Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 26 feb 2018 08:34

Yoshi schreef:Die raketten zijn uiterst amateuristisch. Bij lange na niet nauwkeurig genoeg om voor militaire doeleinden te worden ingezet. Slechts toe te passen voor terreur onder de burgerbevolking. Compleet verwerpelijk, maar militair gezien geen reële dreiging voor Israël.
Hezbollah heeft niet alleen Katjoesja raketten, maar krijgt ook de beschikking over een aantal raketten die weldegelijk nauwkeurig zijn en die grote schade in Israël aan kunnen richten. Israël doet er alles aan om te voorkomen dat Hezbollah nog meer van dit soort raketten krijgt, dus ook door in Syrie wapenkonvooien te bombarderen. Voeg daarbij het feit dat deze beweging in het komende conflict zo'n 1000 raketten per dag af kan schieten, dan gaan die echt niet alleen weilanden raken. Volgens een inschatting van de IDF gaat zo'n conflict dan voor Israël niet gemakkelijk worden. Vanuit het veilige Nederland kun je natuurlijk zeggen dat er "geen reële dreiging is", maar voor de inwoners van Israël geldt dat echt niet. Die moeten dan dagen, misschien wel wekenlang de schuilkelders in.
Voor jou is de beste optie dus om met de armen over elkaar te zitten totdat op een kwade dag Hezbollah met precisieraketten elk doel in Israel uit kan schakelen, maar voor de generaals in Tel Aviv is dat geen optie. Die moeten nu al aan de bak.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elburger » 26 feb 2018 15:51

elbert schreef

Hezbollah heeft niet alleen Katjoesja raketten, maar krijgt ook de beschikking over een aantal raketten die weldegelijk nauwkeurig zijn en die grote schade in Israël aan kunnen richten. Israël doet er alles aan om te voorkomen dat Hezbollah nog meer van dit soort raketten krijgt, dus ook door in Syrie wapenkonvooien te bombarderen. Voeg daarbij het feit dat deze beweging in het komende conflict zo'n 1000 raketten per dag af kan schieten, dan gaan die echt niet alleen weilanden raken. Volgens een inschatting van de IDF gaat zo'n conflict dan voor Israël niet gemakkelijk worden. Vanuit het veilige Nederland kun je natuurlijk zeggen dat er "geen reële dreiging is", maar voor de inwoners van Israël geldt dat echt niet. Die moeten dan dagen, misschien wel wekenlang de schuilkelders in.
Voor jou is de beste optie dus om met de armen over elkaar te zitten totdat op een kwade dag Hezbollah met precisieraketten elk doel in Israel uit kan schakelen, maar voor de generaals in Tel Aviv is dat geen optie. Die moeten nu al aan de bak.


Dat is nu net wat ik bedoel.
Het overgrote deel van de wereldbevolking onderschat de "kracht" van Hezbollah.
Natuurlijk hebben zij ( nog ) niet d beschikking over geleide raketten, al is Iran druk doende om Hezbollah daarvan te bevoorraden.
Israël bombadeerd niet voor niet basis van Iran in Syrië.
Doen zij dan niet dan is het wankele overwicht van Israël zo weg.
En reken er maar op dat andere aan Hezbollah graag meegaan in de strijd.
Ik heb regelmatig raket inslagen gezien ( katoesja ) die in Zuid Israël een huis raakten.
Nou die wil niemand door zijn/haar dak hebben.
En als je er 100 afschiet zal misschien 25% doel raken, maar Hezbollah heeft de beschikking over 10 duizenden van die raketten.

Het wordt hoogtijd dat een ieder er van overtuigd raakt dat Israël hoe langer hoe meer omringt wordt door een ring van raketten.
De aanval is nog altijd de beste verdediging, en dat is wat Israël doet om zichzelf en haar inwoners ( ook de arabische Israelieten ) te beschermen.

Helaas hebben wij hier in Nederland nu een kruisvaarder die het juist opneemt voor de Palestijnen.
En dat is allemaal koren op de molenstenen van de Palestijnen en Hezbollah en Fatah.
En dan praat ik nog niet eens over Iran, Al Nusra, IS, Al Qaida.
Om het maar niet te hebben over al die moslimlanden die maar al te graag voor eens en voor altijd met Israël af willen rekenen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 27 feb 2018 09:27

elburger schreef:Het overgrote deel van de wereldbevolking onderschat de "kracht" van Hezbollah.
Natuurlijk hebben zij ( nog ) niet d beschikking over geleide raketten, al is Iran druk doende om Hezbollah daarvan te bevoorraden.
Volgens de laatste schattingen heeft Hezbollah de beschikking over (minstens) enkele tientallen (waarschijnlijk meer) Fateh-110 raketten met een bereik van 200-300 km en een nauwkeurigheid van minder dan 10 meter. Dat is nauwkeurig genoeg om vliegvelden van de luchtmacht in het noorden van Israel en de olie-installaties bij Haifa te kunnen raken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2018 10:06

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 28 feb 2018 10:53

Optimatus schreef:Wat is hier precies aan de hand? https://www.theguardian.com/world/2018/ ... est-israel


Volgens mij is dat best wel een heel ingewikkeld verhaal:

