Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 15 mar 2018 10:08

"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 09 apr 2018 08:06

Aan de grens met Gaza wappert deze vlag:
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 09 apr 2018 16:29

elbert schreef:Aan de grens met Gaza wappert deze vlag:
Afbeelding

Vreselijk. Het gaat weer lekker in/bij Israel; https://www.ad.nl/buitenland/tientallen ... ~a474cdae/

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 09 apr 2018 20:45

Ik ben nooit zo pro-israël geweest

Ook las ik in een krantenstuk, dat als een Israëlische soldaat op Palestijnen schiet dat het een daad is van verdediging
en als een Palestijnse jongen met stenen gooit naar Israëlische soldaten dan noemt men dat een terreurdaad.
Dat klopt natuurlijk ook van geen kant.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 09 apr 2018 22:36

Geytenbeekje schreef:Ik ben nooit zo pro-israël geweest

Ook las ik in een krantenstuk, dat als een Israëlische soldaat op Palestijnen schiet dat het een daad is van verdediging
en als een Palestijnse jongen met stenen gooit naar Israëlische soldaten dan noemt men dat een terreurdaad.
Dat klopt natuurlijk ook van geen kant.

Geef even een bron/letterlijk citaat, dan weten we uit welke hoek het komt en hoe het exact weergegeven wordt.

Als 20.000 tot 30.000 door de terreurorganisatie Hamas opgefokte Palestijnen met zelfgemaakte explosieven (soms gedwongen) de grens over jaagt om de boel in Israël te verzieken tijdens Pesach, dan heeft het verdedigingsleger van de staat Israël het volste recht om na heel, heel veel waarschuwingen om dit niet te doen, het volste recht om zijn burgers te verdedigen. Overigens zijn de meeste doden die te betreuren zijn op de een of andere manier lid van of gelinkt aan Hamas. Wellicht een klein maar niet onbelangrijk detail.
Nog een klein maar niet onbelangrijk detail: Er wordt door de Palestijnen niet met kiezelsteentjes gegooid hoor, er worden met grote katapulten kilo's zware stenen richting het IDF geschoten. Dat zijn echt wel dodelijke wapens waartegen je je mag verdedigen.
En, tienduizend autobanden verbranden die het milieu verpesten, is dat normaal dan? Als dat aan de rand van jouw dorp gebeurt en de rook trekt over het gebied heen waar jij woont heb je dan ook het liefst dat de politie met de armen over elkaar blijft staan?
Tenslotte, als de Palestijnen zich gewoon gedeist houden zal er door het IDF geen schot gelost worden.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 13 apr 2018 17:27

Ik heb het ergens gelezen. (Groene Amsterdammer)

Heb je de filmpje gezien van de Israëliër die juicht wanneer hij een doel treft ?

Maar misschien komt het ook omdat ik niet geloof dat alle joden bekeerd worden en daarom niet helemaal voor Israël ga.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 13 apr 2018 19:27

Het is ook apart dat de Gazastrook opgeëist is door Hamas. Vervolgens heeft Israël een duidelijke grens getrokken en nu willen ze de grens oversteken naar een land dat ze niet willen erkennen en eisen ze grind op. Grond die door de Israëliërs is gekocht. Om maar niet te spreken over de enorme milieuvervuiling waar niemand zich druk overmaakt.

Oh ja, zijn we het gejuich van de Palestijnen vergeten toen Joodse kinderen vermoord werden door Een Palestijn met een mes...
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 16 apr 2018 15:38

https://www.instagram.com/p/BholbkYHUxd ... nderstaaij

Het Joodse volkslied vertolkt door Urker meisjes.
Ik vind het ontroerend.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 19 apr 2018 14:28

Vandaag, 5 ijar, jom ha'atsmaoet.

Afbeelding
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 30 apr 2018 07:45

Opmerkelijk. Saoedische kroonprins: "de Palestijnen moeten vrede sluiten en anders hun mond houden".
Bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 30 apr 2018 08:00

Overigens gaan de bombardementen op Iraanse doelen in Syrië gewoon door. Vannacht zijn er mogelijk 26 doden gevallen bij een aanval op een aantal munitieopslagplaatsen bij Homs. Volgens sommige media zit Israël erachter, volgens andere de Amerikanen. In elk geval wordt niet geduld dat de Iraniërs wapens en troepen naar Syrië verplaatsen.
Er kwamen woedende reacties uit Iran toen een paar weken geleden 7 Iraanse soldaten omkwamen bij een aanval op de T4 basis in Syrië. Deze aanval lijkt veel groter, met veel meer slachtoffers. Het gevaar van een ernstig conflict wordt hiermee mogelijk groter, tenzij Iran zich realiseert dat verder gaan op deze weg veel gaat kosten.
Bron
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 30 apr 2018 08:53

Als Iran toestemming geeft van de syriesche regering mag het militaire aanwezigheid hebben in Syrië. Dat Israel overgaat tot militair ingrijpen in een soeverein land is een oorlogshandelingen en daarmee uitlokking van een oorlog. Dat geeft Syrië en haar bondgenoten het recht om terug te slaan. Hoe vervelend ook.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor henkie » 30 apr 2018 09:08

Vast wel. Maar met die instelling hadden ze dit jaar het 70-jarig bestaan niet gevierd.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 30 apr 2018 09:21

henkie schreef:Vast wel. Maar met die instelling hadden ze dit jaar het 70-jarig bestaan niet gevierd.

Met de huidige instelling zullen ze de 140 zeker niet vieren.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 16:49

elbert schreef:Opmerkelijk. Saoedische kroonprins: "de Palestijnen moeten vrede sluiten en anders hun mond houden".
Bron


De kroonprins heeft met Iran een grotere vijand dan Israel, dus zo opvallend is zijn opmerking ook niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten