Johan100 schreef:Beste,
Ga naar de Heere Jezus toe en laat je leiden door Zijn Geest. Vraag om de Heilige Geest, alleen zo kan je tot eer van God leven.
Alleen Hij kan je afhelpen van zondige, ongezonde behoeften die niet tot eer van God zijn en Hij kan en wil je vrij maken in Christus van de slavernij der zonde. En neem niet alle reacties serieus, er 'loopt' hier van alles rond op refoweb.
Marnix schreef:
Toch even serieus hier op verder gaan. Johan100, waar zit precies het probleem? Seks hebben is op zich niet zondig (daar kan je je vast in vinden) en samen daarvan genieten ook niet (ben je het vast ook wel mee eens) maar wat is dan de zonde? De outfits? Je aantrekkelijk kleden voor de ander (of het nou lingerie is of een outfit) lijkt me toch ook niet zo'n punt?
Vernederd vind ik zelf nog wel wat lastiger (omdat dat volgens mij een stuk verder gaat dan dat de een een leidende of commanderende rol heeft en de ander juist een wat meer "slaafse" rol. Het blijft natuurlijk wel een rollenspel waarbij beiden zich als het goed is totaal niet gekwetst voelen en als beiden op die manier van seks genieten denk ik niet dat dat verkeerd is, hoewel ik denk dat je er ook te ver in kan gaan en het niet meer goed is. Maar nogmaals, waar zit precies je moeite?
Allereerst wil ik even zeggen dat ik met mijn laatste opmerking bedoelde dat waarschijnlijk tegen de verwachting in van topicstarter/vraagsteller, terwijl hij zijn gedrag als een probleem ervaart, gelijk dit gedrag gestimuleerd wordt.
Daarvoor komt vraagsteller niet op een reformatorisch forum. Je zou dan verwachten dat er serieus met zijn probleem omgegaan wordt, maar het tegendeel blijkt waar te zijn. Ik wil hem er even op attenderen dat hier van alles 'rondloopt'.
Dan jouw opmerkingen. Vraagsteller zit met een probleem en komt hier niet zomaar om zijn vraag voor te leggen, hij geeft aan dat hij heel opgewonden raakt van meisjes kostuums of thema pakjes. Het lijkt zijn leven te beheersen. Verder geeft hij aan dat hij heel opgewonden raakt van meesteres outfits (sm?) en uitdagende kleding. Uitdagende kleding stimuleren zondige gedachten, gedachten die niet bij God brengen, maar ervan af en verzoeken het zondige vlees. Hij wordt beheerst door deze kledij en als je beheerst wordt door iets wil dat zeggen dat je een slaaf bent daarvan.
Hij is blij als zijn vriendin het af en toe aan wilt trekken en anders heeft hij de drang om het zelf aan te trekken. Een jongeman in meisjeskledij.
Opgewonden om vernederd te worden, dan zit er iets psychisch en geestelijk niet helemaal goed. Hier zitten zondige lusten achter.
Dit bedoelt de Heere Jezus niet hoor, als Hij zegt, 'vernedert uzelf en u zal verhoogt worden'.
Vraagsteller geeft aan dat zijn gedrag niet juist is, en weet dat dit niet normale zaken zijn. Hij heeft er last van en lijkt er onder te lijden.
Over invoelingsvermogen gesproken.
En dan wordt het vervolgens even flink gestimuleerd op een reformatorisch forum.
En moet ik op een reformatorisch forum mijn reactie gaan uitleggen. Men verstaat het niet.
Ik geef liever eerlijk aan dat we van nature slaven van de zonde zijn en dat de Heilige Geest ons kan vrijmaken van alles wat ons knelt en van de macht der zonde. Het heersen van de zonde. En dat we alleen zo tot eer van God kunnen leven. We moeten in Christus zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.