1. De kerk wordt beheerd door zes christelijke denominaties.
2. Die liggen regelmatig ook met elkaar in de clinch
3. Als gevolg van (2) zijn de sleutels in beheer van twee moslim-families.
4. De sluiting is een protest tegen een nieuwe wet m.b.t. grondonteigening.
5. Met die wet kan de staat grond onteigenen die de kerk sinds 2010 heeft verkocht aan private investeerders.
6. Eén van de grotere denominaties, de Grieks Orthodoxe Kerk.
7. E.e.a. zal te maken hebben met dit bericht.
8. De Grieks Orthodoxe Kerk heeft zich met bovengenoemde verkoop ook de Orthodoxe Palestijnen tegen zich in het harnas gejaagd.
Zie https://www.kerknet.be/kerknet-redactie ... philus-iii

Al met al een aardige kluwen, waarin mij op dit ogenblik niet duidelijk is wie waar op welke wijze fout handelt.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2018 16:05

Het gaat mij er niet om, wie hier fout handelt, het gaat mij er vooral om dat de positie van christenen in Israël niet achteruit gaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 28 feb 2018 16:15

Het gaat mij er niet om, wie hier fout handelt, het gaat mij er vooral om dat de positie van christenen in Israël niet achteruit gaat.


Het gaat er om dat alle mensen die hier de slachtoffers zijn, niet achteruit gaan ook de moslim/ ander geloof

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 28 feb 2018 17:08

Optimatus schreef:Het gaat mij er niet om, wie hier fout handelt, het gaat mij er vooral om dat de positie van christenen in Israël niet achteruit gaat.

Interessant punt snij je aan. Er wordt onder christenen nogal gedweept met het moderne Israël, wat vinden die er van dat christenen in Israël vaak als 2e rangs burger worden behandeld?

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 01 mar 2018 10:08

Yoshi schreef:Interessant punt snij je aan. Er wordt onder christenen nogal gedweept met het moderne Israël, wat vinden die er van dat christenen in Israël vaak als 2e rangs burger worden behandeld?

Ik weet dat dit af en toe voorkomt, met name door enkele kleine groepjes orthodoxe Joden. Maar zou je ook kunnen onderbouwen met concrete gegevens dat dit vaak voorkomt als gevolg van beleid van de Knesset?
Volgens mij stikt het van de kerken in Israël die door niemand een strobreed in de weg gelegd worden. Sterker, Zelf heb ik contact met een Messiaans Joodse gemeente in Haifa die goed samenwerkt met de sociale dienst van Haifa v.w.b. het verstrekken van maaltijden aan minder bedeelden. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

In dit specifieke geval is hier volgens mij meer een economische reden. Het lijkt hier om commercieel gebruik van Grieks Orthodox onroerend goed te gaan. Nota bene door de Grieks Orthodoxen verkocht aan Joodse mensen.
Overigens is dit voorstel ook al weer ingetrokken/uitgesteld, wat me overigens niet direkt een signaal lijkt van behandeld worden als 2e rangs burgers.

Enige nuance lijkt me hier dus op z'n minst wel op z'n plaats.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2018 09:15

Wat is er nu precies aan de hand met de eventuele corruptie van en in de omgeving van Netanyahu? Er komen hier af en toe flarden nieuws binnen, maar er zijn ongetwijfeld mensen die hier iets meer over kunnen vertellen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 09 mar 2018 21:46

Optimatus schreef:Wat is er nu precies aan de hand met de eventuele corruptie van en in de omgeving van Netanyahu? Er komen hier af en toe flarden nieuws binnen, maar er zijn ongetwijfeld mensen die hier iets meer over kunnen vertellen.


In Israël doet de politie altijd een onderzoekje en dan worden een aantal mensen gehoord of verhoord.
Dan geeft de politie advies aan zeg maar het openbaar ministerie om wel of om niet te gaan vervolgen.

Het openbaar ministerie zeg maar gaat dan zelf bepalen wat ze met dat advies doen.
Tot nu toe doen ze er nog helemaal niks mee.

De verdenking is dat hij dingen heeft aangenomen voor zijn eigen gewin. Het gaat hier in deze zaak om een doos sigaren en een fles champagne.
Zo zie je dat de politieke tegenstanders alles aan willen grijpen om hem weg proberen te krijgen.

Hij heeft dat trouwens gekregen van een vriend van hem zonder dat hier enige zakelijke dingen tegenover staan.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 10 mar 2018 09:44

Ik kan me niet voorstellen dat een fles wijn en een paar sigaren voldoende zijn voor hardnekkige geruchten over ongewenste zaken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 12 mar 2018 10:34

Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een fles wijn en een paar sigaren voldoende zijn voor hardnekkige geruchten over ongewenste zaken.


De politieke tegenstand is behoorlijk agressief. Vooral omdat Netanyahu de laatste verkiezingen gewonnen heeft, ondanks dat zijn tegenstanders werden gefinancierd door Obama. Maar er is geen bewijs.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2018 12:19

Je zegt dat er geen bewijs is, maar je doet wel een uitspraak. Dat verzwakt de uitspraak wel enigszins, moet ik zeggen.

Wel las ik dit bericht: http://orf.at/stories/2429837/
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Arco » 12 mar 2018 16:34

Optimatus schreef:Je zegt dat er geen bewijs is, maar je doet wel een uitspraak. Dat verzwakt de uitspraak wel enigszins, moet ik zeggen.


Excuus, ik lees mijn reactie na en ik zie dat het niet staat zoals ik het bedoeld had.

Er is geen bewijs dat Netanyahu corrupt is.
Maar die financiering door Obama is wel aantoonbaar.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten