moderatie deze discussie over de holocaust aub verwijderen? Dan kunnen we naar wat relevant is terugkeren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 11:45

Ik vind het vooral bijzonder dat jij blijkbaar nog steeds niet doorhebt waar het om draait. Zegt iemand dat héél Polen (land) aan de holocaust meewerkte? Zegt iemand dat alle Polen (inwoners van dat land) meewerkten? Nee, uiteraard niet. Maar in jouw poging in te gaan tegen een stelling die niemand verdedigt, maak jij ervan dat er geen énkele Pool was die van de Holocaust wist. Dat is uiteraard pertinent absurd (zoals valt te lezen in [url=goo.gl/8khYKQ]dat boek[/url]

En blijkbaar mis je nog steeds de echte betekenis van het Engels dat je zelf citeert. :-)

Lees je eens in over het kamp Theresiënstad en het Rode Kruis. Komt in dat boek uitgebreid aan bod met citaten van overlevers. Maar nee, niemand wist ervan hoor!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 11:52

Ah draaien we ons kar? Lage manier je ongelijk toe te geven. Ja Speedy zei dat en jij ondersteunde hem met een boek dat het dus niet beweert.

Als het gros van de Duitsers niet van een holocaust wisten, waarom de Polen dan wel?

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 11:56

Speedy schreef:Meen je dat nou echt, dat je met een aspect komt? Zoek even lekker verder naar Bulgaren/Serviers/Slowaken/Polen/Oekrainers/etc die geholpen hebben om joden af te slachten.

Je haalt van alles erbij, maar allemaal losse kreten. Nu moeten we straks nog de Italianen geld gaan betalen voor hun fantastische bijdrage aan de beëindiging van de Tweede Wereldoorlog. Dat we in onze handjes mogen wrijven voor wat zij gedaan hebben .......

Deze claim dus.
Daarbij doet hij alsof de Serviërs met de nazis collaboreerden terwijl de meeste gewoon Albanezen vanuit Kosovo waren.

Hij benoemt een hele bevolking hier he.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 12:10

Bruno schreef:Ah draaien we ons kar? Lage manier je ongelijk toe te geven. Ja Speedy zei dat en jij ondersteunde hem met een boek dat het dus niet beweert.

Als het gros van de Duitsers niet van een holocaust wisten, waarom de Polen dan wel?


Nee, die mensen vroegen zich echt totaal niet af waarom al de huizen en bedrijven van Joden toch ineens leegstonden…
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Is de godsdienstvrijheid nog wel houdbaar?

Berichtdoor Bruno » 24 apr 2018 12:14

Mortlach schreef:Nee, die mensen vroegen zich echt totaal niet af waarom al de huizen en bedrijven van Joden toch ineens leegstonden…

Wellicht. We wisten allemaal dat joden opgepakt werden. Veelal in kampen geplaatst werden. Maar de holocaust kwam pas uit toen Rusland (of Amerika?) die kampen in Auschwitz ontdekten.

Van een genocide wist de gewone bevolking niet. Niet de Polen, niet de Vlaming, noch de Nederlander. Polen was trouwens aartsrivaal van nazi Duitsland. Hitler verafschuwde hun christelijke identiteit.
Laatst gewijzigd door Bruno op 24 apr 2018 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten