Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor rotterdam » 15 jan 2018 18:22

elburger schreef:Het kan en mag niet zo zijn dat een winkelier om welke reden dan ook verplicht wordt zijn winkel op zondag open te hebben op straffe van een boete.


En een winkelier die op straffe van een boete de winkel op zondag niet mag openen ?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elburger » 16 jan 2018 10:57

rotterdam schreef

En een winkelier die op straffe van een boete de winkel op zondag niet mag openen ?


Inderdaad. In de stad Groningen heeft 1 middenstander ondertussen al een boete van vele tienduizenden euro's bij elkaar gekregen.
Anderen in mindere mate, maar de rechtbank heeft vorige week of die week ervoor besloten dat die ondernemer(s) de boetes moeten betalen

https://www.volkskrant.nl/binnenland/groningen-doet-dringende-oproep-aan-winkelcentrum-beboet-winkeliers-niet-die-op-zondag-dicht-willen-blijven~a4541094/
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elburger » 12 feb 2018 12:03

Kathleen schreef

Ik heb het debat ook gezien en het was ronduit beschamend. Als een stel kleuters op 1 persoon, en dan niet eens met feiten maar met valse aantijgingen. Als ze het allemaal zo racistisch vinden, dan doen ze lekker aangifte. Dit was geen debat, dit was een avondje framen. Dat heet politiek tegenwoordig. Zum kotzen.


Helaas is dit momenteel de moraal in an van de Nederlandse politiek.
Nu ben ik het ook niet overal mee eens wat FvD zegt, maar het heeft ook goede actiepunten.
Maar om terug te komen op het debat in Amsterdam afgelopen vrijdag, Met z'n allen op 1 partij.
Mijn mening is dat men dat doet om de tekortkomingen van hun eigen partijen te verdoezelen.
Wat Zijlstra zegt dat kan allemaal wel en zelf die moraal ridder uit de D'66 partij, die Ollongren neemt het met een korreltje zout.
Ja natuurlijk, het is een coalitie genoot.
van Staaij van de SGP verwoorde het beter, dit was niet netjes.
Erg jammer dat ik de CU nog niet heb gehoord over deze leugen.
Vind trouwens dat de CU die C op diverse politieke vlakken niet waardig is.

Even terug komend op deze topic, de gemeenteraadsverkiezingen 2018.
Men zal zien dat de aanvallen op FvD maar ook op oppositie partijen vanuit de regeringscoalitie volop doorgaan.
Wat men wel krijgt is dat de burgers steeds meer op de lokale partijen zullen gaan stemmen.
Partij van de arbeid doet zelf al mee met anders noemende partij namen omdat men bang is dat het stempel van de PVDA een negatief effect zal hebben.
Hoezo, verloochenen van je eigen zaak?!

Opvallend ook nog dat de partij, Jezus leeft, toch geleidelijk aan meer voet aan de grond krijgt in bepaalde delen van het land.
Zij doen mee in de N O polder en ook in Dronten.

Waar Gods woord klinkt zal de kudde groeien, toch?
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor dalethvav » 15 feb 2018 15:32

elbert schreef:Het is heel eenvoudig: FvD staat momenteel op 15 zetels in de peilingen en vormt daardoor een bedreiging voor de partijen in het centrum.
Daarom komt Baudet onder vuur te liggen, ook met beschuldigingen die op de keper beschouwd nauwelijks hout snijden, zoals het IQ-rassen frame dat er nu gemaakt wordt.
Het frame is: "Baudet is een racist en een vrouwenhater en daarom is deze partij erger dan Wilders".
Of het klopt is minder van belang dan het beoogde effect, nl. de toestroom van kiezers naar deze partij te verminderen.

Ja en in Rotterdam kan links ongestraft een blok vormen met de vrouwen (en meer) hatende islampartij Nida.
Wat een hypocriete bende is politiek toch eigenlijk.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Chaya » 15 feb 2018 16:44

dalethvav schreef:Wat een hypocriete bende is politiek toch eigenlijk.

Als men een zetel bekleedt puur om zelf op de voorgrond te treden, ja.
Gelukkig zijn er ook politici die wel het landsbelang in het oog houden.
Dus laten we niet te negatief worden en alles op 1 hoop gooien. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 17 feb 2018 02:26

Ik vraag me wel altijd dan af wat mensen die lid zijn van een lokale partij wat die stemmen als het de landelijke verkiezingen.

Het verschilt toch erg per gemeente, in Nijkerk heb je veel hervomde CDA`ers die de SGP (landelijk) met dingen niet eens zijn maar in de 2e kamer heb je juist de wat meer vrijzinnige (katholieke) die voor de CDA hun zetel in nemen, Bij de SP ook wel, Heel landelijk SP is tegen de vliegveld behalve Lelystads SP die zijn weer voor.

SGP lijkt meer op het CDA dan VVD

CDA = 80 %
CU = 74 %
VVD = 71 %

CU

D66 = 76%
SGP = 74 %
GL = 72 %

SP
PvdD = 88%
GL = 81 %
DENK = 76 %

Bron is https://partijgedrag.nl/moties_wizard.php

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 19 feb 2018 18:22

Dat is heel mooi. Natuurlijk heb je de verantwoordelijkheid maar niet iedereen is hetzelfde en zal het zelfde kunnen.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 19 feb 2018 19:40

Het CDA heeft goede punten al mis ik in mijn eigen woonplaats wel dingen over het christendom, maar ik denk ook dat de gemiddelde CDA`er wat vrijer denkt daar in dan in de kringen waar ik vandaan kom. Daarom vind ik landelijk het toch wel iets heel anders. landelijk vind ik ze rechtser dan lokaal.

Nivelleren kan naar mijn idee goed helpen, waarom moet iemand die al veel heeft alleen maar meer en meer ? in de Bijbel staan de nodige teksten over arbeid maar ook over het gezag, als christelijke werkgever die de werknemers uitbuit door lange dagen of weinig uitbetalen kan naar mijn inzicht niet bekeerd zijn. andersom haat naar de werkgever omdat je vind dat hij je paar cent te weinig geeft is ook niet goed.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor hans0166 » 20 feb 2018 10:40

ik stem plaatselijk eigenlijk nooit voor een landelijke partij, veel te veel lijntjes naar de landelijke politiek en baantjesjagers in een hogere raad, college, staten of 2e kamer.
Lokaal heeft, bewezen, veel meer invloed op het reilen en zeilen in een gemeente. Die landelijke punten interesseren mij niet voor een gemeente.

Qua geloofzaken vind ik de partijkeuze niet zo relevant, als er maar een klimaat is waar ik mijn geloof normaal kan beleven. En om eerlijk te zijn, als ik hier het meerderheidsbestuur van SGP zie... word ik echt niet vrolijker van, en ruimte voor anderen om hun geloof vrij uit te voeren is er bij hun ook niet bij.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elburger » 20 feb 2018 11:00

Hans0166 schreef

, als ik hier het meerderheidsbestuur van SGP zie... word ik echt niet vrolijker van, en ruimte voor anderen om hun geloof vrij uit te voeren is er bij hun ook niet bij.


Eerlijk gezegd moet ik jou in dit standpunt gelijk geven.
In Elburg heeft de SGP 3 raadszetels en levert 1 wethouder.
De SGP heeft vooral haar aanhang in Doornspijk.
Verder bestaat het college van B &W uit een wethouder van de CU, van Elburg Beleid en van Algemeen Belang.
Van de 19 raadszetels hebben deze 4 coalitie partijen er 13, dus een ruime meerderheid.
Echter indien bijvoorbeeld de winkelwet betreffende openingstijden op Zondag ter tafel komt is het al zeker dat de SGP en ook de CU hier een veto op uitspreken.
Dat zijn 7 zetels.
Het CDA staat hierin veel soepeler.

Kortom, de SGP is een moeilijke partij om overeenkomsten mee te sluiten als het buiten hun "geloofsovertuigende" standpunten ligt.
En dan spreek ik niet alleen over het openstellen van winkels op zondag maar ook over bijv de sluitingstijden van de horeca.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 20 feb 2018 11:06

In Nijkerk doen 5 partijen mee. Zelf vind ik uit sociaal en chr. standpunt dat ondernemers niet op zondag moeten werken. De Lokale partij vind dat het wel moet kunnen. En als een meerderheid toch christelijk is dan vind ik het goed om het te onderstrepen.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor elburger » 20 feb 2018 15:35

geytenbeekje schreef

In Nijkerk doen 5 partijen mee. Zelf vind ik uit sociaal en chr. standpunt dat ondernemers niet op zondag moeten werken. De Lokale partij vind dat het wel moet kunnen. En als een meerderheid toch christelijk is dan vind ik het goed om het te onderstrepen.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ook ik vind dat de winkel in Elburg op zondag gewoon gesloten kunnen blijven.
Echter heb ik diverse draaiingen meegemaakt die je niet voor mogelijk kan houden.

Anderzijds valt er op den duur niet aan te ontkomen dat er winkels op zondag geopend zullen zijn op zondag als dat wettelijk vastgesteld wordt in de gemeentelijke bepalingen.
Nu al zijn er ondernemers die hun zaak openen en de boete voor lief nemen.
Elburg trekt vanaf de Pasen tot aan kerst in de vesting vele honderdduizenden bezoekers en die brengen een hoop geld in het de economie van Elburg.
Voor mij als christen moeten de winkels gewoon dicht blijven, maar ik ben bang wat dat betreft het een gelopen zaak zal worden in de nabije toekomst.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 20 feb 2018 15:43

Ja is ook zo, helaas, zolang ze nog niet beboet worden omdat ze gesloten zijn vind ik het ook weer wat minder relevant
Nou ja al is het de C bij het CDA niet heel erg duidelijk

Yoshi

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Yoshi » 20 feb 2018 18:13

hans0166 schreef:ik stem plaatselijk eigenlijk nooit voor een landelijke partij, veel te veel lijntjes naar de landelijke politiek en baantjesjagers in een hogere raad, college, staten of 2e kamer.
Lokaal heeft, bewezen, veel meer invloed op het reilen en zeilen in een gemeente. Die landelijke punten interesseren mij niet voor een gemeente.

Ik heb de afgelopen keer op een lokale partij gestemd. De nummer 1 verkiezingsbelofte kwamen ze al de eerste maand oid niet na toen ze een wethouder mochten leveren. Andere lokale partijen hebben zich de afgelopen jaren amateuristisch bewezen. De lokale SP fractie maakte het helemaal bont en die heeft meerdere keren achter elkaar raadsleden verloren door intern geruzie.
Qua geloofzaken vind ik de partijkeuze niet zo relevant, als er maar een klimaat is waar ik mijn geloof normaal kan beleven. En om eerlijk te zijn, als ik hier het meerderheidsbestuur van SGP zie... word ik echt niet vrolijker van, en ruimte voor anderen om hun geloof vrij uit te voeren is er bij hun ook niet bij.

Net even gekeken hoe de lokale politiek hier in elkaar steekt. Gemeentebelang en CDA zijn hier de 2 grootste partijen, de rest is klein. Wat ook leuk is; geen GroenLinks en waar komt de burgemeester vandaan.... jawel; GL.

Ik ga me eerst verdiepen in het CDA programma (ben tenslotte ook CDA lid) en als dat wat is stem ik daarop en anders kijk ik verder naar een lokale partij.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Berichtdoor Geytenbeekje » 20 feb 2018 18:55

Net even gekeken hoe de lokale politiek hier in elkaar steekt. Gemeentebelang en CDA zijn hier de 2 grootste partijen, de rest is klein. Wat ook leuk is; geen GroenLinks en waar komt de burgemeester vandaan.... jawel; GL.


Het maakt toch niet uit van welk partij de burgemeester lid is ? Een burgemeester moet in principe onpartijdig zijn.
Daarom is een gekozen burgemeester ook wel een goed idee.
Ik denk dat in Nijkerk niet echt verschuivingen zijn, misschien nu wel iets meer naar rechts....
Maakt me verder ook niet zo veel uit


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten