Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 23 feb 2018 14:54

Is het echt zo dat die drone uit Iran komt? Ik heb in het verleden wel vaker allerlei politici met "feiten" zien zwaaien, die achteraf niet waar bleken te zijn. Vandaar mijn argwaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 23 feb 2018 16:02

Optimatus schreef:Is het echt zo dat die drone uit Iran komt? Ik heb in het verleden wel vaker allerlei politici met "feiten" zien zwaaien, die achteraf niet waar bleken te zijn. Vandaar mijn argwaan.
Het lijkt er wel op. Sterker nog: het is een nagemaakte versie van een Amerikaanse drone die tijdens de regering Obama boven Iran is neergestort.
De Amerikaanse drone (RQ-170) ziet er zo uit:
Afbeelding
Vergelijk dat eens met de beelden van het neerschieten van de Iraanse drone boven Israel: https://www.washingtonpost.com/world/is ... 94beb69601
De vorm lijkt er verdacht veel op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 23 feb 2018 16:11

Het zou zomaar kunnen, maar ik ben altijd wat sceptisch met dit soort events, zeker als die binnenlands erg goed uitkomen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 feb 2018 16:18

Het zou evengoed een in de VS gemaakte drone kunnen zijn in eigendom van Israël die neergehaald is door Israël om vervolgens Iran aan te wijzen als schuldige. Zou qua binnenlandse politiek idd fijn uitkomen. Het kan ook een in de VS gemaakte drone zijn die gebruikt is door een VS gesteunde rebellengroep in Syrie. Het kan ook van Iran zijn. Het zou zelfs van de Russen kunnen zijn.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 23 feb 2018 16:26

Yoshi schreef:Het zou evengoed een in de VS gemaakte drone kunnen zijn in eigendom van Israël die neergehaald is door Israël om vervolgens Iran aan te wijzen als schuldige. Zou qua binnenlandse politiek idd fijn uitkomen. Het kan ook een in de VS gemaakte drone zijn die gebruikt is door een VS gesteunde rebellengroep in Syrie. Het kan ook van Iran zijn. Het zou zelfs van de Russen kunnen zijn.
Tja, en die F-16 die kort daarop neergeschoten is, is zeker ook in scene gezet?
Of zouden de Muppets dat gedaan hebben?
Je weet maar nooit natuurlijk. =;
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 feb 2018 16:31

elbert schreef:Tja, en die F-16 die kort daarop neergeschoten is, is zeker ook in scene gezet?
Of zouden de Muppets dat gedaan hebben?
Je weet maar nooit natuurlijk. =;

Nee, wij zullen het nooit weten. Of er chemische wapens in Irak aanwezig waren zullen we ook nooit weten, wel zijn we met die informatie een oorlog ingelokt.
Het lijkt mij overigens dat de F16 daadwerkelijk neergeschoten is en terecht ook. Net zoals het terecht is dat de drone is neergeschoten.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 23 feb 2018 17:32

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 23 feb 2018 22:26

Yoshi schreef:Net zoals het terecht is dat de drone is neergeschoten.
Je suggereerde in je vorige post toch echt wat anders, nl. dat Israël die als afleiding de lucht in had gebracht en vervolgens heeft neergeschoten.

Over dat het neerhalen van de F-16 terecht was, betekent dat dat je het terecht vindt dat Iran aan een troepenopbouw in Syrië bezig is om eventueel later Israël aan te vallen? Wat zou jij doen als een land dat zegt je van de kaart te willen vegen, troepen en materieel dicht bij je grens opstelt? De Iraniërs een kopje thee aanbieden?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 23 feb 2018 22:41

elbert schreef:Je suggereerde in je vorige post toch echt wat anders, nl. dat Israël die als afleiding de lucht in had gebracht en vervolgens heeft neergeschoten.

Over dat het neerhalen van de F-16 terecht was, betekent dat dat je het terecht vindt dat Iran aan een troepenopbouw in Syrië bezig is om eventueel later Israël aan te vallen? Wat zou jij doen als een land dat zegt je van de kaart te willen vegen, troepen en materieel dicht bij je grens opstelt? De Iraniërs een kopje thee aanbieden?

Ik zeg dat het een mogelijkheid is. Maar in beginsel gaat het recht tot zelfverdediging op voor alle landen. Dus zodra er iets ongewenst over je grens komt mag je het neerhalen.

En ja, dan is het neerhalen van een binnendringend gevechtsvliegtuig ook gerechtvaardigd. Speculeren dat Iran een troepenmacht aan het opbouwen is om een invasie van Israël te bekokstoven is fantasie. Daarvoor is werkelijk een gigantische troepenmacht nodig en massale verplaatsing van mens en materieel, dat zal niet onopgemerkt gaan voor zo’n beetje alle veiligheidsdiensten. Leuk voor een spannende film maar meer niet. Dus nee, ik maak mij geen enkele zorgen om de veiligheid van de staat Israël, geen land, ook Iran niet, wil graag zelfmoord plegen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elburger » 24 feb 2018 11:28

Yoshi schreef o.a.

En ja, dan is het neerhalen van een binnendringend gevechtsvliegtuig ook gerechtvaardigd. Speculeren dat Iran een troepenmacht aan het opbouwen is om een invasie van Israël te bekokstoven is fantasie. Daarvoor is werkelijk een gigantische troepenmacht nodig en massale verplaatsing van mens en materieel, dat zal niet onopgemerkt gaan voor zo’n beetje alle veiligheidsdiensten. Leuk voor een spannende film maar meer niet. Dus nee, ik maak mij geen enkele zorgen om de veiligheid van de staat Israël, geen land, ook Iran niet, wil graag zelfmoord plegen.


Het klopt dat er een enorme troepenmacht nodig is wil Iran Israël kunnen aanvallen en Israël houdt dat zeker in de gaten.
Echter, Het grootste potentieel wat Israël zal aanvallen - als het eens gebeurd - , zal komen uit Libanon.
En laten die Hezbollah strijders en andere groeperingen nu net over een gigantisch raketten arsenaal beschikken - geleverd door Iran - en maar al te graag optrekken om Israël te vernietigen.
Daar ligt momenteel de grootste angel, de Israelische noord grens.

Zodra daar de ellende begint heeft men ook rekening te houden met de Gaza strook.
Ook daar liggen enorme hoeveelheden kleine raketten, maar meer nog, strijders genoeg die via allerlei manieren Israël zullen aanvallen.
Denk jij nu echt dat ze alleen maar tunnels hebben gegraven vanuit Egyptisch grondgebied naar Gaza en niet vanuit Gaza naar Israël?
Dat is een utopie.
Israël heeft al honderden zo niet duizenden sensoren op diverse dieptes in de bodem geplaatst om graaf werkzaamheden vroegtijdig te kunnen opsporen.

Er bestaat naast het in de hemel komen met zoveel mogelijk maagden nog 1 grote wens bij al die strijders, , vijanden van Israël en dat is om Israël volledig van de kaart te vegen en geen Jood in leven te laten.

Dit verhaal zuig ik niet uit mijn duim, maar als men de politieke/militaire activiteiten in Israël goed volgt, weet je dat Israël top target no1 is voor Iran en zijn bondgenoten.

De tijd is nog niet rijp.
Yoshi schreef zelf al dat het zelfmoord zou zijn, en dat weten ze daar in Teheran maar al te goed, vandaar ook dat men liever dit jaar als volgend jaar de beschikking wil hebben over:
A - lange afstandsraketten
B- over kernwapens, die men via Noord Koreaanse hulp wil verkrijgen, want waarom het wiel uitvinden als iemand het al heeft gedaan.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 feb 2018 11:38

elburger schreef:Yoshi schreef o.a.



Het klopt dat er een enorme troepenmacht nodig is wil Iran Israël kunnen aanvallen en Israël houdt dat zeker in de gaten.
Echter, Het grootste potentieel wat Israël zal aanvallen - als het eens gebeurd - , zal komen uit Libanon.
En laten die Hezbollah strijders en andere groeperingen nu net over een gigantisch raketten arsenaal beschikken - geleverd door Iran - en maar al te graag optrekken om Israël te vernietigen.
Daar ligt momenteel de grootste angel, de Israelische noord grens.

Die raketten zijn uiterst amateuristisch. Bij lange na niet nauwkeurig genoeg om voor militaire doeleinden te worden ingezet. Slechts toe te passen voor terreur onder de burgerbevolking. Compleet verwerpelijk, maar militair gezien geen reële dreiging voor Israël.
Zodra daar de ellende begint heeft men ook rekening te houden met de Gaza strook.
Ook daar liggen enorme hoeveelheden kleine raketten, maar meer nog, strijders genoeg die via allerlei manieren Israël zullen aanvallen.
Denk jij nu echt dat ze alleen maar tunnels hebben gegraven vanuit Egyptisch grondgebied naar Gaza en niet vanuit Gaza naar Israël?
Dat is een utopie.
Israël heeft al honderden zo niet duizenden sensoren op diverse dieptes in de bodem geplaatst om graaf werkzaamheden vroegtijdig te kunnen opsporen.

Israël is technologisch zeer hoogstaand. En haar vijanden zijn veel te verdeeld en hebben veel te weinig slagkracht en techniek om gecoördineerd iets uit te kunnen halen op meerdere fronten.
Er bestaat naast het in de hemel komen met zoveel mogelijk maagden nog 1 grote wens bij al die strijders, , vijanden van Israël en dat is om Israël volledig van de kaart te vegen en geen Jood in leven te laten.

Dat gaat ze bij lange na niet lukken. Daar hebben ze simpelweg de middelen niet voor.
Dit verhaal zuig ik niet uit mijn duim, maar als men de politieke/militaire activiteiten in Israël goed volgt, weet je dat Israël top target no1 is voor Iran en zijn bondgenoten.

Je zuigt de basis niet uit de duim dat klopt. Maar de dreiging is niet zo reëel als jij het wil laten blijken.
De tijd is nog niet rijp.
Yoshi schreef zelf al dat het zelfmoord zou zijn, en dat weten ze daar in Teheran maar al te goed, vandaar ook dat men liever dit jaar als volgend jaar de beschikking wil hebben over:
A - lange afstandsraketten
B- over kernwapens, die men via Noord Koreaanse hulp wil verkrijgen, want waarom het wiel uitvinden als iemand het al heeft gedaan.

Noord-Korea is nauwelijks in staat om zelf kernwapens te produceren. Die vervolgens onopgemerkt transporteren naar Iran (een staat waar ze verder weinig mee hebben, en ook Israël interesseert ze niets) is kansloos. En al hebben ze die kernwapens, wat dus al compleet irreëel is, dan nog hebben ze de middelen niet om het te lanceren. Naast het feit dat het nogal een beetje dom is om een kernwapen in je eigen achtertuin tot ontploffing te brengen.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 24 feb 2018 14:33

Dit verhaal zuig ik niet uit mijn duim, maar als men de politieke/militaire activiteiten in Israël goed volgt, weet je dat Israël top target no1 is voor Iran en zijn bondgenoten.


Yoshi:
Je zuigt de basis niet uit de duim dat klopt. Maar de dreiging is niet zo reëel als jij het wil laten blijken.


O, en hoe kom jij dan aan deze informatie, wie heeft je dat ingefluisterd? Of veronderstel je dat gewoon?

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 feb 2018 14:40

Nina schreef:Yoshi:

O, en hoe kom jij dan aan deze informatie, wie heeft je dat ingefluisterd? Of veronderstel je dat gewoon?

Als je een beetje zicht hebt op de militaire verhoudingen in de wereld dan weet je dat. Informatie over militaire slagkracht, manschappen, materieel enz kan je vinden op het internet oa in officiële CIA rapporten.

Nina

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Nina » 24 feb 2018 17:58

Ik heb veel contacten in Israel, en van hen hoor ik dat de dreiging wel degelijk heel reëel is.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 24 feb 2018 21:26

Nina schreef:Ik heb veel contacten in Israel, en van hen hoor ik dat de dreiging wel degelijk heel reëel is.

Voor terreuraanslagen zeker, voor een militaire invasie; nihil.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten