Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor hans0166 » 08 apr 2018 08:12

"anti', "racisme" ... de grens is vaak dun, maar net als in het dagelijks leven wordt de racisme vlag weer erg snel getrokken. Dat vind ik erg storend, want heel vaak is er toch een trigger die dit veroorzaakt.
Het belerende toontje wat vaak gebruikt wordt, niet alleen door bovengenoemd probleem, is zoiets. Het is nooit goed, kan altijd beter, en we 'vinden" altijd wel een tekstje of gewoontetje om iemand die het niet kent, of anders denkt, aan de kant te zetten, of door sommige betweters zelfs als ongelovigen en ketters neer te zetten.

Waarom zou dit niet mogen, terwijl andere Christenen, als orthodoxen, katholieken of andere religies wel in ieder topic waar die ter sprake komen gebashed worden? Ook die mensen worden daar gewoon geboren, opgevoed, opgeleid, en dénken net als de reformatorische rechters hier, het recht en waarheid aan hun kant te hebben.

Specificeren op één bevolkingsgroep maakt jezelf tot degene die het onderscheid maakt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 09 apr 2018 13:42

dalethvav schreef:Met plaatsvervangende schaamte lees ik het topic "Joodse spijtoptanten, goed of fout?" mee.
Ik weet dat er op refoweb oprechte, integere messiasbelijdende Joden posten. Hoe moeten die zich voelen bij het lezen van dergelijke antisemitische en soms godslasterlijke posts?

Tenenkrommend en beschamend inderdaad!

Er is veel te veel vrijheid hier. Ik erger me ook aan de denigrerende opmerkingen die sommigen hier met grote regelmaat menen te moeten maken over de rechterflank van onze gezindte.
Ik denk dat de moderatie er onderhand immuun voor is geworden, maar voor sommige forummers een terugkerende pijn, weet ik, en daarom het forum verlaten.

Stop eens met die denigrerende opmerkingen alsjeblieft!
dalethvav schreef:Om meer gereutel te voorkomen schrijf ik op voorhand alvast dat ik hier verder niet meer op zal reageren. 't Is meer een protest over een topic dat mij zeer veel pijn heeft gedaan. Daar wil ik het bij laten.

Ik begrijp het!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor pindas83 » 09 apr 2018 19:28

Chaya schreef:Tenenkrommend en beschamend inderdaad!

Er is veel te veel vrijheid hier. Ik erger me ook aan de denigrerende opmerkingen die sommigen hier met grote regelmaat menen te moeten maken over de rechterflank van onze gezindte.
Ik denk dat de moderatie er onderhand immuun voor is geworden, maar voor sommige forummers een terugkerende pijn, weet ik, en daarom het forum verlaten.

Stop eens met die denigrerende opmerkingen alsjeblieft!

Ik begrijp het!


Ik begrijp het wat minder goed.
Als het om mensen gaat die het joodse geloof aanhangen (judaisme?) springt iedereen ineens in een soort kramp en er mogen geen kritische punten worden gemaakt.
Als men beweert dat de paus niet deugt heeft alleen Yoshi er moeite mee :wink:

Je bent toch niet direct een anti-semiet als je aankaart dat het joodse geloof niet zo veel op heeft met Christus? En volgens die man in het filmpje is dat nog zwak uitgedrukt, en hij zal heus niet de enige zijn.

Ik heb niet het idee gekregen dat mohamed het over Joden alszijnde bevolkingsgroep heeft gehad maar veel meer als aanhangers van het ‘joodse’ geloof.
Moet men daar dan zo verbolgen en gekwetst over zijn? Iets minder overgevoelig mag ook wel, is mijn bescheiden mening.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor naamloos » 10 apr 2018 09:11

Chaya schreef:Er is veel te veel vrijheid hier. Ik erger me ook aan de denigrerende opmerkingen die sommigen hier met grote regelmaat menen te moeten maken over de rechterflank van onze gezindte.
Ik denk dat de moderatie er onderhand immuun voor is geworden, maar voor sommige forummers een terugkerende pijn, weet ik, en daarom het forum verlaten.

Stop eens met die denigrerende opmerkingen alsjeblieft!
Splinter, balk, pot en ketel!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 10 apr 2018 09:31

Chaya schreef:Tenenkrommend en beschamend inderdaad!

Er is veel te veel vrijheid hier. Ik erger me ook aan de denigrerende opmerkingen die sommigen hier met grote regelmaat menen te moeten maken over de rechterflank van onze gezindte.
Ik denk dat de moderatie er onderhand immuun voor is geworden, maar voor sommige forummers een terugkerende pijn, weet ik, en daarom het forum verlaten.

Stop eens met die denigrerende opmerkingen alsjeblieft!

Ik begrijp het!



Achgossie. Want de christenen op dit forum hebben toch ook zoveel respect voor mensen die anders denken. Maar niet heus. Jammer he, dat je dat terugkrijgt?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 11:25

irmo schreef:Achgossie. Want de christenen op dit forum hebben toch ook zoveel respect voor mensen die anders denken. Maar niet heus. Jammer he, dat je dat terugkrijgt?

Ik denk eerder andersom. Dit is een christelijk forum, althans zo zou het moeten zijn en andersdenkenden die hier komen hebben vaak geen respect.En lokken uit.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 10 apr 2018 11:53

Johan100 schreef:Ik denk eerder andersom. Dit is een christelijk forum, althans zo zou het moeten zijn en andersdenkenden die hier komen hebben vaak geen respect.En lokken uit.


