Wat een vreemde vraag
Waar kan ik een verklaring opvragen dat ik in Nederland geen lid ben geweest van een kerkgenootschap? Ik heb dat nodig voor een Duitse werkgever
Mag een werkgever zoiets vragen? En met welke reden?
Moderators: henkie, Moderafo's
Chaya schreef:Wat een vreemde vraag
Waar kan ik een verklaring opvragen dat ik in Nederland geen lid ben geweest van een kerkgenootschap? Ik heb dat nodig voor een Duitse werkgever
Yoshi schreef:Dat is idd een hele vreemde vraag. Ik denk eigenlijk niet dat je dat kan bewijzen.
Ik weet dat in Duitsland de belasting geld van gelovigen int voor kerken, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Johan100 schreef:https://www.duitslandnieuws.nl/blog/2016/04/06/kerkbelasting-waarom-ongelovige-duitsers-braaf-betalen/
Hier een stukje over hoe het schijnbaar werkt in Duitsland.
Vraagsteller wil een verklaring dat hij/zij geen lid is geweest van een kerkgenootschap in Nederland.
Chaya schreef:Aha, dank je wel voor de link. Ik wist dit echt niet.
Dan ga je gewoon over onze grens, en heb je met zo'n vraag te maken.
Als je een leek op een bepaald gebied bent kun je het beste afgaan op de experts, toch? Als jouw auto een kapotte cilinder heeft laat je dat repareren door een automonteur. (Of ben jij toevallig automonteur van beroep? Dan kun je het zelf doen. ) Met een beetje googelen kun je een heel eind komen. Zie bijvoorbeeld hier.Johan100 schreef:Zelf ben je games-vertaler en haal je ook gewoon je informatie wat betreft dit onderwerp ergens vandaan.
Met behulp van nauwkeurige metingen en berekeningen van satellieten die interferogrammen generen. Je zou bijvoorbeeld hier kunnen kijken.Johan100 schreef:Neem bijvoorbeeld de opmerking dat de toppen van het Himalaya-gebergte elk jaar een paar mm hoger worden. Waar is je bron?
Een paar mm! Dit kun je onmogelijk meten. Het zijn misschien de uitkomsten van een bepaald onderzoek, maar wie bewijst mij dat het klopt?
Pcrtje schreef:Als je een leek op een bepaald gebied bent kun je het beste afgaan op de experts, toch?
Pcrtje schreef:Als jouw auto een kapotte cilinder heeft laat je dat repareren door een automonteur. (Of ben jij toevallig automonteur van beroep? Dan kun je het zelf doen. )
Kritisch zijn is goed, maar als ik me begeef in een vakgebied waar ik me nog nooit in verdiept heb (bijvoorbeeld, zeg eens iets, talen van aboriginals) en ik spreek met een austronesische-talenkundige kan ik niet anders dan accepteren wat hij stelt.Johan100 schreef:Niet klakkeloos.
Over heel veel dingen wel. En als een expert weet dat er geen consensus over iets is, dan zal hij dat eerlijk vertellen en toelichten.Johan100 schreef:Er is namelijk nogal vaak geen consensus onder 'experts'.
Ik weet vrijwel niets van auto's. Als ik rijd zorg ik dat ik mijn ANWB-pas bij de hand houd.Johan100 schreef:Nee dat niet. Jij wel?
Leuke anekdote, maar ik denk dat de meeste automonteurs het beter kunnen dan jouw doe-het-zelf-kennis, toch? Ik zou trouwens zeggen dat een doe-het-zelver niet een leek is maar een amateur. Dus in de zin van: een leek weet ergens vrijwel niets over, een amateur heeft enige kennis van zaken en een expert is op de hoogte van alle argumenten en mogelijkheden.Johan100 schreef:Daar zal ik je een verhaaltje over vertellen. Ooit eens een keer (jaren geleden) een lekkage gehad in het koelvloeistofsysteem. Ik naar de automonteur.
Hij kon nergens de lekkage traceren. Hij is 5 uur zoet geweest met 'zoeken', maar probleem niet opgelost. Wel een rekening van 300 euro.
Toen heeft een kennis het voor me opgelost die in zijn vrije tijd aan auto's sleutelt.
Pcrtje schreef:
Met behulp van nauwkeurige metingen en berekeningen van satellieten die interferogrammen generen. Je zou bijvoorbeeld hier kunnen kijken.
Pcrtje schreef:Kritisch zijn is goed, maar als ik me begeef in een vakgebied waar ik me nog nooit in verdiept heb (bijvoorbeeld, zeg eens iets, talen van aboriginals) en ik spreek met een austronesische-talenkundige kan ik niet anders dan accepteren wat hij stelt.
Dat zeg jij.Pcrtje schreef:Over heel veel dingen wel. En als een expert weet dat er geen consensus over iets is, dan zal hij dat eerlijk vertellen en toelichten.
Pcrtje schreef:Over veel zaken bestaat wel een algemene consensus maar is er over specifieke details geen consensus.
Johan100 schreef:Ik moet altijd een beetje lachen om de arrogantie die je hier tentoonspreidt.
Zelf ben je games-vertaler en haal je ook gewoon je informatie wat betreft dit onderwerp ergens vandaan.
Of dat nu internet is of een boek, het maakt niet uit. Je leest of hoort ook maar wat en brult dat hier van de daken alsof iedereen er direct in moet geloven.
Neem bijvoorbeeld de opmerking dat de toppen van het Himalaya-gebergte elk jaar een paar mm hoger worden. Waar is je bron?
Een paar mm! Dit kun je onmogelijk meten. Het zijn misschien de uitkomsten van een bepaald onderzoek, maar wie bewijst mij dat het klopt?
Al met al, leuk leesvoer voor een stukje fantasievorming maar of het echt een feit is, ik betwijfel het zeer sterk.
Mortlach schreef:Echt, gaan we dingen in twijfel trekken die je gewoon kunt méten? Ik vind het ook bijzonder dat je er mijn beroep steeds bij haalt, alsof dat iets is waar ik me voor zou moeten schamen of zo. Heel bijzonder.
Mortlach schreef:In de geologie zijn er twee primaire krachten die de vorm van bergen bepaalt: erosie en opheffing door subductie van aardplaten.
Dat is dan weer minder lief.Mortlach schreef:En als je echt denkt dat 4 tot 5 milimeter niet te meten is met moderne lasers en satellieten, dan is het nog droeviger met je kunde gesteld dan ik al vreesde.
Leg de kwestie aan hem voor via de vragenrubriek i.p.v. hier zo hoog van de toren te blazen.Mortlach schreef:Daar is echt geen enkele twijfel over, maar omdat het meneer de Jong slecht uitkomt, vertelt hij maar een half verhaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten