Johan100 schreef:Zeg naamloos (hoe heet je eigenlijk?), het zou je netter staan als je niet (waar ik zelf bij ben) over, maar met mij communiceert. Even kort dan. Omdat je het zo lief vraagt.
Op de site van M V staat ontzettend veel materiaal en ik kan me niet in alles vinden. Maar ik kom geen zielsmisleidende artikelen tegen.
Toevoeging: Als jij vindt van wel hoor ik het graag.
Idd. staat er op die site die MT linkte zielsmisleidende informatie.
Zeg Johan, ik heb je al een paar keer rechtstreeks aangesproken, maar jij vindt het blijkbaar netter staan om me te negeren ipv antwoord te geven. Daarom heb ik deze keer voor een andere aanpak gekozen.
Ik heb geen zin om heel die site van M V te lezen.Voor zover ik het begrepen heb zijn er maar twee meningen, die van hem en de verkeerde, daar hou ik niet zo van.
Ook smijt ik niet graag met woorden als "zielsmisleidend" das vaak veel te zwaar aangezet, gewoon bangmakerij.
En voor wat betreft goede werken zou je Romeinen 2 eens moeten lezen.
God beloont ieder mens naar zijn daden. Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede. Iedereen die het slechte doet wacht leed en ellende, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. Iedereen die het goede doet wacht glorie, eer en vrede, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. God maakt geen onderscheid.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)