Zou moeten zijn ja. Dat zeg je heel goed. Ik zie het er weinig aan af. En dat uitlokken valt wel mee hoor.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Johan100 » 10 apr 2018 11:55

irmo schreef:Zou moeten zijn ja. Dat zeg je heel goed. Ik zie het er weinig aan af. En dat uitlokken valt wel mee hoor.

Komt deels doordat er weinig christenen actief zijn hier. En mensen zoals jou wel :wink:
En doordat er bijna niet gemodereerd wordt op onchristelijke zaken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor blijblij » 10 apr 2018 12:38

Censuur over GGiN Opheusden?

Yoshi

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Yoshi » 10 apr 2018 12:39

Spijtig dat misstanden binnen een gereformeerde kerk hier schijnbaar niet besproken kunnen worden. Ervaring leert namelijk dat het openlijk bespreken van misstanden ervoor zorgt dat het minder vaak voorkomt. Wil men deze misstanden in stand houden?

Vreemd ook dat misstanden binnen andere kerken en geloven wel uitgebreid besproken mogen worden op ditzelfde forum.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2018 12:43

irmo schreef:Achgossie. Want de christenen op dit forum hebben toch ook zoveel respect voor mensen die anders denken. Maar niet heus. Jammer he, dat je dat terugkrijgt?

Eerst eens goed lezen irmo, voordat je je bastaardvloek hier neerzet. Ik viel Dalethvav bij, die zijn terechte teleurstelling uitsprak over het topic Joodse spijtoptanten!
Ik heb voor iedereen respect hier, maar niet voor de eventuele dwaalleer of onzin die ze hier uitkramen. Een cruciaal verschil!
Yoshi schreef:Spijtig dat misstanden binnen een gereformeerde kerk hier schijnbaar niet besproken kunnen worden.

Dat kan wel, maar niet op het boulevardpers-gehalte dat het vaak heeft, omdat men maar ergens een klok heeft horen luiden. Of in dit geval: een fluit heeft horen spelen.
De enigen die er echt iets over kunnen zeggen, zijn de mensen uit die gemeente en de betrokkenen.
De anderen hebben het van horen zeggen en dan liegt men veel, aldus het spreekwoord.

Denk je eens in, dat zij hier gaan lezen en dan de leugens of de halve waarheden moeten lezen. Is dat christelijk?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor irmo » 10 apr 2018 13:07

Chaya schreef:Eerst eens goed lezen irmo, voordat je je bastaardvloek hier neerzet. Ik viel Dalethvav bij, die zijn terechte teleurstelling uitsprak over het topic Joodse spijtoptanten!
Ik heb voor iedereen respect hier, maar niet voor de eventuele dwaalleer of onzin die ze hier uitkramen. Een cruciaal verschil!


Met mijn ogen is niks mis, dank je. En je sprak wel degelijk een algemeen oordeel uit.

Chaya schreef:Dat kan wel, maar niet op het boulevardpers-gehalte dat het vaak heeft, omdat men maar ergens een klok heeft horen luiden. Of in dit geval: een fluit heeft horen spelen.
De enigen die er echt iets over kunnen zeggen, zijn de mensen uit die gemeente en de betrokkenen.
De anderen hebben het van horen zeggen en dan liegt men veel, aldus het spreekwoord.

Denk je eens in, dat zij hier gaan lezen en dan de leugens of de halve waarheden moeten lezen. Is dat christelijk?


Dit ben ik dan wel weer met je eens.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2018 13:13

irmo schreef:Met mijn ogen is niks mis, dank je. En je sprak wel degelijk een algemeen oordeel uit.

Zie roodgemaakte woord!
Chaya schreef:Er is veel te veel vrijheid hier. Ik erger me ook aan de denigrerende opmerkingen die sommigen hier met grote regelmaat menen te moeten maken over de rechterflank van onze gezindte.

Ik tel de laatste dagen er al weer meer dan gemiddeld.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor lekkerbek » 10 apr 2018 13:29

Yoshi ik ben er een groot voorstander van dat incestdaders gepakt moeten worden! Maar niet op deze manier, dat iemand voor een blauwe maandag op t forum komt, even uit de doeken doet wat in zijn beleving aan de orde is in zijn gemeente en op een forum waar meer onchristelijken zijn dan christelijke leden alles even neerzet. Ongetwijfeld een half verhaal of misschien een vijfde verhaal, t zal helaas meerdere kanten hebben. Natuurlijk moet er groot onderzoek naar gedaan worden maar wij hadden hier niet vanaf hoeven te weten. Er zal weer gespot worden door de wereld, en satan lacht weer het hardst!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor coby6 » 10 apr 2018 13:37

Chaya schreef:Eerst eens goed lezen irmo, voordat je je bastaardvloek hier neerzet. Ik viel Dalethvav bij, die zijn terechte teleurstelling uitsprak over het topic Joodse spijtoptanten!
Ik heb voor iedereen respect hier, maar niet voor de eventuele dwaalleer of onzin die ze hier uitkramen. Een cruciaal verschil!

Dat kan wel, maar niet op het boulevardpers-gehalte dat het vaak heeft, omdat men maar ergens een klok heeft horen luiden. Of in dit geval: een fluit heeft horen spelen.
De enigen die er echt iets over kunnen zeggen, zijn de mensen uit die gemeente en de betrokkenen.
De anderen hebben het van horen zeggen en dan liegt men veel, aldus het spreekwoord.

Denk je eens in, dat zij hier gaan lezen en dan de leugens of de halve waarheden moeten lezen. Is dat christelijk?

Die man is een betrokkene die moet zwijgen of zijn ruiten liggen eruit. Het komt toch wel openbaar. Als men niet maar de gemeente luistert komt het in de krant, net als bij die Amerikaanse voorgangers destijds.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten