Islam in het Katholieke onderwijs

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 12 mar 2018 11:19


Het jodendom ontkend ook dat Jezus Christus de Messias is. Komt op hetzelfde neer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Arco » 12 mar 2018 15:55

Yoshi schreef:Het jodendom ontkend ook dat Jezus Christus de Messias is. Komt op hetzelfde neer.


Moet ik de volgende keer ook alle andere groeperingen noemen die iets ontkennen? Het punt is dat de tekst op de Rotskoepel bedoeld is om de provoceren. Dat heb ik nog niet gezien bij een synagoge.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 12 mar 2018 17:26

Arco schreef:Moet ik de volgende keer ook alle andere groeperingen noemen die iets ontkennen?

Gezien de hang naar het jodendom bij enkele christenen is het zeker handig om voor de volledigheid te melden.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Arco » 14 mar 2018 12:07

Yoshi schreef:Gezien de hang naar het jodendom bij enkele christenen is het zeker handig om voor de volledigheid te melden.


Wilt u dit mij nu aanmeten? Moet ik bij elke reactie een disclaimer plaatsen? Wil jij dat ook voor jezelf doen? Of zullen we gewoon inhoudelijk reageren op de berichten, zonder persé elkaar de maat te nemen?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 16 mar 2018 10:44

Ik had de onderstaande post in het verkeerde onderwerp geplaatst. Ja, de dag was nog vroeg en mijn koffie moest nog inwerken. Sorry.

Voor mij is christen zijn voorbereiden op de komst van Jezus.
Hij heeft daarbij waarschuwingen gegeven en signalen die het einde der tijden zouden inluiden.
Als ik eens naar de signalen rond mij heen kijk, de bijbel voorschreef dit.
We worden ook massaal misleid en de islam is daar een belangijk onderdeel in.

Je kan de islam niet rijmen met het christendom, dus katholieke scholen zouden geen islam dienen te onderwijzen. Indien zij daar toch wensen over te onderwijzen, dan dient men na te gaan hoe dit synchroon met de bijbel verloopt. Niet de bijbel loochenen omdat andere daar aanstoot zouden geven. Ze zijn in ONZE landen komen wonen, wij niet daar. Wij moeten ons dus helemaal niet aanpassen, hoe klein de wereld ook is. Iedereen kan zijn slag vinden en hoeft die slag niet naar hier te importeren. Onze kinderen verdienen beter.
Mohammed was geen profeet, maar een krijgsheer die zijn religie door koppen afhakken, onderdrukking door angst vespreid heeft.
Jezus’ volgelingen vonden de dood voor hun geloof, zij hebben de dood ontvangen en de linkerwang gekeerd alvorens dit geloof nog maar naar de oppervlakte kon verschijnen. Het zijn mensen die Jezus’ woord vervolgden die de gelovigen vermoorden en niet andersom. Daarbovenop schrijft de koran een dhimmiestatus voor tegenover christenen. Het verheft zich boven alle andere religies en rechtvaardigt moord tegenover andersdenkenden, homofielen en het tolereert zelfs (seks)slavernij. De hadith schrijft een totale genocide voor joden voor. We willen dat Hitler zich nooit herhaald, maar importeren wel de enigste cultuur die daar openhartig met collaboreerde tegen de joden en quasi een identiek agenda deelt.

Jezus leerde de linkerwang te keren en je vijand lief te hebben.
Mohammed leert in de aanval te gaan en al wie niet moslim is te onderdrukken of vermoorden. Zelfs het leven van een vrouwelijke moslim is 4x minder waard dan dat van een moslim man.
Maar we leren tussendoor wel gelijkheid aan. De inconsequenties in de samenleving maken mij soms gek :)

Dat deze waanzin onze schoolbanken bereikt heeft laat zien hoe ver heen we zijn.
Ik zou al bijna jeunen naar een nieuwe kruistocht. Maar misschien is de godsdienstvrijheid afschaffen een brug minder ver.

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 16 mar 2018 16:08

Bruno schreef:Ik had de onderstaande post in het verkeerde onderwerp geplaatst. Ja, de dag was nog vroeg en mijn koffie moest nog inwerken. Sorry.

Voor mij is christen zijn voorbereiden op de komst van Jezus.
Hij heeft daarbij waarschuwingen gegeven en signalen die het einde der tijden zouden inluiden.
Als ik eens naar de signalen rond mij heen kijk, de bijbel voorschreef dit.
We worden ook massaal misleid en de islam is daar een belangijk onderdeel in.

Dat je die mening had was inmiddels al wel duidelijk. :wink:
Je kan de islam niet rijmen met het christendom, dus katholieke scholen zouden geen islam dienen te onderwijzen. Indien zij daar toch wensen over te onderwijzen, dan dient men na te gaan hoe dit synchroon met de bijbel verloopt. Niet de bijbel loochenen omdat andere daar aanstoot zouden geven. Ze zijn in ONZE landen komen wonen, wij niet daar. Wij moeten ons dus helemaal niet aanpassen, hoe klein de wereld ook is. Iedereen kan zijn slag vinden en hoeft die slag niet naar hier te importeren. Onze kinderen verdienen beter.
Mohammed was geen profeet, maar een krijgsheer die zijn religie door koppen afhakken, onderdrukking door angst vespreid heeft.
Jezus’ volgelingen vonden de dood voor hun geloof, zij hebben de dood ontvangen en de linkerwang gekeerd alvorens dit geloof nog maar naar de oppervlakte kon verschijnen. Het zijn mensen die Jezus’ woord vervolgden die de gelovigen vermoorden en niet andersom. Daarbovenop schrijft de koran een dhimmiestatus voor tegenover christenen. Het verheft zich boven alle andere religies en rechtvaardigt moord tegenover andersdenkenden, homofielen en het tolereert zelfs (seks)slavernij. De hadith schrijft een totale genocide voor joden voor. We willen dat Hitler zich nooit herhaald, maar importeren wel de enigste cultuur die daar openhartig met collaboreerde tegen de joden en quasi een identiek agenda deelt.

Jezus leerde de linkerwang te keren en je vijand lief te hebben.
Mohammed leert in de aanval te gaan en al wie niet moslim is te onderdrukken of vermoorden. Zelfs het leven van een vrouwelijke moslim is 4x minder waard dan dat van een moslim man.
Maar we leren tussendoor wel gelijkheid aan. De inconsequenties in de samenleving maken mij soms gek :)

Dat deze waanzin onze schoolbanken bereikt heeft laat zien hoe ver heen we zijn.
Ik zou al bijna jeunen naar een nieuwe kruistocht. Maar misschien is de godsdienstvrijheid afschaffen een brug minder ver.

En behalve steen en been klagen op dit forum, wat heb je concreet al voor stappen ondernomen in het echte leven om je dochter te onderwijzen en om de basisschool een ander inzicht te geven?

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 19 mar 2018 11:42

Wat heb ik gedaan? Ik heb daar een openlijke disucssie over gevoerd met volwassen mensen. Mensen met een beter relativeringsvermogen dan mij. Daaruit heb ik besloten mijn dochter niet op te zadelen met discussies die volwassen mensen voeren. Ik ga haar schooltijd ook niet beinvloeden door mijn overtuigingen daar te gaan verkondigen.

Wel heb ik haar meegegeven dat godsdienst niet correct aangeleerd wordt en dat de geschiedenis een weergave van de winnaar is. Er zijn altijd meer dan 2 kanten aan 1 verhaal. Het is aan haar haar waarheid te zoeken.
Ze mag van mijn part een onvoldoende op godsdienst halen. Ik heb haar gezegd dat godsienst niet langer belangrijk is en ze haar aandacht beter schenkt aan wereldorganisatie, wiskunde en taal.
Mijn kinderen zijn godsdienst af. Ik zal hen op latere leeftijd ook bewust maken met de kerkelijke geschiedenis en hoop hierbij dat ze zichzelf laten ontdopen. Ik zal dit niet opdringen. Ikzelf ben ontdoopt en wil niets met de katholieke kerk meer te maken hebben. De Kerk heeft zichzelf verzoend met de anti christ.

Ik ga mezelf ook niet in de kijker plaatsen als een islamofoob persoon. Maar met mijn echte voor- en achternaam ijveren voor een complete afschaffing van de godsdienstvrijheid.
Staat en Kerk scheiden was duidelijk niet voldoende. Weg met alle religies, naar de privésfeer ermee en infecteer jonge geesten hun rationeel verstand niet langer met godsdienstwaanzin.
Onze waarden, onze normen, onze wetten! Wetten passen zich gedurig aan en het is nu tijd onze wet aan te passen op deze tijden. De godsdienstvrijheid heeft haar einddatum bereikt en is aan het bederven.

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 19 mar 2018 17:25

Bruno schreef:Wat heb ik gedaan? Ik heb daar een openlijke disucssie over gevoerd met volwassen mensen. Mensen met een beter relativeringsvermogen dan mij. Daaruit heb ik besloten mijn dochter niet op te zadelen met discussies die volwassen mensen voeren. Ik ga haar schooltijd ook niet beinvloeden door mijn overtuigingen daar te gaan verkondigen.

Prima keuze. Je kan overigens best in overleg met de school treden zonder je dochter haar schooltijd daarmee te beïnvloeden.
Wel heb ik haar meegegeven dat godsdienst niet correct aangeleerd wordt en dat de geschiedenis een weergave van de winnaar is. Er zijn altijd meer dan 2 kanten aan 1 verhaal. Het is aan haar haar waarheid te zoeken.
Ze mag van mijn part een onvoldoende op godsdienst halen. Ik heb haar gezegd dat godsienst niet langer belangrijk is en ze haar aandacht beter schenkt aan wereldorganisatie, wiskunde en taal.
Mijn kinderen zijn godsdienst af. Ik zal hen op latere leeftijd ook bewust maken met de kerkelijke geschiedenis en hoop hierbij dat ze zichzelf laten ontdopen. Ik zal dit niet opdringen. Ikzelf ben ontdoopt en wil niets met de katholieke kerk meer te maken hebben. De Kerk heeft zichzelf verzoend met de anti christ.

Of je kinderen godsdienst af zijn of niet daar heb je verder weinig over te zeggen. Dat zal later hun eigen keuze zijn. Je mening over de katholieke kerk is prima, wel heel bijzonder dan om je kinderen op een katholieke school te laten onderwijzen. Wat meer dankbaarheid zou je sieren. Overigens wel bijzonder dat je de katholieke kerk de/een anti christ noemt terwijl jezelf nu verkondigd een satanistisch ritueel te hebben ondergaan. Hoe serieus moet ik je uitspraken dan nog nemen? Ik maak me eigenlijk nu eerder zorgen over jouw geestelijke gezondheid.
Ik ga mezelf ook niet in de kijker plaatsen als een islamofoob persoon. Maar met mijn echte voor- en achternaam ijveren voor een complete afschaffing van de godsdienstvrijheid.
Staat en Kerk scheiden was duidelijk niet voldoende. Weg met alle religies, naar de privésfeer ermee en infecteer jonge geesten hun rationeel verstand niet langer met godsdienstwaanzin.
Onze waarden, onze normen, onze wetten! Wetten passen zich gedurig aan en het is nu tijd onze wet aan te passen op deze tijden. De godsdienstvrijheid heeft haar einddatum bereikt en is aan het bederven.

Je hebt jezelf hier al als islamofoob persoon gepresenteerd en aan deze laatste alinea te zien ook als een antichrist. Hartelijk dank voor je openheid en weet dat de deur van de Kerk altijd op een kier blijft staan, zelfs als je hem zelf heel hard dicht hebt gegooid.

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 19 mar 2018 20:00

Ik heb niet gezegd dat de kerk de anti christ is. Ze heeft haar verzoend met anti christelijke waarden. Groot verschil.

Ik ben dankbaar voor de mensen die in het verleden hard gearbeid hebben ons vrije westen op te bouwen. Maar ik verafschuw zij die het naar de knoppen slagen en het vaticaan is hierin geen onschuldige.
Zij vertegenwoordigen mijn normen en waarden niet langer.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Arco » 20 mar 2018 09:20

Yoshi schreef:Je hebt jezelf hier al als islamofoob persoon gepresenteerd


[-X Dit is niet netjes, beste Yoshi. Iemand labelen met "islamofoob", dat is geen toonbeeld van naastenliefde. Kom dan met feiten die de stellingen van dhr. Bruno ondermijnen, dan krijg je een zuivere discussie, niet als je gaat labelen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Bruno

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Bruno » 20 mar 2018 11:25

Islamofoob heeft haar waarde verloren. Net als alle andere labels die men ooit trachtte te gebruiken om mensen het zwijgen op te leggen.

Ik ben geen islamofoob. Een fobie wil zeggen dat je iets schuwt/vreest zonder dat daar een directe aanleiding toe is.
Wie zegt dat er vandaag geen aanleiding is heeft volgens mij geen directe connectie met onze samenleving.
Ik leef en woon natuurlijk niet in Nederland. Ik woon in een regio waar de meerderheid uit moslims bestaat. De meeste leven met ons in vrede, uiterlijk. Toch is er achter de schermen veel veranderd waar wij als kind niet mee geconfronteerd werden. Het lijkt me sterk dat onze kinderen op de islam geassimileerd worden en volgelingen van de islam niet op Europese normen en waarden. Ook kunnen onze kinderen niet meer veilig uitgaan in de grootstad. Nederlandse meisjes zijn hier afgelopen maand slachtoffer geworden van een groepsverkrachting. Dat waren (misschien) geen moslims (misschien wel), maar migranten die binnenstroomden door een laks migratiebeleid. Mijn dochters zullen dan ook nooit mogen uitgaan in de stad en de tijd beleven die ik als jeugd beleefde.
We zijn alle rede voorbij in deze samenleving en het westen valt van onder ons kont weg, maar niemand mag er aan vasthouden zonder gelabeld te worden.

Wat is dan de werkelijke juiste interpretatie van gelijk welk religie? Die is er niet, dat is een utopie om achterna te gaan. Tenzij je een eeuwigdurende discussie wenst te voeren.
Daarom ben ik dus voorstander om de godsdienstvrijheid af te schaffen. De universele mensenrechten beschermen het individu veel beter dan godsdienst.

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2018 16:50

Arco schreef:[-X Dit is niet netjes, beste Yoshi. Iemand labelen met "islamofoob", dat is geen toonbeeld van naastenliefde. Kom dan met feiten die de stellingen van dhr. Bruno ondermijnen, dan krijg je een zuivere discussie, niet als je gaat labelen.

Je kan vrij onmogelijk tot een andere conclusie komen als je zijn bijdragen in dit topic en het godsdienstvrijheid topic lees. Het is geen toonbeeld van naastenliefde om extremisme te bedekken en de extremist er niet op te wijzen dat hij de realiteit uit het oog verloren heeft.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor irmo » 20 mar 2018 17:05

Yoshi schreef:Prima keuze. Je kan overigens best in overleg met de school treden zonder je dochter haar schooltijd daarmee te beïnvloeden.

Of je kinderen godsdienst af zijn of niet daar heb je verder weinig over te zeggen. Dat zal later hun eigen keuze zijn. Je mening over de katholieke kerk is prima, wel heel bijzonder dan om je kinderen op een katholieke school te laten onderwijzen. Wat meer dankbaarheid zou je sieren. Overigens wel bijzonder dat je de katholieke kerk de/een anti christ noemt terwijl jezelf nu verkondigd een satanistisch ritueel te hebben ondergaan. Hoe serieus moet ik je uitspraken dan nog nemen? Ik maak me eigenlijk nu eerder zorgen over jouw geestelijke gezondheid.

Je hebt jezelf hier al als islamofoob persoon gepresenteerd en aan deze laatste alinea te zien ook als een antichrist. Hartelijk dank voor je openheid en weet dat de deur van de Kerk altijd op een kier blijft staan, zelfs als je hem zelf heel hard dicht hebt gegooid.


Sinds wanneer hebben wij iets te maken met dit soort rare rituelen? Hou je afvalligen lekker bij je aub.

Yoshi

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor Yoshi » 20 mar 2018 17:09

irmo schreef:Sinds wanneer hebben wij iets te maken met dit soort rare rituelen? Hou je afvalligen lekker bij je aub.

Je citeert de verkeerde. :)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Islam in het Katholieke onderwijs

Berichtdoor irmo » 20 mar 2018 17:11

Bruno schreef:Wat heb ik gedaan? Ik heb daar een openlijke disucssie over gevoerd met volwassen mensen. Mensen met een beter relativeringsvermogen dan mij. Daaruit heb ik besloten mijn dochter niet op te zadelen met discussies die volwassen mensen voeren. Ik ga haar schooltijd ook niet beinvloeden door mijn overtuigingen daar te gaan verkondigen.

Dan ik. Leer schrijven aub.

Wel heb ik haar meegegeven dat godsdienst niet correct aangeleerd wordt en dat de geschiedenis een weergave van de winnaar is. Er zijn altijd meer dan 2 kanten aan 1 verhaal. Het is aan haar haar waarheid te zoeken.
Ze mag van mijn part een onvoldoende op godsdienst halen. Ik heb haar gezegd dat godsdienst niet langer belangrijk is en ze haar aandacht beter schenkt aan wereldorganisatie, wiskunde en taal.

Je bedoelt, het gaat niet zoals jij het wil en dus vindt je het onwaar.

Mijn kinderen zijn godsdienst af. Ik zal hen op latere leeftijd ook bewust maken met de kerkelijke geschiedenis en hoop hierbij dat ze zichzelf laten ontdopen. Ik zal dit niet opdringen. Ikzelf ben ontdoopt en wil niets met de katholieke kerk meer te maken hebben. De Kerk heeft zichzelf verzoend met de anti christ.

Als je niks met de Kerk te maken wil hebben waarom leer je ze dan kerkelijke geschiedenis? Waarom zou je daar moeite in steken als je toch vind dat het niet waar is.

Ik ga mezelf ook niet in de kijker plaatsen als een islamofoob persoon. Maar met mijn echte voor- en achternaam ijveren voor een complete afschaffing van de godsdienstvrijheid.

Nou.....

Staat en Kerk scheiden was duidelijk niet voldoende. Weg met alle religies, naar de privésfeer ermee en infecteer jonge geesten hun rationeel verstand niet langer met godsdienstwaanzin.
Onze waarden, onze normen, onze wetten! Wetten passen zich gedurig aan en het is nu tijd onze wet aan te passen op deze tijden. De godsdienstvrijheid heeft haar einddatum bereikt en is aan het bederven.

Er is nooit godsdienstvrijhied geweest. Maar alleen omdat jij er nu mee te maken krijgt is het opens ernstig? Heerlijk hypocriet.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huisje_op_de_hei en 30 gasten

cron