verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 21 feb 2018 22:48

Ik heb daarover nog geen standpunt ingenomen. Lees een week van tevoren wel hoe en wat.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 23 feb 2018 14:49

Kathleen zal ongetwijfeld blij opkijken, maar ik ga wel de handtekeningenactie van FvD inzake het referendum steunen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 24 feb 2018 19:27

Raadgevend referendum best. Maar dan hadden ze onderwerpen moeten doen zoals donorwet dat leeft tenminste bij de mensen en is redelijk makkelijk goed te verwoorden . Maar een referendum over Oekraïne waar dan een dikke pil van 400 bladzijde is geschreven vind ik niet goed. Het is een lastig iets en dat kan je niet zomaar aan het volk over laten. Maar ja als de mening toch niet telt heeft het ook weinig nut. Maar ja ik ben er ook geen expert in.

Conclusie : Referendum prima. Maar wel over zaken die meer bij de bevolking leeft.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2018 17:13

Geytenbeekje schreef:Raadgevend referendum best. Maar dan hadden ze onderwerpen moeten doen zoals donorwet dat leeft tenminste bij de mensen en is redelijk makkelijk goed te verwoorden . Maar een referendum over Oekraïne waar dan een dikke pil van 400 bladzijde is geschreven vind ik niet goed. Het is een lastig iets en dat kan je niet zomaar aan het volk over laten. Maar ja als de mening toch niet telt heeft het ook weinig nut. Maar ja ik ben er ook geen expert in.

Conclusie : Referendum prima. Maar wel over zaken die meer bij de bevolking leeft.


Er is inmiddels gepoogd, een referendum te organiseren over de donorwet. Deze poging is mislukt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 13 jun 2018 19:32

Optimatus schreef:Er is inmiddels gepoogd, een referendum te organiseren over de donorwet. Deze poging is mislukt.


Aan mij kan het niet liggen dat het mislukt is omdat ik getekend heb :wink: wel jammer, maar ik denk dat ten eerste veel nederlanders tevreden zijn met de wet en er is ook niet veel aandacht voor geweest

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 13 jun 2018 20:08

Geytenbeekje schreef:Aan mij kan het niet liggen dat het mislukt is omdat ik getekend heb :wink: wel jammer, maar ik denk dat ten eerste veel nederlanders tevreden zijn met de wet en er is ook niet veel aandacht voor geweest


Ik had na veel twijfelen waarschijnlijk voorgestemd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Geytenbeekje » 14 jun 2018 10:34

Optimatus schreef:Ik had na veel twijfelen waarschijnlijk voorgestemd.


Ik heb nooit getwijfeld ik was er altijd al voor :wink: :D

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Arco » 21 jun 2018 12:11

Optimatus schreef:Ik had na veel twijfelen waarschijnlijk voorgestemd.


De overheid kan niet bepalen of mijn organen, zonder mijn expliciete toestemming, alvast voorbestemd zijn om te doneren aan een ander. Dus ik zou tegen de donorwet hebben gestemd, al vermoed ik dat een referendum daar niets aan veranderen zou, en ik ga mij uitschrijven als donor.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor ben db bd » 22 jun 2018 10:15

weet u, wij hebben een zoon met een transplantatie-nier. Zelf ben ik afgekeurd als donor in het AZU, vanwege ook hoge bloeddruk. Heel stiekem ben ik daar ook wel blij mee, omdat onze zoon uiteindelijk een nier van een onbekend iemand, die wel dood was, mocht ontvangen.
Jullie begrijpen dat ik dus heel blij ben met die donor-wet, zelfs als die door onze grootste politieke vijand is opgezet.

Dat mensen wellicht 'niet dood genoeg' zijn voor verwijdering van organen, mogen wij als christenen m.i. niet zo overmatig moeilijk over doen!
Als het hart niet meer klopt en de hersenen geen zuurstof meer krijgen, pleegt - (heel jammer voor prof. Dick Swaab) - onze ziel het lichaam te verlaten en daarbuiten de reis in de eeuwigheid voort te zetten, zo weten we.
En ja, soms, als de Heere het toelaat, wil men die ziel nog wel eens in het lichaam terug kunnen roepen. Doorgaans met grote schade voor dat lichaam, waar veel mensen dan ook niet meer blij mee zijn (denk aan 'kasplantjes').
Woont u ook niet liever in de mooie hemel dan in een kapot lichaam?

En inzake Oekraïne zeg ik ja, dat ligt een stuk moeilijker dan men ons van regeringszijde voorschotelde. Maar als we de alternatieve media daarop lezen en beluisteren, is er heel veel informatie over hoe rot de boel dienaangaande wel in elkaar steekt. Gisteren beluisterde ik nog weer even prof. Karel van Wolferen op YouTube. Nou, die vertelt alles wat we eigenlijk niet mogen weten hoor. Het volk achter Thierry aan welke het verbond afkeurde met het referendum, was dus een stuk eerlijker bezig dan onze politiek, welke ook al langer zichtbaar bezig is onze democratie de nek om te draaien.
(het moet een heerlijk gevoel voor hen zijn, als ze straks, net als de machthebbers in Brussel, niet meer gekozen behoeven te worden, toch?)
Zouden we straks lijm-koffie gaan krijgen op het stembureau, als we allemaal door gaan krijgen dat stemmen zinloos begint te worden?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2018 13:08

Arco schreef:De overheid kan niet bepalen of mijn organen, zonder mijn expliciete toestemming, alvast voorbestemd zijn om te doneren aan een ander. Dus ik zou tegen de donorwet hebben gestemd, al vermoed ik dat een referendum daar niets aan veranderen zou, en ik ga mij uitschrijven als donor.


Waarom ga je je uitschrijven? Voor jou zou toch niets veranderen door deze wet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten